Spring naar bijdragen

Zaterdag 3 oktober


niks

Aanbevolen berichten

@Lonster over een uurtje moet ik bij mijn ouders fotograaf gaan spelen (daar vloeit altijd alcohol bij), daarna komt mijn broer op bezoek (die drinkt ook graag een glaasje en weet niet dat ik gestopt ben) en later vanavond gaan we nog op babybezoek dat steeds met de nodige drank gevierd moet worden. Het beloofd dus een "spannende" dag te worden, maar ik ga me sterk proberen houden en me in mijn gedachten zo goed mogelijk proberen voor te bereiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rosee nu en dan kan ik horrorfilms ook wel smaken, maar de laatste jaren zijn ze inderdaad meestal echt wel zo plat geworden dat ik er wel moet om lachen. Als ik een keuze moet maken uit een film van de afgelopen jaren dan geniet The Conjuring 2 uit 2016 mijn voorkeur. Maar zowel voor muziek als voor film heb ik nog steeds een voorkeur voor de exemplaren uit de jaren '70 en '80. Tegenwoordig moeten vele films het vooral hebben van overdreven speciale effecten wat zeer spijtig is. Wat filmmuziek betreft (waar ik ook een grote fan van ben) blijven ze tegenwoordig toch nog zeer mooie muziekstukken maken.

bewerkt door Elton
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah fijn dat je mijn nieuwsgierigheid bevredigt Elton. ^_^

In jouw plaats zou ik denk ik een soort excuus bedenken waarom je geen alcohol drinkt; dat je de laatste tijd zo moe bent, hoofdpijn etc. en eens een tijdje minder drinkt. Vandaag in elk geval, zeg je dan. Of 'misschien straks, ik neem eerst lekker een tonic/cola/kop koffie'.

In plaats van dat je al van de daken gaat roepen dat je voorlopig geen alcohol drinkt. Dan krijg je allerlei discussies en 'ach doe niet zo moeilijk, neem er toch gezellig een'.

bewerkt door Lonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei Lonster:

In jouw plaats zou ik denk ik een soort excuus bedenken waarom je geen alcohol drinkt; dat je de laatste tijd zo moe bent, hoofdpijn etc. en eens een tijdje minder drinkt. Vandaag in elk geval, zeg je dan. Of 'misschien straks, ik neem eerst lekker een tonic/cola/kop koffie'.

In plaats van dat je al van de daken gaat roepen dat je voorlopig geen alcohol drinkt. Dan krijg je allerlei discussies en 'ach doe niet zo moeilijk, neem er toch gezellig een'.

Dit soort adviezen heb ik door de jaren heen vaak gelezen op dit forum en ik kan er nog steeds niet helemaal bij.
Misschien dat het met het alcoholgebruik en vooral de gevolgen daarvan bij velen nog wel dusdanig meevalt dat er nooit geadviseerd wordt
vanuit de al dan niet directe omgeving om te stoppen, of dat ik het geluk heb/had dat ik ook niet- of matige drinkers in m'n familie- en kennissenkring had en heb,
ik weet het niet, maar ten tijde dat ik aan stoppen toe was is mij nooit, maar dan ook echt nooit gezegd dat ik stom of moeilijk bezig was als ik zei dat ik
geen alcohol wilde nuttigen. Eerder nam het aantal mensen toe die me zeiden dat ik maar beter niet meer kon drinken en me (in mijn ogen pesterig)
een frisdrankje aanboden.
Toen ik eenmaal gestopt was was het zelfs zó dat enkelen me niet eens vragen dúrfden te stellen omtrent m'n niet-drinken, bang als ze waren dat
ze misschien slapende honden wakker zouden maken en ik alsnog "wat te drinken" zou nemen...
Stoppen met drinken was niet alleen voor mij een zegen maar zeker ook voor velen in m'n omgeving.

Maar wat ik al zei, misschien is dat alleen bij de 'al te bont makers' het geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Kohtje:

Dit soort adviezen heb ik door de jaren heen vaak gelezen op dit forum en ik kan er nog steeds niet helemaal bij.
Misschien dat het met het alcoholgebruik en vooral de gevolgen daarvan bij velen nog wel dusdanig meevalt dat er nooit geadviseerd wordt
vanuit de al dan niet directe omgeving om te stoppen, of dat ik het geluk heb/had dat ik ook niet- of matige drinkers in m'n familie- en kennissenkring had en heb,
ik weet het niet, maar ten tijde dat ik aan stoppen toe was is mij nooit, maar dan ook echt nooit gezegd dat ik stom of moeilijk bezig was als ik zei dat ik
geen alcohol wilde nuttigen. Eerder nam het aantal mensen toe die me zeiden dat ik maar beter niet meer kon drinken en me (in mijn ogen pesterig)
een frisdrankje aanboden.
Toen ik eenmaal gestopt was was het zelfs zó dat enkelen me niet eens vragen dúrfden te stellen omtrent m'n niet-drinken, bang als ze waren dat
ze misschien slapende honden wakker zouden maken en ik alsnog "wat te drinken" zou nemen...
Stoppen met drinken was niet alleen voor mij een zegen maar zeker ook voor velen in m'n omgeving.

Maar wat ik al zei, misschien is dat alleen bij de 'al te bont makers' het geval.

Ik denk ook inderdaad dat alleen de veeldrinkers zulke opmerkingen maken, daarmee bewust of onbewust een serieuze stoppoging saboterend.

Mensen die gewoon het beste met je voorhebben en niet (onbewust) hun eigen veeldrinkgedrag moeten verdedigen, die zeggen oh heel verstandig. Denk ik. Zoiets zou mijn moeder zeggen :) Of mn vrouw.

LOL laatst zei mn vrouw zit je nou alweer aan de 0,0?? Ik zeg nou ja zeg, mag ik!!??

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Kohtje:

Stoppen met drinken was niet alleen voor mij een zegen maar zeker ook voor velen in m'n omgeving.

Ja dat merk ik hier dus ook heel erg. Mijn zoon vindt het geweldig als ik bij hem ben en vraag om frisdrank. En in november drie verjaardagen staan ook nog. Maar als er zijn die vragen stellen zeg ik mag niet in combinatie met mijn medicijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig @takeiteasy.

Als ze tegen mij zeggen “kom neem er eens een” dan zeg ik doorgaans “dat is goed, kom dan morgen ff kijken, zelfde tijd, hoe ik erbij lig”. Maargoed iedereen in mijn omgeving weet inmiddels wel hoe ik met alcohol moet omgaan.

In de horeca etc. kost het me trouwens geen enkele moeite om niet te drinken. Vroeger wel maar ik heb het geleerd. Bij mij ligt de valkuil in de eenzame avond. Maar goed dat leren we ook wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei bumperjim:

Mensen die gewoon het beste met je voorhebben en niet (onbewust) hun eigen veeldrinkgedrag moeten verdedigen, die zeggen oh heel verstandig. Denk ik. Zoiets zou mijn moeder zeggen :) Of mn vrouw.

LOL laatst zei mn vrouw zit je nou alweer aan de 0,0?? Ik zeg nou ja zeg, mag ik!!??

Hoe zit dat dan met die vrouw van jou? Aan de ene kant vindt ze je verstandig bezig, maar het moet niet te lang duren, of zo??:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Kohtje:

Hoe zit dat dan met die vrouw van jou? Aan de ene kant vindt ze je verstandig bezig, maar het moet niet te lang duren, of zo??:huh:

Hahaha nee ze reageert tegenwoordig op de 0,0 alsof het echt bier is. Eerst heeft ze me 20 jaar lang het apelazarus laten zuipen zonder (vrijwel) er iets van te zeggen.

Als ik nooit meer een druppel drink (zou drinken) vindt zij dat prima omdat zij überhaupt nooit een druppel drinkt. Heeft geen eigen wangedrag te verdedigen :) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Fruitvlieg2019:

Het is allemaal gedoe om niks. Niemand interesseert het eigenlijk iets wat je wel of niet drinkt en dan nog. Je hebt wel een heel leeg leven als het je wel interesseert wat iemand anders drinkt.

Wat zeg je nou, Fruitvlieg? Dat dit een heel leeg forum is?
Tja, misschien is dat wel zo, maar vol mensen die op de een of andere manier op zoek zijn naar (ver)vulling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bandenwissel voorlopig klaar. In plaats van het reservewiel onder de auto vandaan te halen heb ik maar vast de winterwielen geplaatst (voorkant links en rechts)
want die liggen zo voor het grijpen. Maandag maar naar het bandencentrum. De lekke band kan waarschijnlijk geplakt worden want er zit een dikke spijker midden
in het loopvlak. Scheelt weer in de kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi goed bezig @takeiteasy!!

Fijne dag gehad. Heb straks een date, ben mezelf al een uur aan het stylen, moet perfect zijn, tot boxershort etc aan(sorry wil het niet te beeldend beschrijven) Zenuwen gieren door mijn keel. Ga iig niet drinken , dat heb ik hem van te voren ook duidelijk gemaakt. Hij weet dat ik een alcoholist ben, ben er meteen eerlijk over geweest. Het maakt hem niet uit, dat ik dat ben, hij vind mij een leuk mens, daar gaat het om uiteindelijk. 

Nuchter daten is lastig, hij mag zijn 2 joints nemen, hij kan maat houden. Althans dat hoop ik, we gaan het zien. Ben zenuwachtig, wil goed perfect mooi en lief overkomen maar wel als mezelf. Durf het bijna niet te tikken maar ik denk dat ik verliefd ben en nee ik was niet op zoek. Wilde/wil juist alleen zijn en blijven, latten dan maar. Niet alles te snel, dat trek ik niet en dat weet hij.

Fijne avond allemaal, sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei nancy:

@Lika éindelijk de jas gevonden (in mijn maat) waar jij het over had! Ik denk dat ik hem ga bestellen.....Nou maar hopen dat ik die reuzemaat ga passen. Fjallraven una, ben zó benieuwd! 

Wat leuk! Ik had de reuzemaat. Hij valt best ruim hoor. Gaat lukken. 

Ik had hem vandaag aan. Niet te warm, niet te koud, precies goed. En dat is ie ook met 10 of 15 graden minder. Veel plezier!

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...