Spring naar bijdragen

Maandag 22 juli


Aanbevolen berichten

Ik heb de boodschapjes in huis ijs, veel ijs kon nu nog mooi pakken, denk dat er een run naar is.

Dus alles in de vriezer gedaan ,hoor ik een mega gepiep uit de tuin, poes speelt met een klein molletje,geen muis, ach gossie dacht ik, probeerde het nog te redden maar de mol was al dood.

Arme mol.

Kuiltje gegraven in de grond en molletje erin gelegd arm beestje.

Hier net ook telefoon gehad van vriendin die van plan is om te komen, gezellig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei spirit:

Over liegen en bedriegen gesproken: ze blijft stug volhouden dat ze echt niet teveel drinkt. Ik blijf altijd doorvragen en kom er dan vanzelf wel achter.

Ze kan er natuurlijk voor zichzelf van overtuigd zijn dat ze niet teveel drinkt of dat dat niet erg is. Dan is er van liegen en bedriegen geen sprake.
Hooguit dat ze zichzelf voor de gek houdt, maar ook dat kan onbewust. Zo heb ik ook jaren geleefd, zwaar drinkend met een heleboel
last ervan maar bij mezelf met een soort verwondering constateren dat ik alcoholist was en dat dat nou eenmaal zo was.
Alcoholisten bestaan nou eenmaal en bij mij was het dan zover gekomen dat ik er ook een was. Ik dacht totaal niet aan serieus stoppen
en aan hulp zoeken, vond het alleen maar een soort van logisch dat ik in de voetsporen van m'n vader was getreden...
Rare en ook wel vervelende tijd was dat eigenlijk. Veel ruzie in huis, veel beloftes om het wat kalmer aan te doen, maar
van verslavingszorg had ik nog nooit gehoord...
Toch was die constatering wel nodig om, toen ik wel van verslavingszorg hoorde, uiteindelijk naar m'n huisarts te gaan om die
vreemde en ietwat niet bij mij horende wereld van de verslavingszorg binnen te stappen. Langzaam kwam het besef dat alcoholist
worden en zijn niet een éénrichtingsweg was richting het afvoerputje... tenminste niet meer in 'deze tijd'.

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Lika:

@Kohtje wat schrijf je weer mooi.

Dank je. Ik krijg wel vaker complimenten over mijn handschrift. Maar ja, heb dan ook op de Schilderschool lettertekenen en -schilderen gehad,
op de pedagogische academie schoonschrijven en later op de kunstacademie ook nog eens kalligrafie. Daarbij komt dat ik een mooi handschrift
voor mij persoonlijk als een soort van 'bij me horen' vind, een soortement van visitekaartje, zeg maar. Ik hou wel van met de hand schrijven.
Wel knap dat je dat hier zo kunt zien. Jij ziet mooi.  :);)
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah @Kohtje tis dat je al getrouwd bent....

Hier hilarisch moment. We passen op een oude grotere hond. Die meende empirisch onderzoek te moeten doen naar of hij zich in de bench van ons kleine hondje kan draperen. 

Uitkomst: ja het kan. Nou is de hond stokdoof. Dus krijg hem er maar weer eens uit.... 

Kudde kinderen is onderweg. Ik ga me verstoppen....!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Kohtje:

[...] Maar ja, heb dan ook op de Schilderschool lettertekenen en -schilderen gehad,
op de pedagogische academie schoonschrijven [...]

Ik lees dit nóg eens en denk dan:  sja, poeh... bordschrijven was ook nog een onderdeel op de p.a... wat héb je d'r allemaal nog aan?
Wie laat er nou nog letters op z'n bedrijfswagen schilderen? Waar wordt er nou nog op een schoolbord geschreven? Wie schrijft er überhaupt
nog met de hand.. allemaal vaardigheden geschikt voor de 'oude ambachten markten'.. Werd me na een beroepsmogelijkhedenonderzoek (?)
jaren geleden ook geadviseerd, om tegeltjes te gaan beschilderen op braderieën en zo. Dat was in de tijd dat de computer op het punt
van doorbreken stond qua grafische mogelijkheden, een jaar of twintig geleden. Als ik iets niet leuk vind dan zijn het braderieën en computers...
Dus ik modder me door het leven met m'n achterhaalde vaardigheden en dat gaat eigenlijk best wel aardig. Ik geloof dat ik 'aanmodderen'
minder negatief ben gaan zien dan vroeger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bor, dan kan het niet anders dan dat er 'een afspraakje' gemaakt moet worden.
Boot opsturen en terugsturen is niet handig.. :D

Ik vind trouwens plakletters tegenwoordig wel een logische oplossing hoor. Met die uurlonen van tegenwoordig... Bovendien is
het voor bedrijven handiger om plakletters te verwijderen dan geschilderde, in geval van naamswijziging, faillissement, of wat dan ook.
Ik heb me er nu toch wel bij neergelegd dat ik achter de feiten aanhobbel en doe ook niet veel moeite meer om een plek
te 'veroveren. Ik heb zelf niet eens een (handgeschilderd) naambordje bij de voordeur. Lekker anoniem, lekker 'stads'.. :blush:

Vergeet ik het belangrijkste nog weer bijna: handen die niet meer helemaal doen wat ik wil. Ik raak er aan gewend, maar sommige
dingen zijn bijna niet meer mogelijk. Schrijven gaat nog wel, dan heeft m'n pols steun, maar letters schilderen is wat anders.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kohtje:

Ik lees dit nóg eens en denk dan:  sja, poeh... bordschrijven was ook nog een onderdeel op de p.a... wat héb je d'r allemaal nog aan?
Wie laat er nou nog letters op z'n bedrijfswagen schilderen?

In ontwikkelingslanden bv India is dat nog heel gewoon. Als je goed bent kan je daar zo aan t werk :) 

 

806A2A74-DB9E-483F-9F93-13F49DBB5217.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tis net als tattoos, verslavend :) 

Ze doen het tijdens de wachturen. Dan komen ze ergens laden en dan is het "nee das volgende week pas." Nou dan in de tussentijd maar weer ff de truck beschilderen :) 

Ik zie je daar wel rondlopen Koh met een paar potjes en een kwast. Goud geld verdienen. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha.. ja hoor Bumpie... India is mijn Walhalla, als ik hier sneuvel in de strijd kom ik daar terecht.

Ze zijn wel erg fraai om te zien, hè, die (ouwe hippie) bussen..? En zoals ze d'r mee rijden op van die smalle bergweggetjes...
tovenaars zijn 't, die chauffeurs.

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi hè? Maar dat is nog grand luxe vergeleken met bv Madagascar. Hier in de verloren uurtjes is een documentaire op tv waar ik graag naar kijk. Dan voel je je weer goed in Europa.

Hier krijg je een stukje episode van me. Deze weet ik nog goed, er rijden een paar kereltjes mee die, als de weg omlaag gaat, gauw stenen voor de wielen leggen omdat de truck natuurlijk al weetikhoelang geen werkende remmen meer heeft :)

 

Hij heeft wel meer wat niet werkt trouwens :D is wel in het frans maar de beelden zijn sprekend genoeg. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja @Bob, denk dat die chauffeur weinig oog heeft voor de mooie omgeving. Een koelboxje met (alcoholvrije) verfrissing zou voor hem wel
op z'n plaats zijn, maar betwijfel of er een sigarettenaansteker aanwezig is...
Hoe staat het met jouw reis? Hopelijk tref je betere wegen. Je bent toch nog wel onderweg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...