Kohtje Geplaatst 13 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2020 1 uur geleden zei Reacher: Ik heb het hierover. Dat schreef * aan * ‘Vandaar dat je ws ook bij je man bent gebleven zo lang en je kids hebt geschaad. Hou je bij je ditjes en datjes. Echt. Ben weg, anders ruim ik je op, je had niks met wie is wie, ben slachtoffer zoals ouders als jullie/jij, well done! ’ Ow... ik kan het allemaal niet meer volgen. Ik ga maar weer een tijd op m'n handen zitten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 13 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2020 @takeiteasy het was van mij een algemene gedachte over poep. Net zoals ik me nu niet meer kan voorstellen dat je rookte in restaurants. Voel je niet aangevallen. Ik bedoelde het in ieder geval niet als aanval. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 13 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2020 23 minuten geleden zei Yana: Er is iets geks gaande: bijna alle reacties hier zijn leuk, grappig, eerlijk, opbouwend, lief of gewoon oké. Verhoudingsgewijs zijn er maar heel weinig vervelende reacties maar wat houdt me het meest bezig??? Juist! Waarom ga ik in mijn hoofd nooit bezig met die ene buitengewoon hartelijke reactie maar ga ik helemaal los op die andere nare opmerking? Ja ik vergal even een beetje de draad, weet ik wel, ik reageer vanuit een bepaalde overgevoeligheid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 13 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2020 Ik had vandaag een heel vrij gevoel. Heel fijn. Was naar mijn geboorte stad. Kwam allemaal mensen tegen. Grappig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 13 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2020 25 minuten geleden zei Kohtje: Ow... ik kan het allemaal niet meer volgen. Ik ga maar weer een tijd op m'n handen zitten. Niet doen hoor! Ik begreep al van @Cleo66 haar reactie dat ik in het algemeen niet erg begrijpelijk was dus ik had al sorry tegen jou gezegd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 13 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2020 43 minuten geleden zei Yana: Er is iets geks gaande: bijna alle reacties hier zijn leuk, grappig, eerlijk, opbouwend, lief of gewoon oké. Verhoudingsgewijs zijn er maar heel weinig vervelende reacties maar wat houdt me het meest bezig??? Juist! Waarom ga ik in mijn hoofd nooit bezig met die ene buitengewoon hartelijke reactie maar ga ik helemaal los op die andere nare opmerking? Ik probeer over het algemeen ook de focus te houden op het positieve omdat ik het negatieve niet wil laten ‘winnen’ . Voor mij is het vaak (niet altijd!) omdat ik geen confrontaties aan wil gaan. Voor mij is het een grote stap voorwaarts om wél stil te staan bij het negatieve en aan te geven dat ik dat niet accepteer. Ik het anders alsof ik moreel verwater. Er is altijd een reden om te zwijgen. IJsvogel en Yana reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 13 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2020 Het is wel net iets voor mij om een moment te kiezen het opruimen van een persoon aan de kaak te stellen als je helft van het forum aan het discussiëren is over poep opruimen Je kunt het niet verzinnen. Yana en IJsvogel reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 13 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2020 14 minuten geleden zei Reacher: Niet doen hoor! Ik begreep al van @Cleo66 haar reactie dat ik in het algemeen niet erg begrijpelijk was dus ik had al sorry tegen jou gezegd Ja, dat zag ik, maar dat ik je gekwetst heb is erg genoeg. Ik ben niet meer 'bij' genoeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 13 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2020 (bewerkt) Het hele gedoe blijft wel een beetje onnodig lang dooretteren. Zou schelen als er een @moderator zou zijn die duidelijk aangeeft in een mededeling wat er gebeurd is en welke sanctie er wel of niet is opgelegd. Dan is dat voor iedereen duidelijk en hoeft het niet telkens weer terug te komen in de dagdraden. 13 juni 2020 bewerkt door Sandro Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 13 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2020 Ik ben ervoor dat we volwassen genoeg zijn op dit virtuele schoolplein om het zelf op te lossen. Het hoort er nu eenmaal bij, ook in de echte maatschappij. 't Is ook hoe je er zelf mee omgaat. Leerzaam, toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 13 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2020 @Kohtje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 13 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2020 (bewerkt) 11 minuten geleden zei Bob: Ik ben ervoor dat we volwassen genoeg zijn op dit virtuele schoolplein om het zelf op te lossen. Het hoort er nu eenmaal bij, ook in de echte maatschappij. 't Is ook hoe je er zelf mee omgaat. Leerzaam, toch? Het gaat mij niet om het oplossen, dat vraag ik niet van de moderator. Maar er zijn elke dag wel weer mensen voor wie het nieuw is dat dit gebeurd is. En dan komt het weer in de dagdraad. Dat hoeft niet als er hier een mededeling te lezen zou zijn. Ter informatie. Ik zie er de meerwaarde niet van in om het hier elke dag over te hebben, in dezelfde herhaling van zetten. 