Spring naar bijdragen

maandag 7 december


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Ik heb hier nog niet zo heel lang geleden ook aangegeven dat ik zou stoppen met dit forum. Niet als dreigement van: "als jullie niet
lief voor mij zijn dan kom ik hier nooit weer en als het dan fout met me gaat dan is het jullie schuld omdat jullie niet lief voor me
waren", maar als een afscheidsgroet. Ik had het idee dat ik hier meer dan lang genoeg was geweest. Maar toen gebeurde er weer wat
(in dit geval brak er een pandemie uit) en leek het me wel weer prettig om een soort van klankbord te hebben. In de loop van
de pandemietijd drong het tot me door dat niet die pandemie me bij dit forum hield maar gewoon het forum zelf.
Soms kan ik het opbrengen om enkele weken niet hier te schrijven en niet alles mee te lezen, maar
ik heb m'n - zoals eerder gezegd- vervanging van m'n sociale netwerk nodig om niet in algehele duisternis, somberheid en eenkennigheid te vervallen.
Vindt ook mijn vrouw.
Aandacht vragen, ja dat is het wel. En als ik me door iemand aangesproken voel ook aandacht geven. Op m'n eigen simpele manier.
Leren van de reakties in het algemeen hier, ja ook. Vooral over hoe ik zelf in elkaar steek. Soms neem ik me voor om te veranderen als ik
negatieve dingen in mezelf herken, vaak lukt dat voor eventjes en verval ik daarna weer in dezelfde 'tekortkomingen'. Zo leer ik langzaamaan
m'n eigen tekortkomingen te accepteren omdat dat dichter bij mezelf blijft dan ze te veranderen.
Alleen het verwachten dat anderen net zo perfect zijn of worden als dat ik ben heb ik losgelaten. Dat is niet iedereen gegeven.

Dit hele verhaal is serieus. Alleen die laatste regel is een vorm van aandacht vragen. Ik mag hopen dat dat duidelijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, die verslaving aan het forum... ik weet het niet zeker, maar ben bang dat dat nooit meer over gaat. 

3 uur geleden zei Kohtje:

Het is niet zo dat ik in het dagelijks leven mensen uit de weg ga. Mag graag een babbeltje maken met jan en alleman die ik dagelijks onderweg tegenkom tijdens hondenrondjes, boodschappen doen, buren etc. Maar sociale contacten die een soort van verplichting geven van 'op bezoek moeten' vind ik niet prettig en heb ik ook nauwelijks. 

Hier nog zo eentje... heb er het geduld niet voor om puur voor de gezelligheid ergens een kopje thee of koffie te drinken...
Ik voel me niet contactgestoord, kom genoeg mensen tegen bij de blokjes om met de hond, bij het vrijwilligerswerk en bij mijn creaclubje... 
Maar dan heb ik wat te doen, dat maakt het anders... 

32 minuten geleden zei Kohtje:

Alleen het verwachten dat anderen net zo perfect zijn of worden als dat ik ben heb ik losgelaten. Dat is niet iedereen gegeven.

Mooi stukje en dan zo'n afsluiter... je weet ook altijd een glimlach los te peuteren Koh.

En wat betreft mijn berichtje van vanmorgen over het verkleinen van een foto of een andersoortige afbeelding:
ik wil toch nog even aangeven dat het gewoon als tip bedoeld was en dus niet als hatelijke opmerking  @ikkanhet en @Renaldo61.
Ironisch genoeg bestaat de kans dat juist jullie mijn reactie niet kunnen lezen, het zij zo. 
Zoals al werd aangegeven: ieder mag zijn / haar antipathieën hebben...  
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cleo66, kies om nuchter te blijven. Op welke wijze ook. :heart:

Waarheden zijn vaak dubbel. Jouw waarheid en die van de ander. Uit respect voor jezelf en de ander kun je uitleggen dat deze waarheden op dit moment even niet hetzelfde zijn.

Neem wat afstand momenteel, houd het droog en heb respect voor jouw waarheid. De waarheid van de ander komt later wel (of niet).   

bewerkt door Tatum
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cleo66
Heb je gezegd: 'je hebt gedronken' of heb je gevraagd: 'heb je gedronken' ?

Als je het gevraagd hebt is er geen sprake van (vals) beschuldigen. Dan is er sprake van een 'overspannen' reactie.
Als je het gezegd hebt kun je je excuses aanbieden.
Je maatje kent als enige zijn/haar waarheid. Laat die dan ook maar bij hem/haar.
Zuivere eerlijkheid zit in de persoon zelf en is gekoppeld aan zijn/haar zuivere geweten. Daar sta jij als maatje buiten, hoe graag je ook anders zou willen.
Je kunt wel je bezorgdheid uiten door te zeggen waarom je tot je vermoeden kwam. Als er niets aan de hand is
zal het snel opgelost zijn, denk ik zo. Als er wel wat aan de hand is dan zul je met grote waarschijnlijkheid ook wel je conclusies
kunnen trekken uit de (vervolg)reakties. Maar laat de ander in zijn -al dan niet eerlijke- waarde en ga niet jouw gelijk proberen te krijgen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Jopie:

Leg ik mannetje van 2 in bed, lekker instoppen, dikke kus, aai over zijn bol en "doe je oogjes maar lekker dicht"..... 

... heel geworstel onder die dekens, komen er twee miniknuistjes aan en met twee keer duim en wijsvingen treks hij zijn oogleden dicht. Bloedserieus. 

