Spring naar bijdragen

Het lukt mij maar niet, binnen de perken houden is voor nu de enige optie.


Smaragd

Aanbevolen berichten

Kan niet slapen, moet het ergens kwijt. Ga geen maatjes appen in de nacht, nooit! En op facebook kan ik het ook niet zetten, ben niet gek. Zelfs dronken heb ik dat nooit gedaan.

Probeer het maar hier in mijn eigen draadje, dit is mijn dagboekje. Dat is van mij en mag gelezen worden. In het echt heb ik geen dagboek. Heb wel geprobeerd een uur lang het te ordenen in mijn hoofd maar lukt niet. En nee heb niet gedronken dan had ik het ook niet geuit/of kunnen uiten dat zeker. Dan had ik het verstopt in mijzelf, verdoofd.

1 opmerking hier op het forum en kan mij zo bezig houden, kan er niet door slapen. Heb netjes geantwoord en moet het ook zien alsof iemand het tegen zich zelf eigen tikt, de bekende spiegel!

Iemand tikte je moet niet denken dat alles om jou draait, iets in die vorm niet letterlijk. Ik kan er een veroordeling in zien, was meer een tip en advies dan eigenlijk, zoiets.

Hij kwam snoeihard bij mij aan.

Nooit is iets IRL echt om mij gegaan, ik zorg en rende voor alles en iedereen al vanaf ik een jaar 0f 8 was, de oudste dus dan moet je het goede voorbeeld zijn voor je jongere broertjes. Snap mijn ouders ook nog wel. Dat zou ik ws ook als ouder gezegd hebben. Maar daardoor altijd veel verantwoordelijkheid op mijn schouders genomen, was pas 8. Toen hyperventileerde ik al, kun je nagaan. De last.

Gaf mij ook vertrouwen en trots, dat moet ik er ook ook bij tikken. Toen ik 11 was mocht ik al op neefjes en nichtjes passen(kinderen van jongste zus en jongste broer van mijn moeder) terwijl de moeders de stad in waren. Hoe bijzonder en trots voelde ik mij. Natuurlijk. Zijn geweldige neven en nichten geworden. Waren baby's, hield zo van die kleintjes. Alles erop en eraan, toen verschoonde ik al luiers en met heel veel zorg. Als de dood dat ze iets overkwamen, zeker toen ze ook begonnen te lopen. Als de dood dat ze vielen, elk net beginnend kind dat gaat lopen valt een keer. Bij mij nog nooit gelukt want ik ving ze op letterlijk! Zo verantwoordelijk voelde ik mij. Zo stond en sta ik in het leven.

Ook gedaan met de kinderen van mijn broertjes, de zorg voor mijn ouders toen ze ziek werden en overleden. Dezelfde zorg 5 jaar lang voor mijn ex die psychisch ernstig ziek was en ik heel lang heb volgehouden. en dat gaat iemand mij zeggen HIER denk niet dat alles om jou gaat. Hoe durf je? Je kan er ws niets aandoen omdat je het tegen jezelf tikt/zegt? Of zelf psychisch  hebt geleden of nog steeds doet??

Dat snap ik wel en echt waarom ik dit deel? Omdat het juist nooit om mij draaide, is mij niet geleerd. Daarom kwam deze opmerking keihard aan. En nu jank ik ja, mag ik?? Ik mocht nooit huilen, ook dat nog en de rest heb ik al weleens beschreven  hier en wil ik het niet meer overhebben, heeft een plek. Ook dankzij hier en door de EMDR.

Waarom ik het kwijt wil? Omdat ik er zeker wel toe doe en ik ook mag aangeven wanneer ik iets nodig heb, ja dat!

Zo dat is eruit. Ga zo weer proberen te slapen. Misschien goed dat het mij geraakt heeft, ik weet het niet. Kan niet met die opmerkingen omgaan en worden zomaar even klakkeloos tegen mij getikt in 2 zinnen . Dit ben ik helaas of gelukkig maar. Hoop dat ik zo nog wat kan slapen want ik wil nog zoveel. Als ik bier had gehad, had ik zeker gedronken. Dan maar in mijn draadje, kan ook weer ademen.

Wil geen aandacht, begrip dat wel en voor de rest weet ik het ook even niet. Ben het wel even kwijt, lucht op.

Toevoeging: na het lezen van dit alles een kwartier later

Als ik het overlees en ook de dingen weet die ik al wist. Mijn moeder moest dit ook voor haar jongere zusjes en broertjes doen toen ze jong was. Zij wist ook niet beter toen. Maar ik moest eigenlijk hetzelfde doen. Zij is van school gehaald om thuis de boel te runnen. zij heeft na de basisschool niet verder door op school gemogen. Ik mocht wel mijn Vwo doen met heel veel moeite omdat ik het zelf wilde, naast al dit zorgen ernaast. Ik wilde altijd lief gevonden worden en dat men mij als goed zag en dan ben je ook nog eens gay, was dubbelop je best doen in alles. Geen klagen maar een goede conclusie. Blij dat ik het heb getikt en haal niks weg, het mag en moet er zijn. Klink heel dramatisch maar dat is het juist niet. Hier kan en mag ik iets mee. Ik snap steeds beter waarom ik dronk en nog steeds wil drinken, wil dit alles niet voelen, voel mij een mislukkeling door dat drinken. Maar snap het wel, wie zou dat niet gaan doen met die last. Draaide namelijk nooit echt om mij.

Zo dat is eruit.

Mijn moeder was heel jong toen zij mij kreeg. Onbekenden/vreemden dachten dat het mijn oudere zus was, ook misschien wel een belangrijke toevoeging. Die lieverd kon er ook niks aandoen. Een betere moeder had ik mij niet kunnen wensen.

 

bewerkt door Smaragd
toevoeging Conclusie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En soms heb ik ook het idee, tik het maar gewoon dat er 1 iemand hier zit weer die meerdere profielen heeft en een loopje neemt met mensen die hier echt zijn.. Kan ik para van worden en heel gemeen vind ik dat. Zo voelt het. Dat is mijn gevoel en als je kwetsbaar bent ga je wel gepakt worden met het andere profiel. Ik heb iig genoeg aan mijn eigen profiel hier. Jammer als het wel zo is, kan het niet bewijzen maar ik voel dit.

Nu ga ik slapen.

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartelijk dank voor het reageren.

Ik kan hier zeker wat mee. En het hoeft ook niet allemaal meteen.

Zijn patronen. En ja ik trek het ws ook aan. Niet echt eerder over nagedacht. Dacht het mij werd aangedaan en dat is niet geheel waar.

Laat het zelf toe en trek het aan ja. Dus ik kan er wat mee. Klinkt heel simpel en dat is het niet. Wel mooi dat het gebeurde, leerzaam en dat ik het kon beschrijven. Dat vind ik ook altijd zo lastig.

Best positief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Ik mag weer maar ga niets meer delen hier. Ben de ergste alcoholist. Ik lieg over mijn gebruik. En reken de uren uit dat het uitgewerkt is

Prioriteit is dat ik mijn baan ga volhouden.

23 juni weer refusal bij Brijder, op eigen nood aanvraag.

@lady jane je bent een lieverd maar wij triggeren elkaar teveel, ws mijn probleem, dat kan.

Alle goeds voor een ieder hier en bedankt voor veel.

Alleen de muziekdraad heb ik gemist, zegt alles. Daar post ik soms nog iets

Ga goed allen, gun ik een ieder echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank lieve @Yana

Maar het is niet rot en ik ben vrij. Maar ik mis C zo erg, heb soms de verdoving nodig. Als ik moet werken of oppassen drink ik niet. Plan het als het kan, klinkt erg maar ik voel mij er goed bij. Wel vanaf 23 juni refusal, dwangmiddel, doe ik voor mijn familie. Niet voor mijzelf. 

Mijn jongste broer heeft mij letterlijk ertoe gedwongen, hij heeft mij lief en neemt de rol van C over. Laat het toe.

Heb veel contact met apps en facebook naast dit forum en dat is okay. Ga het wel weer proberen. Ze willen het, dan doe ik het grrrr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet ik  maar dan nog ben ik een mens, persoonlijkheid en iemand naast het alcoholisme @rosa45

Ieder zijn  eigen vorm daar aan of ermee doen en whatever.

Klink heel onverschillig maar is niet zo.

Wil geen brandmerk op mijn hoofd. Functioneer nog, de functionerende alcoholist hoor ik ook nog nog eens wel. 

Misschien moet ik maar eens goed op mijn mond=bek gaan, dat woord mag niet ws.

Maar is wel zo.

Doe zo mijn best maar hoe meer druk hoe meer.

Heb geen ouders meer en mijn beste maatje=relatie=ex=dood, zelf gevonden omdat het domme Ribw niks deed. Voel mij schuldig en zou willen zuipen maar doe het niet. Moet uit mijzelf komen.

En als het niet lukt ben ik er volgend jaar niet meer. Niet door de drank, eigen beslissing. Weet mijn broertje ook.

Stel je voor dat er geen refusal / Antabuse was @Lieke7777 dat bedoel ik. Wat dan?

Nu moet ik weer 3 keer per week komen, dat wil ik niet maar doe het wel omdat ze het willen.

Liever ben ik nog dood, de verschutting ten top.

Nu ga ik kappen, deel teveel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga het echt wel doen, vind mijn werk leuk en oppassen ook, dan ben ik altijd droog maar eigenlijk hoeft het voor mij niet meer.

Mijn C heeft het gemakkelijk, hoeft niks meer, weleens jaloers op. Iedereen wil leven, sommigen echt niet meer hoor.

Nu STTTTTTTTTTTTTT

Stel je voor dat je zo denkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijna 30 jaar voor hem(C) gezorgd, ik weet niet eens wat het is om voor mijzelf te zorgen , alleen voor anderen, dat is het. Goede afsluitende zin voor nu. Erg kwetsbaar maar is helaas zo. Dat moet ik dus nu gaan leren. Gatverdamme op je 48 e. Niet gezond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...