Yana Geplaatst 21 uur geleden Rapport Geplaatst 21 uur geleden Hello brain, we are super good sleepers remember?
bumperjim Geplaatst 21 uur geleden Rapport Geplaatst 21 uur geleden (bewerkt) Omdat we t weekend alleen zijn gaan we morgen lekker naar de dierentuin, bumperhond en ik. Dat mag hier 🥳 Kijken wat haar favoriete dieren zijn. Sterkte alle slecht-slapers! 21 uur geleden bewerkt door bumperjim Lika reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst 20 uur geleden Rapport Geplaatst 20 uur geleden Nachtpact: Reacher Bob Yana Lika Maya Quinn Nou, op naar de tweede nacht. Maja reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst 20 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 20 uur geleden Nachtpact: Reacher Bob Yana Lika Maya Quinn renaldo61
lady jane Geplaatst 19 uur geleden Rapport Geplaatst 19 uur geleden Nachtpact: Reacher Bob Yana Lika Maya Quinn renaldo61 Jane
Rosee Geplaatst 17 uur geleden Rapport Geplaatst 17 uur geleden 2 uur geleden zei lady jane: Nachtpact: Reacher Bob Yana Lika Maya Quinn renaldo61 Jane Rosee
Quinn Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden Dus, lange nacht, nog even een paar uur terug naar bed, dat zou moeten lukken.
Spirit Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Wat ben ik blij dat we op tijd zijn weggegaan daar. Die goudgele rakkers zagen er zeer verleidelijk uit. Er was zelfs heel even een gedachten om er eentje te nemen. Zo raar. Zo'n vreemd. Gelukkig snel weer om kunnen zetten en weggereden. Dit was echt verleidelijk en ik dacht echt: eentje kan wel. Een idiote gedachte.
Kaatjemama Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden 2 minuten geleden zei Spirit: Wat ben ik blij dat we op tijd zijn weggegaan daar. Die goudgele rakkers zagen er zeer verleidelijk uit. Er was zelfs heel even een gedachten om er eentje te nemen. Zo raar. Zo'n vreemd. Gelukkig snel weer om kunnen zetten en weggereden. Dit was echt verleidelijk en ik dacht echt: eentje kan wel. Een idiote gedachte. Goed gedaan @Spirit ben bang dat het altijd zo zal blijven voor ons heb soms ineens paniek nooit meer een wijntje Spirit reageerde hierop 1
Spirit Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Ik hoefde alleen maar aan de volgende dag te denken. Ook weet ik, dat ik niet kan drinken. Het hadden er meer geworden, dat weet ik. Ik ken mezelf en ken ook mijn streken
renaldo61 Geplaatst 8 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 8 uur geleden 10 minuten geleden zei Spirit: Ook weet ik, dat ik niet kan drinken. Het hadden er meer geworden, dat weet ik. Ik ken mezelf en ken ook mijn streken Matig drinken kan ik zeker ook niet, ik mag nooit meer die eerste nemen, ik ga proberen er nooit meer een te drinken.
Bob Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Op den duur hoeft het voor je gevoel ook niet meer zo nodig en wordt het daardoor gemakkelijker, is mijn ervaring. Maar het idee "zou ik het misschien later weer eens voorzichtig kunnen proberen?" blijft af en toe ook nog steeds door mijn hoofd spoken. Een vast besluit en een goede stok achter de deur is daarom wel praktisch. In het begin hoeft dat besluit niet voor eeuwig te zijn, als het dat gemakkelijker voor je maakt. Van dag tot dag werkt voor velen goed. Maar het werkt niet bij iedereen op dezelfde manier. Ik wilde er in het begin liever niet elke dag mee bezig zijn dus ging ik eigenlijk meteen al over naar wat langere termijnen. Spirit, karin123 en Senna34 reageerden hierop 3
Senna34 Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Als de twijfel komt, nooit verder gaan dan dat. Het onderhandelen geen kans geven. En denken aan de nadelen, en de gevolgen achteraf ( en met dat laatste bedoel ik, als het er meer worden, en het weer er in gaat sluipen ) Spirit, ik zie dat wij gelijk gaan. Op een paar dagen na Spirit reageerde hierop 1
Adri03 Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden 17 minuten geleden zei Bob: [...] Maar het idee "zou ik het misschien later weer eens voorzichtig kunnen proberen?" blijft af en toe ook nog steeds door mijn hoofd spoken. [...] Dat heb ik ook wel, dat ik soms denk: als mijn zoon helemaal op eigen benen staat (bijna is het zo ver) en mocht mijn vrouw besluiten er vandoor te gaan... ja, waarom dan eigenlijk niet... Me lekker als @hub02 in een kamertje opsluiten en lamlendig en lui de ondergang tegemoet... Maar ik denk toch dat als ik voor die keuze sta, m'n alcoholvrije bestaan inmiddels al zo ver is ingesleten dat ik uiteindelijk niet meer aan de fles zal gaan. Maar het valt niet uit te sluiten natuurlijk.
Spirit Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 1 uur geleden zei Senna34: Als de twijfel komt, nooit verder gaan dan dat. Het onderhandelen geen kans geven. En denken aan de nadelen, en de gevolgen achteraf ( en met dat laatste bedoel ik, als het er meer worden, en het weer er in gaat sluipen ) Spirit, ik zie dat wij gelijk gaan. Op een paar dagen na Ja, dat klopt. We gaan bijna gelijk op. .
Spirit Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 1 uur geleden zei Adri03: Dat heb ik ook wel, dat ik soms denk: als mijn zoon helemaal op eigen benen staat (bijna is het zo ver) en mocht mijn vrouw besluiten er vandoor te gaan... ja, waarom dan eigenlijk niet... Me lekker als @hub02 in een kamertje opsluiten en lamlendig en lui de ondergang tegemoet... Maar ik denk toch dat als ik voor die keuze sta, m'n alcoholvrije bestaan inmiddels al zo ver is ingesleten dat ik uiteindelijk niet meer aan de fles zal gaan. Maar het valt niet uit te sluiten natuurlijk. Zeg nooit nooit! Als de wereld vergaat zou ik eraan kunnen denken goed beneveld ten onder te gaan. Voor nu ben ik zo blij met mijn nuchterheid.
Kohtje Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 5 uur geleden zei Bob: Op den duur hoeft het voor je gevoel ook niet meer zo nodig en wordt het daardoor gemakkelijker, is mijn ervaring. Maar het idee "zou ik het misschien later weer eens voorzichtig kunnen proberen?" blijft af en toe ook nog steeds door mijn hoofd spoken. Een vast besluit en een goede stok achter de deur is daarom wel praktisch. In het begin hoeft dat besluit niet voor eeuwig te zijn, als het dat gemakkelijker voor je maakt. Van dag tot dag werkt voor velen goed. Maar het werkt niet bij iedereen op dezelfde manier. Ik wilde er in het begin liever niet elke dag mee bezig zijn dus ging ik eigenlijk meteen al over naar wat langere termijnen. Ja, makkelijker ging het niet drinken (ook) voor mij op den duur zeer zeker. Het ging het 'makkelijke' zelfs voorbij en werd vanzelfsprekend. Zowel voor mijzelf als ook voor mensen die mij van zeer dichtbij als 'rasalcoholist' hebben meegemaakt. Maar ook voor mij geldt: m'n verleden hoort bij me, hoe ik het ook wend of keer, en ik denk wel eens terug. En dan komen er ook zo nu en dan wel eens gedachten voorbij van hoe het zou zijn als ik nu een biertje zou nemen of een glas wijn. Gewoon die lichte alcoholische 'versnaperingen' tijdens een (gezellig) etentje of een luie hete zomervakantiedag bijvoorbeeld. Tegelijkertijd kan ik me niet eens meer voorstellen dat ik dat zou doen. De behoefte, de zucht, is er gewoon niet. Gemaakte, dan wel echte gezelligheid associeer ik totaal niet meer met alcoholroes, en dorst is nu gewoon echte dorst, het lichaam dat snakt naar vocht, dus water zou dan al voldoen, maar liever toch wel een sinas of icetea.. Sterke drank, destijds het hoofdbestanddeel van m'n alcoholgebruik, komt echt helemaal nooit meer in m'n hoofd op. En dat zie ik ook eigenlijk niemand in m'n directe omgeving gebruiken. Maar wijn en bier wel. Zonder dat me dat triggert. Maar dus wel soms even me af doet vragen wat bier en wijn met me zouden kunnen doen. Ik vermoed trouwens dat ik van één glas al helemaal op m'n kop zou staan. Ben niks meer gewend, hè? Bob zegt ook nog: Van dag tot dag werkt voor velen goed. Maar het werkt niet bij iedereen op dezelfde manier. Ik wilde er in het begin liever niet elke dag mee bezig zijn dus ging ik eigenlijk meteen al over naar wat langere termijnen. Voor mij werkte dag voor dag dus wel goed. Ik zat hier (bijna) dagelijks op het forum, ging naar meerdere AA- en NA meetings per week, dus ja, ik was er elke dag wel mee bezig. Hoewel dat bezig zijn na verloop van tijd wel wat afzwakte want het 'normale' leven ging ook door en langzaam maar zeker was het normale leven een leven zonder drinken geworden. Theoretisch was ik door het forum en meetings nog wel erg met stoppen en gestopt blijven bezig, maar in de praktijk niet meer. Toch zeg ik ook niet dat ik nooit meer zal drinken omdat ik ook niet weet in wat voor (rot)omstandigheden ik terecht zou kunnen komen. Daarom blijf ik de (semi)belofte "vandaag drink ik niet" koesteren. Ook na al die jaren nog.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden