Spring naar bijdragen

Vrijdag 6 augustus 2021


Claudius

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Nun:

Dagpact
Claudius
Yvonne 

Nun

weinig slaap gehad. Zit niet lekker in mijn vel. Vandaag drink ik niet, wat er ook gebeurt. Vanavond richting Egmond. Strand en zee van het weekend. Effe eruit, zal me goed doen een duik in zee. Had van de week ook behoorlijk van cravings. Lost het wat op als ik drink? Nee!!!!

Cravings heb ik ook nog steeds. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Claudius:

Cravings heb ik ook nog steeds. 

Ja verdikkeme, wie niet? Maar hoe ga je ermee om? Daar een gesprek over voeren hier is helpender dan zo'n losse kreet. Ook als die kreet wellicht een hulpvraag is.

Dus.

Ja, ik heb ook last van cravings, behoefte aan drank, dat wil zeggen, aan de uitwerking ervan. In plaats daarvan meld ik me hier, schrijf me in op het dagpact, ga hardlopen in de regen, pokeren, een geliefd boek nog eens lezen. Of, zoals straks, een muur afzichtelijk turqoise verven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@rapilosmeestal ben ik best handig, maar nu kosten de voorbereidingen voor de vakantie me echt veel tijd en stress. Wat een gedoe zeg. Maar ik hoorde van mensen die echt niet mochen vliegen als ze hun zaakjes niet op orde hadden (PLFformullier) dus dat toch maar geregeld. En soms komt er dan een mailtje dat er weer iets veranderd is. Nu moet mijn zoon ook getest worden voordat we terug mogen vliegen. Nou ja, we gaan het zien, volgens mij heb ik alles nu op orde. Maar inderdaad de stress die je in je lijf voelt, echt niet fijn. Leuk dat jullie zulke leuke uitjes doen met de kleinkinderen.

Ik ga maar even sporten om de negatieve energie weer uit mijn lijf te krijgen. Mediteren heb ik de rust nog niet voor, dag 8. Het lijkt makkelijk te gaan, maar ik slaap wel slecht en ben erg moe. Ik hoop dat dat mijn lichaam aan het herstellen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Quinn:

Ja verdikkeme, wie niet? Maar hoe ga je ermee om? Daar een gesprek over voeren hier is helpender dan zo'n losse kreet. Ook als die kreet wellicht een hulpvraag is.

Dus.

Ja, ik heb ook last van cravings, behoefte aan drank, dat wil zeggen, aan de uitwerking ervan. In plaats daarvan meld ik me hier, schrijf me in op het dagpact, ga hardlopen in de regen, pokeren, een geliefd boek nog eens lezen. Of, zoals straks, een muur afzichtelijk turqoise verven. 

Ik ben nog helemaal in een leerproces. Dus ik weet het nog niet , hoe ik het ga doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus dat soort stress is jou ook bekend @IJsvogel
Gelukkig ben ik dan niet de enige
En ja, mediteren , daar moet je ook een soort rust voor hebben

Net nog even geprobeerd, maar ben dan "blij" dat het afgelopen is
Tja, dat kan natuurlijk ook niet de bedoeling zijn he
Goed van je dat je de stress eruit gaat sporten
Dag 8...
Dat lijkt veel, maar is het natuurlijk niet
ik herken ook langdurige vermoeidheid na het stoppen
Maar het gaat op den duur wel over hoor
Goed bezig :)
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Claudius:

Cravings heb ik ook nog steeds. 

Is het eerste wat ik mij dan bedenk dat je schrijft op je eigen draad je alcohol probleem  zelf te hebben opgelost.?  Hoe  zie jij dat dan ?  Je zit nu in een veilige omgeving van de PAAZ   en straks  als je thuis bent schreef je eerder dat dit erg moeilijk  voor je ging zijn , wat is er verandert  voor je ? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is nou juist het leerproces @Claudius; nadenken over hoe je gaat doen, wat je gaat doen, wanneer je gaat doen. Of denk je dat je straks, als je weer thuis bent, op enig moment ineens een soort goddelijke ingeving krijgt en er dan "bent"? Het blijft leren, elke dag weer. En leren vraagt om actief bezig zijn, van jezelf en met jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Claudius:

Dank U wel om nu helemaal buiten de originele context te antwoorden. 

Meen je dit of ben je nu sarcastisch Claudius?
En ben je op j eigen wie is wie draad dan ook sarcastisch?
Ik herken dat vaak niet en verwacht het bij jou ook niet.
Maar hoe dan ook, ik probeer oprecht je te begrijpen en kan dat niet blijkbaar.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zwemmen is heerlijk. In de zon naar het zwembad gefietst, eerste stuk ook in de zon gezwommen. Toen begon het te waaien, onweren en regenen. Wat heerlijk, je zag iedereen genieten. Mijn neiging is om met onweer uit het zwembad te gaan, maar er is een stalen constructie omheen dus daar zullen ze wel een afleider hebben. 

