Spring naar bijdragen

Ging stoppen te gemakkelijk?


Bob

Aanbevolen berichten

Even een update vanuit mijn vakantietrip. In Boedapest heb ik een Hop On Hop Off bustoer gedaan en een boottochtje over de Donau. En 's avonds Hongaars gegeten met live zigeunermuziek erbij. Toen weer een dag reizen naar een oud stadje in centraal Roemenië. Daar blijf ik drie nachten. Gister in de omgeving rondgetoerd, vandaag het stadje zelf bekijken. Van hier uit ga ik morgen naar Bulgarije waar ik in de hoofdstad Sofia een appartement heb voor vier nachten. Zo'n appartementje met en een eigen woonkamer en een keuken is eigenlijk veel fijner dan een hotelkamer, begin ik te ontdekken, en zeker niet duurder. Ik zorg dat ik wifi heb en dan is het net een eigen huis in het buitenland. Ik plan en boek alles kort van te voren online en gebruik mijn mobiel als navigator.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag heerlijk genoten van de lunch op een terrasje in Sofia. Lekker weer, een heerlijke salade en een frisdrankje met grapefruitsap en citroen. Ik realiseerde me dat ik weer een vooroordeel kan schrappen. Bij een terrasje is helemaal geen bier of wijn nodig om het compleet te maken. Ik heb heel lang een herinnering aan een lunch op een Grieks eilandje als ideaalbeeld in mijn geheugen bewaard. Dat was toen wel met een glas witte wijn erbij en met de heerlijke gedachte dat ik zo iets later na mijn (pre)pensioen veel vaker zou gaan doen. Welnu, ik ben inmiddels met pensioen en heb alle tijd voor dat soort dingen. Maar zielig dat ik er nu geen wijntje bij had? Nee, absoluut niet. Het gevoel van heerlijk zitten te genieten was precies zo intens als toen.

Een aantal tafeltjes verderop zat een man met een groot glas bier hevig van een sigaret te paffen. Ik had op geen enkele manier het gevoel dat die iets had wat ik zelf miste. Nee. Niet dus.

bewerkt door Bob
tekstcorrectie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat klinkt dat goed. Lekker zonder alcohol, genieten! Zag afgelopen weekend 2 jongens op terras die 5 grote pullen per persoon hadden gedronken (had het bijgehouden wat eigenlijk ook wel gek is maar goed) je wilt er nog 1 en nog 1 en ergert je als de bediening weg blijft. Nu nam ik koffie en een pannenkoek met aardbeien en slagroom.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-5-2018 om 23:06 zei Klaske:

Ben je in je eentje op vakantie?

Sorry, die vraag had ik nog niet beantwoord. Ja, in mijn eentje met de auto. De laatste tijd ging ik ook vaak met groepsreizen mee en dat had ik nu aanvankelijk ook willen doen maar ik heb het plan omgegooid omdat ik momenteel nogal slecht ter been ben en niet meer goed kan meekomen bij de groepswandelingen.

Eerlijk gezegd is mijn linkerbeen bij het lopen de laatste tijd nog veel pijnlijker geworden dan ik gewend was dus ben ik blij dat ik het zo gedaan heb. Ik ga als ik weer thuis ben maar eens bij de huisarts langs. Misschien is het tijd voor een heupoperatie.

Morgen ga ik vanuit Bulgarije weer terug naar Roemenië. Eerst twee dagen aan het strand van de Zwarte Zee en dan vier dagen Boekarest om een jazzfestival bij te wonen. Daar had ik voor mijn vertrek vanuit Nederland al kaartjes voor gekocht.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knap dat je je in je eentje zo goed kan vermaken!! En je leert natuurlijk wel mensen kennen, maar je moet wel zelf dingen ondernemen. 

Mooi om te lezen hoe jij ermee om gaat! Jammer dat je last hebt van je been, maar je hebt lol in ieder geval, daar gaat t om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond alweer de laatste avond van het jazzfestival hier in Boekarest. Vooral Italiaanse muziekgroepen, weinig publiek maar ik vermaak me prima. Met mijn been wordt het wat zorgelijk dus ga ik morgen maar weer eens op de terugreis. Deze manier van reizen met mijn eigen auto en onderdak in appartementjes waar je niet alleen een bed maar ook je eigen huiskamer en keukentje bij krijgt bevallen me prima. Je kunt precies doen waar je zin in hebt. Ik ga dat zeker vaker doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...