Lonster1 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Ja dat lijkt me ook wel wat, lekker in een bios met airco. Gistere n ben ik naar een concert geweest. Helemaal geen zin in die onderneming, maar de temperatuur was een stuk beter dan thuis. Vanmiddag lege agenda. Vanmorgen gesport, net geluncht, ik hoef eigenlijk niks en dat is wel fijn. Word enorm lamlendig van dit weer. Er zijn verschillende plekken waar je in de stad heen kan, de bieb, concertzaal voor lunchconcert. Maar ja, daar moet je wel voor naar buiten. En weer terug, naar je warme huis... Het is wel fijn om te horen dat het bij bijna iedereen inmiddels tegen de 30 graden is binnen. Een airco tsja. Ons energienet kan het ook niet aan als iedereen die zou aanschaffen.
Kaatjemama Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Kan dat niet uitgesteld worden wat je aan het doen bent ? @bumperjim
bumperjim Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Nee joh ik niet 😁 ik ga wel mn dak op als het frisser is
lady jane Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Nou ik krijg net bezoek van mn volleymaatje die pas jarig was en waar ik op afgezegd had door de hitte en darmproblemen. Dus nu kwam zij mij in mn huis vol troep een taartje brengen. Gezellig bijgeklets en nu is ze op weg naar nr 2 die afgezegd had> En kan ik het dus niet meer maken om niet mijn lijstje af te werken. Taartje was heerlijk en nu op naar de apotheek, het zwembad en de supermarkt. Als zij de hitte trotseert om mij/ons te verwennen, wie ben ik dan nog om niet de discipline op te kunnen brengen voor wat toch echt moet gebeuren nu? pffffft, ventilator uit, droge jurk aan en gaan met die banaan..................................
Lonster1 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Bumperjim zit lekker in de airco. De meeste werklui die buiten aan de slag zijn, hebben vandaag vrij of maar een korte werkdag. Sommige ouders moeten verplicht hun kantoor met airco inruilen voor een snikheet huis met lamlendige kinderen. Scholen dicht.
Lonster1 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden 2 minuten geleden zei lady jane: Dus nu kwam zij mij in mn huis vol troep een taartje brengen. Nou ik zou daar denk ik niet zo blij om zijn. Zeg je de afspraak af, staat ze onaangekondigd voor de deur?
rapilos Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Zo, alweer terug Vier cadeaupakketjes gemaakt, Plantenbakken daar water gegeven Geeft wel weer een goed gevoel En ja @Yvonne, ik doe precies wat jij ook doet, met open en alles dicht doen, maar het helpt niet meer, in het begin nog wel Enfin, ik overleef het wel hoor zonder ventilator Misschien leert mijn lijf zich nu goed zelf reguleren ( Ja , ik weet het, eigenwijs hè )
Kohtje Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 13 minuten geleden zei bumperjim: Ja, op een dak of met heet asfalt aan de slag, niet fijn Je kunt er bijna donder op zeggen dat er tijdens een hittegolf(je) altijd wel ergens een dakdekker of wegwerker wordt geintervieuwd, en eigenlijk zeggen ze altijd wel dat ze het wel mee vinden vallen... tja, heet, maar dat zijn we wel gewend. Gewoon wat extra drinken... Ik kan me dat niet voorstellen, maar het zal wel.. hoewel ik in de tijd dat ik als huisschilder werkte wel veeel beter tegen de hitte kon dan nu. Ik ben gewoon weer een watje geworden.
Mariposa Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden We passen ons aan (voor zover dat mogelijk is natuurlijk)
bumperjim Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden (bewerkt) 1 uur geleden zei Kohtje: Je kunt er bijna donder op zeggen dat er tijdens een hittegolf(je) altijd wel ergens een dakdekker of wegwerker wordt geintervieuwd, en eigenlijk zeggen ze altijd wel dat ze het wel mee vinden vallen... tja, heet, maar dat zijn we wel gewend. Gewoon wat extra drinken... Ze zijn ook stiekem een beetje trots natuurlijk. Zou ik ook zijn. Je kan eraan wennen idd. Misschien ga ik nog even biken vanavond bij 37 graden, dan ben ik ook trots. Ik doe dat eigenlijk liever dan 's ochtends als het 10 graden minder is maar veel benauwder, zeker als er geen scheetje wind is. 4 uur geleden bewerkt door bumperjim
Musashi Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 2 uur geleden zei Lonster1: Scholen dicht. Bij m’n dochter mochten ze sinds gisteren vanaf ‘s middags naar huis. Zal je zien, wilde ze een heel jaar niet naar school maar nu natuurlijk perse wel. 😅
lady jane Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Nou ik ben er niet trots op hoor, haal te weinig zuurstof uit de lucht en heb tenauwernood thuis kunnen halen zonder flauw te vallen. Maar de apotheek moest persé en het zwembad was pislauw en vol kinderen die eigenlijk pas na 2 uur mochten, maar ja met deze omstandigheden moet een zwembad toch aan iedereen iets te bieden hebben. De bios was dicht tussen de middag en reserveren moet aan de kassa dus dat gaat voorbij voor vandaag. Net als de boodschappen. Morgen maar extra vroeg mn bed uit dan. En @Lonster1 idd ik was er ook niet echt blij mee, maar wel met de bedoelingen natuurlijk. En dan neem ik dat beetje schaamte maar voor lief, het is tenslotte mijn huis. De mensen die ik vaker zie weten dat ze niet onaangekondigd langs moeten komen. Maar ik ben al maanden het overzicht meer kwijt dan toen ik nogewoon lui was. Dat baart me best wel wat zorgen.
rapilos Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Jeetje @lady jane, bijna flauw vallen moet je niet doen hè.. Er zit veel smog in de lucht hoorde ik Ga even een lekker tukkie doen, heb ik net ook gedaan Vanmiddag moet er wat wind van zee komen, en hoop dat jij nog dicht genoeg aan de kust woont om daarvan te profiteren En zou me maar niet teveel zorgen maken over je rommelige huis Straks als het koeler is kan je altijd weer een beetje gaan ruimen
lady jane Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden een tukkie doen overdag lukt alleen als ik in slaap dommel in mijn stoel, maar ik ga nooit overdag mn bed in. En ik slaap snachts prima dus het hoeft ook niet gelukkig. Deze week stond in de krant dat mijn wijk een van de heetste is van de stad, de gvoelstemp. is hier 50 graden. En is dus nog heter geworden. Weinig wind vangen dus buiten. Vandaar dat ik ook zo uithuizig ben geworden sinds ik hier woon. 14 jaar alweer, wat vliegt de tijd toch. Maar goed, dat houdt me normaliter ook actief. Elk nadeel hep sijn foordeel he. rapilos reageerde hierop 1
Reacher Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Niet piekeren over het geen overzicht hebben @lady jane. Het is niet de dag -of temperatuur- voor overzicht. Je schrijft wel vaker over zorgen over je mentale capaciteiten en ik ben je sinds een paar jaar in de gaten gaan houden. Als leek zie ik geen enkele cognitieve achteruitgang bij je. Zelfs niet wat je zou mogen verwachten bij het ouder worden. You rock 😘 lady jane reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden PAS OP VOOR DE HITTE van Annie. M.G. Schmidt. Denk aan juffrouw Scholten, die is vandaag gesmolten, helemaal gesmolten, op de Dam. Dat kwam door de hitte, daar is ze in gaan zitten • als je soms wil weten hoe dat kwam. Ze hebben het voorspeld: Pas op, juffrouw, je smelt! Maar ze was ontzettend eigenwijs... Als een pakje boter, maar dan alleen wat groter, is ze uitgelopen, voor het paleis. Enkel nog haar tasje lag daar in een plasje... Alle kranten hebben het vermeld op de eerste pagina. Kijk het zelf maar even na. Ja, daar staat het, kijk maar: DAME SMELT. Die arme juffrouw Scholten... helemaal gesmolten... Als dat jou en mij eens overkwam... Laten we met die hitte overal gaan zitten... maar vooral niet midden op de Dam. Etty reageerde hierop 1
Mariposa Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Net zelf Dubai chocoladebonbons gemaakt. Het smelten van de repen chocolade was geen probleem 🤣
Jannigje Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 1 uur geleden zei lady jane: PAS OP VOOR DE HITTE van Annie. M.G. Schmidt. Denk aan juffrouw Scholten, die is vandaag gesmolten, helemaal gesmolten, op de Dam. Dat kwam door de hitte, daar is ze in gaan zitten • als je soms wil weten hoe dat kwam. Ze hebben het voorspeld: Pas op, juffrouw, je smelt! Maar ze was ontzettend eigenwijs... Als een pakje boter, maar dan alleen wat groter, is ze uitgelopen, voor het paleis. Enkel nog haar tasje lag daar in een plasje... Alle kranten hebben het vermeld op de eerste pagina. Kijk het zelf maar even na. Ja, daar staat het, kijk maar: DAME SMELT. Die arme juffrouw Scholten... helemaal gesmolten... Als dat jou en mij eens overkwam... Laten we met die hitte overal gaan zitten... maar vooral niet midden op de Dam. Wat leuk dat je dit gedicht hier nu plaatst. Wij hadden gisteren de laatste koorrepetitie voor de vakantie en onze dirigent las dit voor
bolletje Geplaatst 55 minuten geleden Rapport Geplaatst 55 minuten geleden (3111) Turn Any Fan Into an Air Conditioner with 2 Ice Bottles ($0 DIY AC) - YouTube Mensen doen misschien gaat het slapen dan beter.
Fonny Geplaatst 16 minuten geleden Rapport Geplaatst 16 minuten geleden Goedemiddag allemaal! Heb goed nieuws! Geen uitzaaiingen! Wel bestralingen over 5 weken na genezing wond, zo ontzettend blij🔆 Fijne avond allemaal!!!☀️🌝🌞
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden