Spring naar bijdragen

Woensdag 29 September 2021


Claudius

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden zei Pinkman:

Het enige dat ik met Vikings heb is de strong Viking obstacle run. Verder heb ik dezelfde haardracht als JV dat dan weer wel. 

JV had toch prachtig lang blond haar waar hij enorm trots op was.. om dat ene kleine 'dunne' plekje te camoufleren werd toen de kale kop als oplossing bedacht.  Is jouw haardracht die van vóór of ná die 'ontdekking'?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei knakker:

... nu kreeg ik net zélf weer bericht van de moderator wegens schuttingtaal. Ik ben mij er eentje. 

Je kunt van alles op een schutting kalken. Ik heb toch wel eens mooie gedichten op een schutting zien staan.
Daarnaast valt me op dat ABN tegenwoordig steeds meer 'ouderwetse' schuttingtaal gaat bevatten. Zowel in geschreven als in gesproken woord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei knakker:

Ik kijk altijd met enige jaloezie naar mensen die aan het eten zijn, dan genoeg hebben gehad en vol zitten en dan nog hooguit één hapje voor de lekker nemen. Zo werkt het niet bij mij. Nadat ik genoeg heb gehad en eigenlijk wel vol zit kan ik nog uren door blijven gaan. Geen natuurlijke begrenzing door een volle maag. Dus moet ik mijzelf begrenzen met maximale hoeveelheden die ik mezelf opleg. Maar heel soms kom ik in opstand tegen mijn eigen strenge regime. Guttegut. Het is wat, om jezelf te moeten opvoeden.

Dit is precies wat mij ook gebeurt…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei knakker:

Ik kijk altijd met enige jaloezie naar mensen die aan het eten zijn, dan genoeg hebben gehad en vol zitten en dan nog hooguit één hapje voor de lekker nemen. Zo werkt het niet bij mij. Nadat ik genoeg heb gehad en eigenlijk wel vol zit kan ik nog uren door blijven gaan. Geen natuurlijke begrenzing door een volle maag. Dus moet ik mijzelf begrenzen met maximale hoeveelheden die ik mezelf opleg. Maar heel soms kom ik in opstand tegen mijn eigen strenge regime. Guttegut. Het is wat, om jezelf te moeten opvoeden.

Dit had ik kunnen schrijven. :blush:
Matig zijn, het blijft moeilijk voor mij. Ik weet niet of ik het van nature wel heb gehad maar het onderweg ben kwijtgeraakt. 
Toen eten/drinken/roken/sporten de  functie van verdringen en verdoven kreeg is het in ieder geval mis gegaan. 
Ik vrees dat ik hierin levenslang heb, ook al is het veel beter dan het was. 
Maar normaal wordt het nooit denk ik, helaas.

En nog een goedemiddag.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei knakker:

Maar nu kreeg ik net zélf weer bericht van de moderator wegens schuttingtaal. Ik ben mij er eentje. 

Dat kan toch niet waar zijn???? 
De moderator laat weken achtereen die terreur voortduren en jij zou een strafpunt/waarschuwing krijgen?
Werkelijk te gek voor woorden Knakker. 

Wij eten vanavond frittata uit de oven met zoete aardappel, tomaat, paprika, ui, vega kipstuckjes, veel ei en kaas.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Lieke7777:

Wie weet krijg  je nu een  behandelaar  waar je , je goed bij voelt. 

Heel belangrijk hé  . Om je veilig te voelen .

Met de psychater, psychologe en persoonlijke begeleidster van de verpleging lukt het hier goed. Ik weet niet hoe de nazorg juist in elkaar zit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn relaties stonden altijd in de schaduw van mijn opvoeding. Mijn moeder heeft me vanaf jonge leeftijd veel te hard opgedrongen dat ik nooit iemand mocht vertrouwen en nooit mijn zelfstandigheid mocht opgeven. 

Ik ben ook nooit getrouwd geweest. Mijn vriend is meestal 5 jaar jonger en laat alle verantwoordelijkheid aan mij over. Toch ontstaan er dan nog scheuren omdat ouders aan beide kanten zich met de relatie bemoeien en er een machtsstrijd ontstaat. Dat is het moment dat ik de relatie verlaat en weer een paar jaar alleen blijf. 

Als ik iets mocht veranderen, dan had ik mijn moeder veel eerder mijn leven uit gezet. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig heb ik dit nooit op dochter overgedragen. Zij heeft een hele mooie relatie met haar vriend die ik volledig vertrouw. Hij is intelligent en maakt erg goede keuzes. Ik probeer ze te steunen in al hun keuzes en ga alleen regelmatig met dochter (of beiden) op pad voor de gezelligheid. Komende zaterdag gaan dochter en ik lunchen en daarna shoppen. :)

bewerkt door Tatum
Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Tatum:

Gelukkig heb ik dit nooit op dochter overgedragen. Zij heeft een hele mooie relatie met haar vriend die ik volledig vertrouw. Hij is intelligent en maakt erg goede keuzes. Ik probeer ze te steunen in al hun keuzes en ga alleen regelmatig met dochter (of beiden) op pad voor de gezelligheid. Komende zaterdag gaan dochter en ik lunchen en daarna shoppen. :)

CHAPAEU Tatum. Ik vind het heel bijzonder dat jij in staat bent gebleken om je dochter dat te geven wat jij zelf helemaal niet hebt gehad. :rose:
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Claudius:

Met de psychater, psychologe en persoonlijke begeleidster van de verpleging lukt het hier goed. Ik weet niet hoe de nazorg juist in elkaar zit. 

Ik vrees moest ik weten wat ik nu weet, dat ik toch maar weer dezelfde fouten zou maken. 

Probeer je ogen nog niet op de nazorg  te richten en of je dezelfde fouten weer zal maken .

Leef en denk vandaag en vandaag heb je niet gedronken,  je hebt vandaag niet de zelfde fouten gemaakt omdat je in een veilige omgeving hier therapie  op krijgt.  

En morgen is een nieuwe dag,  blik niet te ver vooruit .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...