Spring naar bijdragen

Vrijdag 27 september 2019


Lika

Aanbevolen berichten

@Adrian, wat maakt het voor jou na drie jaar nog steeds zo moeilijk om van de drank af te blijven?
Ervaar je ook nog zoiets als voordelen van niet-drinken?
Als je al drie jaar strijd voert dan zul je daar toch een keer moe van worden? Ben je niet bang dat het op een gegeven moment
"eindigt" met een terugval?
Als je al drie jaar zo aan het strijden bent dan heb je je blijkbaar (nog) niet in vrede neergelegd bij het niet meer drinken.
Overgave en accepteren en niet meer hoeven lijkt me toch zoveel meer rust geven dan niet meer mogen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Adrian:

Voor mij ook moeilijk 'van de drank afblijven'. Toch sta ik al bijna 3 jaar droog..en strijd door.

Nou lees ik al een paar dagen alleen maar dit soort berichten van je. Wat naar en vervelend. En zeker omdat je er kennelijk zo mee bezig bent. En het lijkt ook zo "klaaglijk", ik mis helemaal blijdschap omdat je gestopt bent, terwijl dat toch super positief is. Wat heb je al gedaan om aan je nieuwe leven te wennen. Want na veel zuipen valt er een gat, misschien? Ik wil niet meteen allerlei oplossingen gaan aandragen, meestal resulteert dat alleen maar in een hoop "ja maar...." Maar het lijkt me toch slim om iets te gaan doen. Andere doelen in het leven vinden.... Misschien bijeenkomsten ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Bor:

Maandag ochtend, het halve dagdeel. Ik moet onder begeleiding komen en dan staat er een team voor mij klaar.

Ik wordt ineens een beetje misselijk..

Bor, 

Mijn dochter heeft precies hetzelfde mee gemaakt
Achteraf, was er gelukkig niets aan de hand
Hopen voor jou, ook dan maar he :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Bor:

Moet m"n verstand gebruiken anders neem ik meteen een sigaret en een borrel maar dat staat wat raar als je richting kankercentrum gaat, ;)

 

Niet zomaar een beetje raar maar knettergek.

Wel vervelend dat er nou weer een heel weekend tussen zit. Ga je bootje nog maar eens aaien en kusjes geven. Beetje afleiding zoeken in elk geval.
Ik wens je dat het maar gauw dinsdag mag zijn.

:rose::heart::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel sterkte @Bor, ik ben hier ook twee keer doorheen gegaan, vreselijk beangstigend. Ik ben toen beide keren direct vanuit de huisarts naar het Alexander Monro ziekenhuis gegaan. (zelf gebeld)  Daar kun je in principe de zelfde dag terecht voor een compleet onderzoek. Eindje rijden voor mij, maar dat wachten is niks. Wordt trouwens gewoon vergoed.

Nogmaals sterkte.

bewerkt door Penny
Toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen, ja ik voel me niet geweldig. Maar ik moet nu echt wel weer door. Vooruit. Bedankt voor jullie steun en bijdragen. :heart: Nu ga ik er gewoon weer met volle moed tegenaan. Of er dwars doorheen als het nodig is.

Ik 'leen' vanavond weer de hond van mijn buurvrouw. Een flink eind wandelen en met takken gooien. Zoveel beter dan een fles wegwerken enzo. Ik schaam me wel kapot. Naar jullie, naar de begeleiding, en naar mezelf. Wat is die alcohol toch voor waanzin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We weten allemaal hoe je je voelt meis, we hebben het zelf heel vaak mee gemaakt dus voor ons ( mij) hoef je je echt niet te schamen hoor. De volgende keer (en das helemaal niet makkelijk) toch proberen hier te komen, dan kan je naderhand nog kijken of je wilt gaan drinken. Het is en blijft jouw keuze, jouw verantwoording.

Wat heeft je buurvrouw voor een soort hond? Ik heb er ook twee die graag gaan wandelen. Hahahahahahaha nee hoor grapje, ik heb een grote tuin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He @bolletje, hoe was het in de Beekse Bergen? 

Het is trouwens een bijna onvermoeibare border collie. Die is niet tevreden met een (grote) tuin. 

En ja ik heb vanmiddag besloten om toch maar eerst hier te komen als het allemaal onoverkomelijk lijkt. ;) 

Nu regent het trouwens keihard. Wel, wat een hondenweer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja typ ik een heel verhaal is het weg. Dan maar kort. @Myle hoop dat je kater snel over gaat. Ik ga straks pannenkoeken bakken. Met kaas, champignons, appel en kaneel. (Niet allemaal regelijk haha) Ik heb gewerkt, huis is schoon, bosje bloemen gehaald, kaarsjes aan, buiten regen. Heb vandaag een opvoedkundig probleem getackeld met mn jongste zoon en kreeg zowaar een compliment van de concierge van zn school via de telefoon. Dat overkomt me nooit, voelde best goed.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Bor:

Maandag ochtend, het halve dagdeel. Ik moet onder begeleiding komen en dan staat er een team voor mij klaar.

Ik wordt ineens een beetje misselijk..

Dit kan ik me helemaal voorstellen @Bor, wachten is moeilijk, onzekerheid ook. Ik brand een kaarsje voor je.

Sterkte :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou hier is het gelukkig weer droog maar een uurtje of wat geleden goot  het hier ook. Een Border Collie ja die hebben energie voor 10 neem hem maar eens mee naar schapen. Maar ze zijn ook zooooo lief.

Nou als je de kracht hebt om hier te komen voor je gaat drinken hoop ik dat je het zelfde gevoel krijgt als ik 10 jaar geleden. Ik was toen ook op het forum gekomen en samen met de mensen van toen de trek overwonnen. Nou ik kan je zeggen dat dat gevoel wat ik toen kreeg vele male fijner was dan mij vol gieten. Het zou heel knap zijn meis.

O en de b. Bergen was toppie en heel goed verzorgd. Ben jij er wel eens geweest? Ik vind het altijd erg leuk om met zoveel mensen een dag weg te gaan. iedereen geniet en das leuk joh.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei spirit:

Hebben ze dan niet verteld wat ze precies gaan doen dan Bor?

Je hebt toch dat borstonderzoek al gehad? 

Snap je onzekerheid wel meis, maar ga nou niet meteen van het ergste uit. 

Tegenwoordig is kanker niet meteen een doodvonnis hoor.

Wat een understatement, zeg, het is geen griepje!! Natuurlijk kan het meevallen, je schrijft dat je het snapt, maar volgens mij snap je het HELEMAAL niet!! Voorlopig moet nog maar blijken of het meevalt! 

Ik zit me hier gewoon boos te maken, waarom eigenlijk?? :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...