Spring naar bijdragen

Vrijdag 18 september 2020


Maja

Aanbevolen berichten


Helling, good morning, how are you? How is your weather totdat? (Herkennen de ouwetjes onder ons het liedje:musicnote::musicnote:?

Brrr wat fris in mijn slaapkamer! Nog 1 dag en dan is het weekend! Mooi weer voorspeld en mijn gevecht met de klimop is nog lang niet afgerond. Maar nu eerst opstaan, mantelzorg, werken en tandarts

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen @niks en @Maja vroege vogels. Liedje ken ik maar waarvan .. 

lig al uur wakker, ben maar opgestaan, ochtend thuiswerken en dan weekend! Laatste stukje zomer nog even van genieten, mooie wandel of fietstocht in de planning. Appeltaart maken van eigen appel boompje ohja moet ik ook nog doen, beloofd aan vrienden waar we vanavond heen gaan .. niet drinken onwijs ding daar dus we shall see .. geniet vandaag lieve pilaartjes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
Lekker koel buiten nog, maar wél een zonnetje... 
volgens mij wordt het een mooie dag. 
En jaaaa dat liedje ken ik nog wel Maja 
https://www.top40.nl/nick-mackenzie/nick-mackenzie-hello-good-morning-1980-hello-good-morning-1996-3062

Bakje erbij en gaan met die vrijdag... 
1122248.jpg   Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster      
Afbeeldingsresultaat voor glazen fles water        
Gerelateerde afbeelding 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Vroeg wakker, straks werken, dan meteen door naar de tuin, want lekker weer, dus ook een beetje ontspannen
ga lekker op de fiets, dus als ik dan thuis ben, heb ik toch een kilometertje of 18 gefietst
goed voor de kilootjes (hoop ik dan he)

Ik las dat rook verhaal van Jannigje gisteren
Hier ook een buurman
hoor precies wanneer hij buiten zit
Uche, Uche..en de rook ruikt ook nog vaak naar wied
Het komt mijn balkon op, maar ik ruik het ook in mijn woonkamer
Zelfs als de deur dicht zit (er staat wel altijd een bovenraampje open)

Maar ja, moet ik die man dan gaan verbieden om te roken op zijn eigen balkon ?
Ik vind het maar lastig hoor

Aan de andere kant....ik heb een parkiet, die overdag altijd buiten staat en de hele boel bij elkaar kwettert
Daar hoor ik hem (gelukkig), ook nooit over

Dag 17 vandaag trouwens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zat net even de stukjes te lezen over de buurvrouw van Jannigje... 
En las ook dat de buurvrouw klaagde over geluiden vanuit Jannigjes huis..
Waarom niet in overleg met haar gaan over die geluidsoverlast @Jannigje
Vraag of zij op zo'n moment van geluidsoverlast even bij jou binnen komt, 
kan zijn zelf horen hoe hard/zacht jij de boel aan hebt staan... 
En vraag of jij bij háár binnen mag luisteren naar wat zij hoort.... 
Dan kunnen jullie in overleg tot een oplossing komen en vermijd je een welles / nietes discussie... 
Ik zou inderdaad niet gelijk over haar rookoverlast beginnen.. 
Dat blijven toch heel moeilijke zaken. 
Misschien als het lawaaiprobleem uit de wereld is eens rustig aankaarten dat jij astmatisch bent en veel last van die rook hebt??? 

@Lika aaaah, zoooo leuk, op zoek naar een andere woning. 
Veel plezier daarmee... 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een gedoe toch met al die buren, er zijn veel teveel mensen in NL. Ik was er van de week weer even en stond met de camper in het centrum van Breda, ik was verbijsterd... wát een herrie en gekrioel. Ik woon al 20 jaar tussen de heuvels met oogstrelende vergezichten, oorverdovende stilte en inktzwarte nachten... wat een geluk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind je leuk @Yana! Dat wil ik toch eens gezegd hebben. :heart:

Liefka verhuizen? Zolang het maar niet naar een ander forum is :angry:

Mijn katten komen mij de laatste tijd motten brengen die de afmetingen van volwassen vleermuizen hebben. 
Ze kijken dan glunderend toe hoe ik gillend achter de motten aanga. Ik vind die motten eng maar ik wil ze wel redden. :mellow:

Ik denk dat de katten mijn gegil voor gejubel aanzien.  Ik vertel ze toch dagelijks dat ik veganist ben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Yana:

Wat een gedoe toch met al die buren, er zijn veel teveel mensen in NL. Ik was er van de week weer even en stond met de camper in het centrum van Breda, ik was verbijsterd... wát een herrie en gekrioel. Ik woon al 20 jaar tussen de heuvels met oogstrelende vergezichten, oorverdovende stilte en inktzwarte nachten... wat een geluk!

Ben ik wel benieuwd in welke regio jij ongeveer woont @Yana :)

Sinds ik terug ben van vakantie loop ik me ook voortdurend te ergeren aan alles en iedereen hier in de binnenstad. Zo-veel mensen ik erger me kapot. Dat komt ook vooral omdat ik heel erg genoot in de wijdsheid van het kustgebied. En vooral laagbouw, wat een vrijheid geeft het als je nog een beetje hemel kunt zien in plaats van je steeds door een doolhof waant.

Enfin vandaag naar de dierentuin, dat vind ik altijd leuk. Kom ik er weer eens achter dat drinken echt een mensendingetje is, dieren maken zich naar niet zo druk om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou het ook proberen met vriendelijkheid @Jannigje. Iedereen houdt van aandacht, nodig haar eens uit voor een bakkie, luister naar haar verhaal, geef eens wat bloembollen ofzo. Niet de nadruk leggen op de last die je van haar rook hebt maar zeggen dat ze je blij zou maken als ze haar tafeltje gezellig aan de andere kant van de tuin zet zodat ze daar kan roken.

Maar ja, sommige mensen, daar valt niet mee te praten. Hopelijk gaat het meevallen. Graaf je niet in hoor, in de loopgraven, eerst met open hart verbinding proberen te maken dat is vele malen fijner voor iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Yana:

Wat een gedoe toch met al die buren, er zijn veel teveel mensen in NL. Ik was er van de week weer even en stond met de camper in het centrum van Breda, ik was verbijsterd... wát een herrie en gekrioel. 

Met de camper in het CENTRUM VAN BREDA..... nee, daar zul je weinig natuur en rust vinden Yana :D....
Ik zou gewoon eens met diezelfde camper ergens op één van vele mooie natuurplekjes in oost Groningen gaan staan... 
Dan kun je net even beter een vergelijking maken... 
Maar ik moest wel even heel hard lachen toen ik jouw zin las: zag je al staan daar in het centrum, stoeltjes buiten gezet, parasolletje op en hopen op een paar minuten stilte... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moest in Breda zijn en ze hebben daar een mooie camperplaats onder kastanjebomen aan het water, heel leuk met allemaal jongelui in bootjes. Eerdaags kom ik naar Groningen @Yvonne.

Ik woon in de Thièrache @knakker. Een uitgestorven gebied waar inderdaad helemaal niks te doen is. Maar ik geniet me iedere dag suf als ik weer reeën zie door het keukenraam en vandaag zit er een dikke fazant van de zon te genieten. Ik ben hier toevallig terechtgekomen, vanwege de liefde zoals dat heet, daarvoor woonde ik midden in de stad in de Randstad, dat vond ik ook heerlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Wat heerlijk Yana om zo te wonen! Ik woon in drukke stad, wilde nooit weg uit de stad maar de laatste tijd droom ik weleens weg bij huisje aan het strand/in de natuur. Misschien ooit als de kinderen uit huis zijn want die willen hier absoluut niet weg:). Tja, buren, het blijft vaak lastig. Huizen hier zijn supergehorig en je moet echt geluk hebben met je buren. Heb ook weleens last, af en aan. Vind het heeeeel erg moeilijk om er wat van te zeggen, maar wel eens gedaan toen het echt de spuigaten uitliep, verstandhouding is gelukkig goed. @Jannigje misschien klinkt het als onzin maar je zou bijna denken dat je die buurvrouw expres hebt gekregen om te leren om voor jezelf op te komen. Misschien als oefening proberen te zien en dan hou je ons op de hoogte bij iedere stap;) Vind jou hartstikke moedig.:lips: Rokende mensen gaan vaak meteen in de aanval omdat ze bang zijn dat je aan hun verslaving komt. Nu ik zelf niet meer rook zie ik pas  echt wat voor walgelijke rotverslaving het is (tja de ex rokers zijn vaak het ergste he:P) Nou ik ga aan t werk nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yvonne: leuk, de link naar het liedje. Tuttig, maar ik word er wel vrolijk van! 
 

@Jannigje: je verdrinkt bijna in de tips wat te doen met de rokende buur. Tja, ik zou eerst werken aan een zo goed mogelijke verstandhouding. Rokers voelen zich inderdaad snel persoonlijk aangevallen, zo is ook mijn ervaring. Dus behoedzaam op je doel af gaan. Met een glimlach :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen 

@Maja, hello goodmorning ken ik nog ja,  net even opgezocht.

@Reacher een luchtzuivering doe ik pas als het niet anders kan, nu nog niet.

@Yvonne en @Yana, ik heb geen ruzie met haar gemaakt, ik heb naar haar geluisterd en haar gevraagd waar ze dan last van heeft en wanneer. Ik ben heel vriendelijk gebleven, ik was alleen erg geschrokken (en voelde me onmiddellijk onvrij). Ik heb gezegd dat ik het niet begrijp maar dat ik er op zou letten. Dus ja, overleg en vriendelijkheid.

Als het niet anders kan kan ik haar inderdaad vragen bij mij binnen te luisteren en ik bij haar, maar dat wil ik nu nog niet. Ik wil haar nog niet in mijn huis hebben. (Het voert te ver om dat hier verder uit te leggen) Dus ik probeer het eerst zo. Ik zal haar binnenkort wel vragen of  ze nu minder last ervaart. Afhankelijk van sfeer en uitkomst zal ik kijken of ik over haar roken kan beginnen.
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben nou ook wietrokers naast ons (en alcoholisten). Irritant inderdaad maar je moet wel een hele grote roken als je tegen onze chinese wierrook op wilt stinken :D En onze septic tank is ook niet helemaal zindelijk en die ligt tegen de grens met de buren dus voorlopig winnen wij geloof ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijna gelijk @Maja. Behoedzaam en met een glimlach, je beschrijft mij ik ten voeten uit . 
Ik weet dat je gelijk hebt, dat jullie gelijk hebben, maar ik baal er van dat ik weer de wijste moet zijn. Maar voor de lieve vrede zal dat wel moeten.

Mopper, mopper, mopper, mopper.

Sorry hoor, moet ik even kwijt.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen zou ik een nieuwe ketel  voor de verwarming krijgen. De monteur  kwam zonder enig gereedschap.
U komt toch een nieuwe ketel monteren? Nee hoor mevrouw, ik kom nu alleen maar kijken en gegevens opnemen. Maar dat heeft u collega toch al gedaan? O ja? Daar weet ik niets van. 
Afijn, aardige man, was weer snel weg.

Het zal nog wel enige tijd duren mevrouw, het is erg druk. Zucht.

Ik,ga alles maar weer terugzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...