Bob Geplaatst 6 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 mei 2018 Even een update vanuit mijn vakantietrip. In Boedapest heb ik een Hop On Hop Off bustoer gedaan en een boottochtje over de Donau. En 's avonds Hongaars gegeten met live zigeunermuziek erbij. Toen weer een dag reizen naar een oud stadje in centraal Roemenië. Daar blijf ik drie nachten. Gister in de omgeving rondgetoerd, vandaag het stadje zelf bekijken. Van hier uit ga ik morgen naar Bulgarije waar ik in de hoofdstad Sofia een appartement heb voor vier nachten. Zo'n appartementje met en een eigen woonkamer en een keuken is eigenlijk veel fijner dan een hotelkamer, begin ik te ontdekken, en zeker niet duurder. Ik zorg dat ik wifi heb en dan is het net een eigen huis in het buitenland. Ik plan en boek alles kort van te voren online en gebruik mijn mobiel als navigator. nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 6 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2018 Klinkt goed Bob. Veel plezier vandaag misschien hebben ze wel ergens lekker ijs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 6 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2018 Wat een avontuur Bob leuk om te lezen geniet ervan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2018 Wat leuk allemaal Bob. ik neem aan dat je dan ook een laptop bij je hebt, of kun jij dit op je smartphone allemaal regelen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 6 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 mei 2018 Ja @lady jane ik heb inderdaad een laptop mee. Die heb ik ook nodig om het jaarpact behoorlijk bij te kunnen werken. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2018 oh ja, tuurlijk. niet te veel achter blijven hangen dan maar! Genieten Bob, en wij met jou. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 6 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2018 Gaaf Bob! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 6 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2018 Wat leuk om te lezen, Bob! Veel plezier! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 8 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 mei 2018 (bewerkt) Vanmiddag heerlijk genoten van de lunch op een terrasje in Sofia. Lekker weer, een heerlijke salade en een frisdrankje met grapefruitsap en citroen. Ik realiseerde me dat ik weer een vooroordeel kan schrappen. Bij een terrasje is helemaal geen bier of wijn nodig om het compleet te maken. Ik heb heel lang een herinnering aan een lunch op een Grieks eilandje als ideaalbeeld in mijn geheugen bewaard. Dat was toen wel met een glas witte wijn erbij en met de heerlijke gedachte dat ik zo iets later na mijn (pre)pensioen veel vaker zou gaan doen. Welnu, ik ben inmiddels met pensioen en heb alle tijd voor dat soort dingen. Maar zielig dat ik er nu geen wijntje bij had? Nee, absoluut niet. Het gevoel van heerlijk zitten te genieten was precies zo intens als toen. Een aantal tafeltjes verderop zat een man met een groot glas bier hevig van een sigaret te paffen. Ik had op geen enkele manier het gevoel dat die iets had wat ik zelf miste. Nee. Niet dus. 8 mei 2018 bewerkt door Bob tekstcorrectie Aline38, smart en nancy reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 8 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 8 mei 2018 Wat klinkt dat goed. Lekker zonder alcohol, genieten! Zag afgelopen weekend 2 jongens op terras die 5 grote pullen per persoon hadden gedronken (had het bijgehouden wat eigenlijk ook wel gek is maar goed) je wilt er nog 1 en nog 1 en ergert je als de bediening weg blijft. Nu nam ik koffie en een pannenkoek met aardbeien en slagroom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 8 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 8 mei 2018 Geweldig Bob! Klinkt als een super vakantie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 8 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 8 mei 2018 Dank je, Bob! En geniet van je alcolholvrije terrasjes daar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaske Geplaatst 8 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 8 mei 2018 Hier ook eventjes je draadje gelezen, jij geniet echt van je vakantie zo te zien. Mooi hoor!! Ben je in je eentje op vakantie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 8 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 8 mei 2018 Bob heerlijk om je reis zo mee te beleven/lezen. Ook steunend dat een terras/vakantie ook zonder drank nog erg fijn kan zijn. Dank je wel, geniet er maar lekker van! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 10 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 mei 2018 (bewerkt) Op 8-5-2018 om 23:06 zei Klaske: Ben je in je eentje op vakantie? Sorry, die vraag had ik nog niet beantwoord. Ja, in mijn eentje met de auto. De laatste tijd ging ik ook vaak met groepsreizen mee en dat had ik nu aanvankelijk ook willen doen maar ik heb het plan omgegooid omdat ik momenteel nogal slecht ter been ben en niet meer goed kan meekomen bij de groepswandelingen. Eerlijk gezegd is mijn linkerbeen bij het lopen de laatste tijd nog veel pijnlijker geworden dan ik gewend was dus ben ik blij dat ik het zo gedaan heb. Ik ga als ik weer thuis ben maar eens bij de huisarts langs. Misschien is het tijd voor een heupoperatie. Morgen ga ik vanuit Bulgarije weer terug naar Roemenië. Eerst twee dagen aan het strand van de Zwarte Zee en dan vier dagen Boekarest om een jazzfestival bij te wonen. Daar had ik voor mijn vertrek vanuit Nederland al kaartjes voor gekocht. 10 mei 2018 bewerkt door Bob Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 10 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2018 Klinkt goed Bob, behalve je been dan. Maar fijn dat het zo kan. Lekker verder genieten. Leuk je " reisverslagjes". Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Garuda Geplaatst 10 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2018 Klinkt goed die vakantie! Recent ook in die regio geweest, prachtig! Geniet er van! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaske Geplaatst 10 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2018 Knap dat je je in je eentje zo goed kan vermaken!! En je leert natuurlijk wel mensen kennen, maar je moet wel zelf dingen ondernemen. Mooi om te lezen hoe jij ermee om gaat! Jammer dat je last hebt van je been, maar je hebt lol in ieder geval, daar gaat t om. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 10 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2018 Ah...jazz! Geniet ervan....sterkte met been. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 10 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2018 Ach je been.....bah! Wel naar de huisarts gaan hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 10 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2018 Knap dat het het allemaal doet en inderdaad maar naar de huisarts bij thuiskomst. Voel je je ook eenzaam of dat helemaal niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 11 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 mei 2018 Dank je, Lars. Nee hoor, ik voel me prima, helemaal niet eenzaam. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 11 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2018 Veel plezier, Bob! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 17 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 mei 2018 Vanavond alweer de laatste avond van het jazzfestival hier in Boekarest. Vooral Italiaanse muziekgroepen, weinig publiek maar ik vermaak me prima. Met mijn been wordt het wat zorgelijk dus ga ik morgen maar weer eens op de terugreis. Deze manier van reizen met mijn eigen auto en onderdak in appartementjes waar je niet alleen een bed maar ook je eigen huiskamer en keukentje bij krijgt bevallen me prima. Je kunt precies doen waar je zin in hebt. Ik ga dat zeker vaker doen. Amethist en Lika reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaske Geplaatst 17 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2018 Helemaal in je uppie in je eigen auto naar Boekarest..... doe het je niet na! Fijn dat je zo genoten hebt van je vakantie, die pakken ze je niet meer af. En sterkte met je been! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden