nancy Geplaatst 15 november 2020 Rapport Share Geplaatst 15 november 2020 Ik heb mijn eerdere bericht veranderd. Was niet netjes van mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 15 november 2020 Rapport Share Geplaatst 15 november 2020 19 minuten geleden zei niks: Jammer Fruitvlieg dat je weg gaat. @ikkanhet ik vindt je reactie niet erg aardig. Of je het nu wel of niet met iemand eens bent. Het is op zijn minst verre van chique... nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 15 november 2020 Rapport Share Geplaatst 15 november 2020 Ik heb zo het idee dat Fruitvlieg wel degelijk weet waar hij over praat. En daar laat ik het maar bij voor vanmiddag.. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 15 november 2020 Rapport Share Geplaatst 15 november 2020 Wat ben je toch een pittig vlindertje @nancy nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 15 november 2020 Rapport Share Geplaatst 15 november 2020 Niet op jezelf betrekken @Zbb. Ik mag niet namens aan ander praten maar ik ben bang dat je anders van de schrik aan de drank gaat. Volgens mij heeft het niets met jou te maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 15 november 2020 Rapport Share Geplaatst 15 november 2020 (bewerkt) 1 uur geleden zei Fruitvlieg2019: Ik heb vanmorgen een mail gestuurd met het verzoek mijn account te verwijderen. Nu was ik toch al niet zoveel meer aanwezig maar ik merk dat ik hier niks meer te zoeken heb en dat als ik hier rondhang dat het meer uit verveling is. Daarnaast erger ik mij dood aan een paar mensen en dan is de vraag voor mezelf waarom ik het dan opzoek. Sandro schreef gisteren dat hij af en toe door het forum getrickert wordt, dat heb ik ook. Niet om te gaan drinken maar om te reageren op dingen waar ik toch geen invloed op heb maar wel over na denk. Dat is eigenlijk zonde van de tijd en energie helemaal omdat er een hoop negatieve energie achteraan komt. Je kan er voor kiezen om het niet te lezen maar ik kies ervoor om het af te sluiten. @Fruitvlieg2019, ik ga er van uit dat je de reakties op je besluit nog wel even naleest, mezelf kennende en omdat ik zoveel van jou in mezelf herken dus ook min of meer jou kennende... Ik heb verschillende keren op het punt gestaan om zo'n zelfde soort stukje te schrijven. Dan drong elke keer weer tot me door hoe gehecht ik aan dit forum geraakt ben en liet ik het vervolgens uit m'n hoofd om de daad bij het woord te voegen. En dan al helemaal het verzoek om m'n account te verwijderen. Zelf lees ik nog wel eens oude berichten terug, ook van mensen die hier al jaren niet meer komen, en nog steeds komt het voor dat ik berichten waar ik destijds niets mee had nu ineens een boodschap voor me inhouden. Ik vlei mezelf dan met het idee dat iemand 'van nu' al terugbladerend misschien nog wat heeft aan m'n zoek- en speurtocht van toen. Ook mijn huidige cleantijd is het resultaat van een proces dat niet zonder hobbels verliep. Zelfs m'n eigen jarenoude berichten doen me nog wel eens versteld staan... dat ik denk van: dat ik dat toen allemaal kon. Vervolgens put ik daar dan nu weer hernieuwde energie uit. Want ook nu nog, of misschien juist nu weer, is droog staan niet zo vanzelfsprekend als dat het voor anderen misschien lijkt. Hier blijven lezen is voor mij onderdeel van m'n clean blijven. En hier blijven lezen hou ik alleen vol als ik soms af en toe, soms wat vaker, hier wat schrijf. Dat die schrijfsels dan niet altijd meer aansluiten bij de belevingswereld van mensen die nog willen gaan stoppen of minderen of dat al even daadwerkelijk doen, dat neem ik dan maar voor lief. Als ik hier als een vervelende klier, een overtollig meubelstuk of wat voor negatiefs dan ook, gezien word dan doet dat me uiteraard wel wat pijn, maar daarmee weet ik ook dat ik hier nog altijd hoor omdat juist deze ervaringen een stukje bewijs voor me vormen dat ik geen drank nodig heb om hiermee om te gaan terwijl dat wel in m'n aard zit (vluchtgedrag en verdoving). Misschien heb ik hier niets meer echt te zoeken, maar er zijn nog genoeg dingen die ik hier onderweg vind, zonder er naar te zoeken. Kleine, waardevolle hebbedingetjes voor onderweg op m'n nuchtere pad. En een enkele keer zelfs een groot, waardevol hebbeding. Ik hoop dat je op je besluit terugkomt, Fruitvlieg. Elk definitief vaarwel is me net iets te definitief te veel... 15 november 2020 bewerkt door Kohtje Reacher, Kyon, Maverick en 3 anderen reageerden hierop 6 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 15 november 2020 Rapport Share Geplaatst 15 november 2020 1 minuut geleden zei SanMiquel: Behalve het definitief vaarwel aan de alcohol dan Haha.. maar alcohol heeft nooit definitief vaarwel tegen me gezegd. Zo werkt alcohol niet. En eerlijk gezegd heb ik ook nooit definitief vaarwel tegen alcohol gezegd. Ik zeg elke dag tegen mezelf: alleen voor vandaag geen alcohol. Morgen zien we wel weer... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 15 november 2020 Rapport Share Geplaatst 15 november 2020 Ik heb nog niet bijgelezen, ik heb een pijnlijk linker oor van de telefoon. Maar hier is alvast taart, anders ben ik straks te laat. Tot vanavond. Lika, Kyon en nancy reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 15 november 2020 Rapport Share Geplaatst 15 november 2020 Ik.heb nu een doos apparaten. Dat is.maar 1 doosje denk ik. De snoeren heb ik.al.weggegooid vorige week... en doorrrr Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 15 november 2020 Rapport Share Geplaatst 15 november 2020 (bewerkt) 39 minuten geleden zei Jopie: Denk je? Ik weet waar hij vandaan komt. Ik weet nog welk pad hij ging. Ik weet welke valkuilen hij tegenkwam. Ik weet waar hij nu staat. Ik weet dat hij heel goed weet waar hij over praat! Jij ook? Wat dacht je nou, ikkanhet, dat hij die opmerking maakte om jou eens even goed dwars te zitten? Denk je dat echt? Of dat hij hier alleen mag zijn alleen als hij jou (of anderen) hartjes, veertjes, complimentjes en o-wat-ergjes in de reet stopt? Dat is verslavingsgedrag, en wij oudjes herkennen dat. Van onszelf. Van elkaar. Ik ben @Fruitvlieg2019 eeuwig dankbaar. Hij wijst mij nog steeds af en toe een weg. En das is meestal even pijnlijk. "wat je raakt zegt iets over jezelf". Onderzoek dát, in plaats van te vechten tegen een bedachte vijand. Waarom flip je zo op die opmerking van fruit? Ik ging me niet moeien maar van deze reactie krijg ik een beetje t schijt. Dus jij stelt in vraag of @ikkanhet weet waar hij of zij over praat. Dat hij niet genoeg ervaring heeft, niet genoeg expertise om iets in te schatten? Hoe pretentieus is dat? Ik las @ikkanhet bericht eerder en ik las ook de reactie van fruitvlieg. En ik kon de wrevel die ikkanhet voelde begrijpen. De reactie kwam nogal hautain en betweterig over. T werd opgeblazen. @ikkanhet schreef dat hij wanneer hij van t padje ging hij er ook iets leerde. Ik zou zeggen..gelukkig! Fruitvlieg maakte er totaal iets anders van. Naar mijn gevoel allezins. Ook nu wijst fruitvlieg in zijn afscheidsbericht heel duidelijk naar mensen. Ik kom hier nauwelijks en ik weet zelfs naar wie t gericht is. Dat hoeft niet en is even ongepast. Dus ik vind die toedels niet eens zo misplaatst. Verder zou t fijn zijn moesten jij en anderen het laten tussen fruitvlieg en ikkanhet *Schrijffout 15 november 2020 bewerkt door fleurtje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 15 november 2020 Rapport Share Geplaatst 15 november 2020 Sorry @Jannigje, jij kwam eigenlijk eerst.. GELUKKIGE VERJAARDAG!! Dikke zoenen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 15 november 2020 Rapport Share Geplaatst 15 november 2020 Ik hoop dat @Fruitvlieg2019 blijft hier, daar heb ik wat aan!! Ik zou zijn bijdragen érg missen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 15 november 2020 Rapport Share Geplaatst 15 november 2020 Dat is perfect voor jou toch @nancy Ik hoop dat @Fruitvlieg2019 datgene doet waar hij gelukkiger van wordt. Wat ik daar van vind hoef ik niet perse aan de klok te hangen. Het is geen competitie btw. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 15 november 2020 Rapport Share Geplaatst 15 november 2020 Aiaiai, wat heb ik al veel geordend. Trots op mezelf. Oude dingen, boekjes, aantekeningen en foto's. Allemaal in dozen met een sticker wat het is. Verder al veel weggeooid. En doorrrr... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 15 november 2020 Rapport Share Geplaatst 15 november 2020 Maar geen grote pan @Jopie. Die ga ik ook niet vinden. Ik heb hem namelijk niet. De grote dingen zijn makkelijk. Maar die kleine... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 15 november 2020 Rapport Share Geplaatst 15 november 2020 (bewerkt) 12 minuten geleden zei Jopie: Nee fleurtje Het stond er wellicht wat ongelukkig, maar ik vroeg of ikkanhet wel zeker wist dat fruit er de ballen verstand van had. Voor de rest begrijp ik je posting, maar wrevel, ach, je weet hoe ik daarin zit: "het zegt iets over jezelf" Ik vind t voor mijzelf niet zo belangrijk of een ander wrevel of ergernis voelt. Wel voor mezelf: ik kan daar weer iets mee (lukt niet altijd, trouwens. Vaak is dat bij mij een teken van te moe, te veel, of iets anders. Dan wind ik me op, uit ook direct, zonder eerst ff diep te zuchten) De stelling 'het zegt iets over jezelf' heeft me altijd wat tegen de haren in gewreven. Maar dat weet je. Om meerdere redenen. T zegt uiteraard iets over jezelf..de manier waarop je op iets reageert kan voorkomen uit bepaalde waarden of normen die je er op nahoudt, ervaringen en overtuigingen. Die hoeft je niet perse te veranderen of onder de loep te leggen om rust te vinden. Hoe kun je t niet belangrijk vinden of iemand anders wrevel of ergernis voelt? Ik moet wel zeggen ik ben blij dat je op deze manier reageert. Je haalt voor mij de stoom er af. Dank je. En dat meen ik 15 november 2020 bewerkt door fleurtje Schrijffout Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 15 november 2020 Rapport Share Geplaatst 15 november 2020 Ik ga maar weer ff iets doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 15 november 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 november 2020 Jammer @Fruitvlieg2019, iemand moet toch soms de pain in the ass spelen? nancy, Yvonne en Reacher reageerden hierop 1 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 15 november 2020 Rapport Share Geplaatst 15 november 2020 27 minuten geleden zei fleurtje: Ik hoop dat @Fruitvlieg2019 datgene doet waar hij gelukkiger van wordt. Ik wilde maar dat iedereen datgene deed waar @Reacher gelukkiger van wordt Is het een idee om dat voortaan als enige leidraad aan te houden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 15 november 2020 Rapport Share Geplaatst 15 november 2020 ik ben hachee aan het maken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 15 november 2020 Rapport Share Geplaatst 15 november 2020 (bewerkt) 5 minuten geleden zei Reacher: Ik wilde maar dat iedereen datgene deed waar @Reacher gelukkiger van wordt Is het een idee om dat voortaan als enige leidraad aan te houden? Wat een rare vraag. Natuurlijk is dat een idee. Je oppert het immers zelf! 15 november 2020 bewerkt door Kohtje Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 15 november 2020 Rapport Share Geplaatst 15 november 2020 Ook lekker !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 15 november 2020 Rapport Share Geplaatst 15 november 2020 9 minuten geleden zei Kohtje: Wat een rare vraag. Natuurlijk is dat een idee. Je oppert het immers zelf! Ik proestte mijn koffie tegen het scherm @Kohtje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 15 november 2020 Rapport Share Geplaatst 15 november 2020 Gelukkig heb ik al ongeveer twintig koppen koffie op. nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 15 november 2020 Rapport Share Geplaatst 15 november 2020 2 uur geleden zei nancy: Bah, bah en nog eens bah. Ga je schamen! Ik zou niet weten waarom ik tikte gisteren iets waar ik trots op ben en wordt er op aangevallen dus schaam me voor geen meter dat mag de vlieg doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden