bumperjim Geplaatst 13 april Auteur Rapport Share Geplaatst 13 april (bewerkt) Ja het is lastig uit te leggen en de niks-drinkers snappen er niks van maar er is inderdaad een verschil tussen gezellig een biertje opentrekken in klein comité vs ooooooohh wat heb ik een trek, nee laat ik het maar niet doen, oooooh maar ik heb er wel in zin, neeeeeee, aaaaaaaagggghhhh te laaaaaat Je moet het met jezelf eens zijn, anders ben je niet goed bezig. Als je zit te hunkeren dan niet. Ik vergelijk het met mn hond, als we lopen en ze wil aaaaaabsoluuut naar die andere hond toe en ze gaat trekken en alles, ja dan gaat het feest niet door. Maar als het gewoon op een kalme manier gaat dan mag het. Als alcoholist ben je je eigen hond. Het blijft misschien onduidelijk maar beter uitleggen lukt me niet 13 april bewerkt door bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 13 april Auteur Rapport Share Geplaatst 13 april Veel hangt idd (denk ik althans) af van je vroegere drinkgedrag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 13 april Rapport Share Geplaatst 13 april 37 minuten geleden zei Adri03: ........ Tenzij je een alcoholist-light bent misschien. 17 minuten geleden zei bumperjim: Veel hangt idd (denk ik althans) af van je vroegere drinkgedrag. Precies, ik denk dat dat het geval is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 13 april Auteur Rapport Share Geplaatst 13 april Ik weet niet wat je light noemt, ik dronk niet minder dan mn schoonpa die er met een leverkanker uitgepiept is, dus tja... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 14 april Auteur Rapport Share Geplaatst 14 april Ik heb zeker niet de ergste drankhistorie hier in de zin van hoeveelheden. Maar mn leven heeft er wel zo'n 30 jaar om gedraaid. "Light" is dan inderdaad toch wel beledigend, waar heb je t dan al die jaren voor gedaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster1 Geplaatst 14 april Rapport Share Geplaatst 14 april 20 uur geleden zei Reacher: Ze dronk niet als ze er trek in had, (dus uit inpuls) maar bijvoorbeeld als ze een keer uit eten ging met vrienden. Maar dan weer niet elke keer als ze uit eten ging etc. Als je het woord "impuls" vervangt door "uit emotionele nood" dan is dat ook mijn methode. Ik vind de term alcoholist - light wel een prettige benaming waar ik mij in kan vinden. De verslaving hoeft er niet minder om te zijn, maar de gevolgen van een of een paar glazen alcohol zijn wel makkelijker te overzien en te hanteren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 8 november Auteur Rapport Share Geplaatst 8 november (bewerkt) Wow, sinds april niet geschreven 😵 Nieuws van hier, gaat niet vreselijk goed. Beide dochters nu het huis uit, na een aantal valse starts. Dus tijd voor de Stier en mij om onszelf opnieuw uit te vinden samen. Daarbij de handicap dat de Stier sinds mei al ziek thuis zit. De Stier heeft de ziekte van Hashimoto al ruim 10 jaar (en ik vermoed al sinds de geboorte van de Vlinder dus 20 jaar) en met het belastende werk dat ze deed zijn de schildklieranalyses langzaam weer helemaal uit de kaart gelopen. Met als gevolg dat in mei echt volledig de diesel op was en dus ziek thuis, niet meer in staat om ook maar iets te doen. Dat gaat nu langzaam beter maar het heeft een behoorlijke impact op ons leven samen als ik moeilijk mensen bij ons kan uitnodigen want meestal ligt ze dan op apegapen, of samen iets ondernemen wat iets verder gaat dan een filmpje doen. Als we 2 uur naar de markt zijn geweest dan is ze al uitgeput. De hond verveelt zich echt het geitelazarus want die zit de hele dag aan te kijken tegen iemand die alleen maar Netflix ligt te bingen. Nou overdrijf ik een beetje natuurlijk en de hond is nooit haar passie geweest, maar dit soort gedachten heb ik dus vaak. Nou heb ik verder bezigheden genoeg, ik heb altijd moeite om alles wat ik wil doen in 24 uur te persen, maar ik wou zo graag samen wat meer doen en dat komt er vrijwel niet van. De verleiding is groot om dan maar weer een biertje open te trekken. Dat gebeurt ook regelmatig, het is nog steeds halen en brengen met de alcohol, ook al zijn de hoeveelheden meestal zeer matig. Afgelopen weekend bij mn zwager die een zware drinker is, dan drink ik met veel plezier mee, heb dan de dag erna weer de balen daarvan. Deze werkweek van de weeromstuit weer droog, maar dit weekend komt de holenbeer met haar chéri dus dan is er weer wat te "vieren". Dusss. Keep calm and carry on. 8 november bewerkt door bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 8 november Rapport Share Geplaatst 8 november heftig voor je vrouw Jimbo! En natuurlijk ook voor jou konfronterend om erbij te zijn en weinig tot niks te kunnen doen. Ik moest die Japanner wel even googlen, want had er nog nooit van gehoord. En het komt vaak voor ook nog las ik. Aan de medicijnen dus. En nu snap ik achteraf ook wel dat ze al jaren weinig meer deed dan spelletjes en Netflix. Ik lees nergens dat je je er overheen kunt zetten door in de actie te gaan. Het zit dus niet tussen de oren. Hopelijk heeft haar lot niet al te veel invloed op jouw inname. Want dat is natuurlijk een korte termijnsvlucht dan, ook al lijkt het vooral "gezellig". Maar dat weet je zelf al jaren natuurlijk. Dus help je je hond en jezelf maar beter door veel de natuur in te gaan Fijn dat je dochters hun weg goed gaan. Dat is al heel geruststellend. carry on carry on(Queen) Tine en bumperjim reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 8 november Auteur Rapport Share Geplaatst 8 november (bewerkt) 41 minuten geleden zei lady jane: . Aan de medicijnen dus. Ja dat is ze dus al sinds 10 jaar en ik dacht in mijn simpliciteit dat het daarmee opgelost was (dus aanvullende hormonen nemen omdat de schildklier zelf niet genoeg doet) en ik had eerlijk gezegd die ziekte een beetje vergeten en dacht idd dat het tussen de oren zat de laatste tijd. Maar die hormoonspiegels gaan dus op en neer als gevolg van alles en nog wat, noem maar een willekeurig voorbeeld de menopauze die alles overhoop gooit, dus je kan niet zomaar ervan uitgaan dat je eenmaal op de juiste dosis verder gewoon klaar bent ermee. Nope, het blijft modderen. 8 november bewerkt door bumperjim lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 8 november Auteur Rapport Share Geplaatst 8 november (bewerkt) 52 minuten geleden zei lady jane: . Hopelijk heeft haar lot niet al te veel invloed op jouw inname. Want dat is natuurlijk een korte termijnsvlucht dan, ook al lijkt het vooral "gezellig". Maar dat weet je zelf al jaren natuurlijk. Dus help je je hond en jezelf maar beter door veel de natuur in te gaan Ja dat weet ik, af en toe kies ik er toch voor maar dan betaal je een flinke prijs. Fris wakker worden daarentegen betekent een frisse dag betekent ook 's avonds nog relatief fris en dus meer aandacht en begrip en ook frustratietolerantie en dan hoef je niet te vluchten. "Ça se mord la queue" zoals men zegt. Dat is voor mij de essentie van de verslaving. 8 november bewerkt door bumperjim lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 10 november Rapport Share Geplaatst 10 november bumperjim reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden