Spring naar bijdragen

vrijdag 9 oktober


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers, 
Nog hartstikke donker. 
Had nog wel even willen slapen, maar lag al een poosje te woelen, én had wel trek in een bakje thee... 
Dus... kom maar op met die nieuwe dag
Het is in ieder geval droog nu, jeetje wat is er een water gevallen, de watermeter zat daarnet nokkievol... 
Als ik de voorspellingen mag geloven blijven de sluizen tot een uur of 6 dicht vandaag.


1122248.jpg   Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster      
Afbeeldingsresultaat voor glazen fles water        
Gerelateerde afbeelding 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wakker met de zenuwen die door mijn keel gieren. Doen we het wel goed???? Angst, paniek.

De nieuwsgierigheidsknop is de angsthendel geworden. Ik herken het gevoel in mijn maag, mijn lichaam overal. Resultaat van overbelasting. Te veel. Druk.

Moeder, huis, werk. Deze week naar de Wadden. Dat is goed voor mij. En een plan maken. Mezelf serieus nemen. De paniek is een teken. 

Het leven en zijn lessen.....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lika, goed dat je hebt getekend, en die twijfels, die paniek dan opeens.... heel herkenbaar, 
dat gaat ook weer afzakken (en de kop opsteken af en toe...)
Wél heb ik al weer een poosje het gevoel dat wel weer veel op jouw eigen bordje legt: huisperikelen, eigen bedrijf starten en dan ook nog even jouw gewone werk , jouw moeder en gezin.... 
Straks vakantie, fijn, maar ga ontspannen ontspannen ontspannen oftewel uitrusten en je koppie leeg maken even... alle leuke dingen om te dóen zijn er later ook nog wel. 

@niks, heel verstandig dat je je ziek hebt gemeld, kan me goed indenken dat het je, zeker nu, heel zwaar valt om te doen, maar 'wat mot dat mot'.... 

@knakker, sterkte, afscheid nemen van een dierbare huisgenoot is zó verschrikkelijk verdrietig... 

 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Hier gaat alles weer zijn gangetje' .... dat wilde ik eigenlijk schrijven, maar dat is niet helemaal zo. 
Gisteren in de loop van de dag belde Kees dat hij weer naar huis mocht, ik mocht hem ophalen. 
Ik moest buiten wachten, mocht het ziekenhuis niet in, Coronamaatregel, hij zou in de hal op mij wachten. 
Jammer, want we, ik dus, had nog al wat vragen over hoe nu verder. 
En heb je geen zin in een heel stuk over haperende/ ontbrekende informatievoorziening sla dan het stuk tussen de rode sterren maar over hoor ;) 
* Maarrrrr... Kees gaf aan dat hij allerlei formulieren mee zou krijgen, dus daar zou wel van alles in staan. 
Puntje bij paaltje: envelop met overzicht van de medicijnen die hij al gebruikte, en de medicijn die daar nu aan toegevoegd is en op de voorkant de mededeling: 'afspraak wordt thuisgestuurd' , envelop met kaartje hoe hij het verblijf had gevonden. 
En mondeling het advies: niet belasten. Dat laatste gaf hij al aan tijdens het telefoontje dat hij naar huis mocht, ik vroeg wat dat exact betekende, wist hij niet. 
Toen heb ik lekker bitcherig gezegd: 'oké, dat je niet mag gaan gewichtheffen in sportschool maak ik daar uit op, maar mag je een wandelingetje van tien minuten maken bijvoorbeeld? Vráág dat, je moet weten wat wel en niet mag'... daar kwam alleen op: 'geen wandeling, niet belasten, alleen in huis'... 
Raar hoor. Geen duidelijk uitleg over het waarom, over hoe nu verder, geen instructies over leefstijl die misschien anders zou moeten, geen .... niks. 
De middag daarvoor nog met spoed richting ziekenhuis en met de mededeling om desnoods 112 halverwege te bellen (ziekenhuis is een kwartiertje van hier vandaan ). Vervolgens onderzoeken en niet naar huis mogen, want......en we gaan natuurlijk uitzoeken waar het vandaan komt...  
De overbelasting/drukte ook in dit ziekenhuis is al weer gigantisch,  die dat al weer veel coronaopnames, en dan verwacht men hier de allergrootste drukte nog. Dus daar gooi ik het gebrek aan info en uitleg maar op, men was overigens wel heel heel vriendelijk. *
Goed, om kort te gaan: Kees is weer lekker thuis, lichtelijk ontdaan nog geloof ik, want beetje timiede... 
Ik ben het internet maar eens in gedoken om informatie over dit alles te zoeken en desnoods bel ik onze huisarts nog wel even.
We gaan wel zien hoe alles zich verder gaat ontwikkelen... 
Het zijn in feite 24 uur geweest, maar het lijkt wel of dinsdag inmiddels een maand geleden is....gek hoor. 
Lief trouwens van alle meelevende reacties van jullie, dat doet me goed :heart:
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers

jemig Von, vreselijk, ook voor de ziekenhuismedewerkers, maar vooral voor jullie/jou.
aan de andere kant; misschien wel fijn dat je niet echt het ziekenhuis in komt, wie
weet wat je bespaard is gebleven aan eventuele besmettingen daar.
Idd mischien is er een tel. sreekuur, of de mogelijkheid via mail? Dan heb je meteen
wat zwart op wit, vind ik wel fijn om iets te kunnen nalezen ook. sterkte meis!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei lady jane:

misschien wel fijn dat je niet echt het ziekenhuis in komt, wie
weet wat je bespaard is gebleven aan eventuele besmettingen daar.

Hoewel ik woensdagavond wel de spoed op mocht en later mee naar de afdeling en noem maar op... 
Maar toen was er natuurlijk buiten het personeel en de patiënten helemaal niemand, dat scheelt. 
Moet ook zeggen dat ze het allemaal heel goed hebben geregeld wat betreft gescheiden naar binnen en naar buiten gaan. 
Wél moet je natuurlijk die grote draaideur nog door waar overdag de besmettelijke deeltjes van jouw voorganger nog kunnen hangen... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, èn het personeel moet ook niet heen en weer gaan lopen dan.
Maar als het goed is, heb je het nu gehad allemaal, brrrrrr.
gewoon thuis is nu het veiligst.

Ik moet na de volley een mammo laten maken, ben ik ook niet
echt blij mee. Maar durf het ook niet niet te doen.
En dan ben ik er weer 2 jaar van af denk ik maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje Bor, doe ik! 

Mondkapjes.... ja, in het ziekenhuis droeg de verpleging mondkapjes, de mensen die de balies bemannen niet en daar lopen dus behoorlijk wat collega's in en uit. 
In het revalidatiecentrum waar mijn vriendin nu opknapt draagt de verpleging ook mondkapjes. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi iedereen!

Gisteren was best een heftige dag met een hoop ellende op de baan. Door verschillende ongevallen hebben we bijna twee uur in de file gestaan. België moet toch dringend iets gaan doen aan hun verkeersbeleid. Voor de rest is de dag prima verlopen en werd er geen alcohol gedronken. Het idee dat ik op het dagpact stond heeft me wel geholpen. Ook mijn vriend (die met de wagen reed) heeft niets gedronken en dat maakte het voor mij wel een stuk gemakkelijker. Ik ben nu wel blij dat ik gisteren mijn belofte niet verbroken heb en dat ik nu met een frisse kop achter de PC kan plaatsnemen. Nogmaals bedankt voor jullie steun en tips van gisteren!!

@Yvonne, veel sterkte!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenbaar @Yvonne. Mijn moeder moest ook met spoed naar ziekenhuis, bijna een week gelegen en zonder laatste duidelijke arts weer naar huis. Corona op de afdeling. 

Je moet veel meer zelf achterhalen. 

En ja. Klopt @Yvonnewat je zegt over mij en mijn bordje. Mijn eigen praktijkje is de toekomst. Niet nu. Ik schep alleen voorwaarden.

Huis is voor mij zo'n grote gebeurtenis . Daar hoeft niets bij. Moeder kwam er tussendoor en blijft natuurlijk. 

Werk was prima te doen. Nu opeens grote drukte. Gek en onverwacht. En collega uitgevallen. 

Volgende week pierewaaien. Lopen. Niets. ( op 1 dag na) ik luister wel hoor...

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...