Spring naar bijdragen

Dinsdag 13 oktober 2020


Yvonne

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Eerst en vooral bedankt voor de vele vriendelijke woorden en de steun!!!!

Gelukkig heb ik vandaag positief nieuws gekregen. Het betreft blijkbaar een onschuldige cyste en is zeker en vast niet kwaadaardig.

En dat moest ik blijkbaar vieren.... Ik schaam de dood maar ik heb vandaag alcohol gedronken... En niet een klein beetje. Het begon met een Wiskey-cola, een glas rode wijn, een Irish Koffie, een halve fles cava en nu 2 glazen port...  Ik heb mezelf bedrogen. Daarnaast heb ik ook het Dagpact verkl.. Ik voel momenteel veel schaamte en voel mezelf een enorme lozer. 

Sorry, sorry, sorry,... Jullie zijn momenteel mijn beste steun en toeverlaat en ik laat jullie in de steek. Ik was zo sterk....

Hopelijk komt er morgen een betere dag......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Elton,

Les voor de volgende keer moet je maar denken

Emoties verdrinken we nu eenmaal vaak 

( Boos , verdrietig, maar ook blij en opgelucht)

Er is altijd wel een reden hè

Nou kop op

Morgen nieuwe dag nieuwe kansen

Enne... gefeliciteerd met de uitslag hè :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kohtje, bedankt voor de vriendelijke woorden. Ik ben uiteraard bijzonder blij, er valt een enorme last van me af, maar waarom ga ik net nu in de fout... Ik denk momenteel (door de alcohol) niet helder genoeg om hier een logisch antwoord op te geven. Ik heb enorm veel spijt en voel me enorm schuldig. Ik was samen met @Pats op ongeveer hetzelfde moment gestopt en we steunden elkaar waar nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het @rapilos, maar toch. Zoveel dagen op de tanden bijten (viel op het laatste wel mee) en nu zo ineens in de fout gaan... Ik denk dat het morgen extra lastig zal worden... (dat verteld mijn echtgenote me toch).

Een euforisch gevoel mag geen reden zijn om opnieuw te gaan drinken. Ik schaam me dood :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte @Elton goed dat je deelt. 

Ik weet niet goed of ik eea moet delen. Ik was twee weken nuchter maar ik dacht voortdurend aan de dood. Ik voel me echt een mislukking. Elke keer dat falen. 
Ik dacht dat ik het met drie AA-meetings per week zou redden. Maar het is precies zoals vroeger. 
 

Ik kan gewoon niet ontspannen en ik wil niks meer voelen. Mijn drinken is een poging dichter bij de dood te komen. En dat lukt aardig. Maar ik moet eruit komen. Veel liefs voor jullie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Descartes33:

... Ik weet niet goed of ik eea moet delen. Ik was twee weken nuchter maar ik dacht voortdurend aan de dood. Ik voel me echt een mislukking. Elke keer dat falen. 
Ik dacht dat ik het met drie AA-meetings per week zou redden. Maar het is precies zoals vroeger. 
 

Al zou je honderd AA-meetings per week bezoeken, je kunt pas resultaten verwachten als je jezelf aan het werk zet met het programma dat AA aanbiedt.
Doe je dat? Ben je een verslaafde in herstel, die werkt (met het programma) of ben je een alcoholist die z'n drinken rechtvaardigt door te zeggen
dat hij heel vaak naar AA gaat maar dat dat niet werkt? Naar AA gaan is wat anders dan werken aan de 12 stappen van AA.
Het werkt als je er aan werkt. Zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Descartes33, @Rosee, @Ties, @knakker Dank voor jullie reactie. En toch voel ik me enorm schuldig. Het goed nieuws heeft plaats gemaakt voor ellende in mijn hoofd... Ik ben normaal gezien geen zo'n plooier (om het in z'n West-Vlaams te zeggen). 

