Spring naar bijdragen

Maandag 28 september


Maja

Aanbevolen berichten

weemoed ook hier
door jullie berichtjes
door het weer
het binnenzitten vandaag

om een loodgieter die afgelopen week
helemaal niet kwam binnen de 6 afgesproken uren
nu is tussen 9 en 11 uur beloofd en wacht ik af

en denk aan mijn beste vriendin ooit
in onze jeugd verhuisde ze en verloren we contact
na ongeveer 40 jaar spoorde zij mij op en kwam logeren
hadden we mailcontact en zocht ik haar op, afscheid ook
aan het zuurstof, rokend, babbelend tot het einde
met draagbaar tankje nog naar de chinees geweest
eten was meer eten heen en weer schuiven
maar ze wilde zo graag de gezelligheid
een vat voor tegenstrijdigheden was ze
en oh wat heeft ze veel mensenlevens zo beroerd als mij
deze week was ze alweer 4 jaar dood
maar wat leeft ze nog binnen in mij en anderen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Yana:

Goeiemorgen Jane, ik heb opeens bedacht dat ik ook zo'n spijkermatje wil die jij altijd loopt aan te prijzen. Iemand hier die hem toch niet gebruikt? Dan neem ik hem graag over.

Ik geloof dat Bolletje en jopie ze hebben en niet gebruiken
maar weet niet of ze die door hebben gegeven/verkocht
misschien even pb-en? Ze lezen waarschijnlijk hier minder dan ik:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Fijn om weer mee te lezen hier, mooi stukje @Lika! Voel me hier soms nog niet helemaal thuis maar soms juist weer wel. Merk wel dat het me enorm helpt, ook al is het soms alleen het lezen al, leren kennen van de persoontjes hier in zelfde schuitje. 
Ik zit nu op dag 17 zonder. Het wordt iets normaler, gewenning. Heb ook betere connectie met mijn dochters doordat ik niet meer drink.. schaamte toch wel dat dat dus minder was hiervoor. Maar deze stap vooruit helpt wel in te zien dat ik niet goed bezig was, mezelf afstompen. Ook met mijn man is het zo veel fijner. Niet dat lege die verveling. Ben actiever vol ideeen en goede moed. Wil ik houden zo, voor mij geen stap terug, never nooit meer. Dank hier voor nu. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei knakker:

Wel een mooie herfstige thematiek hier. Als vanzelf zie ik de bladeren naar beneden naar beneden dwarrelen nu. Vergankelijkheid & de Dood: de stemming zit er lekker in. En spijkermatjes natuurlijk. Ik heb geen idee wat dat precies is, maar heb er altijd wel heel levendige beelden bij. 

https://www.flowmat.nl/producten/

het  middelste setje @knakker is het, een meditatiematje, wat ook na yogalessen wordt gebruikt.
Mij helpt het al een jaar of 10 om te ontspannen, in te slapen en heerlijk te dromen.Oh ja en het schijnt ook te detoxen.
Het brengt de zuurstofhuishouding in het lichaam beter op gang; door de prikkels word je stante pede afgeleid van piekers
en de fysieke sensatie neemt het over. Ik val erbij in slaap, soms wel 1 1/2 uur lang. Dan wil mijn lijf op de zij mijn slaaphouding
innemen en dan word ik wakker, schuif het ding opzij en slaap heel diep verder. een wonderding voor mij, nooit pillen nodig gehad!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben weer net een bang vogeltje vandaag.
Eerst om 11 uur mijn zoon weg brengen naar de pendelbus die verderop naar ziekenhuis gaat voor aan het infuus voor osteoporose.
Dan om half drie zelf naar het ziekenhuis voor een mammografie.
Erna vanmiddag mijn zoon weer ophalen, hij was de laatste keer een paar dagen goed ziek ervan.
Dan nu ik weer nuchter ben een afspraak maken voor botoxspuiten in mijn hoofd, had ik al lang moeten doen.
En nog een afspraak maken bij de neuroloog voor controle en nieuwe klachten dat heb ik al te lang uitgesteld.
Heb nu zelf schrik voor het auto rijden wat ik normaal niet gauw heb.:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal,

Jeetje wat hebben jullie al veel geschreven
Half uur bij lezen eerst :)

Goh , ikkanhet, wat een programma vandaag zeg
Osteoporose is toch botontkalking ?
kan je daar dan een infuus voor krijgen ?
Je zoon is ook best jong daarvoor lijkt mij

En jij een mammo..alleen controle, of toch iets spannends ?
Nou ik wens je veel sterkte in elk geval
Je moet maar zo denken ; ook deze dag zal weer gewoon omkomen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei rapilos:

Een hele goede morgen allemaal,

Jeetje wat hebben jullie al veel geschreven
Half uur bij lezen eerst :)

Goh , ikkanhet, wat een programma vandaag zeg
Osteoporose is toch botontkalking ?
kan je daar dan een infuus voor krijgen ?
Je zoon is ook best jong daarvoor lijkt mij

En jij een mammo..alleen controle, of toch iets spannends ?
Nou ik wens je veel sterkte in elk geval
Je moet maar zo denken ; ook deze dag zal weer gewoon omkomen

Dank je

Mijn zoon kreeg de diagnose ernstige osteoporose toen hij 29 was, is nu 30 jaar.
Ja bij ernstige osteoporose kun je kiezen voor 1 x per jaar een infuus.
De mammografie is de 2 jaarlijkse controle.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Jopie:

Al een paar jaar stoeien mijn beide zoons met hun alcohol- en drugsgebruik. Wat wel, wat niet, minderen of niet, nu wel, dan niet, tijdje niet, tijdje wel... 