Ik kon mijn lachen niet inhouden. 

Een echte handwerksman in de dop. Doen doe je met je (handige) handen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Kohtje:

Als je het gevraagd hebt is er geen sprake van (vals) beschuldigen. Dan is er sprake van een 'overspannen' reactie.

Ik kan me wel voorstellen dat zo'n vraag beschuldigend overkomt, hangt ook erg af van de toon en de manier waarop de vraag gesteld wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Yana:

Ik kan me wel voorstellen dat zo'n vraag beschuldigend overkomt, hangt ook erg af van de toon en de manier waarop de vraag gesteld wordt.

Juist bij een (al langer) stopmaatje zou de toon niet zo belangrijk moeten zijn. Als je het idee hebt dat je stopmaatje je 'verdenkt' zou
je daar juist met een stopmaatje over moeten kunnen praten en hoef je niet boos te worden.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist.
Echt maatjes zijn, of zoals in het 12-stappen gebeuren, echt sponsor en sponsee zijn, is niet iets wat je zomaar even doet.
Je moet elkaar echt kunnen vertrouwen en respecteren. Over en weer. En dat is moeilijker zeldzamer dan het soms in eerste instantie lijkt.

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cleo66 als je vermoedt dat je stopmaatje heeft gedronken moet je dat toch gewoon kunnen vragen? Waarom ben je anders stopmaatjes. Moet je het dan maar negeren, nee toch?

Kerstboom in huis, nu nog optuigen. Ruikt altijd zo lekker zo'n boom in huis. Jammergenoeg boeit t de jongens niet zo erg. Vroeger wilden ze altijd helpen versieren en er perse zelfgemaakte bob de bouwer auto' s in hangen. Afgrijselijk lelijk maar zo lief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cleo66:

Mijn zoon met down is er ook van overtuigd dat hij zijn ogen niet dicht heeft als hij slaapt , want dat vind hij eng , de ogen dicht doen.  

Ja maar mensen met down hebben vaak dingen waar ze van overtuigd zijn Cleo.

Van de week "Hé guppie geloof jij nog in st. klaas?"Guppie" Nee natuurlijk niet, (of ik een heel stomme vraag stelde)  ik moet alleen vanavond mijn schoen wel zetten met een wortel voor het paard want die zal wel honger hebben van het lopen op de dakken. :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei takeiteasy:

Ik ben hun Oma. Ze kennen mij amper...

Laatst vertelde Yvonne aan je hoe zij met haar kleinkinderen omgaat die ver weg wonen. Is dat niks voor jou? Dat je een liedje schrijft voor je kleindochter en het dan via beeldbellen aan haar leert, lekker samen zingen. Lijkt me hartstikke leuk. Dansje erbij instuderen? Verkleedkleren aan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Te moe om te schrijven. Wegens omstandigheden op het werk moet ik deze maand 5 dagen per week werken, grrrrr. Maar anders zouden de kinderen met het sintfeest en kerstfeest thuisgehouden moeten worden, want géén leerkracht. En dat kan natuurlijk niet. 

Dit weekend Sint kunnen vieren met eigen kleinkids, was ik erg aan toe. Ik zie ze minder dan voorheen. 

Jopie, ik wil je zo graag een foto sturen, maar het lukt me even niet. Komt nog. 

En nu nog even relaxen en dan om 8 uur naar bed, voor ik het weet is het weer 5 uur :wacko:. Hmmmm......heb ik tóch wat geschreven vandaag...

bewerkt door nancy
Tikfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier gekookte witlof met aardappelen en vegetarische kaasschnitsel.

Ook hmmm:P, lekker hoor, 

@nancy

Sterkte,

Brrrr. Vijf uur op, moet er niet aan denken.

Ik geniet wel heel erg van mijn bijna werkeloze leventje hoor, maar die tijd komt voor jou ook vast wel :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Amalia:

Het zijn denk ik toch vooral mensen zonder (drukke) baan die het forum als plaatsvervangende sociale omgeving zien en er moeilijk van los komen bij gebrek aan echte contacten zeg maar.

Nee, deels kan dat zo zijn.
Maar verslaving is verslaving, dat staat los van allerlei andere dingen.

Deze discussie is hier natuurlijk al eerder gevoerd.
Voor een aantal mensen heeft deze dagdraad blijkbaar een functie, net zoiets als alcohol een functie kan hebben.
Kernprobleem is dat een aantal mensen stap 1 van de AA  vergeten als het om forumverslaafdheid gaat.
En blind zijn voor stap 12.

Al een aantal jaren lang heb ik het gevoel / idee dat veel nieuwe mensen hier afhaken.
Vanwege al dat dagelijkse onzin geklets van een aantal vaste forummers op de dagdraad.

Het heet weliswaar ditjes en datjes, maar het is hier wel een forum alcohol de baas.
En niet baby's de baas, pubers de baas of verhuizing de baas.

Voor niet alcohol gerelateerde  ditjes en datjes zijn er wel  andere forums.
Waar je die grens precies moet leggen weet ik ook niet.

Op je eigen Wie is wie draadje kun je ook van alles en nog wat kwijt.
Kijk dan maar of je nog reacties krijgt.
Vermoedelijk minder, maar de reacties die je dan krijgt zijn van mensen die de moeite nemen om jou te lezen.

In ieder geval niet dit dagelijks gekakel met bloemetjes en likes van mensen die niet meer dan een avatar zijn.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...