Mariposa Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden (bewerkt) Koningsdag doe ik niet aan. Ik heb niets met het Koninklijk huis en al zeker niets met ouwe meuk kopen op marktjes. Vroeger idd wel, altijd naar Amsterdam de drukte in maar dan om vreselijk bezopen te worden. Gelukkig doen we daar niet meer aan. Volgens mij AV app heb ik al 117 drankjes laten staan in 17 dagen. Wat gaat dat snel!!! 12 uur geleden bewerkt door Mariposa Rosee, spirit en Maja reageerden hierop 3
Mariposa Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden @Marjolijn Sterkte, vervelend dat ze zo ver wonen inderdaad. @Quinn Ik ga duimen voor je maar het is vast negatief!
Oskar Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden Een warme choco in een café in Hakendover lijkt me ook niet te versmaden @renaldo61. In een vroeg stadium de aandrang herkennen, de kop omdraaien of ombuigen. Ombuigen dus in dit geval 👍🏻
Kaatjemama Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden 16 minuten geleden zei Rosee: Ik vergeet af en toe dat ik zelf geen jongere meer ben. Zelfde hier Rosee reageerde hierop 1
Oskar Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden (bewerkt) Koningsdag in Amsterdam vond ik vroeger zelfs stomdronken al bijna niet te doen. Ik merk wel dat naarmate ik ouder en nuchterder word ik steeds vaker gewoon doe waar ik zin in heb. Dat maakt het leven een stuk eenvoudiger. 12 uur geleden bewerkt door Oskar
Kaatjemama Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden Wij gaan vooral genieten van het dorp ik hou er van 🧡en de bekenden denk Savonds (Waneer ze dronken worden)lekker optijd naar huis
IJsvogel Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden DAGPACT: Mormel MaryArt Marjolijn Reacher Quinn Yana Fonny🌞 Yvonne Kaatje 🌺 Mariposa 🐘 IJsvogel Ja, @Roseedat gevoel van fomo heb ik ook soms terwijl ik weet dat ik het niet leuk meer vind. Nu vind ik andere dingen leuk, maar het saamhorige uitgelaten gevoel was leuk. Rosee en lady jane reageerden hierop 2
lady jane Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden goeiemooiemorgen frummers @Marjolijn sterkte meis, verdriet, machteloosheid, verduren als moeder. Marjolijn reageerde hierop 1
Kaatjemama Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Idd goed verwoord @IJsvogel zo voelt het IJsvogel reageerde hierop 1
Lonster1 Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Ja precies dat @IJsvogel. Dat vooraf verheugen, uitgelaten, jolige gevoel en samen op pad. Dat kan ik ook nog wel eens missen. Maar de opstoppingen, ouwe meuk, herrie en dagenlang bijkomen niet. Over het algemeen zit ik als 50+ toch een stuk beter in mijn vel. Hoewel ik het soms best gezapig vind, heb ik dat liever dan al die extra spanning. IJsvogel en Rosee reageerden hierop 2
Musashi Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Goeie morgen, valt het op dat het hier elke dag wat later wordt wegens vakantie? Ook hier komt mijn kaartje ‘realisme’ precies net op tijd want ben het gaan opzoeken en koningsdag is helemaal niet vandaag! Voor mij is het kaartje ook gepast om met de voetjes op de grond te blijven. Het is dan wel vakantie en stralend weer maar het is ook gewoon woensdag en geen reden om met m’n hoofd in een bel rosé te lopen. Het leven is al mooi genoeg zo. DAGPACT: Mormel MaryArt Marjolijn Reacher Quinn Yana Fonny🌞 Yvonne Kaatje 🌺 Mariposa 🐘 IJsvogel Musashi 🌸
spirit Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Goedenmorgen. Ik kan geen kroeg meer zien. Nooit meer. Zeker als oudere heb je daar niets meer te zoeken. Een kopje koffie drinken kan ik me nog wel voorstellen. Een bruine kroeg kan gezellig zijn, zolang je niet drinkt. Waar wij zijn geweest afgelopen zaterdag was geen bruine kroeg maar zo'n nieuwerwetse feestkroeg. Harde muziek en niet gezellig. Dan nog vechten na afloop. Nee, voorlopig genezen. Als ik mensen wil ontmoeten doe ik dat wel ergens anders. Ik kroegen komen alleen mensen met problemen. Genoeg meegemaakt in kroegen. Hier maar weer proberen over te gaan naar de orde van de dag. Ben nog niet helemaal de oude, nog snel overstuur, dus doe maar rustig aan. We zijn het er over eens dat er 1 orgel de deur uit gaat. Heb er zelfs over gedroomd. Het zijn ook geen vrolijke meubelstukken als ze daar staan met de stofkappen naar beneden. Donker hout, wat mijn smaak niet is. We hebben muziekinstrumenten genoeg. Er word ook zelden op gespeeld. Het zijn ook geen echte orgels maar slechts "samplebakken". Een sample is een nagemaakt muziekinstrument. Kan heel mooi zijn. In alle moderne orgels en keyboards zitten samples. Heb wel mijn echte theatherorgel. Dat is nog een echt orgel. Handgemaakt en een Hollands product. Daar hecht ik wel waarde aan. Vroeger waren dit soort orgels alleen voor de elite. Waren toen 20.000 gulden. Voor Jan met de pet niet te betalen. Stonden ook vaak in theaters en bioscopen. Jeetje, ik ben oud en ouderwets geloof ik. Veel last van mijn voet de laatste tijd weer. Volgende week heb ik gelukkig een afspraak en word ernaar gekeken. Heb hem ook weer verzwikt een paar dagen terug. Ik ging boos de hond uitlaten. Ja, dan gebeurd dat he? Liep in een kuil op het grasveld.
spirit Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden DAGPACT: Mormel MaryArt Marjolijn Reacher Quinn Yana Fonny🌞 Yvonne Kaatje 🌺 Mariposa 🐘 IJsvogel Musashi 🌸 Spirit
Oskar Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Toen ik voor het eerst van FOMO hoorde dacht ik dat het een grap was, satire. Maar is het niet zo als je zo bezig bent met de angst om iets te missen dat je amper toe komt aan het genieten van wat je al hebt? Of zie ik het wederom te simpel? Ik mis van vroeger wel het schuimen langs de kroegen, het onbezonnen avontuur, de opwinding van wat er gaat komen, niet weten waar de avond gaat eindigen. Maar goed. Das war einmal. De trein is te vaak ontspoort. Toch zou ik de wilde jaren ook niet hebben willen missen, als die keuze zou bestaan. Mariposa, Mormel en spirit reageerden hierop 3
Oskar Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden (bewerkt) 52 minuten geleden zei spirit: We zijn het er over eens dat er 1 orgel de deur uit gaat. Ik zou het drankorgel de deur uit doen. Wel een heel flauwe en voor de hand liggende grap, sorry. Maar voordat je verder gaat met opruimen, heb je er goed over nagedacht hoe en of en waar jullie met elkaar verder willen enzo? Eerst het fundament, dan bouwen. 10 uur geleden bewerkt door Oskar spirit, lady jane en Rosee reageerden hierop 3
Bob Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden 4 minuten geleden zei Oskar: Toen ik voor het eerst van FOMO hoorde dacht ik dat het een grap was, satire. Maar is het niet zo als je zo bezig bent met de angst om iets te missen dat je amper toe komt aan het genieten van wat je al hebt? Of zie ik het wederom te simpel? FOMO is ook een veel voorkomend verschijnsel bij mensen zoals ik die wat met aandelen stoeien. Je ziet de koersen van bepaalde aandelen, die je niet in portefeuille hebt, sterk omhoog gaan en krijgt dan een welhaast onbedwingbare neiging die ook te gaan kopen. Ik probeer dat wat te relativeren door me te realiseren dat je waarschijnlijk elke dag wel honderden kansen mist die zich op de beurs voordoen, en dat dat niet erg is. En inderdaad kun je je beter concentreren op een wat beperktere portefeuille die je goed in beeld hebt.
Mormel Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden @spirit: ik vind je hier nu wel heel negatief over wat kroegen betreft, zeker als je zegt dat je daar als oudere niets te zoeken hebt. Zelf doe ik amper nog kroegen aan maar de kroeg die ik nog het meest bezoek al vele jaren is een echte bruine kroeg met zo'n toppenbiljart (kennen jullie dat in Nederland?) en zeker 70% van de klanten bestaat daar uit gepensioneerden waarvan voor velen dit hun enige sociale contact op de dag is. Daarnaast is zo'n dorpskroeg een uitstekende manier om op de hoogte te blijven over wat er in het dorp gebeurd en te netwerken als je bijvoorbeeld zoekt naar een job of ergens hulp bij nodig hebt. Persoonlijk vind ik het dan ook zeer spijtig dat ze meer en meer verdwijnen. @Oskar: zelfs al heb ik een probleem met alcohol, ik zou mijn tijd in de kroegen niet willen ruilen. Enorm veel mensen ontmoet op die manier en ook veel mensen met wie ik normaal niet in contact zou komen.
Rosee Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Alles heeft een keerzijde. Lekker cliché maar waar denk ik. lady jane reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst 8 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 8 uur geleden @spirit Nu laat je jezelf wel erg negatief uit over cafés. Waar moet ik ergens anders mijn behoefte gaan doen? Tegen een muur of zo? Of zoals een hond of paard gewoon op straat?
Marij Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Sterkte Marjolein Vanmiddag een vrije middag in de tuin, met een boek, vogeltjes en gekeuvel in de tuin hiernaast van kinderen/vriendjes. Jammer, ook even met een grasmaaier verderop, maar ook dat moet gebeuren. Vogende week zaterdag ga ik naar de opnames van “Even tot hier” ! Heel veel zin in. lady jane reageerde hierop 1
Mormel Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden @renaldo61: sorry als ik het zo direct vraag, ene autist tegen de andere, maar is er een reden dat je al twee dagen niet op het dagpact komt?
Marjolijn Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden (bewerkt) Zoon en schoondochter waren er op vakantie. Komen morgen terug. Ze mogen nu wel reizen en gaan dus met spoed naar huis.Gaat helemaal niet goed. Ben er beroerd van. Ze wonen aan de andere kant van Nederland dan ik. 8 uur geleden bewerkt door Marjolijn
Marjolijn Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Helaas zelf ook nog op bed door ziekte. Maar maak me vooral grote zorgen om schoondochter. De lange reis is nu ook niet bepaald fijn.
spirit Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden 31 minuten geleden zei renaldo61: @spirit Nu laat je jezelf wel erg negatief uit over cafés. Waar moet ik ergens anders mijn behoefte gaan doen? Tegen een muur of zo? Of zoals een hond of paard gewoon op straat? Ik denk dat ze in België nog wel van die echte gezellige bruine kroegen hebben. België is zo anders. Ook het volk is veel gemoedelijker. Mijn ervaringen met kroegen waren nooit leuk. Ja, in mijn geboortestad had je nog zo'n echte zitten. Die ging om 7 uur in de ochtend open en daar kwamen mensen echt even een kopje koffie doen met een krantje erbij. Daarna gingen ze dan weer weg.
spirit Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden 2 uur geleden zei Oskar: Ik zou het drankorgel de deur uit doen. Wel een heel flauwe en voor de hand liggende grap, sorry. Maar voordat je verder gaat met opruimen, heb je er goed over nagedacht hoe en of en waar jullie met elkaar verder willen enzo? Eerst het fundament, dan bouwen. Ik weet het niet Oskar. Ben hier nog niet over uit. Weet niet of ik verder wil. Voorlopig ben ik nog lang niet de oude en is het vertrouwen nog steeds niet terug. Ben nog lichtelijk overspannen door het hele gebeuren. Nu moet ik volgens hem met een dokter gaan praten. Ik zeg: zullen we samen gaan? Jij hebt een probleem. Niet ik. Door het hele gebeuren ben ik al dagen van slag. Moet IK hulp gaan zoeken. Als we dat doen, doen we dat samen. Dan moet hij met de billen bloot.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden