Spring naar bijdragen

hoi


bumperjim

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Ja het is lastig uit te leggen en de niks-drinkers snappen er niks van :D maar er is inderdaad een verschil tussen gezellig een biertje opentrekken in klein comité vs ooooooohh wat heb ik een trek, nee laat ik het maar niet doen, oooooh maar ik heb er wel in zin, neeeeeee, aaaaaaaagggghhhh te laaaaaat :wacko:

Je moet het met jezelf eens zijn, anders ben je niet goed bezig. Als je zit te hunkeren dan niet.

Ik vergelijk het met mn hond, als we lopen en ze wil aaaaaabsoluuut naar die andere hond toe en ze gaat trekken en alles, ja dan gaat het feest niet door. Maar als het gewoon op een kalme manier gaat dan mag het.

Als alcoholist ben je je eigen hond.

Het blijft misschien onduidelijk maar beter uitleggen lukt me niet :D 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Adri03:

........ Tenzij je een alcoholist-light bent misschien.

 

17 minuten geleden zei bumperjim:

Veel hangt idd (denk ik althans) af van je vroegere drinkgedrag. 

Precies, ik denk dat dat het geval is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zeker niet de ergste drankhistorie hier in de zin van hoeveelheden. Maar mn leven heeft er wel zo'n 30 jaar om gedraaid. "Light" is dan inderdaad toch wel beledigend, waar heb je t dan al die jaren voor gedaan :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Reacher:

Ze dronk niet als ze er trek in had, (dus uit inpuls) maar bijvoorbeeld als ze een keer uit eten ging met vrienden. Maar dan weer niet elke keer als ze uit eten ging etc. 

Als je het woord "impuls" vervangt door "uit emotionele nood" dan is dat ook mijn methode. 

Ik vind de term alcoholist - light wel een prettige benaming waar ik mij in kan vinden. De verslaving hoeft er niet minder om te zijn, maar de gevolgen van een of een paar glazen alcohol zijn wel makkelijker te overzien en te hanteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...