Spring naar bijdragen

Woensdag 17 juni


Momentum

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Bor:

Hier ook, rakel maar weer op. Dit is gezegd dat is gezegd, doet me niks, wordt er misselijk van, genoeg waar je nog wel uit kan halen, bla bla bla..

Waarom kom je erop terug dan wat gezegd is, waarom raakt het jou. Blijkbaar doet het toch iets, anders wordt je niet misselijk. Of doen alleen successtory"s je meer. Wat krijg je daarvan, hoogmoed misschien? Oh nee, natuurlijk niet we zitten hier voor de gezelligheid en om alleen leuk lief en aardig en geweldig bezig te wezen. Kijk mij eens goed bezig zijn!

Waar het daadwerkelijk om gaat hier, namelijk alcoholisme, schrappen we maar even voor het gemak.

Mee eens maar er is ook nog zo iets als de toon maakt de muziek. Volgens mij kun je prima iemand de (jouw) waarheid vertellen zonder daar direct een waardeoordeel aan te hangen. Doe je dat wel dan ontstaat er direct een “ik ben ok, jij bent niet ok” sfeer. Tuurlijk mag je van mening verschillen maar je raakt toch pas de kern met elkaar als je als uitgangspunt neemt dat beide ok zijn? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bor gaat me niet om successtories. Maar als iemand de oorlog/gaskamers erbij haalt ben ik heel snel klaar, dronken of niet. Net als 'iemand opruimen'. Hoezo dingen oprakelen? Doe eens normaal zeg. En ja, heeft te maken met respect. Ik maak ook deel uit van het forum en laat me niet de mond snoeren, zeker niet door jou Bor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind ook dat het niet kan @Bor wat smaragd geschreven heeft. Ik heb smaragd inmiddels op negeren gezet want ik ben er echt vreselijk klaar mee. Alles is al tig keer gezegd.
Trouwens hoe meer jij suggereert dat we er niet op moeten terugkomen, hoe meer het gesprek er weer op terugkomt, zie je dat niet? Het lijkt wel of je het expres doet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat gaat ook niet zomaar @Bor, net het echt leven hier. Maar als je er zo aan stoort, waarom log je dan niet uit? Ga je eens wat anders doen dat hier op het forum zitten. Lekker naar buiten een frisse neus halen. Het is maar een advies, zeker niet dat je het moet doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei takeiteasy:

ZBB is mijn maatje. Het gaat heel slecht met hem.

Gisteren een paar uur contact met hem gehad.

ZIe dat hij zelf iets heeft geschreven nu op het forum. Anders had ik het er niet over gehad.

Probeer straks nog even contact met hem te zoeken en anders ga ik naar hem toe.

Wat fijn dat je dit kan doen voor iemand...    

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal ik eens wat zeggen? Ongeveer zo'n taart heb ik ook. In de diepvries anders eet ik hem in een paar uur op. Ben jij ook zo'n chocoladenaarbinnenlaaier Reach?Het lekkerste is het als de chocolade koud is, dan is ie zo knapperig.  Het fijnste jaargetijde vind ik dan ook de Sinttijd. Vooral de pure letters. Ik lieg dan altijd tegen de Sint w.b. mijn naam. Zo heb ik binnen no time een zak vol letters. Ik geloof ook nog steeds in hem en vind het fijn dat er zoveel hulpsinten zijn.:P

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bor:

Ik dacht misschien snap ik het nu, een dag later, wel maar nope...ik snap het nog steeds niet.B)

Morguh @Bor,

Wat ik probeer te zeggen is dat het verschil in mening wordt aangevuld met een (negatief) waardeoordeel over iemand. Een waardeoordeel  kan bijvoorbeeld zijn dom, slecht, gemeen, arrogant, hoogmoed. Wanneer je dat doet plaats je de ander direct in de “niet ok” hoek en de toon is gezet. Het lost niets op vind ik, het creëert alleen maar meer onrust, ook bij jezelf en onrust zoekt een uitweg...

Dat wil niet zeggen dat het er van mij niet eens stevig aan toe mag gaan hoor, alleen lijkt het mij zinvoller dit vanuit uitgangspunt te doen dat beide “ok” zijn ook al ben je het er hartstochtelijk niet mee eens. Het verschil tussen ruzie maken en discussiëren zit hem in het al dan niet inzetten van die waardeoordelen. 

Nu snel weer aan het werk anders wordt mijn baassie boos :unsure:

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...