Lonster Geplaatst 3 juni 2020 Rapport Geplaatst 3 juni 2020 Ik geloof er niks van, dat je na je 16e niet meer verliefd was. Maar het is wel leuk en spannend natuurlijk. En eigenlijk nog leuker, dat je nu lekker een tuin hebt om wat te doen. Ga je daar je groenten verbouwen?
Smaragd Geplaatst 3 juni 2020 Auteur Rapport Geplaatst 3 juni 2020 3 minuten geleden zei Lonster: Ik geloof er niks van, dat je na je 16e niet meer verliefd was. ? Geloof je het niet, kan mij het schelen. Is wat het is. Zo ben ik, monogaam geweest kwa relatie en gevoel. Zo hoort dat ook, nu niet meer nee. Doe mijn ding, geloof je me niet, I don't care.
Smaragd Geplaatst 3 juni 2020 Auteur Rapport Geplaatst 3 juni 2020 Na bijna 30 jaar mag ik los gaan ja!
Lonster Geplaatst 3 juni 2020 Rapport Geplaatst 3 juni 2020 Monogaam zijn en verliefd zijn is niet hetzelfde. Het komt in me op omdat je hier volgens mij al eens geschreven had dat je verliefd was. Kan mij ook niet schelen hoor. Ga maar lekker los als jij dat wil. Waarom denk je dat ik daar een oordeel over heb?
Lonster Geplaatst 3 juni 2020 Rapport Geplaatst 3 juni 2020 (bewerkt) Ik moet me er ook niet mee bemoeien. Het valt me gewoon op dat je de ene keer het ene beweert en een dag later het omgekeerde. Maar dat mag je natuurlijk ook allemaal zelf weten. Het is meer het idee dat ik je niet goed kan volgen en begrijpen. Dat moet ik dan ook maar niet proberen. 3 juni 2020 bewerkt door Lonster
Smaragd Geplaatst 3 juni 2020 Auteur Rapport Geplaatst 3 juni 2020 4 minuten geleden zei Lonster: Monogaam zijn en verliefd zijn is niet hetzelfde. Het komt in me op omdat je hier volgens mij al eens geschreven had dat je verliefd was. Kan mij ook niet schelen hoor. Ga maar lekker los als jij dat wil. Waarom denk je dat ik daar een oordeel over heb? Ben op 1 iemand verliefd geweest ja! Nu mag ik mij laten gaan en etc. Nee ik word niet zomaar verliefd, ben geen slet. Zo voelt dat, ligt niet aan jou. Eerste keer zoenen en voelen en nu wil ik zelf echt meer. Nerveus om het jou uit te leggen, toch niet normaal. Ligt aan mij hoor en deels aan jou, kan en wil niet alleen zijn en ben gewoon leuk. Dat kan.
Smaragd Geplaatst 3 juni 2020 Auteur Rapport Geplaatst 3 juni 2020 6 minuten geleden zei Bor: Het zal wel spannend en nieuw voelen na 30 jaar denk ik.. Dood eng maar hij heeft mij al gevoeld en ik zei NEE,vandaag weer misschien zeg ik wel ja. Bouwvakker, wil hem ook, zin in, zelfs geil, dat is lang geleden. Ga douchen en mij mooi maken XXXXXX als ik het overleef, lieve bink. 6 jaar jonger dan ik, nou en, ik zie er nu eenmaal goed uit Dank,nu mooi maken en alles, heb zo een zin erin. Sorry.
Smaragd Geplaatst 5 juni 2020 Auteur Rapport Geplaatst 5 juni 2020 Voor mezelf, doe ik zelf hoor soms. Volgens mij weten de meeste mensen niet echt wat alcoholisme is. Ben helaas/gelukkig een echt mens die alcoholist is. Heb ook facebook, kun je mij zien, als je echt twijfelt. Verschrikkelijk dat je je moet bewijzen als alcoholist, met een stel gevaarlijke mensen, die dat niet snappen. Een glaasje teveel, och einde van de wereld ja. Hou op. Aan nieuwe mensen pas op!! Er zit in verschil in alcoholisme nogmaals. Mijn laatste posting/bericht. Mensen mogen via @Bor hoe mij te contacten, niet de @Adri02 figuren natuurlijk. Bye. Ga het wel redden maar niet met dit soort figuren, ben er voor mezelf eerlijk over. Tegen meerderen werd ook zo gedaan, ze zijn dood en dat wil ik niet, nog niet. Dus doe normaal met dat ombrengen. Ja als ik word bedreigd, reageer ik terug en niet zo een beetje ook. Hou rekening ermee. Omleggen ja, overleven is dat. Fijn dat die personen zo perfect zijn, wat doe je hier dan nog? Niet te diep erop in want je weet het maar nooit. Haat kan heel ver gaan. Toch niet nodig he.
bumperjim Geplaatst 6 juni 2020 Rapport Geplaatst 6 juni 2020 (bewerkt) 7 uur geleden zei Smaragd: Voor mezelf, doe ik zelf hoor soms. Volgens mij weten de meeste mensen niet echt wat alcoholisme is. Ben helaas/gelukkig een echt mens die alcoholist is. Heb ook facebook, kun je mij zien, als je echt twijfelt. Verschrikkelijk dat je je moet bewijzen als alcoholist, met een stel gevaarlijke mensen, die dat niet snappen. Een glaasje teveel, och einde van de wereld ja. Hou op. Aan nieuwe mensen pas op!! Er zit in verschil in alcoholisme nogmaals. Mijn laatste posting/bericht. Mensen mogen via @Bor hoe mij te contacten, niet de @Adri02 figuren natuurlijk. Bye. Ga het wel redden maar niet met dit soort figuren, ben er voor mezelf eerlijk over. Tegen meerderen werd ook zo gedaan, ze zijn dood en dat wil ik niet, nog niet. Dus doe normaal met dat ombrengen. Ja als ik word bedreigd, reageer ik terug en niet zo een beetje ook. Hou rekening ermee. Omleggen ja, overleven is dat. Fijn dat die personen zo perfect zijn, wat doe je hier dan nog? Niet te diep erop in want je weet het maar nooit. Haat kan heel ver gaan. Toch niet nodig he. Kom op Smaragd, niemand is hier perfect. Ik ben er inmiddels wel achter in het leven dat als iemand perfect lijkt, dan istie meestal pedofiel of corrupt of racist of iets anders wat verborgen moet blijven. Hoe meer window dressing (op facebook, op forums etc) hoe verrotter de werkelijkheid. Als je zo gevoelig bent, en dat kan je toch niet veranderen, schrijf dan ook niet impulsief je hele hebben en houwen hier neer. Dat doe je vaak maar dan krijg je bepaalde reacties en dan heb je er weer spijt van. Je hebt het niet onder controle wat anderen schrijven, wel wat je zelf schrijft. Nee het is hier niet perfect veilig helaas. Soms denken mensen dat je een trap in je hol nodig hebt en dat kan soms ook helpen en soms ook niet. Maar je kan er ook voor kiezen om mensen geen stok aan te bieden waarmee ze je kunnen slaan. Dan neem je zelf weer de touwtjes in handen en ben je geen slachtoffer van wat je overkomt. 6 juni 2020 bewerkt door bumperjim Smaragd reageerde hierop 1
Smaragd Geplaatst 15 augustus 2020 Auteur Rapport Geplaatst 15 augustus 2020 Djw @SanMiquel, had net een nachtmerrie/herbelevenis. Waarschuwde ze mij al voor. Aller ergste na de daad dat ik hem moest bedanken als hij klaar was gekomen in mij, heb moordneigingen naar die die persoon toe. Zie hem ook nog weleens in de de stad hij is ver in de 60 bijna 70. Vloog hem ooit bijna aan vorig jaar, 3 vriendinnen hielden mij tegen en 1 van hen gaf hem een platte klap op zijn wang, wilde hem vermoorden. Zo diep zit de haat en het vernederende gevoel. EMDR is heftig, snap dat je het niet trekt, hoop dat ik de volgende trek maar moet gewoon, wil door en het een plek kunnen geven. Als dat kan, ben cynisch. Wel blij dat ik mijn pinpas heb afgegeven wat had ik willen drinken nu en nee niet gecontroleerd zoals ik dat ooit kon. Nu was het een coma geworden. Nogmaals dank voor je reactie, jij snapt het, doet mij goed en dat is dubbel. Gun jou ook meer. Ras-pessimist, ow kan ik ook zijn. Weekend lekker werken, met 16 meiden in 1 team, lachen en fijn. Bezig zijn doet mij goed. Hou je goed kerel, leuk zwembadje btw, owwwww heerlijk. Thanks voorde bloemen, hou van rozen, ben blij dat jij er bent Ga maffen weer
Smaragd Geplaatst 19 oktober 2020 Auteur Rapport Geplaatst 19 oktober 2020 (bewerkt) Thanks @SanMiquel, zet zeker door, herken de grafstemming en de destructie. Ik mag donderdag weer, zie er nu alweer tegenop. Succes morgen. Deze binge is best al snel gestopt voor mijn doen(wekenlang trek ik niet meer, ben ik te oud voor aan het worden en wil ik ook niet, stomme mechanisme. ) Je bent goed bezig jij! Is steun voor mij ook. Vandaag nog een paar en morgen niks(weet dat velen er boos door worden maar ik kan het niet anders dan dit) Ging zo goed, toppen en dalen. Lijkt bij mij te horen helaas. Ben nog op tijd, ben nog een week vrij. Doe het goed of totaal fout, de middenweg is er niet/nauwelijks meer. Dat is mijn ding om aan te werken. Nogmaals dank voor jouw reactie en het niet alleen veroordelende dat werkt niet bij mij. Dank ook voor de vele persoonlijke berichten van andere forummers. Ze hebben mij goed gedaan en daardoor kan ik verder. Morgen weer 0. Ga er tegenaan. Moet en vooral wil ook nog. Ga nu echt even met dekentjes en veel kussens op de bank liggen. Heb het zo koud, verwarming op 24. Heb het altijd warm. Ga te oud worden voor die gekke binges. 19 oktober 2020 bewerkt door Smaragd toevoeging
Smaragd Geplaatst 14 januari 2021 Auteur Rapport Geplaatst 14 januari 2021 Helaas moet ik iets bekennen. Begon onschuldig met 3 biertjes na de crematie uitvaart. Toen een dag niks. Dacht het mag even. Een goede vriendin en vriend zeiden nu mag en kan het wel, je bent een paar maanden droog en de antabuse is uitgewerkt. Durfde eerst niet eens, toch gedaan, wat was het lekker, zelfs 3. Corona stress uitslag, was heel dubieus, voelde mij ziek en mis mijn ex/C heb hem dood gevonden, stond zelfs in de krant. Hele mooie foto van hem toen hij nog goed was en een gedicht van hem, hield zoveel van hem. Daarom moesten wij ook uit elkaar. Na 30 jaar maakten wij elkaar stuk, we kenden elkaar te goed, teveel zwakheden kenden wij van elkaar, elkaar onderuit halen en oppeppen, werkt niet, heb hem losgelaten. Hij trok het niet en heeft zichzelf dood gemaakt. Voel mij schuldig hierom. Waardig heb ik zijn uitvaart laten verlopen. Met zijn rot familie die 13 jaar niet naar hem hebben omgekeken,. zelfs zij mochten komen. Leek stoer maar ik brak, zij azen naar zijn nalatenschap, over mijn lijk! Veel familie(mijn familie!) en vrienden hebben geholpen om zijn verblijf te ontruimen, al zijn spullen kwamen hier een paar dagen geleden, toen ben ik verder gaan drinken. Brijder afgezegd, heb gelogen, zei neem heus wel zelf die antabuse in, heb tijd en ruimte nodig, gun het mij. die beste behandelaar weet ws wel beter. De hoeveelheden vallen nog wel mee. 8 halve liters bier nu, heb er nog 2 en een fles prosecco gekregen als steun, ja hoe dubbel. Gisteren 10 halve liters, voelde mij zo brak vandaag. toen dacht nou 2 nemen en dan voel ik mij beter. Klopte ook maar kan niet stoppen. Ben bang want ik weet dat het niet goed is. Morgen moet ik echt stoppen. Want ik ben een week nog vrij, moet zoveel doen. Al zijn spulletjes opruimen, wegdoen, opruimen. Ruikt ook naar de dood zijn kleding. Hij lag een paar dagen dood daar. Wat een hel dit. Moet ook niet in zijn spullen kijken en zoeken nu. Lieve gedichtenbundel gevonden van hem opgedragen aan mij. Misschien wil ik wel naar hem toe en is het beter en toch wil ik leven, onverenigbaar. HELP! Haal het wel weg als het te persoonlijk is en dat is het. Hoe zet ik mezelf zo voor gek. Mis hem zo. Klootzak is het maar mis hem nu nog meer. Hij was ook veels te vrolijk laatste weken. Stomme manie van hem. Ik heb jaren geprobeerd hem te helpen maar ik heb dus gefaald. Vergeef ik mijzelf niet, hij was zo trots op mij. Nu niet meer natuurlijk. Rot drank. Zbb en Lieke7777 reageerden hierop 2
Lieke7777 Geplaatst 14 januari 2021 Rapport Geplaatst 14 januari 2021 Smaragd ' snap echt goed dat je bent gaan drinken ' jammer dat je daar eigenlijk zo in ondersteund bent met de woorden nu mag het wel ' je bent paar maanden droog de antabuse is uitgewerkt onbewust ook de vrijbrief voor je wankele verslaving . Het is ook niet niks wat er nu allemaal door je heen gaat ' je schuld gevoel het alles . Enigste wat ik verder kan zeggen zie het als een uitglijder en niet als een terug val ' herpak je zelf en bedenk je hoe trots toch c op je zal zijn geweest dat had hij uitgesproken vertelde je . Neem de antabuse bij een eerstvolgende afspraak die je al hebt staan of moet je hem maken ? Bedankt voor je eerlijkheid ' ik geef je een virtuele huggg... xxx Smaragd reageerde hierop 1
Smaragd Geplaatst 14 januari 2021 Auteur Rapport Geplaatst 14 januari 2021 Djw @Lieke7777 Ga het ook zo zien en ernaar handelen dat dit een uitglijder is. Dat is het ook, Geen vrijbrief voor een terugval. Zo vaak gehad en wil ik niet meer, kan ook niet. Voelde mij zo goed zonder drank. Daardoor kon ik C ook deels loslaten en dan flikt hij mij dit. Zal hem wat laten zien. Heb een plan vanaf morgen. Morgen uitkateren en zaterdag de antabuse in de avond innemen. Heb mijn behandelaar dit stuk ook in de app gestuurd. Dan maandag weer onder toezicht innemen. Ga de draad weer oppakken. Heeft geen zin om hier weken in te blijven hangen. Wat lost het op, hij komt niet terug levend en ik maak het mezelf nog moeilijker. Dan maar voelen en janken, is niet anders. Geen drankjank, schiet echt niet op. Voor nu is het verdovend maar morgen is het 10 keer erger en dan nog met een schuldgevoel. Nee ben wat meer waard. djw want jij begrijpt wat pijn en rot voelen zijn is. Dank! Lieke7777 reageerde hierop 1
Sjir Geplaatst 14 januari 2021 Rapport Geplaatst 14 januari 2021 Ik ben nog niet zo lang op het forum maar heel veel sterkte in deze tijd. Smaragd reageerde hierop 1
Smaragd Geplaatst 15 januari 2021 Auteur Rapport Geplaatst 15 januari 2021 (bewerkt) Dank je wel @Sjir en ook welkom hier op het forum! Dank je wel @Pinkman geen alcohol meer gedronken. Maar morgen tel ik het pas als dag 1 omdat ik afgelopen nacht nog heb gedronken. Zaterdag weer de antabuse dan zit ik voor mijn gevoel helemaal veilig. Als het helpt dan helpt het en dat wil ik ook. Met drank op ga ik melancholisch worden en depri vooral de dag nadien, zonder drank is dat veel minder. Heel simpel eigenlijk wat ik dus moet doen en ook wil doen. Dank voor jouw reactie. 15 januari 2021 bewerkt door Smaragd toevoeging Lieke7777 reageerde hierop 1
Lieke7777 Geplaatst 15 januari 2021 Rapport Geplaatst 15 januari 2021 Sterke man ben je om weer op de 0 te gaan en de antabuse te nemen .. je bent gaan drinken maar je hebt ook geleerd de stop knop weer te vinden daar zit nu toch je kracht .. En inderdaad ik begrijp wat pijn en rot voelen is op een andere manier maar ben er ook dwars door heen gegaan . Good luck .
Yvonne Geplaatst 18 januari 2021 Rapport Geplaatst 18 januari 2021 @Smaragd, hoe gaat het?? Ben je er weer klaar mee? Antabuse geslikt? Man man, wat hoop ik dat je nu weer broodnuchter bent...
Smaragd Geplaatst 18 januari 2021 Auteur Rapport Geplaatst 18 januari 2021 @Yvonne, weet het. Is ook heel gevaarlijk. Spelen met vuur. Morgen de antabuse weer. Na mijn dagdienst. Vandaag nog 4 bier tot 18 uur. Dat is nu het plan. Ben bij mijn jongste broertje en zijn kinderen. Lukte thuis even niet alleen. Met dit plan wel. Voel me ook even veilig en gedragen. Werken zal mij ook weer goed doen. Mocht nog een week vrij hebben maar is funest voor mij.
bumperjim Geplaatst 18 januari 2021 Rapport Geplaatst 18 januari 2021 Sterkte @Smaragd kom weer uit die spiraal hè Smaragd reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 19 januari 2021 Rapport Geplaatst 19 januari 2021 Mooi, vandaag dus de pil weer en terug naar gezond! Smaragd reageerde hierop 1
Musashi Geplaatst 19 januari 2021 Rapport Geplaatst 19 januari 2021 Heel herkenbaar dit verhaal voor mij. Al (meer dan) 10 jaar doe/ deed ik aan dat ‘gecontroleerde drinken’ met vele vele uitschieters, wel nooit opgenomen. Ik ben er klaar mee, ben dat beu, alsof ik mezelf iets wijsmaak... nu 17 dagen droog en wauw het is moeilijk, zelfs zonder heftige gebeurtenissen. Ben bang voor als zo’n gebeurtenis zich voordoet maar daarvoor probeer ik nu te ‘trainen’ door goed te zorgen voor mezelf. In eerste plaats goed (gezond)eten en drinken en emoties toelaten (dus hele dagen huilen haha). Voor de rest niet te veel, geen zorgen bijnemen, inademen (positieve gevoelens/ gedachten)en uitademen (negatieve gevoelens/ gedachten) meer hoeft dat momenteel niet te zijn... we can do this!!.. sterkte!!! Smaragd reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden