bumperjim Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden (bewerkt) 24 minuten geleden zei knakker: Kom op zeg. Als dit al te ver gaat hou ik mij wel even gedeisd voordat ik weer goedmoedig op één of andere teen (m/v) trap. Je kan gewoon zeggen dat de lente een sexy lonkende man is 😜 dat mag wel denk ik 6 uur geleden bewerkt door bumperjim Bob reageerde hierop 1
karin123 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Alles mag gezegd worden vind ik. Vrijheid van meningsuiting vind ik een groot goed, anders tenen intrekken.🤣 Ik ben ook een oude toverkol en het voelt geweldig.😁 Zou nooit meer terug willen naar dat jonge meisje met al haar onzekerheden. En meedoen met de rest anders val je buiten de boot. Nee, dan wat @Lonster1 zei, de vrijheid en zekerheid die je voelt, helemaal te gek!🤣 Jullie mannen mogen allemaal kijken naar de jonge blommen, veel plezier ermee.😉
Rosee Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Mijn god zeg dat gezeur over dat je niks meer zou mogen zeggen. Dat vind ik altijd zo makkelijk. Iedereen zegt toch gewoon wat ie wil zeggen? Dus ik ook. Het valt me gewoon op hoe bepaalde dingen verankerd liggen in het taalgebruik. (Jong meisje en oud wijf. )Aan oude vrouwen kleeft vaak een negatieve connotatie. Mag ik dat zeggen? Want kennelijk ben ik nu ineens degene die op tenen trapt, dat mensen zich zo aangevallen voelen? Fijn dat niemand zich hier verder aan stoort hoor! IJsvogel reageerde hierop 1
Rosee Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 1 uur geleden zei bumperjim: Je kan gewoon zeggen dat de lente een sexy lonkende man is 😜 dat mag wel denk ik Dat vind ik inderdaad een verademing!
Kohtje Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 2 uur geleden zei bumperjim: Je kan gewoon zeggen dat de lente een sexy lonkende man is 😜 dat mag wel denk ik of een tegen je benen aan kronkelend katje, of een met de tong uit de bek vrolijk kwispelend hondje.. ben je helemaal van die moeilijke mensen af. karin123 reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 1 uur geleden zei Rosee: Mijn god zeg dat gezeur over dat je niks meer zou mogen zeggen. Dat vind ik altijd zo makkelijk. Iedereen zegt toch gewoon wat ie wil zeggen? Dus ik ook. Het valt me gewoon op hoe bepaalde dingen verankerd liggen in het taalgebruik. (Jong meisje en oud wijf. )Aan oude vrouwen kleeft vaak een negatieve connotatie. Mag ik dat zeggen? Want kennelijk ben ik nu ineens degene die op tenen trapt, dat mensen zich zo aangevallen voelen? Fijn dat niemand zich hier verder aan stoort hoor! Als iedereen zich gewoon realiseert dat bepaalde dingen voor sommigen gevoelig liggen en dat anderen dat een beetje flauwekul vinden, kortom dat we gewoon allemaal verschillende meningen hierover hebben, dan kunnen we gewoon samenleven zolang dat die gevoeligheden niet belangrijker worden dan het samenleven zelf. Snap ik mezelf nog? Ik geloof van wel. Ik heb met de vrouwen in huis heel veel discussies hierover gehad, ik ben daarin niet altijd serieus (net als hier), soms lok ik reacties bij ze uit en dat weten ze ook, en het is allemaal minder belangrijk dan het feit dat we gewoon een fijn gezinnetje zijn/proberen te zijn. Rosee reageerde hierop 1
Mariposa Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) Ik werd van de week nagefloten (50 jaar). Heerlijk toch!!!! Dat moet ook gewoon kunnen hoor! Wat een gezeur over wat of niet mag. Je moet met je poten van een ander afblijven indien niet gewenst. Maar verder het mannetje mag macho/stoer zijn en versieren en het vrouwtje mag sierlijk zijn en complimenten ontvangen. Mijn mening dus he? Just like old times. Yin yang. Gek he dat we aan het uitsterven zijn met al dat moeilijke gedoe van tegenwoordig. Ik hoor heel veel jeugd roepen dat het andere geslacht (wat dat ook moge zijn (big problem deze!!) gewoon k*t is. Dat schiet lekker op. 2 uur geleden bewerkt door Mariposa karin123 reageerde hierop 1
Reacher Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Heej, ik val met neus in de boter! ‘je kunt tegenwoordig niets meer zeggen’, Tuurlijk wel! En als jij dat mag dan mogen Etty en Rosee dat ook, toch? En dan BJ weer etc. Ik gruwel echt van die uitdrukking: je mag tegenwoordig niets meer zeggen. Rosee en IJsvogel reageerden hierop 2
Reacher Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Ik ben nu vreselijk nieuwsgierig naar wat jij ging zeggen @Artax Damn die impulscontrole van jou tegenwoordig! Lika reageerde hierop 1
Reacher Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Ik lees overigens hier minder geergerdheid over de uitspraak - op dat tv draadje geloof ik- over het deporteren van een minderheid. Of over het in elkaar slaan van deze of gene op dagdraadjes. Nu dat er een aantal personen aangeeft dat de beeldvorming rondom vrouwen iets bijgeschaafd zou mogen worden komt er veel meer commentaar. Dan moet je ook écht alles kunnen zeggen. Rosee reageerde hierop 1
IJsvogel Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) 5 uur geleden zei knakker: Kom op zeg. Als dit al te ver gaat hou ik mij wel even gedeisd voordat ik weer goedmoedig op één of andere teen (m/v) trap. Ik lees het niet als "te ver gaan" maar meer een bewustwording van hoe beeldvorming in kleine dingen zit. Vragen die een vrouwelijke minister krijgt die een man niet zal krijgen, nadruk op uiterlijk bij vrouwen en prestatie bij mannen... Dit is zeker wel van grote invloed geweest op mijnleven, hoe ik als moeder en in mijn gezin functioneerde, hoe taakverdelingen werken enz enz. Wat is er mis met benoemen van dingen. De weerstand zegt ook iets. 1 uur geleden bewerkt door IJsvogel Rosee reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden