Spring naar bijdragen

Maandag 10 mei 2021


Yvonne

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Quinn:

 

Droog gekookt. Het stond aan en toen ging ze wat anders doen. Het zit er gewoon echt niet in. En ik zat op zolder, dus ja... 

 

Oeps! Ik had werkelijk geen idee dat je met wortelen en aardappelen koken ook maar iets kon verkeerd doen... het kan dus wel! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Musashi:

Oeps! Ik had werkelijk geen idee dat je met wortelen en aardappelen koken ook maar iets kon verkeerd doen... het kan dus wel! :D

 Nou, dat is heel gemakkelijk hoor. Pannen op het vuur, en dan éven iets anders gaan doen. Moet jij eens kijken wat er dan is gebeurd als je er na zeg een half uur achterkomt dat je vergeten bent het gas laag te zetten ofzo.

Hallo ook nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach welnee @Bor ik snap dat je het geheel nou zo opvat, maar zo ging het niet. Een broek samen leuk vinden en bestellen is leuk, gezellig. Maar er over door blijven gaan en door blijven gaan en zeggen dat je dit zal blijven doen, omdat daarom, terwijl iemand echt vriendelijk vraagt om het niet te doen, dat is vervelend. Iemand gaf een grens aan, weet je wel. Jij logde uit, maar het hield niet op. Dus ja, dan wordt het wel een negatief iets uiteindelijk. 

Morgen weer een dag. Rustig aan, okay? :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Jannigje:

Nou, dat is heel gemakkelijk hoor. Pannen op het vuur, en dan éven iets anders gaan doen. Moet jij eens kijken wat er dan is gebeurd als je er na zeg een half uur achterkomt dat je vergeten bent het gas laag te zetten ofzo

Veel water indoen hè...dit doet me trouwens denken aan een salamander die m’n zus ooit had...in een bak met veel water in...onder een dakraam...nadat we terugkwamen van vakantie...ja je kan het al raden zeker? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Bor:

Ik weet het niet goed. Denk dat ik m'n tijd hier heb gehad. 

Alles bij elkaar de laatste tijd, zelfs m'n huwelijk is niet goed in 30 jaar. Moet zelfs maar beter terug gaan roken. Zelfs een broek samen leuk vinden en bestellen is negatief. 

Dat is nou echt zo n ongelofelijke kut smoes.
 

niet intrappen Bor

niets is het waard om weer te gaan roken.

de situatie word niks beter als je erbij rook,dat weet jezelf ook wel. 
 

eerder ellendiger omdat je daarna weer baal omdat je gerookt heb. 
 

niet doen dus. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er was vorige week een recept volgens de apotheek niet doorgestuurd door de arts van Brijder voor Antabus. Ik geloofde er niets van, heb meer vertrouwen in de arts als in die ***apotheek van mij. Maar omdat ik medicatie van Brijder had meegekregen was het niet meer nodig dus niet meer achteraan gegaan.

Ga ik vanmiddag andere (herhaal) medicatie ophalen. Drie keer raden; zat de Antabus er ‘ineens’ bij :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Reacher:

Ik heb nu in trappenhuis geverfd maar daar komt  op sommige plekken raar gekringel onder de verf. Alsof ik over olie heb geverfd. 
Kan een trappenhuis deels van plastic zijn?

Mijn vriend schoot verschrikkelijk in de lach toen hij het zag, ik moest hem bijna reanimeren  :angry:

 

2 uur geleden zei Quinn:

Volgens mij heb je dan te dik gesmeerd en komt er lucht onder.

Wat ik denk: Quinn zit aardig in de richting. Als de verf plaatselijk gaat rimpelen dan heet dat 'schroeien'. De verf is dan inderdaad (plaatselijk) te dik aangebracht. Als de bovenkant van de verflaag dan al droog is dan kan het oplosmiddel uit de onderlaag niet meer weg. Dat kan zowel terpentine zijn als water. De verf droogt 'aan de lucht', niet door een chemische reaktie zoals bij tweecomponentenverf. Een (te dikke) verflaag gaat dan rimpelen omdat het oplosmiddel zoekt een weg naar buiten.
De enige oplossing is om de treden of gedeelten waar dit euvel zich voordoet glad te schuren en opnieuw te schilderen.
Liiever twee (of drie) dunne lagen dan één dikke.

Je vriend schoot in de lach. Jij (vrouw) bent dus óók grappig.. Jullie lijken gewoon een grappig stel. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei spirit:

Bah, ik voel me niet fijn. Het voelt alsof ik er niet toe doe.

Voor wie en voor wat leef ik eigenlijk nog? 

Ik ga niet drinken hoor, dat zeker niet, maar ik voel me zo leeg. 

Je hondje, je zoon, je hebt ook kleinkinder(en) toch? Je zegt zelf altijd, ik hou het klein. Wellicht nu ook doen. Even blokje om met hondje :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei spirit:

Het doet alleen maar pijn om bij de textielsuper te lopen en je ziet al die vrolijke kleuterkleding. De oudste is altijd al van me weggehouden en nu de jongste dus ook. Waar doe ik het eigenlijk nog allemaal voor, vraag ik me dan af. 

Tijd, geduld, dat is wat het nodig heeft. 

Weet je; Ik heb een hoop mensen hun vertrouwen beschaamd, hun liefde voor mij voor lief genomen. Mensen die eigenlijk hadden moeten zeggen; genoeg ik verlaat jou. Maar dat niet definitief hebben gedaan. Wel afstand hebben genomen. Ik kan het iemand niet kwalijk nemen dat ze afstand nemen om hun eigen hart te beschermen. 
Geduld is iets wat verslaafden over het algemeen niet hebben. Toch is dat wat het nodig heeft. Je moet het niet zeggen maar laten zien. Je woord betekent niets meer. 
Sterkte :rose:

bewerkt door VIII
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei spirit:

Dus na 4 maanden is dat vertrouwen niet terug? 

Ik weet niet wat er is voorgevallen maar wellicht kun je zelf contact opnemen en vragen om een gesprek? Hoelang vertrouwen en vergeving duurt weet ik natuurlijk ook niet, dit zal per mens verschillen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja @spirit, je hebt het op dit forum in al die jaren al heel vaak kunnen lezen: vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
Dat is niet zomaar een mooie kreet die voor sommigen geldt, dat geldt voor bijna iedereen van ons. Ook voor jou. Aan vertrouwen (terug)winnen zit geen tijdslimiet verbonden. Dat vertrouwen kun je stukje bij beetje terugkrijgen, soms duurt dat jaren en soms gebeurt dat helemaal niet. Dat kun je bij een ander niet door de strot duwen. Je weet zelf dat je vaak terugvalt in gebruik en dat is funest voor het terugkrijgen van vertrouwen. Na elke misstap gaat dat langer duren. De enige manier om dat vertrouwen misschien terug te krijgen is radicaal te stoppen met al die middelen die je steeds weer in de problemen brengen. Jij wilt dat elke keer op jouw eigen manier bereiken, dat nuchtere leven, maar je zult nu toch wel in de gaten hebben dat jouw manier niet het gewenste resultaat oplevert. Telkens als je denkt het onder controle te hebben val je terug. Je omgeving is ook niet gek en vertrouwt een paar maanden clean bij lange na niet meer. Logisch.. Laat zien dat je hulp aanneemt, dat je daadwerkelijk stappen zet om met jezelf aan het werk te gaan. Wees eens niet zo overmoedig als het eventjes goed gaat. Geniet wel van die betere momenten, maar gebruik ze om juist dan stappen naar de toekomst te zetten, in plaats van het zolang maar weer te laten zoals het is. Want het gaat geheid weer een keer mis. Dat moet je nu toch onderhand wel in de gaten hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@spirit ik wil geen oordeel vellen over jouw situatie en/ of relatie met je zoon...maar in mijn geval...alcoholistische vader...nee 4 maanden is niet voldoende om vertrouwen te repareren dat een leven lang geschaad werd...hij was ook 2x bijna een half jaar (denk ik) gestopt...nadien werd het altijd nog veel erger dan ervoor want ‘hij had nu toch bewezen dat hij zonder kon dus hij had geen probleem’ deuh...en zoals VIiI zegt: woorden zijn van geen tel...daden wel die laten zien of je veranderd bent...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

spirit, waarom 4 maanden?
De laatste 4 maanden heb je niet echt laten zien
dat je vertrouwen waard bent
en de laatste 4 jaren ook niet, toch?

4 maanden is niks op al die jaren van jojo-en met
drank en pillen. iets wat jaren mis is, gaat niet in
maanden over op vertrouwen, vergeving
en dat is echt iets dat je je goed mag laten doordringen.
Niet anderen kunnen jou helpen of helen
jij zult eerst zelf je leven op orde moeten hebben
en dan kun je hopelijk iets aan vertrouwen terugwinnen
komt te voet en gaat te paard he, maar eens is het op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...