De één vanuit een korte maar actieve serieuze harddrugverslaving 15 jaar geleden, de ander vanuit het partyleven zoals dat in amsterdam gewoon is onder jongeren. Snuifje hier, pilletje daar, drankje zus en mixje tot slot. Avondje samen blowen om te chillen... 

Jongemannen. Mooie jonge mensen. Nog geen 30. 

En ja, natuurlijk heb ik een mening: het is troep, de nullijn, dan ben je nuchter, helder, jezelf. Maar, dat geldt voor mij, voor hun kan t (nog) anders zijn. 

Ik vind t heel mooi om te zien hoe zij, als echt jonge mensen nog, bijna 1 op 1 (en dan net anders) helemaal zelf tot dezelfde vragen, twijfels maar ook ontdekkingen conclusies komen als ik veel later. Als wij hier, op dit forum. 

En ja, ze vragen wel, we hebben het er ook over, maar ik ben hun "maatje" niet. Adviseer niet. Hun manier, hun moment. 

Dat vind ik ook mooi (al knijpen mijn billen soms ook samen van zorgen uiteraard) : vanuit t volste vertrouwen dat deze jongemannen de juiste vragen stellen aan zichzelf en er dus wel komen niets doen. Steunen, maar niets doen. Laat ze! 

Geen angst meer die me leidt, geen onmacht waar ik last van heb.

. De oudste, al langere tijd niets genomen, belde me: "mam, ik snap er niets van.... Ongelooflijk. 2 biertjes gehad gisteren maar wat een effect. Wat denk ik meteen anders, ben ik minder open, passief.... .... Wat heeft zo weinig al zoveel effect" 

De zonen van mijn man waren precies hetzelfde, dat ik af en toe mijn hart vast hield.
Moet zeggen ze zijn alle twee nu hele hardwerkende en leuke lieve pappas's die het goed doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier 2 van 17 en 1 van 13. Loslaten, ze laten ontdekken, beetje verantwoordelijkheid meegeven, hart vasthouden af en toe of het wel goed gaat. Ja dat waren zeker ook mijn zuchten naar de wijn .. hoefde ik me soort van niet druk te maken maar slecht voorbeeld uiteraard. Iedereen hoopt dat kindjes juist op pad gaan maar ze zullen vaak vallen. Nu wil mijn dochter haar scooterrijbewijs en dus scooter .. doodeng alweer maar .. let it go!... 

@knakker de zucht/drang naar alcohol bedoel je? Of ik die nog heb na 17 dagen? Zeker.. ik zou gewoon weer een mooi glas rood willen kunnen drinken maar ik heb dat eerder geprobeerd : ik val gelijk terug in meer willen. Dus het is geen optie. Ik neem nu iets anders maar snoep dus wel veel meer! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat Jopie niet zegt dat je niets mag of moet doen. Door Er voor hen te zijn en naar hen te Luisteren en hun vragen te beantwoorden doe je volgens mij al heel veel, maar je stuurt of dwingt dan niet. Dat is waar het over gaat denk ik.

Ik wilde ooit mijn neef heel graag voor rampspoed behoeden die ik op hem af zag stevenen. Toen zei iemand tegen mij: je moet hem zijn eigen fouten gunnen. Daar heb ik flink over na moeten denken.  

De leeftijd van de kinderen /betrokkenen speelt natuurlijk wel een grote rol. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel wat geregeld vandaag. Door gestuurd naar fysiotherapie, kan morgen al terecht. Op het werk geregeld dat ik halve dagen ga werken. Geen zware dingen meer doen. In de huiskamer en administratief. Ook thuis, mag best wat doen, maar de zwaardere dingen over laten aan vriend. Hopen dat het zo wat makkelijker wordt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi @niks, goed geregeld. :rose::rose:

Ik heb vanmorgen een dierbare vriendin naar het ziekenhuis gebracht voor een operatie die niet zonder risico is, gelukkig hoorde ik net van haar dochter dat die operatie goed gegaan is. Door de Corona mocht ik niet samen met haar wachten tot ze werd opgenomen, begrijpelijk maar toch vervelend. Machteloos gevoel, niets meer kunnen doen, weggaan en haar daar achter laten en hopen op een goede afloop. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier gelukkig alles voor vandaag achter de rug al was de mammografie behoorlijk pijnlijk.
En ja hoor dan mislukt er een dus eentje extra. Maar het is weer gebeurt nu hopen op een goede uitslag.

Een geluk dat mijn zoon ook net terug kwam toen ik klaar was dus de 3e keer rijden is bespaard gebleven.
Nu lekker wat eten en dan chillen voor TV, heb ik wel verdient:lol:
En voor vanavond een lekker gebakje gehaald voor bij de koffie.
Ben ff helemaal zen.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kinderen moet je op een zekere leeftijd inderdaad los kunnen laten al is dat niet altijd even eenvoudig.

Gisteren overkwam ons iets "vreemds". Onze oudste zoon van 16 begon plots te wenen en na lang vragen vertelde hij dat hij plots een enorme angst heeft om dood te gaan... We weten niet echt hoe we dit het beste aanpakken. Dit heeft dan wel helemaal niets met alcohol te maken maar ik wou het toch even neerschrijven. Ik heb al twee keer met hem gepraat en verteld dat hij hiervoor geen angst moet hebben. De dood is iets natuurlijks dat niemand kan overwinnen. Ik heb hem verteld dat hij zoveel mogelijk van het leven moet genieten en hem niet al te veel zorgen moet maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...