Spring naar bijdragen

Maandag 19 november 2018


bumperjim

Aanbevolen berichten

Het is zoals het is @Sober nieuwe week nieuwe kansen. Voor jou dus weer veel ziekenhuisbezoeken en getob om je operatie. Dag voor dag je kunt er toch niets aan veranderen. Niet teveel nadenken over je huiswerk oorzaken inzichten je kunt er ook teveel mee bezig zijn. Misschien is voor nu even vandaag drink ik niet genoeg en morgen is morgen dan zie je maar weer. Afleiding zoeken niet blijven hangen in de klaagmodus klagen mag maar zoek ook afleiding succes! Ik ga er zo vandoor fijne dag allen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! 

Sober, kan me voorstellen dat je bang bent. Kun je de eerste tijd bij een vriendin logeren zodat je niet zo geïsoleerd bent? Ik moet nu gaan rennen, dus ik lees je antwoord niet meer, maar anders kun je met mensen afspreken dat ze op bepaalde tijden bij je langskomen, of misschien kun je Facetimen als je geen bezoek kunt hebben? 

Tot later! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat het ziekenhuis dat regelen maatschappelijk werk is daar voor en als zij vinden dat thuiszorg nodig is geven ze een indicatie af.  en als ik je lees had je toch aardig wat mensen voor je verjaardag misschien die eens vragen? Anders eens zoeken naar vrijwilligers hebben we hier ook die komen met alle liefde een keer bij je 

bewerkt door Lars
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sober, wat je hier zegt: " Maar zegt het genoeg dat nu met spoed de oncoloog en echo en dergelijke vooraf aan de operatie zijn ingelast.? Alsnog vooraf aan de operatie er tussn gepropt. Voor een ander stuk van mn lijf dan t operatiegebied. Deel waar eeerder foute boel was driemaal. Dus niet zozeer deze operatie."
dat wist ik helemaal niet. Had je dat al eerder vermeld?

Tja, Reacher en Lars geven wat tips. Die van Reacher zijn niet uitvoerbaar zeg je en die van Lars lees je als niet serieus. In hoeverre wil/verwacht je
hulp en/of steun van dit forum, Sober?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je klinkt in mijn oren/ogen een beetje verward, Sober. Ik zie bij wijze van spreken stoomwolkjes uit je oren komen vanwege je hulpeloosheid en wordt dan
wat bozig, wat ik kan begrijpen, maar vervolgens dank je dan weer voor de support. Dat laatste meen je niet echt, hè? Eigenlijk denk je: aan jullie
heb ik ook niks...
Is het omdat het als een huis staat dat je vandaag niet drinkt dat je je niet op het dagpact zet of ben je dat gewoon nog vergeten te doen?
Een paar keer diep ademhalen, Sober, en dit wat hakkelige begin op de dagdraad weer even van je af laten glijden.. Niet alleen VANDAAG kun je een
nieuw begin maken, maar nog kleiner, binnen dat 'vandaag': NU kun je een nieuw begin maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat punt waar jij, @jopie, naar terug wilt keren/keert, komt qua verwondering/bewondering/openheid/onbevangenheid natuurlijk ook heel
erg overeen met het punt waar jouw kleinkinderen de 'start' in hun leven maken.. Daar waar zij op weg gaan naar volwassenheid zijn, bijna
automatisch wég van het kind zijn, zijn volwassenen vaak weer met behulp van allerlei kunstgrepen op zoek naar het kind in zichzelf.
Terwijl we het allemaal in ons hebben, maar er groeit zo snel zo'n dikke laag 'volwassenheidseelt' omheen die zo slecht-doorlaatbaar is.
Zal het dáárom zijn dat grootouders zich vaak zo betrokken voelen bij hun kleinkinderen?
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha.. Yvonne, het komt de laatste tijd vaker voor dat je 'te laat' zegt te zijn. Misschien handiger om van dat 'te laat' het nieuwe 'vroeg' te
maken? Wie weet ben je na je verhuizing in een nieuwe fase van je leven aangekomen waar 'vroeg' anders is dan vroeger... (huh??)

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen Koh... Ja, als ik nuchter en logisch nadenk.... misschien wel. 
Maar aan de andere kant: ik geniet eigenlijk altijd zo van die vroege uurtjes ... en die mis ik nu. 
Gek, heeeeeeel vroeger was ik een avondmens, als ik kon uitslapen deed ik dat met graagte tot wel een uur of twaalf, en ik kon ook doorgaan tot in de hele late uurtjes. 
Pas halverwege de avond had ik de meeste energie... 
Het opstaan zoals dat hoorde bij een mens met een dagbaan vond ik toch wel heel moeilijk.. 
Toen de kinderen kwamen veranderde dat, uitslapen was er niet meer bij en langzaam maar zeker veranderde ik van een avondmens in een ochtendmens. 
Toen de kinderen groter werden en ik naast het huismoeder en -vrouwenschap weer een baan kreeg vond ik het heerlijk om om half zes op te staan en het dag te zien worden. 
Dat betekende wel dat ik om uiterlijk half elf in de avond het bed in moest, anders hield ik het niet vol. 
Zó vroeg hoeft van mij nu ook weer niet. 
Maar half zeven vind ik een mooi compromis, en daar ga ik me ook weer op richten. 
Kwestie van gewenning lijkt me :), krijgen jullie ook weer een beetje op tijd het 'bakje'.. 

@Lars, ik las over de plannen van jouw dochter. Kan me best indenken dat je ervan schrok in eerste instantie. 
Maar ik kan me haar heel goed indenken en zoals ik jouw verhalen lees is het geen dame die over één nacht ijs gaat,
strak plan van haar. (Dat klinkt heel luchtig, maar zo is het niet bedoeld hoor Lars). 

@Sober, sterkte voor de komende dagen. 
En wie weet hoe het 'geïsoleerd' zijn de eerste tijd na de operatie je nog mee gaat vallen.
Zoals je zelf ook al aangeeft: er is telefoon,mail,  internet met al zijn contactmogelijkheden, face-time en noem maar op. 
Kijk ook eens op Sensoor... 
In ieder geval sterkte.. 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook hier weer een dagje met kleindochter, van óók drie, en kleinzoon van 8 maanden. Kan me helemaal vinden in de berichten van Jopie, deze dagen zijn goud waard. Koffie is op, zó naar de winkel, het is prachtig weer. 

Verleden week ook St Maarten gelopen en gisteren naar de intocht van Sinterklaas. Zoveel meer genieten nu. Ik prijs me gelukkig en vind dat ik een bofkont ben, elke dag weer. Maar ook, per dag, want verder durf ik niet te kijken. Toch ook af en toe bang voor andere tijden. Want zoveel geluk, dat kan toch nooit lang duren ( fatalistisch, ik weet het). Maar goed, ik kan niet in de toekomst kijken, dus genieten van het NU.

Ik ga de jasjes, sjaaltjes, mutsen en wanten zoeken, we gaan naar buiten :-). Fijne dag allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei spirit:

Gaat hier niet echt goed.

Kan ook niet echt aan de wintertijd wennen. Ben nog steeds een uur overal te vroeg mee.
[....]

Lieve @spirit, hoe bedoel je dat?
Als je bijvoorbeeld gewend bent om om 7.00 uur op te staan en je wekker staat nu gewoon op 7.00 uur, dan zou je in zomertijd gerekend
om 8.00 uur opstaan. Maar als je dan, in jouw geval dus, een uur te vroeg zou opstaan zou je om 6.00 uur opstaan. Dat is niet in zomertijd
gerekend maar zou kunnen betekenen dat je je klok(ken) de verkeerde kant op een uur hebt verzet.
Dit is maar een voorbeeld, hè, dat om 7.00 uur opstaan.
Aan de andere kant, als je je innerlijke klok nog volgt, dus bijvoorbeeld (weer bijvoorbeeld!!) gewend bent om om 12.00 uur een boterhammetje
te eten en je hongergevoel laat je om jouw gevoels-12.00 uur eten, ja, dan ben je een uur te vroeg en eet je dus om 11.00 uur al je
twaalfuurtje. In dat geval heb je wel gelijk maar zul je jezelf misschien iets meer moeten dwingen om wat vaker op de klok te kijken en jezelf
nu en dan een uurtje moeten bedwingen, anders wen je nooit aan de wintertijd. Je kunt natuurlijk ook nog altijd van dat uurtje te vroeg
geen probleem maken en even doorrommelen tot eind maart. Vooralsnog gaat dan toch de zomertijd weer in en 'ben je weer bij'.

En dan ook nog even wat serieuzer: ik sluit me bij lady jane aan en wens je sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Bor:

Ik voel me ook zeer verbonden met m'n kinderen en met name met m'n kleinkinderen. Omdat ik meer werk heb van (terug) schoonmaken, (terug) opruimen en (terug) orde terug laten keren in mijn huis dan de voorbereidingen en een verjaardag zelf. 

*ff verder de juiste doppen weer op de goede kleur stiften doen omdat ik vind dat dat zo hoort en hun maakt dat dus niks uit*

Ja Bor, dat bedoel ik met 'volwassenheidseelt", dat dus.. je druk maken om (in kinderogen) niks. Wat nou schoonmaken, wat nou opruimen, wat nou
orde, wat nou juiste doppen op kleurstiften ?? :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...