Spring naar bijdragen

Zo 31 jan 2021


bumperjim

Aanbevolen berichten

Nah, goedemorgen maar weer. Dronken hier schrijven of juist beter niet? Zelf weten natuurlijk, dat altijd. Soms is het beter om jezelf af te remmen, maar juist dronken is dar godsonmogelijk. Voor mij althans en vast voor meerderen. 

Boodschappen worden bepaald door de lezer en door de ontvanger. Alle ruis op de lijn maakt het nog wat gekleurder. Ik vind @Jopie ook soms wat belerend overkomen, maar dat kan best aan mijn manier van lezen liggen. Wat je schrijft, zet me wel altijd aan het denken en dat is altijd welkom.

@Cleo66 stevige knuffel voor jou, omdat je altijd zo hard probeert je in te leven in anderen en andemans ideeën. 

Mijn oudste dochter gaat straks videobellen vanuit Parijs, dus ik ga maar even douchen enzo. Niks wezen is één ding, niks lijken kan ik vermijden.

Koffie! Meer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mee eens, wat er ook speelt, dit kan echt niet. Maar wat Jopie zegt ben ik het ook mee eens. Het is een forum, alcohol de baas (worden) Dus ja, lastig... Bij benzo de baas, gaan ze vast ook niet zeggen, hier alleen komen als je geen pilletje hebt gehad. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat ben ik helemaal met je eens @Jopie. Sommige dingen kunnen nooit en dronken zijn is geen excuus. Maar juist omdat voor sommigen (velen?) die grens of fatsoensnorm weg is, kun je dan beter niet dronken schrijven. Wellicht. 

@Lieke7777 huishouden is stom, misschien iemand ervoor inzetten? Doe ik ook, het gezeik neem ik dan op de koop toe.

O, over dronken op het forum, er zijn nuances hè. Hoewel ik momenteel zelden echt nuchter ben, ben ik ook zelden dronken. Verschillende gradaties van aangeschoten. Nu niet trouwens, want dochter gaat bellen en ik moet per se een stoere pa zijn van mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei niks:

Of eten de baas, alleen als je niet gegeten hebt. 

niet echt te vergelijken Niks, iemand bedreigen, kan en mag niet>
De paranoia spat er van af, elke keer weer, maar SM blijft schrijven
(om zichzelf te overtuigen?) dat de alcohol naar de 0 kan.
Moet het echt eerst helemaal fout gaan? Wat al bezig is nu natuurlijk.
kan wel janken steeds als ik het lees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt @lady jane is ook niet te vergelijken. Maar waar trek je dan de grens? Dat is wat ik bedoel. Ik lees ook wel eens anderen die gedronken hebben, maar niets kwaad doen of zeggen. Op dat moment ook echt een hulpvraag hebben. Daar zit dan wel een verschil ik denk ik, want hier was geen hulpvraag...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik nog veel zoop had ik een "read only" button voor mezelf bedacht. Uit ervaring wist ik best wanneer ik het stadium bereikte dat het verstandiger werd geen mailtjes meer te versturen en niet meer op sociale platforms te schrijven. Alleen nog lezen, vanaf het moment dat ik dat besluit hardop voor mezelf had uitgesproken tot de volgende ochtend. Dat lukte, en het beviel me goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei niks:

Klopt @lady jane is ook niet te vergelijken. Maar waar trek je dan de grens? Dat is wat ik bedoel. Ik lees ook wel eens anderen die gedronken hebben, maar niets kwaad doen of zeggen. Op dat moment ook echt een hulpvraag hebben. Daar zit dan wel een verschil ik denk ik, want hier was geen hulpvraag...

Ik kan alleen mijn eigen grenzen trekken
wel ook naar anderen om mezelf te beschermen
en eigenlijk kan ik niet zeggen dat hier geen hulpvraag was
ik denk onbewust wel. Als vechten overleven wordt, tegen wie
vecht je dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, was me het draadje wel vannacht. Wat @Jopie schrijft, klopt voor mij wel denk ik, vind het lastig omdat het me herinnert aan mn zwarte kant. Dronken mails/apps sturen en maar doorgaan... Wat een energie heeft me dat gekost en het erge is dat t allemaal zo zinloos en negatief is. En beschadigend, dat vooral. Wat levert het op, helemaal niks. Die kwetsende opmerking naar @Cleo66waarom? Ik vind @Cleo66 een van de eerlijkste mensen hier op het forum en helemaal geen pleaser. Wel gevoelig, ben ik zelf ook. Wel weer een eyeopener die dagdraad vannacht, dit wil ik dus nooit en nooit meer meemaken. Rotdrank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja natuurlijk "mag" je hier dronken schrijven, maar waar is het goed voor. Vanaf een bepaald punt heeft het geen enkele zin meer om met een dronkeman/vrouw in gesprek te gaan, zowel IRL als op een forum, want de betrokkene is niet meer tot luisteren en helder nadenken in staat.

Dan wordt het of drankjank of een agressieve toestand. Met collateral damage. En die alleen eventueel voor de persoon zelf nog het teruglezen waard is, voor zover dat niet te genant is.

Het is the day after dat de vruchtbare discussies plaatsvinden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...