renaldo61 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Goeiemorgen iedereen. Dagpact: renaldo61
knakker Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Mogge. Sinds kort maak ik mijn eigen kefir. Met van die blubberige korrels waar levende beestjes inzitten. Daar giet je melk overheen en laat het geheel een dag of twee rotten. Dan zeef je de korrels eruit en drink je de melk op. Dat proces kun je eindeloos herhalen, want de beestjes groeien. Mijn vrouw vindt mij nu een rare viezerik. Eerst de alcohol en nu dit weer. Fonny, MaryArt, lady jane en 1 andere reageerden hierop 4
Freekie Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Goedemorgen, misschien moet ik het ff googlen maar het klinkt alsof je vrouw gelijk heeft haha ik zoek het straks op mijn werk ff op.. Misschien heeft ze een beetje ongelijk
Fonny Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 2 uur geleden zei renaldo61: Goeiemorgen iedereen. Dagpact: renaldo61 Fonny🌞 Goemorgen allemaal!!☕️
MaryArt Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Dagpact: renaldo61 Fonny🌞 MaryArt Goemorgen allemaal!
Bob Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) In de wiki lees ik dat kefir een licht alcoholische drank is, met een alcoholpercentage van 0,2 tot 2%. Het smaakt als drinkyoghurt. Als ik jou was zou ik gewoon alcoholvrije drinkyoghurt kopen in de winkel, @knakker, en stoppen met die kefir. https://nl.wikipedia.org/wiki/Kefir 3 uur geleden bewerkt door Bob
Lika Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Lekker @knakker, alhoewel ik meer fan ben van waterkefir. Weet eigenlijk niet of je dat ook zelf kunt maken?
knakker Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) 30 minuten geleden zei Bob: In de wiki lees ik dat kefir een licht alcoholische drank is, met een alcoholpercentage van 0,2 tot 2%. Het smaakt als drinkyoghurt. Als ik jou was zou ik gewoon alcoholvrije drinkyoghurt kopen in de winkel, @knakker, en stoppen met die kefir. https://nl.wikipedia.org/wiki/Kefir Ik wil juist proberen minder bij te dragen aan de afvalberg. Bovendien zijn het verwaarloosbare percentages Bob, meestal onder de 0,5%. Zoals je die ook vindt in vruchtensap, brood, een rijpe banaan. Daar heb ik geen moeite mee. 2 uur geleden bewerkt door knakker
knakker Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 28 minuten geleden zei Lika: Lekker @knakker, alhoewel ik meer fan ben van waterkefir. Weet eigenlijk niet of je dat ook zelf kunt maken? Ja, collega van mij maakt dat ook zelf. Schijnt iets bewerkelijker te zijn.
Yvonne Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Goedemorgen frummers, Heerlijk geslapen en gedroomd dat ik onder mijn parasol zat met een bakje cappuccino... Helaas, ook vannacht is het nog door blijven sneeuwen, dus ik werd wakker in een zachte witte wereld... Ik had vandaag eigenlijk even naar het stadje verderop willen rijden voor wat bolletjes haakgaren, maar eerst maar even wachten tot de wegen weer begaanbaar zijn. Een bakje dan maar nu
Yvonne Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden En oh ja, zeker: kefir, heerlijk. Ik maak het al een aantal jaren elke ochtend, kefir op melkbasis. Supergezond en het smaakt een beetje naar milde karnemelk.
Yvonne Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Dagpact: renaldo61 Fonny🌞 MaryArt Yvonne
Rosee Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden En ik maar denken dat jullie alcoholvrij waren maar ondertussen smokkelen met kefir en rijpe bananen? bumperjim en knakker reageerden hierop 2
Etty Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Goedemorgen, Kun je ook kefir maken met plantaardige melk? Lijkt me wel toch. Lijkt me lekker, hou van karnemelk. Misschien een idee.
knakker Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 20 minuten geleden zei Etty: Goedemorgen, Kun je ook kefir maken met plantaardige melk? Lijkt me wel toch. Lijkt me lekker, hou van karnemelk. Misschien een idee. Geen idee. Ik weet alleen niet wat de bacteriën dan moeten fermenteren. Bij gewone melk pakken ze daarvoor de lactose.
Etty Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 3 minuten geleden zei knakker: Geen idee. Ik weet alleen niet wat de bacteriën dan moeten fermenteren. Bij gewone melk pakken ze daarvoor de lactose. Even opgezocht maar het kan, leuk, ga het uitproberen.
Yvonne Geplaatst 47 minuten geleden Rapport Geplaatst 47 minuten geleden 34 minuten geleden zei Etty: Goedemorgen, Kun je ook kefir maken met plantaardige melk? Lijkt me wel toch. Lijkt me lekker, hou van karnemelk. Misschien een idee. Ik heb het in het begin geprobeerd met sojamelk Etty, maar dat lukte niet. Nou heb ik indertijd zo'n 'yoghurtplantje' gekregen van een vriendin, dat is een homp die groeit en die je na een paar dagen moet delen... Misschien ligt het daaraan. Ik las nu dat je zakjes kefir starter kunt kopen, dat is poeder en die meng je dan met melk of sojamelk... daar doe je dan een paar weken mee las ik.
Spirit Geplaatst 43 minuten geleden Rapport Geplaatst 43 minuten geleden Slecht geslapen. Uiteindelijk om 4 uur naar bed gegaan op aandringen van mijn vriend. Zat overstuur beneden. De dag daarvoor al vreselijk overstuur geweest. Geen bezoek aan de dokter. Alles gaat digitaal tegenwoordig. Ik moet gewoon mijn gemak houden en geen lange wandelingen meer maken. Leuk om je hoofd leeg te maken, maar mijn voeten kunnen het niet aan. Dus dat gaat de Ebike worden en even lief zijn voor mezelf en mijn voetjes.
Yana Geplaatst 16 minuten geleden Rapport Geplaatst 16 minuten geleden Hé lieve mensen, het ging bijna twee weken best goed met me, beetje rommelen in huis en iedere dag een wandelingetje naar de winkel. Ik kreeg weer helemaal hoop op herstel, maar sinds gisteren ben ik weer ingestort en doodziek. Inmiddels meer dan vier maanden bezig, ik vind covid stom. Moed houden, veerkrachtig blijven en vertrouwen... ik doe m'n best. Oh ja, en acceptatie, die vind ik heel lastig. Ik heb stapels krasloten toegestuurd gekregen, vaak met lieve kaarten erbij, geweldig! Iedere dag krassen we er een paar en van het geld dat het oplevert kopen we weer nieuwe. De grote prijs laat nog even op zich wachten.
Yana Geplaatst 10 minuten geleden Rapport Geplaatst 10 minuten geleden Beterschap voor jou lieve @Lika!
Yana Geplaatst 8 minuten geleden Rapport Geplaatst 8 minuten geleden Laat je niet gek maken door een dronken gast die z'n ego probeert op te vijzelen door een ander onderuit te halen @Spirit. Maak er maar gewoon een mooie dag van.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden