Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Mogge. Sinds kort maak ik mijn eigen kefir. Met van die blubberige korrels waar levende beestjes inzitten. Daar giet je melk overheen en laat het geheel een dag of twee rotten. Dan zeef je de korrels eruit en drink je de melk op. Dat proces kun je eindeloos herhalen, want de beestjes groeien. Mijn vrouw vindt mij nu een rare viezerik. Eerst de alcohol en nu dit weer.

Geplaatst

Goedemorgen, misschien moet ik het ff googlen maar het klinkt alsof je vrouw gelijk heeft haha :lol: ik zoek het straks op mijn werk ff op.. Misschien heeft ze een beetje ongelijk :D

Geplaatst (bewerkt)
30 minuten geleden zei Bob:

In de wiki lees ik dat kefir een licht alcoholische drank is, met een alcoholpercentage van 0,2 tot 2%. Het smaakt als drinkyoghurt.

Als ik jou was zou ik gewoon alcoholvrije drinkyoghurt kopen in de winkel, @knakker, en stoppen met die kefir.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kefir

Ik wil juist proberen minder bij te dragen aan de afvalberg. Bovendien zijn het verwaarloosbare percentages Bob, meestal onder de 0,5%. Zoals je die ook vindt in vruchtensap, brood, een rijpe banaan. Daar heb ik geen moeite mee. 

bewerkt door knakker
Geplaatst
28 minuten geleden zei Lika:

Lekker @knakker, alhoewel ik meer fan ben van waterkefir. Weet eigenlijk niet of je dat ook zelf kunt maken?

Ja, collega van mij maakt dat ook zelf. Schijnt iets bewerkelijker te zijn.

Geplaatst

Goedemorgen frummers, 
Heerlijk geslapen en gedroomd dat ik onder mijn parasol zat met een bakje cappuccino... 
Helaas, ook vannacht is het nog door blijven sneeuwen, dus ik werd wakker in een zachte witte wereld... 
Ik had vandaag eigenlijk even naar het stadje verderop willen rijden voor wat bolletjes haakgaren, maar eerst maar even wachten tot de wegen weer begaanbaar zijn. 
Een bakje dan maar nu
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png

Geplaatst

En oh ja, zeker: kefir, heerlijk. 
Ik maak het al een aantal jaren elke ochtend, kefir op melkbasis. 
Supergezond en het smaakt een beetje naar milde karnemelk. 

Geplaatst
20 minuten geleden zei Etty:

Goedemorgen, 

Kun je ook kefir maken met plantaardige melk?  Lijkt me wel toch.  Lijkt me lekker, hou van karnemelk. Misschien een idee. 

Geen idee. Ik weet alleen niet wat de bacteriën dan moeten fermenteren. Bij gewone melk pakken ze daarvoor de lactose.

Geplaatst
3 minuten geleden zei knakker:

Geen idee. Ik weet alleen niet wat de bacteriën dan moeten fermenteren. Bij gewone melk pakken ze daarvoor de lactose.

Even opgezocht maar het kan, leuk, ga het uitproberen. 

Geplaatst
34 minuten geleden zei Etty:

Goedemorgen, 
Kun je ook kefir maken met plantaardige melk?  Lijkt me wel toch.  Lijkt me lekker, hou van karnemelk. Misschien een idee. 

Ik heb het in het begin geprobeerd met sojamelk Etty, maar dat lukte niet. 
Nou heb ik indertijd zo'n 'yoghurtplantje' gekregen van een vriendin, dat is een homp die groeit en die je na een paar dagen moet delen... 
Misschien ligt het daaraan. 
Ik las nu dat je zakjes kefir starter kunt kopen, dat is poeder en die meng je dan met melk of sojamelk... daar doe je dan een paar weken mee las ik.

Geplaatst

Slecht geslapen. Uiteindelijk om 4 uur naar bed gegaan op aandringen van mijn vriend. Zat overstuur beneden. De dag daarvoor al vreselijk overstuur geweest. Geen bezoek aan de dokter. Alles gaat digitaal tegenwoordig. Ik moet gewoon mijn gemak houden en geen lange wandelingen meer maken. Leuk om je hoofd leeg te maken, maar mijn voeten kunnen het niet aan. Dus dat gaat de Ebike worden en even lief zijn voor mezelf en mijn voetjes. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...