Spring naar bijdragen

Het lukt mij maar niet, binnen de perken houden is voor nu de enige optie.


Smaragd

Aanbevolen berichten

Hoi Koh!

Zeer goede vragen die je stelt. En ook de opmerking van een tussenstation...zou ook heel goed mogelijk zijn en natuurlijk hebben we dat besproken. Ik moet het voor mijn gevoel allemaal in eigen hand hebben, de controle wat wel en niet mag, slim genoeg om dan de consequenties te overzien etc. Met dit plan voel ik mij zo verantwoordelijk dat ik niet kan doorschieten, zo lastig uit te leggen.

Nee ik ben niet naar Zuid Afrika geweest, mijn nichtje van 5 overleed/werd dood gereden ik moest er voor mijn broertje zijn, onze ouders leven al niet meer dus ik kon absoluut niet weg. was allemaal al geregeld.. En dan denk ik als als als als....maar goed het ging helaas zo. en ben blij dat ik het zo heb gedaan.

Voor nu ben ik zeker tevreden. Geheel gestopt zijn vond ik makkelijker maar ging altijd mis en zo ernstig mis dat dit mij meer rust geeft.

En de meetings...…...ja dat is een lastige, ging zo graag naar de NA maar kan ik niet maken omdat ik nog wel drink...voelt als een hypocriet dan. Dat is heel lastig al heb ik het niet besproken. Ook lastig hier want ik wil niemand triggeren. Maar wilde toch mijn verhaal/hoe het nu is delen. Echt heel lastig eigenlijk. Hoor nergens dan meer bij. Djw Koh!:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Francoise,

4 halve liters bier per dag, dronk er normaal 10/12 en soms nog veel meer. Mag er maar 2 uur overdoen. Strike tijden.12 uur moet er tussen het drinken en een afspraak/werk zitten. Wil niet naar drank ruiken natuurlijk. Klinkt als veel moeten maar is ook willen, ik bepaal wat we gaan bijstellen. Ik wil naar 3 halve liters. 

Ja dat bingen had ik ook vandaar een coma van 5 dagen maar op deze manier heb ik dat de afgelopen maanden niet meer gehad. Voor nu werkt dit voor mij. En we gaan gestaag door.

Hoop dat alles met jou ook goed gaat!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Smaragd. Ik lees je en snap dat je het lastig vindt om de NA te bezoeken. Maar je vond het zo fijn. Valt dat niet te bespreken met iemand van die groep.?Ik heb bij AA ook meegemaakt dat iemand wel kwam maar om vergelijkbare situatie nog dronk. Enige " eis" die gesteld was om voor de meeting niet te drinken, en uiteraard geen " drankverhalen" te vertellen. ( ik hoop dat je snapt wat ik bedoel). Zo kon zij toch de meeting bezoeken, wat haar steun gaf. 

En wat vreselijk heftig van je nichtje. Bewonderenswaardig dat je er zo kon zijn voor jouw broer, zeker gezien jouw eigen situatie toen. Pet af. 

En ook hier hoor jij, Smaragd. Dit forum is iets heel bijzonders ,vind ik. Jouw bijdragen ook. Ieder hier mag er zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Wil toch even een update geven over mezelf, hoe het gaat en controversieel kan dat zijn. Wil niemand triggeren maar het kan soms ook anders. En voor mij was dit de enige manier, gesteund door de hulpverlening. Eigenlijk geadviseerd door hen want ze wisten zich geen raad meer met mij na 10 crisis opnames en langere opnames.

Zo vaak gestopt, zo vaak gefaald, wat voelde ik mij goed zonder en hoe destructief was ik toen ik weer los ging, verschrikkelijk. Tot op het dodelijk af.

Ga nu wekelijks nog steeds naar de Brijder (psychologe en verslavingsarts) En mag bepaalde hoeveelheden drinken binnen bepaalde tijden, heel smart geformuleerd. Is vaktaal maar had ik zo nodig. Deze manier kom ik nooit onder invloed op afspraken en het grootste doel niet meer in de crisis, mijn laatste is in april geweest. Op deze manier kan ik het aan. De wereld kwam zo keihard aan in mijn hoofd zonder demping en nu kan ik weer 36 uur werken als verpleegkundige. Al moet ik altijd alert en scherp blijven, dat is consequentie aan gereguleerd drinken en is ook goed. Maar dit werkt na 20 jaar vechten voor mij. Alle goeds voor een ieder, heb veel respect voor jullie allen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Djw Cleo, lees wel regelmatig mee hoor, dat houdt mij ook scherp moet ik zeggen. Heb dat toch ook nodig. Moet alleen leren me niet te betrokken gaan voelen bij anderen. Die balans is voor mij lastig. Daarom wel een goede leerschool hier. Heeft alles met begrenzen te maken en dat blijf ik lastig vinden. Maar voor nu gaat dat wel steeds beter, ik zie het iig tijdig in. Fijne avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HoI Smaragd, was gisteren begonnen met je draadje te lezen. Vond het zo geweldig dat je 8 maanden gestopt was. Dacht echt; 'hoe doen mensen dat toch?'. Schrok behoorlijk toen ik deze ochtend verder over je terugval las. Wat is de verslaving een monster. We moeten zo alert blijven! Nu weer de goede kant op jij! Blij voor je. Geniet weer van die heldere en frisse momenten! Wat is een Na meeting! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Djw Roosje!

N.a meeting is een bijeenkomst van mensen die vechten tegen een verslaving, open groep. Narcotics anonymous. Dacht altijd dat ik daar nooit mocht zijn omdat ik de weg van gecontroleerd drinken ben ingeslagen, was te hopeloos voor de hulpverlening denk ik maar voor nu is het goed. Ik kan mijn leven leven zoals ik dat nu wil zonder doorschieten en de crisis in. Heel veel winst.

Mensen zullen mij een slappeling vinden hier maar dat deert mij niet, ik kom van heel ver en vecht al heel lang. Nu eindelijk stabiel en weloverwogen kan ik mijn baan als verpleegkundige aan. Voor het eerst dat ik dit zo ervaar en ben er erg blij mee. Zijn meerdere wegen die naar Rome leiden gelukkig. 

Succes op jouw weg Roosje, dat je ermee bezig bent is al pure winst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank lieve dames.

Je hebt gelijk Lady jane, ik vul dat in en ook wat ik soms lees hier. Het is hard werken en soms op het randje balanceren en dat is vermoeiend. Daarom was ik er eerst niet mee eens maar werkt wel voor mij. Gestopt zijn is vechten, matigen ook. Gestopt zijn geeft een algehele rust/berusting en dit niet altijd en daar moet ik nog aan wennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lady jane ben absoluut geen uitzondering die de regel bevestigt. Volgens mijn psychologe in de Brijder is 40% daar in behandeling om gecontroleerd te kunnen/blijven gaan drinken. wist ik ook niet en steunde mij wel om dat te horen. Weet niet waarom maar dacht toen wel, ja ben niet de enige daarin. Hier soms erg zwart wit. Wat ik ook wel snap want vanuit paniek ga je je hier aanmelden en denk je dat het zo moet gaan, zonder alcohol maar is niet altijd waar en ook soms niet wenselijk. Kan ook meer aanrichten dan goed is.....Voor mij dan wel, ben denk ik echt geen uitzondering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Ja een korte update is wel op zijn plaats. Het blijft mij scherp houden om hier te blijven lezen, niet altijd zin om te reageren. Voelt ook best eenzaam de weg die ik ben ingeslagen, alsof ik hier niet meer thuis ben/kan zijn. Omdat ik een niet geheel gestopt iemand ben. En niemand wil triggeren natuurlijk, alsof dat mijn verantwoordelijkheid is. Nou ja zo voel ik dat nu eenmaal.

Al meer dan 15 jaar strijdt ik tegen deze verslaving. Heel vaak opgenomen geweest, altijd crisis en 1 keer langere opname. Gaat dan een hele tijd goed maar voor altijd stoppen/niets meer gebruiken om te ontspannen gelukte mij niet en door die frustratie ging ik nog meer drinken tot de volgende crisis.

Hel was dat mechanisme, hulpverlening kreeg dat ook door en kwam met een ander plan: gecontroleerd drinken, dan mocht ik...en ook soms falen als ik mij niet aan de hoeveelheden had gehouden en dan weer doorpakken met het plan. Dit werkt voor mij nu al bijna een jaar. Een jaar waarin ik mij geen 1 dag heb ziek gemeld, uniek voor mij. Geen crisis opname meer gehad. Voor mij werkt dit nu zo goed dat ik ermee doorga met begeleiding. Ieder zijn eigen pad hierin maar wilde dit toch even kwijt. Werk als verpleegkundige en start binnenkort een nieuwe opleiding en dat dankzij de goede begeleiding van de hulpverlening. Voor nu heb ik mijn balans hierin gevonden.Ook al zal ik net als ieder ander hier die er aan werkt alert moet blijven. Daarom vond ik dit de meest geweldige zin die ik hier ooit heb gelezen..........Het werkt als je er aan blijft werken, prachtig. Bedankt!

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Smaragd, ik hoop dat niemand hier jou dat buitenbeentjesgevoel geeft.
Dat je het hebt, snap ik wel, want voor mij ben jij de uitzondering die de regel bevestigt.

Maar wat mooi dat het zo werkt zoals het werkt, want wat heb jij een jaren afgeknokt met en
tegen jezelf. Heerlijk ook om eens een positief verhaal over hulpverlening te lezen.
Ook daarin lijk je een beetje een uitzondering. Maar ze zijn er gelukkig al horen we vaak de negatieve verhalen.
Jij hebt mensen getroffen die je ook verdient, betrokken en meedenkend, ook buiten de regeltjes.
Jullie hebben samen risico genomen en dat bleek een goede manier. Al het andere was ook al geprobeerd
heb ik het idee.  De edelsteen die zo lang al voor clienten n anderen schittert, blinkt nu ook Smaragd zelf tegemoet,
houwen zo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oef wat een heftig verhaal Smaragd. Onthouding is vechten en gematigd drinken ook. Ik hoop dat het vaker voelt als "werken aan" dan "vechten tegen". :rose:

Jammer dat je voelt dat je hier misschien niet op je plek bent met je verhalen. Ik lees het juist graag want net als bij jou helpen de verhalen en reacties mij om scherp te blijven. Daarom moeten mensen hier ook schrijven en niet alleen lezen. ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank dames. doet mij heel goed!

Lonster dat ligt ws meer aan mezelf dan aan het forum/deelnemers hoor. Ws ook omdat ik als geheel gestopte hier ook heb gepost en het mijzelf toen wel triggerde dat als iemand gecontroleerd kon drinken. Dus ik ken beide kanten, ik denk vandaar. Maar uiteindelijk heet het hier Alcohol de baas en op mijn ingeslagen manier ben ik dat wel nu. In een hele erge crisis hier geholpen door mede forummers bijna een jaar geleden, vergeet ik ook nooit meer. Nog dankbaar voor natuurlijk. En toen ging de knop om......dat nooit meer en zal ook eerlijk hier vertellen als het gecontroleerd drinken niet lukt, stok achter de deur.

Bedankt voor het reageren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...