Spring naar bijdragen

woensdag 30 september


ikkanhet

Aanbevolen berichten

9 uur geleden zei Cleo66:

Goedemorgen frummers , ik verplaats even hieronder mijn bericht van gisteravond . Ik was verbaasd , wat vinden jullie ?

 

Cleo66   

Cleo66

oja wilde nog wat kwijt 

Er was vanavond een man bij "lang leve de liefde " die geen alcohol dronk en zjjn date vertelde dat hij inmiddels 1 jaar nuchter was , omdat hij voorheen 1 fles sterke drank per dag achterover sloeg en ook diverse opnames had gehad  

Het klikte enorm goed tussen die 2 , maar ze wees hem uiteindelijk af vanwege zijn alcoholprobleem.  Pfff ik dacht,  nou ja zeg .

Ik geef haar groot gelijk. Die meid weet wat ze wil en wat ze voorál niet wil. Goede keuze. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sommige mensen met copd of andere aandoeningen roken door, omdat ze zwaar verslaafd zijn. Heel naar, maar met iemand die zo met zijn lichaam omgaat zou ik liever ook geen verkering mee willen. Hoe ouder hoe kritischer. Als je jong bent, neem je dat soort dingen eerder voor lief, ziet het niet zo zwaar in en toen rookte iedereen nog. 

In het rokershok is het vaak gezellig inderdaad. Op mijn werk ging ik ook regelmatig met een roker mee,  ook toen ik al gestopt was. Daar hoorde je van alles, en alle soorten medewerkers zag je er. Van de directeur tot de con

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, 

Sta er ws dan anders in maar goed zo heeft ieder zijn eigen ervaring en mening. Gelukkig maar.

Heb 2 keer afgesproken met een jongen/man. Hij drinkt niet en rookt niet. Alleen in de avond 2 joints/canabis/weed. Kan er zelf niet tegen om dat te roken. Ben 1 keer out gegaan daardoor toen ik 17 was, durf het niet eens meer. Maar hij is heel leuk, stoer en grappig, ook zonder, niet alleen daardoor en heel erg adhd, hou daarvan. Zal en kan niet iemand daarop beoordelen. Is een gevoel, gewoon een leuk mens. Ben niet met die labels bezig, die heeft iedereen dan. Ben helemaal niet handig in daten, zeker niet van de blind dates die bepaalde mensen mij bijna opleggen, zo geforceerd dan. Komt ook door een relatie van bijna 30 jaar achter de rug. Volg mijn gevoel met een beetje ratio.

@takeiteasy :heart:

@Jopie imploderen en exploderen gaan soms over in elkaar bij mij. Aan mijn buitenkant zul je het nauwelijks zien maar inwendig. Gelukkig niet altijd zichtbaar voor anderen. Kan bv vol stress zitten en dan zegt een ander goh wat kom je rustig over. Heel apart bij mij hoe dat werkt. Ben ik best wel relaxed kan een ander zeggen, ben je onrustig? Apart hoe dat werkt. Dank voor het erop ingaan.

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jopie, mijn vrouw wou ook geen kankerpatiënt aan haar zijde en toch kreeg ik ooit het verdikt. Ik ben haar dan ook enorm dankbaar dat we dit allemaal samen overwonnen hebben. Gelukkig is de liefde op zo'n moment sterk genoeg om dit te overwinnen. Op dat moment moet je inderdaad de keuze maken. Ofwel stop je de relatie omdat het te lastig is om met zo iemand te leven ofwel ga je samen de strijd aan. Mocht mijn echtgenote toen niet aan mijn zijde gestaan hebben dan was ik er waarschijnlijk nu niet meer. Hiermee wil ik zeggen dat je zo'n beslissing niet van vandaag op morgen kan nemen en dat zo'n beslissing onbewust vergaande gevolgen kan hebben.

Maar goed, we zijn er doorheen geklauterd en ondertussen al 22 jaar gelukkig samen. Mocht haar hetzelfde overkomen dan zouden we ook samen strijden en zou ik zeker geen egoïstische keuzes maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het jaren volgehouden met iemand met psychoses en andere zaken, ging niet meer. Soms moet je loslaten omdat het voor jezelf en ook vooral voor de ander beter is. Dat wilde ik nog wel toevoegen. Je steunt elkaar door dik en dun maar soms kan en moet het juist niet meer. Je kan niet de mantelzorger/verpleegkundige van je partner gaan worden, nooit goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij waren allebei niet op zoek, ik zeker niet. Liepen elkaar tegen het lijf en tja... In het begin heb ik niet van mijn alcohol misbruik verteld. Wel kreeg ik de vraag, waarom drink je niet? Mijn antwoord was: ik lust het niet.:blush: Terwijl ik dacht: hij moest eens weten. Ik hield ook angstvallig in de gaten wat hij dronk, als het maar niet heel veel is. Natuurlijk ga je praten na een tijdje. Door de lockdown zaten we dag en nacht bij elkaar. hebben heel wat gepraat, oké niet alleen praten. -_- De vraag kwam, of ik moeite heb als hij wel een keer wat drinkt. Absoluut niet, hij drinkt alleen in het weekend en nooit meer dan 3, vaak komt hij daar niet eens aan. Roken doen we allebei niet, scheelt weer.

@Smaragd hoe ging het gesprek met je manager? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Sandro:

Waar is die romantische gedachte gebleven dat je elkaar in een relatie steunt, sterker maakt en samen de wereld aan kan? :)Vraag ik ook aan mezelf.

Als je verliefd bent dan zie je dat allemaal niet meer.

Anders waren niet alleen de verslaafden de klos, ook gehandicapten bijvoorbeeld. Voortdurend zo'n mens overal in en uit tillen en stoep op stoep af en de drempel over... nou dan trouw ik nog liever een alcoholverslaafde :D Zegt niks over jou hoor gehandicapte, zegt alleen wat over mij.

Nou als ik gehandicapt was was ik razend geworden om zo'n redering.

Indertijd werd ik verliefd op een Stier die vanaf haar 14e rookt en nu nog steeds, slechts met 2 keer 9 maanden onderbreking. En ik haat de rook maar goed tis mn vrouw hè. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Smaragd, nee hoor ik ben absoluut geen bakker of vrachtwagenchauffeur. Eigenlijk heb ik twee beroepen... Ik werk tijdens het weekend in ploegverband en tijdens de week ben ik verantwoordelijke voor een instelling die mensen op een bepaalde manier moet helpen (heeft niets met verslaving te maken trouwens). Veel kan ik hierover niet kwijt want dan zou ik mijn echte identiteit onthullen. Ik kom namelijk regelmatig in de media terecht en heb ook een boek geschreven dat in België wel wat aandacht kreeg (ik werk momenteel trouwens aan een tweede). Dat nog eens combineren met een gezin met drie kinderen is soms zwaar. Maar ik hou wel van die drukte. 

Het herinnerd me eraan dat mijn alcoholmisbruik ook enkele keren in de media verkeerd gelopen is. Ik dronk op een gegeven moment verschillende glazen Whisky alvorens ik een interview moest doen. De stress viel hierdoor wat van mijn schouders... (dat dacht ik toen toch). Dat resulteerde dat ik tot twee keer toe duidelijk aangeslagen op tv kwam en één van de programma's was dan nog wel een kinderprogramma. Ik weet niet of de kijkers het toen gemerkt hebben, maar het heeft een grote indruk op me nagelaten. Hoe kon ik toch zo stom zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...