Spring naar bijdragen

Stoppen


Gast Lars

Aanbevolen berichten

Soms ben ik onhandig en dan druk ik mij aardig uit naar mezelf. Of ik ben gewoon stom en dom bezig. Er word hier nogal onderhandeld met dingen wat natuurlijk niet mag. Iemand bood mij cannabis olie aan zou ik rustig van worden en beter te pas zijn en goed slapen. Ik heb ja gezegd en ik kreeg het vanmiddag. Alleen geen olie maar tabletten ach we gooien er maar 1 in. Voel me beroerd en alles behalve ontspannen. Niks geen roes ja een beroerde roes. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen gesprek met psycholoog gehad. Volgende week gesprek over indicatie. Als ik nu volgende week net doe of het allemaal best gaat dan geven ze de indicatie misschien niet. En dan Lars? Wat wil je dan? Wat wil je nu? Zelf alles regelen in een kamer of huis gaan wonen en of dood gevonden worden of zo terug bij af dat je weer langdurig opname nodig bent. Tja ze heeft gelijk natuurlijk. Waarom kan ik me er nu niet bij neerleggen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het niet doe verlies ik het. Ik mag hier ook niet blijven wil ik ook niet. Het is zo definitief gevoel niet meer zelf de regie hebben. Maar ook weten dat ik het niet alleen kan. Ik haat het echt ik ben * nog maar 60

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp je twijfels in deze belangrijke fase, maar het lijkt me sterk dat die indicatie alleen gaat afhangen van je gedrag van de komende week. Een beetje psycholoog zal daar toch wel doorheen prikken, lijkt me. De regie deels uit handen geven, maar de grip op het leven ervoor terugkrijgen, dat lijkt me toch niet zo'n somber vooruitzicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

..het is ook verdrietig zo'n nieuwe fase, ik voel met je mee!

Hopelijk Is het een mooie nieuwe tijd met voor jou de juiste ondersteuning en daardoor de ruimte om je te focussen op nieuwe mensen in je leven, hobby's en je (klein) kinderen  :heart:

P.s. Heb je nog nagedacht over een eventueel huisdier in het nieuwe huis? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is je eerste impuls bij angst en verdriet denk ik Lars, verdoven. Ik maak me alleen zo'n zorgen dat die aandoening die hebt verergert met opnieuw drinken :(

Parkieten zijn leuk! Je schijnt ze zelfs tam te kunnen maken. Mij nooit gelukt overigens, ik heb een moeizame relatie met vogels <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moeilijk Lars, moeilijk. Zoveel tegenstrijdige gevoelens! En wat is dan wijsheid. Ikweet het ook niet. Worstel er zelf ook erg mee. Zit mezelf ook vaak in de weg? Waarom? Geen idee! Vaak omdat ik niet weet hoe ik anders kan/wil/moet.

Hiet heb je niet veel aan, ik weet het. 

Ik hoop dat je volhoudt en een oplossing vindt.

:heart::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Lars, je bent aan het vechten. Zo lees ik je. Neerleggen bij...drinken.

Ik denk serieus dat je het gewoon kunt proberen. Met indicatie. Als je daar woont met hulp heb je meer tijd en aandacht voor de rest. Meer om uit dit leven te halen wat er in zit. Het is geen test Lars. Dat denk ik zelf nog wel eens...., maar nergens hangen camera's om te kijken of we het wel goed doen. Jij hoeft niets te bewijzen en mag jezelf zijn. Helemaal. Dat is goed genoeg. En daar mag je leren trots op te zijn. En je mag er zijn voor je (klein) kinderen. 

Regie zit ook in wel of niet drinken. In wel of niet accepteren. In wel of geen ijsje. In wel of geen parkiet. In wel of niet kiezen voor jezelf. Je bent het echt waard Lars. 

Ik heb zelf parkieten gehad. Erg leuk. Mochten ze los door de kamer. Op mijn schouder zitten. Op mijn vinger. Leuke dieren. Zou het zo weer doen, maar ik vrees dat mijn hond ze ook leuk (en lekker) vindt.

Lars::heart:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lika verwoordt het erg mooi Lars. M.b.t. drinken is het helaas zo, dat als je iedere keer daarvoor kiest het je verder in de put helpt. Iedere keer een stukje dieper. Misschien wordt het (opnieuw) tijd om te accepteren dat drank 'gewoonweg' niet meer kan. Ik worstel daar zelf ook mee zoals je weet ;-) maar ik geloof echt dat dat de eerste stap (opnieuw) is.

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars...dan geef je je niet over...dan geef je op :blush:

Sorry dat is zoals ik het ervaar als ik uitglij.

 

Me overgeven is accepteren...accepteren van dat mijn rem stuk is.

Ik nooit meer kan drinken, geen druppel.

En dat ik andere manieren moet vinden, gebruiken om te kunnen dealen met rotgevoelens en tegenslagen.

 

Hoe  gaat ie vandaag? Lukt t om de draad weer wat op te pakken,

knietjes afvegen en zo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte Lars, ik herken dat gevecht heel erg. Maar we worden er zo beroerd van. Geestelijk en lichamelijk. Ik weet niet wat ik kan zeggen. Wel dat het zo een neerwaartse spiraal wordt. Ik had zelf een enorm beroerde dag. Ga zo direct hondje uitlaten en dan met goede mok thee naar mn mandje. Verpeuterde dag maar wel geleerd hoe het niet moet. Had alcoholvrije wijn gedronken. Werkt ook fout bij mij. Focus op je vooruitzicht, wie weet met vogeltjes. Ik ben super blij met mn hondje. Ze trekt mij door sores heen. Dikke knuf voor jou. :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

''Lars...dan geef je je niet over...dan geef je op :blush:

Sorry dat is zoals ik het ervaar als ik uitglij.

Me overgeven is accepteren...accepteren van dat mijn rem stuk is.

Ik nooit meer kan drinken, geen druppel.

En dat ik andere manieren moet vinden, gebruiken om te kunnen dealen met rotgevoelens en tegenslagen.''

Hier sluit ik me bij aan. Lars, dit is wat die ROT drank doet; hij zorgt na een uitglijder voor meer trek. AUB niet opgeven Lars. Weg met die drank! Drink je wat water aub? Daarna een ijsje? Al is het maar als tijdelijk tussendoor....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...