Klassement
Populaire bijdragen
Inhoud met de hoogste waardering sinds 26-05-26 in Berichten tonen
-
Vrijdag 29 Mei 2026
Quinn en 14 anderen reageerde op Fonny voor een discussie
Gisteren eindelijk de uitslagen binnen!!! De borstkanker is operabel met daarna 15 bestralingen....Fonny is happy!!! Dank jullie allemaal voor jullie lieve reacties🌞15 punten -
Kijk eens hoe schattig; de bewoonster heeft speciaal voor de koolmezenfamilie een parasol opgezet boven hun nestje.8 punten
-
Inmiddels is het al weer 10 jaar geleden dat ik met de alcohol gestopt ben. Al die tijd geen druppel meer gedronken, terwijl ik het voor die tijd jarenlang tot een dagelijkse gewoonte had gemaakt en ook steeds meer naar binnen begon te gieten. Was dat stoppen dan niet lastig? Nou, het viel wel mee eigenlijk, zoals je al aan de titel van dit topic kunt zien. Een gevoel van "nu moet het maar eens afgelopen zijn" in combinatie met een reële dreiging van ernstige en onomkeerbare schade aan mijn lichaam heeft me de knop doen omzetten en ik ben er nog steeds erg blij mee dat ik dat gedaan heb. Met wat nazorg, literatuur en gerichte cursussen opende zich een nieuwe levensfase voor me die me meer levenslust en evenwicht heeft gegeven dan ik voor die tijd gewend was en dat kwam er als een aangename verrassing nog bovenop. Ook dit forum heeft me enorm geholpen en ik blijf het boeiend en leerzaam vinden om al die verhalen en ontwikkelingen te volgen die zich hier voor je openbaren. Het werd me daardoor ook vrij snel duidelijk dat er niet één weg naar nuchterheid bestaat die voor iedereen het beste werkt. Dag voor dag een besluit nemen werkte bij mij niet zo, terwijl het voor anderen een prima manier kan zijn om het behapbaar te maken. Wel of niet een "plan B" achter de hand hebben voor als het toch niet helemaal gaat zoals je bedoeld had, dat is ook iets waarover de meningen hier nogal verschillen. Maar ook over andere levenszaken dan puur alleen het minderen/stoppen van je alcoholgebruik valt hier nog veel te leren, vind ik. Daarom blijf ik nog wel even rondhangen. Het idee dat het langzamerhand misschien toch wel eens een enkele keer zou kunnen kan ik mooi de kop indrukken door op het jaarpact te blijven staan en het zelfs dagelijks bij te houden. Dan kan ik het immers echt niet maken om weer te gaan drinken, vind ik.7 punten
-
Het gaat zeker beter met me, ik lig niet meer de hele dag op bed en de meest moeilijke symptomen zijn een stuk verminderd. Ik kan in huis rustig aan van alles doen, kan soms bijna 2 km lopen, kan als passagier een ritje in de auto aan en kan met enthousiasme gesprekken voeren. Dat alles wel met allerlei symptomen in m'n lijf en soms ook met een angstig gevoel.6 punten
-
Goeie morgen Musashi. Hey stelletje luiwammesen komen jullie je bed eens uit. Hup, hup.6 punten
-
Daar sluit ik mij bij aan Oskar. Goedemorgen vanuit de trein naar Rotterdam. Op naar Londen! Werkbezoeken en vanavond pakken we ook de musical Mathilda mee. Er zijn rottiger dingen. 🥳 DAGPACT Oskar Maja6 punten
-
Zaterdag 6 juni 2026
spirit en 5 anderen reageerde op Kaatjemama voor een discussie
Leuke ding van vandaag men me zoon op z’n werk gezien vandaag 🥰 zo trots6 punten -
6 punten
-
Moeps
Kaatjemama en 4 anderen reageerde op Moeps voor een discussie
Hier ook even wat ik zojuist op het jaarpact schreef, om mezelf terug te lezen af en toe 😏 ------- 2 jaar alcoholvrij en daar ben ik heel blij mee. Ik weet nog goed waar ik vandaan kom en ik kan mij de laatste tijd voor het stoppen nog heel goed herinneren, wat een ellende, eigenlijk al sinds jaren! Natuurlijk wil ik daar nooit meer naar terug en er is een hele lange periode geweest dat het niet drinken normaal voelde en dat er eigenlijk geen gemis was. Ik was klaar met de drank, hoefde niet meer en wilde niet meer. Dat laatste is nog steeds het geval. Ik wil niet meer drinken. Of eigenlijk, ik wil de ellende die drank voor mij veroorzaakt niet meer. Maar sinds een tijdje voelt het niet meer helemaal normaal dat ik niet drink, ik voel me opnieuw een buitenbeentje, er is opnieuw een gemis. Een soort nostalgische heimwee.... Maar ook gewoon de zin om even 'uit' te kunnen. Dus als antwoord op je vraag Bob, ja, ik ga door naar jaar 3, in eerste instantie even puur op wilskracht en gezond verstand want ja ik heb soms toch wel weer wat twijfels, ijdele hoop dat af en toe wat drinken toch wel weer leuk zou kunnen zijn. Maar nee, ik weet gewoon, ook uit eigen ervaring, dat het binnen no time weer nooit genoeg zal zijn, ik voel die frustratie alleen al als ik mezelf in die situatie projecteer! Dus die achterdeur gaat bij deze gelijk weer op de knip! Ik hoop dat ik binnenkort weer kan zeggen dat het gewoon weer normaal is geworden!5 punten -
goeiemooiemorgen frummers Hier regent het, dus mooi saunaweer voor de binnensauna op de 12e verdieping en tussen de rondjes door van het uitzicht en de wolkenpartijen genieten. Boek mee.5 punten
-
Alles gaat helemaal goed hier!5 punten
-
dinsdag 9 juni 2026
Hadocque en 4 anderen reageerde op spirit voor een discussie
Als ik zie wat ik er allemaal voor heb teruggekregen met mijn nuchterheid, zou ik nooit meer terug willen. Vooral het contact met mijn zoon. Het vertrouwen dat hij weer in mij heeft. Het contact met mijn kleinkinderen. Ze vinden mij een leuke Oma en zijn blij mij te zien. Dankzij hun kan ik ook weer een beetje kind zijn. Het kind in mij is weer terug. Ik kan weer gewoon gek doen. Ook ben ik graag gezien bij mijn "nieuwe" kennissen. Op het zangkoor lopen ze met ons weg. Ik maak af en toe een geintje, ben geïnteresseerd in iedereen. Ik leef mee, met mensen. Drank heeft mij geen leuk mens gemaakt. Men kon nooit van mij op aan. Hoe vaak ik geen belangrijke afspraken af heb moeten zeggen met oorzaak drank. Meestal op het laatste moment. Mensen gingen ook over mij praten. Dat waren geen leuke verhalen. Drank heeft mij veel ellende veroorzaakt. Daarom is mijn keuze om helemaal niets meer te drinken, vrij makkelijk. Het duurde lang, voordat het kwartje bij mij viel, maar ik behoor nu echt tot de droogkloten.5 punten -
Joyful juni! 🙂
lady jane en 4 anderen reageerde op Jannigje voor een discussie
JUNIPACT: MaryArt kaatje 🌺 Jane Bob Spirit Mariposa Freekie 🏍️ Etty Rosee IJsvogel Moeps 🎵 Jannigje Ik houd een plekje voor je vrij @Quinn, mocht dat toch goed voelen. Zo niet dan staan er gewoon een paar muziek nootjes. Voor ieders eigen liedje.5 punten -
Zondag 7 juni 2026
spirit en 4 anderen reageerde op bumperjim voor een discussie
Leuks vandaag: weer een nosework sessie gedaan met de hond, bij een hondentrainer hier in de buurt. Gast is vreselijk goed. Misschien wel de kalmste en weloverwogen...dqxste(?) persoon die ik ken. Nosework (speuren) is behoorlijk lastig aan te leren, met heel veel precisie en diverse etapes, maar als hij er naast staat wordt het simpel. Bumperhond (alias de oude taart) vindt het maar al te leuk om te doen, vooral omdat ik een stuk maasdammer had gehaald voor de gelegenheid. Das hier in de supermarkt de goedkoopste kaas 😁5 punten -
Haha @MusashiMusashi heb dat boek ook in de kast. Als ik het lees geeft het al een opgeruimd gevoel, ook zonder daadwerkelijk op te ruimen.😛5 punten
-
Ik word graag met het daglicht wakker. Daarom laat ik de gordijnen van de slaapkamer altijd open. Maar intussen is het om half vijf al licht. Dan open ik het raam en laat de vogels binnen. Hun gezang dan. De zanglijster opent tegenwoordig het bal. Dat heb ik geleerd van de Merlin Bird App. Dan denk je: zanglijster, dat is vast prachtig. Maar wat een neurotisch en onsamenhangend gekwetter is dat zeg. Verschrikkelijk. Gelukkig heeft intussen de merel het weer overgenomen. Donderdag en vrijdag is de hele dag therapie. Ik kijk daar warempel naar uit. Dat had ik niet verwacht van tevoren. Zo zie je maar. Ik wens iedereen een aangename dag.5 punten
-
Maandag 1 juni 2026
MaryArt en 4 anderen reageerde op bumperjim voor een discussie
5 punten -
Ik ben veilig geland op Belgische bodem en de nationale spoorwegen geven me meteen een thuisgevoel. Echt niet beter maar wel vertrouwd, en dat is ook heel fijn. Nog even en dan kan ik echt landen thuis, met m’n allerliefsten 🥰. Ik weet niet of jullie me de komende dagen veel zullen lezen want zal wel even moeten afkicken en in mezelf keren. Daar heb ik nu echt veel behoefte aan. Het fijne van weg te gaan is ook terug hard te beseffen wat je thuis hebt. Het evidente wordt opnieuw bijzonder.5 punten
-
Goedemorgen allemaal! een zonnige groet vanuit cinque terre. Voor de wandelaars/hikers onder ons een aanrader! extra 💕 voor @Fonny, @Sanity , @Musashien @Oskar. Op vakantie moeite (gehad) om niet te vallen voor een glas wijn of limoncino. Maar gelukkig bij mijn besluit adb gebleven. Dagpact: Musashi Bob renaldo61🐕 MaryArt Lika kaatje 🌺 Freekie 🏍️ Maja5 punten
-
Dinsdag 26 mei 2026
lady jane en 4 anderen reageerde op Quinn voor een discussie
Nachtpact Reacher Quinn Leuk van de dag: appje van dochter gehad.5 punten -
Woensdag 24 juni 2026
Smaragdie en 3 anderen reageerde op Mormel voor een discussie
DAGPACT: Mormel Goedemorgen allen. Nieuwe dag, nieuwe kansen. Omdat gisteren moeilijk verliep niet naar de AA geweest (kans was te groot dat ik bij terugkeer daarvan gestopt zou hebben bij de nachtwinkel). Als je kunt deelnemen zonder camera ga ik wel bekijken of ik vandaag een online vergadering kan meepikken.4 punten -
Dag zes zonder alcohol begint en eigenlijk gaat alles vlotjes, geen craving alleen meer zweten tijdens de slaap. Slaap is sowieso een dingetje de voorbije week, kruip er rond 23u in en het langste dat ik heb geslapen is tot 4u (vandaag was het 2u15), maar eigenlijk mag ik niet klagen daar ik de ruimte heb om 's middags een siësta te houden. Eerste echte test zal volgende week dinsdag zijn omdat ik dan een afspraak heb en sociaal contact is bij mij altijd de dominante reden geweest om te drinken. Denk nu het te gaan counteren door mezelf voor te houden dat wanneer ik nuchter blijf ik na dit contact dingen mag kopen die ik normaal niet koop maar wel heel lekker vind (gerookte vis, sushi,...).4 punten
-
De avonturen van Spirit.
rapilos en 3 anderen reageerde op lady jane voor een discussie
Als buitenstaander die je steeds weer leest zo, denk ik: wegwezen daar. Hij zit vast maar jij ook. Je stelt geen echte grenzen @spirit, je faciliteert zijn gedrag door voor hem te zorgen, scootmobiel van zijn vrouw weg te doen, op te ruimen en je tolereert zijn drinken en haat. Vreselijk toch dat jij jezelf dit aandoet? Aan laat doen? En hij weet dat jij je schepen achter je hebt verbrand en min of meer afhankelijk bent van hem en het daar wonen. Je hebt echt zelf ook hulp nodig om hier uit te komen. Afstand nemen zou je kunnen helpen. Nu je daar al bij een arts was, zou je kunnen vragen of er mogelijkheden zijn om daar weg te gaan. Laat hem maar even goed schrikken en zien dat het niet vanzelfsprekend is dat je blijft. Soms is liefde niet genoeg. En jij hebt eerst en vooral nu voor jezelf te zorgen. Misschien kun je bij een bekende een maandje intrekken? Of ergens een maand iets boeken? Als je wat spaargeld hebt kun je lid worden van de Nivon, dat zijn zelfzorghuizen, die nu juist misschien nog plek hebben, nu de zomervakanties nog niet helemaal zijn opgestart. Of een huisje, of een B&B desnoods, er moet iets zijn voor je. Afstand nemen, gesprekken met huisartsondersteuner of maatschappelijk werk, maar onderneem actie voor je lijf en psyche lamgeslagen zijn. Dit is niet om aan te zien. Juist omdat je ook de andere kant kent van zelf drinken in een relatie. Dat geeft een soort van dubbele verantwoordelijkheid, lijkt me. Jij hebt jezelf overwonnen en het wordt tijd om echt te oogsten daarvan. Wat in jou heeft in godsnaam een partner aangetrokken die er nog middenin zit? En, ben je sterk genoeg om dit lot te doorbreken? Je bent nog jong genoeg voor een nieuwe start meis.4 punten -
Een leven vol alcohol
Momentum en 3 anderen reageerde op Mormel voor een discussie
Al zoveel geschreven over stoppen, maar deze keer voelt het anders. Op dit moment begint de vierde dag zonder alcohol en eigenlijk heb ik geen craving. De scheiding en het overlijden zijn afgehandeld en eerder deze maand had ik een afspraak bij mijn psychiater die me letterlijk zei dat meedraaien in de maatschappij dmv een betaalde job niet zijn doel was, maar wel terug wat kwaliteit in mijn leven brengen. Heb sinds drie maanden ook een vaste psychologe en deze vraagt zich ook af waarom ik zo focus op werken terwijl er zoveel andere dingen spelen. Ergens is hun boodschap aangekomen en voor het eerst lijk ik de mentale ruimte te hebben om deze verslaving aan te pakken. De voorbije dagen zijn al goed verlopen en als vandaag gaat zoals ik wil zal ik vanavond terug naar een vergadering van de AA gaan. Over dik drie weken heb ik terug een afspraak met de adviserend geneesheer die moet beslissen of ik nog wel recht heb op een uitkering, maar volgens mijn behandelaren moet ik nergens voor vrezen dus ik ben een stuk minder gespannen dan de vorige keer dat ik die afspraak had. Ik hoop echt dat deze stoppoging anders wordt, al besef ik natuurlijk dat er valkuilen blijven.4 punten -
Goedemorgen frummers, Ik ben al een poosje uit bed, de grote rooie begint aan verlatingsangst te lijden geloof ik, al vanaf half vijf is hij bezig geweest met aandacht vragen. Nu ligt hij uitgeteld in één van de hondenmanden te pitten. Maar goed, er staat een bakje klaar, de zon doet verwoede pogingen door de wolken heen te piepen, de vogels zijn dik tevreden als ik ze zo hoor. Een bakje dus eerst maar even4 punten
-
Zondag 14 juni 2026
lady jane en 3 anderen reageerde op Jannigje voor een discussie
Nachtpact Reacher kaatje🌺 Quinn Jannigje4 punten -
Bij welke muziek hou jij het niet droog?
lady jane en 3 anderen reageerde op Reacher voor een discussie
Ook een bijzondere vriendschap4 punten -
Vooral vanwege dat you’re not alone, want dat vergeet ik best vaak.4 punten
-
Woensdag 10 juni 2026
spirit en 3 anderen reageerde op Jannigje voor een discussie
Een paar weken geleden bezocht ik de ruïne van een kasteel. Daar groeide een leuk bloemetje op/in/uit de muren. Ik kende het niet, dus ik gebruikte mijn plantnet app. En wat blijkt: het was een muurbloempje 😊4 punten -
Woensdag 10 juni 2026
bumperjim en 3 anderen reageerde op Marij voor een discussie
Even een kort hallo weer van mij, dag 238 en ook de dag waarop mijn man verhuist naar zijn appartement. Moeilijk, maar tegelijk lijkt het deze stap juist wel een stap richting weer meer verbinding. Het weer past er mooi bij, zon/regen/onweer/zon en vast zo weer onweer. Vanavond slaapt hij hier, gelukkig; dan kunnen we elkaar vasthouden voor hij in ieder geval komende 2 nachten daar zal zijn. Er is een nieuw kussen hier dat op bed blijft, en een kussen voor mij dat mee daar heen gaat; we hebben elkaar nog te veel lief! Maar; rustig aan, koesteren wat er weer groeit en niet te snel en instabiel weer opbouwen. En; nuchter 😊4 punten -
dinsdag 9 juni 2026
AntonyWelo en 3 anderen reageerde op rapilos voor een discussie
Goedemorgen allemaal, @Quinn@Musashien @AntonyWelo Ik herken jullie struggels Het enige wat ik kan zeggen ; houdt vol, zoek afleiding Echt, houdt vol, anders begin je telkens en telkens weer opnieuw. Moed, kracht en wijsheid voor jullie4 punten -
dinsdag 9 juni 2026
AntonyWelo en 3 anderen reageerde op bumperjim voor een discussie
Ik denk dat ik vandaag maar gewoon lekker in mn kracht ga staan 😁4 punten -
Nachtpact: Quinn kaatje🌺 Reacher Een mooie dag, een historische dag. Maar ik weet niet nog niet precies waarom. Sinds gisteren is er ruimte in mijn hoofd bijgekomen. Een stukje rust.4 punten
-
Even voorstellen: ik ben nieuw en heet Jannigje
Mormel en 3 anderen reageerde op Jannigje voor een discussie
Dankjewel @Quinn. 🙏 Over die hulp, het nieuwe traject waar ik al maanden inzit wilde ik het hebben. Dat komt dus nog, een andere keer.4 punten -
Gisteren was ik op een verjaardag waar ook kleine kinderen waren. Alle volwassen op 3 na (ikzelf, mijn man en mijn dochter) dronken alcohol. Flink. Minimaal een fles wijn de man en daarna ook gewoon achter het stuur, belachelijk. Wat ik daarnaast ook schokkend vond (dat heb je niet door als je zelf drinkt), de kinderen dronken zogenaamd ook bier en wijn en vroegen ook wanneer zij nou eindelijk ook echt alcohol mogen drinken. Als je er nuchter over nadenkt is dat toch bizar dat we dat als normaal beschouwen. Je kunt er vergif op in nemen (ja, inderdaad dat is alcohol ook) dat deze kinderen ook gaan zuipen zodra ze 16 zijn en ze zullen echt niet wachten totdat ze 18 jaar oud zijn. Ik ben blij dat ik het licht heb gezien, zo voelt het ook echt. Ik benadeel niemand die drinkt, maar vind het wel interessant om het eens vanuit een nuchter standpunt te zien. Het besef hoe ik de laatste 35 ook zelf heb geleefd en dit nooit meer wil. Ik gun het iedereen. Zo, en nu weer over tot de orde van de dag. Schoonmaken... Fijne zondag allen!4 punten
-
Zaterdag 6 juni 2026
bumperjim en 3 anderen reageerde op Quinn voor een discussie
Nachtpact Reacher Quinn Niet leuk, wel nuttig; groeistuipen.4 punten -
Dinsdag 2 juni 2026
Reacher en 3 anderen reageerde op bumperjim voor een discussie
Het is het seizoen dat de braamstruiken en andere struiken hier en daar per ongeluk over het pad beginnen te groeien. Daar stop je natuurlijk niet voor, dus je ratst er doorheen en komt dan als een bloedend rund thuis (de onderarmen en een beetje de benen). Extra afzien 🤪 Ik kom vaak dieren tegen. Vorige week een ree op het pad, heel dichtbij. Wilde zwijnen, slangen... En een keer een vos die verstrooid midden op het pad bleef staan. "Kssst!" zei ik en hij luisterde beter dan mn hond die ook vaak in de weg staat 👍🏻4 punten -
Toch nog even in het juiste ritme komen precies. Beetje verloren lopen ook, wennen aan de ander en een gevoel van wat eerst nu. Eerst rustig landen Musashi, alles op z’n tijd. En al zeker geen gat of onrust beginnen dempen met vergif. Dat niet dus. Wat wel, wijst zich dan vanzelf wel uit, hopelijk of waarschijnlijk. Dagpact dan maar, want het is geen mei meer. Dagpact: Musashi4 punten
-
Nachtpact: Quinn Reacher Leuke dingen van vandaag: Ik weet niet hoe ze het voor elkaar kregen maar een uur geleden kon ik alsnog de juiste inhalor tegen acute benauwdheid bij de apotheek automaat ophalen. Achter de schermen hard gewerkt door de assistent van de huisarts en de apotheek. Terwijl ik dacht dat ze niets hadden gemerkt van mijn angst bij de apotheek toen ik de verkeerde meekreeg.4 punten
-
Maandag 1 juni 2026
bumperjim en 3 anderen reageerde op Quinn voor een discussie
Dus, avondeten. Ik heb lang genoeg gezeurd en nu hebben ze dan eindelijk weer eens toegegeven; ik mag witte bonen in tomatensaus door aardappelpuree roeren en het avondeten noemen. I cry victory.4 punten -
Weekend achter de rug met een bezoek waar ik tegenop zag zonder alcohol. Dat heeft me na drie droge maanden tot en met maart vanaf april het excuus gegeven om niet te stoppen. Vandaag een mooie dag om het weer een tijd te laten, daar zou ik al weer blij mee zijn. De balans is toch altijd weer dat het mijn leven ondermijnt, en dat ik het beetje ongemak dat niet drinken oplevert veel te belangrijk maak. Nog mooier als ik het daarna voorgoed zou laten. Eerst maar een maand niet, en dealen met wat er op me af komt.4 punten
-
Maandag 1 juni 2026
MaryArt en 3 anderen reageerde op bumperjim voor een discussie
Goeiemorgen! Het leuke van gisteren: "me hondje doet het weer", ze hinkt vrijwel niet meer. Ze hinkte inmiddels al bijna 2 weken. De hondenosteophaat dacht misschien een peesontsteking, maar het is nu overgewaaid lijkt het, met rust en zonder ontstekingsremmers. Ze is nu 11 sinds dit weekend en we moeten steeds iets kalmer aan doen. Maar er zit geen K in haar woordenboek 😁4 punten -
Ik heb mijn tweede week therapie met goed gevolg doorstaan. Vandaag mijn levensverhaal voorgedragen waarbij ik ook een keer mijn neus moest snuiten. En dat is goed want ik moet dichter bij mijn gevoel komen.4 punten
-
Fijn dat het nog behandeld kan worden @Fonny. Het blijven echter onzekere tijden. Sterkte 🤎 Spirit heeft de stoute schoenen aangetrokken en is naar het zwembad gefietst. Zit me al een paar dagen te verbijten en word daar niet vrolijk van. Het was de eerste keer en op de heenweg kon ik het natuurlijk niet vinden. Dan fiets je daar enigzins verdwaasd en vragen doe ik niet gauw. Uiteindelijk gevonden. De kaart moet gescand worden. Weet ik dat ook gelijk. Het water was wat koud maar eenmaal door, was het heerlijk. Geen vervelende zwemmers om me heen, dus gewoon mijn banen gezwommen, omkleden en weer naar huis. Dit ga ik nu natuurlijk vaker doen. Die seizoenkaart zwem ik er wel uit. Best wel weer blij met mijn overwinning. De fiets staat toch nog buiten, het gaat de buurtsuper worden. Jammer voor de kaasboer.4 punten
-
Dinsdag 26 mei 2026
lady jane en 3 anderen reageerde op Kaatjemama voor een discussie
Leuke van vandaag kreeg een apje hoe het met me ging van iemand uit me groeps therapie.4 punten -
Dinsdag 26 mei 2026
lady jane en 3 anderen reageerde op Reacher voor een discussie
Leuke dingen Iets kunnen delen hier op het forum De zieke poes is in zoverre weer in haar goede doen dat zij haar speelgoedmuisjes weer bij mijn voeten neerlegd omdat ze wil spelen. 🥰4 punten -
@Lonster1 Voor de een is kwetsbaarheid opkrullen op bed, voor de ander is kwetsbaarheid verslaving, zelfmutilatie of zelfmoord. Dus ja voor mij geld absoluut dat ik uitkijk wie ik in vertrouwen neem. Maar therapieën volgen en zoveel mogelijk delen is waar ik naartoe werk. 🤍4 punten
-
Dinsdag 26 mei 2026
rapilos en 3 anderen reageerde op lady jane voor een discussie
Ja Raps op weg naar t strand. T reizen is zwaar voor me maar eenmaal daar is t verrukkelijk. Helaas moet ik ook nog terug en vanavond volleyen. Maar al wel n uur gezwommen, heerlijk rustig, de rest denkt als spirit misschien? Ik buit t juist uit want juni juli en aug. Dicht. Volley stopt dan ook 3 mnd. Help! En wat een fijne dagdraden momenteel. Bedankt jullie4 punten