13 juni 2020 bewerkt door Sandro Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 13 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2020 2 minuten geleden zei Bob: Ik ben ervoor dat we volwassen genoeg zijn op dit virtuele schoolplein om het zelf op te lossen. Het hoort er nu eenmaal bij, ook in de echte maatschappij. 't Is ook hoe je er zelf mee omgaat. Leerzaam, toch? Over het algemeen vind ik dat je gelijk hebt @Bob Ik leer ervan door me uit dit keer uit te spreken. Een ander leert door juist tot tien te tellen. Maar sommige zaken: daar heb je consensus over nodig. bepaalde zaken zég je niet tegen elkaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 13 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2020 4 minuten geleden zei Jopie: Dit herken ik zeer. Ook in/binnen het hele adb traject. En dan aanvullend daarop leren wanneer wel en wanneer niet, en de manier waarop. Een heel soms ook subtiel spel. Ik doe dat zeker niet perfect maar blijf t wezenlijk vinden. Negeren mag, negeren moet soms, uitspreken mag, uitspreken moet soms, maar wanneer je voor welke variant kiest, en waarom, dat is persoonlijk. De hele wereld zwijgend zijn onzedelijke gang laten gaan is per definitie geen onderdeel zijn van die wereld, als t voor mij echt van belang is. Het leidde tot opblazen en daarna stoom afblazen, indien mogelijk met alcohol. Controle heb je niet. Invloed wel. Je hoeft niet alles te accepteren. Dát Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 13 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2020 (bewerkt) Ik merk inmiddels op dat @Smaragd zich nogal eens buitengesloten voelt op dit schoolplein, en als reactie daarop om zich heen gaat meppen. Ook iets om over na te denken. Wil je daar aan meedoen door hard te roepen dat hij het daar ook wel zelf naar maakt steeds? OK, ga je gang, maar realiseer je wel wat je daarmee teweegbrengt en wat het voor jou en anderen oplevert. Genoegdoening? Duidelijkheid voor altijd? Ik weet het nog niet zo zeker. 13 juni 2020 bewerkt door Bob Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 13 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2020 10 minuten geleden zei Sandro: Dat hoeft niet als er hier een mededeling te lezen zou zijn. Ter informatie. Wat voor opmerking had je in gedachten @Sandro? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 13 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2020 2 minuten geleden zei Bob: Ik merk inmiddels op dat @Smaragd zich nogal eens buitengesloten voelt op dit schoolplein, en als reactie daarop om zich heen gaat meppen. Ook iets om over na te denken. Wil je daar aan meedoen door hard te roepen dat hij het daar ook wel zelf naar maakt steeds? OK, ga je gang, maar realiseer je wel wat je daarmee teweegbrengt en wat het voor jou en anderen oplevert. Genoegdoening? Duidelijkheid voor altijd? Ik weet het nog niet zo zeker. Het schoppen doet pijn @Bob al was ik niet het slachtoffer. Maar ik ga nadenken over het buitensluiten. Dat wil ik ook niet. Zeker omdat we zo niet verder komen met elkaar. Mensen raken te zeer beschadigd. Aan alle kanten. Bob reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 13 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2020 @Bob Smaragd vindt het volgens mij ook niet fijn dat we het er nu alweer met zijn allen over hebben (net als ik overigens, en met mij wel meerderen, aan een herhaling van zetten hebben we niet zoveel). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 13 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2020 Ik hoop niet dat ik binnenkort @Kohtjeweer moet teruglokken met plaatjes van lelijke eendjes (auto’s. ) Bob reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 13 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2020 3 minuten geleden zei Sandro: aan een herhaling van zetten hebben we niet zoveel Klopt. Dat is waarom we niet van vicieuze cirkels houden. Maar ze hebben de neiging zichzelf in stand te houden, tenzij... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyon Geplaatst 13 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2020 Ik meld mij droog af. Welterusten alvast Rapid, Momentum en rapilos reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 13 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2020 14 minuten geleden zei Jopie: Rechtstreeks dan maar: valt dat onder wat niet meer gewenst is.? En voor jou, @Bob? Ik heb niet het antwoord op alle vragen, maar ik probeer van situaties als deze te leren en hoop dat anderen dat ook doen. Vanavond heb ik een goede tip van @Lonster opgedaan eens te kijken naar video's van de Vlaming Frederik Imbo over geweldloze communicatie. Ik heb zojuist de (Engelstalige) TED talk How Not to Take Things Personally van hem bekeken die ik erg boeiend vond. Veel daarvan is zeer toepasbaar op wat hier zoal gebeurt. In ga nu TV kijken. Er is iets wat ik graag wil zien. Tot later. Kyon reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 13 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2020 @Bob ik wil gewoon even zeggen dat je een lieverd bent! Bob reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2020 2 uur geleden zei Renaldo61: Woon je kort aan de zee? een uurtje met trein en vouwfiets Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rapid Geplaatst 13 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2020 Hier ook een droge afmelding,weltrusten allen Momentum en rapilos reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden