Spring naar bijdragen

Zondag 27 juni 2021


ikkanhet

Aanbevolen berichten

22 minuten geleden zei ikkanhet:

Zou kunnen @Yana terwijl het bij normaal juist andersom werkt. Wandelen doe ik bitter weinig.

Je bedoelt dat het normaal gesproken zo is dat hoe meer je drinkt, hoe minder last je hebt van rls?
Zou het kunnen komen omdat je meer ontspannen bent als je dronken bent? Dan kunnen ontspanningsoefeningen (zoals de bodyscan) vast helpen?
Waarom loop je niet, hou je er niet van? Je woont in een mooie omgeving dus je kunt lekker de natuur in, dat is zowel ontspannend als vermoeiend waardoor je misschien beter slaapt?
Ik krijg soms de indruk dat jij eigenlijk vooral op de bank ligt met de televisie aan, afgewisseld met online shoppen en dutjes doen. Ik hoor je ook weleens zeggen dat je het leven zo saai vindt zonder alcohol maar misschien is het zo dat het, als je nuchter bent, meer opvalt dat je leven nogal saai is?
Waar word je blij van? Zijn er dingen die je ondanks je beperkingen kunt gaan doen om het leven zonder drank de moeite waard te maken? Het werkt volgens mij niet echt om alleen maar te stoppen met drinken en verder niets te veranderen in je leven, dan val je vroeg of laat geheid weer terug. Niet drinken is niet alleen 'nee' zeggen tegen drank maar vooral ook 'ja' zeggen tegen het leven, het vraagt om een heel andere houding.
Of sla ik misschien volkomen de plank mis?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zit er niet ver naast maar het lopen heeft ook met angst te maken. Ik voel soms van het een op het ander moment mijn benen niet meer. Dus dat en ook mijn PDS speelt heel erg mee. En ik doe al wat meer maar wel alles op mijn gemak dus niet teveel ineens. ben juist blij dat ik graag TV kijk dat geeft me toch afleiding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet drinken is niet alleen 'nee' zeggen tegen drank maar vooral ook 'ja' zeggen tegen het leven, het vraagt om een heel andere houding.
 

Klopt @Yana. Idd totaal geen vergelijk. Alsof ik de laatste jaren pas ga leven. Niet ‘aan’ en ‘gaan’ en dan een totale uitval en weer ‘aan etc, maar rustig door met ups en downs. Gewoon. Maar het is niet gewoon voor mij. Totaal nieuw.

Gevoelen van onrust, onlust, gewoon laten komen , niets mee doen. Tis okay. Misschien een beetje bijsturen. Maar niet VOORTAAN ALLES ANDERS. It’s a long way….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei ikkanhet:

En dan omschrijf ik het misschien verkeerd. Het leven is niet saai zonder alcohol. Moet alleen een invulling vinden voor de tijd ik die normaal spendeer aan drinken.

Bij de luisterlijn is altijd vraag naar vrijwilligers Ikkanhet.
Ook in jouw buurt zag ik net op de site.
Het werk kan vanaf de bank en je maakt je ontzettend nuttig voor anderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei ikkanhet:

En dan omschrijf ik het misschien verkeerd. Het leven is niet saai zonder alcohol. Moet alleen een invulling vinden voor de tijd ik die normaal spendeer aan drinken.

Hopelijk vind je iets wat inspirerend is voor je. Denk je al een bepaalde kant op?
Weet je wát leuk is (sorry hoor, waar bemoei ik me mee maar ik kan het niet laten :blush:)... fotograferen!
Ik las dat je vroeger in de doka stond, dus misschien is het wat voor je?
Ik doe een beetje aan macro-fotografie, dan hoef je niet ver weg, je kruipt gewoon wat in je eigen tuin rond en er gaat een hele nieuwe wereld voor je open. Én je kunt fotobewerking leren, zó leuk is dat, sommige mensen maken de meest gave creaties met hun eigen foto's.
Oh en ik bedenk me dat als je graag op terrasjes zit maar dan het drinken mist, dan heb je een camera bij je om grappige, mooie, ontroerende situaties op straat te fotograferen, of je maakt macro's van de bubbels in je spa rood.

Nou ja, het leven is vol van leuke dingen, hopelijk vind je iets wat voor jou fijn is. Ik wens je in ieder geval toe dat je geen drank meer nodig gaat hebben om te genieten van het leven :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...