Ik heb een muzikaal verleden... dus is muziek misschien de beste manier om me uit te drukken: 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Elton wat een super goed nieuws! Was heel spannend maar je bent gezond! Top! En die stress eerst en de opluchting daarna heeft heel veel impact tuurlijk en begrijp de drank, even iets wat grijpbaar en bekend is in deze situaties .. tuurlijk balen want je ging zo goed, saampjes een maand maar joh hé gewoon verder gaan en hier niet in blijven hangen. Morgen een nieuwe dag en ik ben zo ook eerder de fout ingegaan maar ik ging gelijk weer maanden lang de fout in .. de deur was ineens weer open. Sluit jij die deur gewoon straks weer en kom morgen weer hier en we blijven elkaar steunen! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja emoties @Elton...toch gefeliciteerd hoor. Morgen weer verder.

@Descartes33 heb je je reden van drinken zoals je die nu beschrijft ooit besproken met iemand? 

Ik denk echt dat tijdens het nuchter leren leven meer ruimte ontstaat om ook mooie dingen te ontwaren om je heen. 

@Tiesmoest gisteren nog aan je denken. Kwam een paard tegen met een ruiter. Daarom.

Vandaag twee vogel avonturen beleefd, lekker gewandeld, boerenkoolsoep gegeten en gerust. Ik kom bij.

Grappig @Rosee ik hield ook nooit van wandelen. En nu kan ik niet meer bedenken wat ik daar nou ooit niet leuk aan heb gevonden... het is super tof, lekker buiten en gratis! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Lika:

 

@Descartes33 heb je je reden van drinken zoals je die nu beschrijft ooit besproken met iemand? 

Ik denk echt dat tijdens het nuchter leren leven meer ruimte ontstaat om ook mooie dingen te ontwaren om je heen. 

Mja depressie, het gevoel niet thuis te zijn in de wereld. Angst. En dat komt natuurlijk ook door mijn verslaving. Ik ben zwak, nooit geleerd om streng voor mezelf te zijn. Ik heb veel steun van mijn psychologe maar het werkt niet echt. Vorig jaar wel 8maanden nuchter met Refusal, maar het ging allemaal met tegenzin. Zo ziek nu echt vreselijk. De combinatie met antabuse was ook niet best, iets te vroeg begonnen. 
Ik heb wel veel aan dit forum. En aan AA. Ik moet zelf gewoon de stap zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje @Cleo66. Het zou toch allemaal niet zo moeilijk moeten zijn. Maar ik maak het moeilijk. Maar ik ga eruit komen. Het gaat erom die eerste niet te nemen en aandacht schenken aan de negatieve gevoelens die me zo’n terugval bezorgen. 
 

Wat bezielt me ook. Ik had vrijdag twee biertjes gehaald. Ik dacht ik beperk het. Toen nog een fles wijn bijgehaald. Zaterdagochtend begonnen de pakken wijn en Port. Drie dagen lang de hele dag gedronken. Ik kon gewoon niet stoppen. Vanochtend werd ik ziek, gelukkig. Nu zit ik te zweten, vreselijke pijn. En wanhoop en schaamte. Als ik me toch eens zo kon voelen voordat ik begin..

bewerkt door Descartes33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Elton goed nieuws en je morgen herpakken. Vanuit euforie kun je idd ook gaan drinken. Gelukkig was het een cyste.

@Descartes33 je vergeet de martini nog. Vind het wel lastig. Heb jij nou een trap onder je kont nodig of een bemoedigende knuffel? Lastig nogmaals. Daarom is dit forum voor mij wel belangrijk.  
 

@knakker Een rode dame uit Spanje en een grijs gevlekte kater uit Roemenië. Ze zaten beiden in een dodingsstation/asiel. Via een stichting deze beestjes kunnen redden. 
2 katjes erbij van mijn overleden vriendin. Een witte met zwarte vlekken en een zwarte met witte vlekken. Allen Europese kortharen. Erg blij met ze en zo eigenwijs... ze lijken soms op mij :D
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik een trap nodig heb @Smaragd. Vind het ook hypocriet van mezelf dat ik hier pas echt post als het helemaal mis is gegaan. Arrogantie als het goed gaat en dan toch weer in de fout. Dit wordt mijn dood als ik niet oppas. 
Misschien moet ik meer delen als ik nuchter ben. Ik voel me lullig met mijn gezeik elke keer. Ik vind mezelf nu heel zielig maar dat had ik vrijdag moeten bedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben iig blij dat je zo ziek weer bent geworden dat je nu gestopt bent. Hoe krom ook, jij bent mijn spiegel. Heb veel aan je, dat weet je. Maar over 2 weken is het weer zover. Hoop het niet maar kan het al bijna voorspellen. Sorry ben eerlijk. Nu al bang voor. Wel goed dat je in contact bleef. Is weleens anders geweest. Sterkte en herstellen nu.

Ga slapen nu.

Trusten:moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Descartes33:

Ik denk dat ik een trap nodig heb @Smaragd. Vind het ook hypocriet van mezelf dat ik hier pas echt post als het helemaal mis is gegaan. Arrogantie als het goed gaat en dan toch weer in de fout. Dit wordt mijn dood als ik niet oppas. 
Misschien moet ik meer delen als ik nuchter ben. Ik voel me lullig met mijn gezeik elke keer. Ik vind mezelf nu heel zielig maar dat had ik vrijdag moeten bedenken.

Ik moet het hele stop traject nog ingaan....ik ben net als jij extreem bang voor leven en bang voor al mijn gedachtes en angsten met een soort van vooruit werkende kracht. Ik heb een diep gewortelde angststoornis en leef voortdurend in een soort van vluchtmodus. Alcohol gebruik ik al zeker 20 jaar om deze onbestemde angst te verdoven. De reden dat ik besloot om hoe dan ook te stoppen met alcohol; is bij mij eigenlijk de intense behoefte om te voelen dat ik wel degelijk een keuze heb om hoe dan ook weer de regie te kunnen nemen over mijn leven. Als ik door ga met drinken hoef ik niet meer te kiezen....want dan ga ik vanzelf wel dood door het hardnekkige gebruik er van. Ik moet er niet aan denken dat dit dan het einde van mijn leven zou zijn....ik hoop voor jou ook niet! Hey maar nogmaals....mijn traject gaat binnenkort beginnen en ben als de dood; (weet echt niet of ik mezelf staande kan houden zonder alcohol) maar ik wil zo graag weer echt leven vanuit mijn eigen zelf! Of beter gezegd; ik wil mezelf weer enigszina vrij voelen, dat vooral....zelfs wanneer dit met veel pijn en onverwerkt verlies gepaard gaat:(

bewerkt door Wings69
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je traject binnenkort start @Wings69. Heel veel succes.

Ik loop van mezelf te balen. Ik was als kind al angstig en depressief, drank hielp me om ermee om te gaan. Maar nu realiseer ik me dat ik nooit gelukkig was. 
Straks als ik hersteld ben ben ik weer wel gelukkig maar dat is de valkuil. Want het patroon is zo sterk. Over twee weken moet ik daarop voorbereid zijn.

 

De poezen voelen aan dat het slecht met me gaat. Heel timide en knuffelig. Volgens mij vinden ze het wel gezellig dat ik urenlang bij ze op de bank lig. Ik zit hier maar een beetje in mezelf te praten, kan toch niet slapen.

‘Delirium is a disease of the night’ schreef Charles Jackson in het boek The Lost Weekend. Dat is me wel een boek hoor. Lekker rillen en zweten nu. Wat een gif is het ook. Althans voor mij.

bewerkt door Descartes33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Descartes, schrijf het op, beschrijf exact hoe je je voelt als je zo ziek bent. 
Beschrijf ook wát je denkt dan.... 
En  lees, herlees dat tot vervelens toe op het moment dat je ook maar met 1 vezeltje denkt wel 1 of 2 glazen aan te kunnen. 
Je hebt je nu dood- en doodziek gevoeld.... zorg dat je dat zó plastisch beschrijft dat je, op het moment dat je dat terugleest, geen seconde meer met jezelf hoeft te dealen over 'wel' of 'niet' .... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...