Spring naar bijdragen

Stoppen


Gast Lars

Aanbevolen berichten

Nou.....laat ik heel eerlijk proberen te antwoorden lars:

Het in je kop meezeulen dat het een succes moet worden Is ingrediënt 1 om het te doen mislukken. Wat dat dan ook moge zijn. Dat Is 1. 

Los daarvan..... om het een succes te doen zijn zal je eerst helder moeten hebben welke eisen jij daaraan stelt. Dat heb je nog niet eens gedaan, noch kunnen doen.

Misschien Is t wel al een succes als jij daar tevreden standhoudt met..... ik noem maar iets....Hooguit 1 keer in de week een rotdag. Of.... 1 keer in de maand iets anders. Weet ik het. Misschien Is het ook pas een succes als jij weer actief maatschappijdeelnemer bent die sport,  geen steun nodig heeft, zelf kookt en kleinkinderen ontvangt, weer werkt en de marathon loopt en....    Hoe ver moet ik gaan?

Succes of falen heeft niet zoveel van doen met ...euh....succes of falen, maar veel meer met weten waar je tevreden mee bent, reëele doelen..... Anders word je een speelbal van je emoties. 

Daarmee Is het streven naar succes zelf dus zinloos en storend.....   legt druk op waar dat niet meer hoeft. Jij hoeft niets meer te bewijzen. Aan niemand. 

Als iets niet lukt (dus niet "het niet lukt", dat Is veeeeeel te groot), dan opent zich vanzelf een weg dat of te accepteren, of een truc te vinden daarmee om te gaan, of iets heeeeel anders. Dat gaat vanzelf. Vertrouw daar maar op joh. 

 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee. Sorry. Dit Is het allemaal niet. Geblaat. 

Als je weet en accepteert wat je niet (meer) lukt  (ook al kan iedereen in de hele wereld dat wel), kán er niets meer mislukken. 

En dan....als ik jou zo volg de afgelopen jaren..... dan heb ík er alle vertrouwen in dat HET niet kan mislukken. Want dat, accepteren wat niet meer kan, doe je opvallend en bewonderenswaardig sterk eigenlijk. 

Heb je zelf misschien niet eens door. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het even laten bezinken @jopie Je hebt wel gelijk denk ik. Ik ben heel erg geneigd om te kijken wat ik niet meer kan. Dat moet ik proberen om te draaien en kijken naar wat ik wel kan. Gisteren was ik heel kwaad omdat ze mij volgende week willen testen. Angst over hoe ik het zal doen. Maar laat ze het maar doen het is om mij te helpen om te kijken hoeveel hulp ik nodig ben. Niet om mij dwars te zitten of van kijk eens wat een minkukel die Lars is. Ehm Lika je kunt beter een ander als voorbeeld nemen. Ja mij voor hoe het niet moet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lars:

Heb het even laten bezinken @jopieJe hebt wel gelijk denk ik. Ik ben heel erg geneigd om te kijken wat ik niet meer kan. Dat moet ik proberen om te draaien en kijken naar wat ik wel kan

Zoiets inderdaad. Er lijkt mij niets mis met verdriet over wat niet meer kan (of een illusie bleek) lars. Ook dat mag toch ruimte hebben? Moet, misschien wel zelfs. Vind dat je dat juist mooi en sterk doet.  Het bepaalt alleen je handelen niet meer. Zoiets. 

"Het raakt me wel maar het beweegt me niet"

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jannigje :lips: Het komt dichterbij. Nog anderhalf week en dan mag ik inrichten. Nog 2 weken en ik ga er wonen. Spanning paniek daardoor onhandig worden. Het doet zeer dat ook. Had het graag anders gezien maar dit is wel de juiste keuze. Misschien ook angst een sprong in het diepe. Het is zo anders dan nu. Het is geen behandeling maar een woon en leef plek. Ik kan het op dit moment moeilijk handelen. Toch zal het moeten over me heen laten komen het is zoals het is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Lars, ik kan me zooooo goed voorstellen dat je bang bent!!! Zou ik ook zijn, en niet zo'n klein beetje! Het is ook zo'n enorme stap. Alles nieuw, leuk aan één kant, maar doodeng tegelijkertijd!

En ja zeer, natuurlijk. Jij hebt je leven niet zo voorgesteld, niet al deze moeilijkheden die je al zo lang te verstouwen hebt. En dat doet pijn! Op veel fronten, dat kan im me echt goed voorstellen. Ik herken het ook, als zijn onze situaties heel verschillend, maar de pijn, het verdriet en het gemis komen wel overeen. 

Wat ik wel heel mooi vind, is dat je zelf zegt dat het een goede keuze is. Ondanks alles weet je dus dat dit wel goed voor je is. Dat maakt het niet gemakkelijk, maar helpt hopelijk toch een beetje.

Maar man, man, wat moeilijk en spannend!!!

Ik vind je dapper Lars, ook al ben je nu bang en onzeker. Je doet het wel! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars, ook mijn bewondering voor hoe je dit aangaat.

die paniek... herkenbaar! Onhandigheid daardoor ken ik ook. Terwijl wij natuurlijk totaal anders zijn. De omstandigheden anders zijn.

Maar misschien is het dus ook wel doodnormaal wat je nu meemaakt. Het is eng en spannend. Dat is gewoon zo.

En soms zijn zaken moeilijk te handelen. Dat is zo. En ik kan het me helemaal voorstellen.

Je doet het zo goed. Echt waar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lars:

Dank jullie wel dames. Het ziet er mooi uit. De bewoners weet ik niet zo goed lijken wel oke. Mijn kamer ben ik erg tevreden over. Personeel lijkt ook wel oke. Ik denk dat het wel goed komt. 

Leuk te horen Lars, hoop dat het allemaal goed komt, ben er zelfs zeker van !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...