Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
2 uur geleden zei Lonster1:

Het kwartje viel. Leuke uitdrukking. Gisteren hoorde ik iemand zeggen "er begon een kwartje te rinkelen" :face-icon-small-shocked: Dat moet volgens mij een belletje zijn. 

Vorige week las ik een boek over pleasegedrag of fawning. Van dat laatste had ik nog nooit gehoord. Heel boeiend. Jammer wel, dat de inhoud weer zo snel wegzakt. Het deed ook wat kwartjes vallen en belletjes rinkelen, maar dat lijkt wel een tijdelijk effect te hebben.

Soit. Op naar het volgende.

Een fawn is toch een ree? Zei hij met google onder handbereik maar dan spreken we elkaar niet meer

Geplaatst
5 minuten geleden zei Reacher:

Op reis met vlinder @bumperjim

Yep, midweekje in augustus! Wordt een essentieel vader dochter ding. Met de holenbeer doe (enfin deed) ik heel veel dingen samen, met de vlinder vrijwel nooit maar dat moment gaat nu komen. Voorpreeeeeet!!

Geplaatst

Ik heb twee collega’s die ik individueel erg graag heb. In combinatie met elkaar zijn ze één keer in de paar maanden ronduit naar tegen mij. De één heb ik er al zo’n miljard keer op aangesproken, hij maakt de rotopmerkingen. De andere moet er altijd heel hard om lachen. Waarschijnlijk van de schrik. Hoop ik. 
ik merkte vandaag pas dat hij het doet om haar aan het lachen te maken. 

Het is dus een soort wisselwerking tussen hen tweeen die verder weinig te maken heeft met mij, maar waar ik wel de vruchten pluk. What to do. 
Ik kan ze niet ontlopen. 

Geplaatst
5 minuten geleden zei bumperjim:

Yep, midweekje in augustus! Wordt een essentieel vader dochter ding. Met de holenbeer doe (enfin deed) ik heel veel dingen samen, met de vlinder vrijwel nooit maar dat moment gaat nu komen. Voorpreeeeeet!!

Je doet echt de goede dingen met haar 💖

Geplaatst (bewerkt)
6 uur geleden zei bumperjim:

Een fawn is toch een ree? Zei hij met google onder handbereik maar dan spreken we elkaar niet meer

"Fawning" betekent in het Nederlands onderwerping of pleasen om conflicten te vermijden en een veilige situatie te creëren, vaak als reactie op een bedreiging. Het is een overlevingsmechanisme waarbij iemand zich onderdanig of vriendelijk opstelt, zelfs als dat ten koste gaat van de eigen behoeften of gevoelens. 

Een fawn is een reekalf. Die vertoont dat gedrag van nature en daar zal "fawning" van afgeleid zijn, neem ik aan.

(toch wel handig, die google)

bewerkt door Bob
Geplaatst
6 uur geleden zei Reacher:

What to do. 

niets, als je al gezegd hebt dat dit niet kan. triest om te scoren ten koste van een ander. ook al is het om indruk te maken, zo doen bully's dat he. triest.

Geplaatst (bewerkt)

@Reacher Misschien ook wat afstand nemen / afstandelijker zijn van de man de rest van de tijd.  Dat hij dus merkt dat zijn gedrag als de andere er bij is wel consequenties heeft als ze er niet meer is. Want je bent er klaar mee, je pikt het niet meer. 

Nare trek van die man, leuk zijn over de rug van een ander, kom nou! 😠

bewerkt door Moeps
Geplaatst

Jij hebt tegen hem gezegd: "vind ik niet leuk, niet meer doen" en hij gaat er gewoon mee door? Begrijp ik het zo goed @Reacher?

Wat een lul.

Ik zou het toch anders aanpakken dan de mensen hierboven, gewoon boos op hem worden en héél duidelijk zijn mét stemverheffing. Eerlijk en direct, geen geglimlach of stiltebehandeling, dan loop je de kans dat je jezelf op gaat vreten, nee, het moet er bij jou uit en bij hem erin. Is 't ie nou helemaal belazerd?

Geplaatst
33 minuten geleden zei Yana:

Jij hebt tegen hem gezegd: "vind ik niet leuk, niet meer doen" en hij gaat er gewoon mee door? Begrijp ik het zo goed @Reacher?

Wat een lul.

Ik zou het toch anders aanpakken dan de mensen hierboven, gewoon boos op hem worden en héél duidelijk zijn mét stemverheffing. Eerlijk en direct, geen geglimlach of stiltebehandeling, dan loop je de kans dat je jezelf op gaat vreten, nee, het moet er bij jou uit en bij hem erin. Is 't ie nou helemaal belazerd?

Dat bedoel ik eigenlijk, maar ik zei het niet duidelijk genoeg !

Geplaatst (bewerkt)

Als je last hebt van fawning dan zou je meelachen (als een boerin met kiespijn) omdat je de relatie goed wilt houden en de confrontatie niet aandurft.

Een gesprek met de man waarin je vertelt dat je het leuk vindt om mee te lachen, maar dat het niet ten koste van jou hoeft te gaan lijkt me verstandig. Dat je begrijpt dat hij collega wil vermaken en dat je graag meedoet, maar dat je dat op deze manier niet kan. Sommige mensen moet je het in detail uitleggen.

bewerkt door Lonster1
Geplaatst (bewerkt)
2 uur geleden zei Yana:

Wat een lul.

Das een mannenoplossing 😁 elegant en simpel

bewerkt door bumperjim
Geplaatst
16 uur geleden zei bumperjim:

Ja, denk ik hoop ik wel.

Ik heb ook al de pleinbioscoop gereserveerd voor augustus. Als je een vent ziet met zn dochter, dan zijn wij dat 🤣

Als ik een grote gele vuist zie naast een vlindertje dan kom ik onmiddelijk gedag zeggen. 😁

Geplaatst

Het is inderdaad bully gedrag @lady jane. Gek hoor na 17 jaar elkaar kennen, dat hij dan plots zo naar wordt tegen me. Ik schrik er steeds van. 

Heej @Moepsie, 🥰 die afstand is inmiddels ontstaan en laten merken dat zijn gedrag consequenties heeft is een goede. 

@bumperjim … en anders gooi ik het brandende kwartje naar zijn hoofd. 😁

@Bob dat is wel iets wat ik kan doen als het blijft gebeuren. Het maakt in ieder geval indruk. 

@Yana dat stem verheffen is me gisteren eindelijk gelukt. Ik heb hem gezegd dat ik zijn uitval rot vind en haar gezegd dat lachen net zo erg is. Het lucht wel op. 

@Lonster1 dat is een benadering die me goed ligt. 

Bovenal is het fijn dat jullie met me mee voelen en meedenken. Dat is net een warme deken. Maar dan digitaal. Bedankt. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...