Spring naar bijdragen

Vrijdag 19 februari 2021


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Goedemorgen. Fijn, weer een zonnetje. Vanmiddag aan de wandel met een vriendin, eerst nog even wat werk weg werken. In het weekend weinig probleem met niet drinken. Door de weeks lonkt het nog wel eens. Ik vind het moeilijk te ontspannen en de werkdag goed af te sluiten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Etty:

Waarom haal je het niet zelf?  Dan haal je de medeplichtigheid van je partner een beetje weg.  Of heeft hij dan een excuus om zelf ook te drinken? Zo ging dat bij ons vaak. 

Ik keek vroeger met mijn dochter naar een programma over mensen die zo zwaar waren dat ze niet meer konden lopen, en de hele dag op bed lagen.   Daar was vaak ook sprake van mensen in de omgeving die dit faciliteerden, door elke keer te zwichten voor de smeekbedes van de zwaarlijvige geliefde. 

 

"Feeders" heten die. Ik heb ook wel eens zo'n documentaire gezien. Hij viel kennelijk op dikke vrouwen en was haar dus letterlijk aan het vetmesten, ze kon haar bed niet meer uit.

Ben weggezapt van afschuw. 

Dan heb je echt alle regie uit handen gegeven. Wat is dan nog wiens schuld in die situatie. Je kan ze beter gewoon uit elkaar halen net als 2 kletskoppen in een schoolklas...

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moggu! Allen. Is nu dag 5 dat ik in een kliniek zit om af te kicken, leren met omgaan van verslaving etc. Wou even laten weten dat ik een beetje gewend begin te raken aan de situatie.:) Afbouwen wel moeite mee maar ik was al voordat ik opgenomen werd via de huisarts van Clonazolam naar Diazepam gegaan en van Morfine/Heroïne naar Tramadol gegaan. Dus dit is wel een stuk lichtere afbouw/ontwenning gelukkig.Ook nu rond de 40 dagen niet gedronken, Drugs gebruikt:) En zelfs nog wezen fitnessen vanmorgen een halfuurtje/driekwartier vanaf 11:15 tot 12:00.

Dus tot nu toe ziet mijn dag er redelijk uit haha.:mellow::)

Ik wens iedereen een fijne dag voor derest een veel geluk toegewenst!!!;):) :rose: Groetuuuuuuu

bewerkt door MrJunkieXL
foutju
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cleo66, lastig zo’n dame. Misschien zit er ook een deel testen in van haar/hun kant? Zij verwachten blijkbaar veel, misschien proberen ze je bewust of onbewust uit, kijken hoever ze kunnen gaan?( Ik heb vroeger nogal eens zulke mensen gehad, vandaar mijn opmerking )

Mogelijk zit ik er helemaal naast, dat hoop ik voor je.

Wat de anderen ook al zeggen: thermoskan mee en zelf pauze nemen. Makkelijk gezegd, lastig om te doen. Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Lieke7777:

Klopt  daar  zijn  we goed in zweren  en overtuigen  dat dit  de laatste keer is .. omdat je er zelf  zo in geloofd  kan je het ook zo overbrengen  .

Is mijn ervaring iig ' ik wilde ook echt  zelf  dat het de laatste  meer was maar het lukte gewoon  niet.

Je verteld  verder geen hulp  te hebben  maar ik denk zelf  dat je toch  meer nodig  hebt  dan wat  er nu is  ( het forum en een  hele lieve man ) maar dat is nog niet helpende  genoeg ' ik nodig  je een keer uit om mee te doen met een online AA meeting  mocht je hier  open voor staan .. komen  we wel voor de camera :lol:   het hoeft  niet hè  ' probeer  ook maar wat om je een ander pad in te laten  slaan ..

Ik wist niet dat er online metingen zijn waar kan ik die vinden. Heb nu 1 maal per week alcohol de baas maar een praatgroep lijkt mij goed om erbij te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond!

update van een heavy dagje: gesprek aangegaan met de baas en heb toch (voorzichtig) mijn persoonlijke wensen kunnen uitspreken. Dat is al een overwinning op zich! Beetje fier op mezelf toch! ;-) Conclusie was wel wat een impasse: hij wil mij niet ontslaan, ik wil geen ontslag geven. Nieuw voorstel van hem, nu blijven halftijds werken met Corona-werkloosheidspremie (minstens tot 21 juni mogelijks wordt dat nog verlengd) en nadien halftijds contract of halftijds ouderschapsverlof opnemen. Tijd mezelf te (her)oriënteren en mogelijks op mezelf te beginnen...nog een weekendje over bezinnen nu of ik me daarin (financieel) kan vinden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Musashi:

Goeie avond!

update van een heavy dagje: gesprek aangegaan met de baas en heb toch (voorzichtig) mijn persoonlijke wensen kunnen uitspreken. Dat is al een overwinning op zich! Beetje fier op mezelf toch! ;-) Conclusie was wel wat een impasse: hij wil mij niet ontslaan, ik wil geen ontslag geven. Nieuw voorstel van hem, nu blijven halftijds werken met Corona-werkloosheidspremie (minstens tot 21 juni mogelijks wordt dat nog verlengd) en nadien halftijds contract of halftijds ouderschapsverlof opnemen. Tijd mezelf te (her)oriënteren en mogelijks op mezelf te beginnen...nog een weekendje over bezinnen nu of ik me daarin (financieel) kan vinden...

Zie, dat had koning Alcohol niet in jouw plaats kunnen bereiken :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...