Héél rustig omgekleed nadien, en weer in de zon terug gefietst. :) Beter kan niet.

En goed tegen de stress. Ik krijg straks eters, dat gebeurt niet vaak de laatste maanden. Dat helpt wel om Nuttige Dingen te doen, zoals eens goed schoonmaken en opruimen.

bewerkt door Lonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lika:

O, jongens, ik kan ook overal stress van krijgen. Net gaan zwemmen en toegegeven dat werk gewoon even niet lukt…

Ik heb juist verveling nu. Laatste werkdag voor de vakantie en er is vrijwel geen klant bereikbaar. Ik heb echt alles af wat ik af moet hebben. Behalve dan die paar k klusjes helemaal onderaan de to do lijst die geen haast hebben en ook niet belangrijk zijn. Ik heb me het afgelopen jaar zo vaak uit de naad gewerkt, ik mag best even zitten niksen hiero. Vind ik :ph34r:

Thuis heb ik meer te doen maar ik kan nog niet weg...

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, zwemmen, wil ik ook ooit nog eens gaan doen
Maar dan in een zwembad, want buiten water vind ik een beetje eng.
Hoewel ik me kan voorstellen, dat het heerlijk is als je het niet eng vind.

Nou , net terug van  client op die gesloten afdeling
Schat van een vrouw hoor, maar ben toch weg gegaan na 1.5 uur
Moest eigenlijk twee uur
Eerst 20 minuutjes buiten gewandeld
Toen twee kopjes thee gedronken in de algemene koffie ruimte
maar na 1.5 uur weet ik echt niet meer wat te zeggen en te doen
Bovendien wordt ze dan ook wat onrustig
Zal het de familie wel melden dat ik een half uurtje eerder ben weg gegaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lieke7777:

Is het eerste wat ik mij dan bedenk dat je schrijft op je eigen draad je alcohol probleem  zelf te hebben opgelost.?  Hoe  zie jij dat dan ?  Je zit nu in een veilige omgeving van de PAAZ   en straks  als je thuis bent schreef je eerder dat dit erg moeilijk  voor je ging zijn , wat is er verandert  voor je ? 

Ik heb helemaal niet mijn alcohol probleem opgelost. Evenmin als een psychiater kan toveren. Waarom kijken jullie niet de reactie van Lonster? Alsof als ik een psychiater heb plots al mijn problemen opgelost zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, weet je @Claudius het is altijd lastig om vanaf een afstand, helemaal digitaal en zonder dat je iemand eigenlijk kent, te reageren op een persoon. Bij sommigen gaat dat gemakkelijker, omdat je (ik, in dit geval) denkt ze te begrijpen. Van anderen begrijp je (ik, in dit geval) gewoon geen snars. Voor mij val jij in die laatste categorie. Ik begrijp je echt niet. En dat geeft niet. Jij doet je best, ik doe m'n best en we hebben beide ons eigen pad.

Wat mij even aan het hart ging op jouw draadje in de Wie is Wie, was dat @Cleo66 aangaf dat ze niet meer wist hoe ze jou moet adviseren. Ik dacht toen ook je hoeft niet te adviseren en dat denk ik nog steeds. Maar ik weet dat ze graag wil helpen, want dat is hoe zij is (of althans, hoe ik denk dat ze is).  

En het is lastig als je graag wilt helpen en je treft iemand die je niet kunt helpen. 

Nee, ook een psychiater lost niet al je problemen op. Als je geluk hebt, kan die je ondersteunen, maar het oplossen zal je zelf moeten doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet tot een opname gekomen 

ik heb genoeg medicatie gehad om verantwoord het weekend door te moeten kunnen. 
 

ik heb gezien dat verschillende mensen me iets geschreven hadden,heel erg bedankt hiervoor. 
het is me alleen teveel om op een ieder te reageren,maar mijn dank hiervoor. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Claudius:

Ik heb helemaal niet mijn alcohol probleem opgelost. Evenmin als een psychiater kan toveren. Waarom kijken jullie niet de reactie van Lonster? Alsof als ik een psychiater heb plots al mijn problemen opgelost zijn. 

Ik heb een beetje hetzelfde al quinn zegt mensen begrijp ( ik denk ik ) of ik begrijp  bepaalde dingen niet bij mensen  en dat is  precies  wat ik ook heb bij jou,  ik begrijp denk ik vaak niet goed wat je schrijft of welke kant je uit wilt en dan vind ik het moeilijk om er op te reageren  . 

Ik las dat je helemaal zelf het alcohol  probleem op gelost had waardoor ik benieuwd  was hoe je dit veranderd hebt aangezien je ook aan gaf nog craving  te hebben dus vandaar ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...