Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Goeiemorgen iedereen Dagpact Claudius Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kunsie64 Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s (bewerkt) Goeiemorgen allemaal, Zo mijn vierde bakje koffie zit er weer in en mijn bloeddruk was perfect! Ik heb zelf een bloeddrukmeter aangeschaft want toen ik pas stopte met drinken was mijn druk schrikbarend hoog. Nu heb ik daar een pilletje voor gekregen waardoor ik weer een ander pilletje moet slikken tegen de bijwerkingen. Eigenlijk wil ik daar vanaf maar over een maand heb ik nog een onderzoek in het ziekenhuis dus dat wacht ik eerst even af. En als ik geen normale koffie meer mag kan ik nog aan de decafe, dat is heel goed te pruimen. Dan heb ik nog een rookverslaving die ook een stuk minder is dan met drankgebruik, dus er is nog veel werk aan de winkel! Je moet heel wat doen of juist laten om een beetje leuk oud te worden %s om %s bewerkt door Kunsie64 lady jane en Ayla89 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Goedemorgen Claudius en Kunsie... Goeie genade: 4 bakken koffie op de vroege morgen, dat redde ik zelfs niet in mijn ernstigste koffieperiode. Ik kwam tot een bak of 10 op een dag... tegenwoordig zijn 2 bakjes in de loop van de dag ruim voldoende... En roken???? Zooooo blij dat ik na mijn 1000e stoppoging van bijna 13 jaar geleden er af heb kunnen blijven. Hoewel ik het nog steeds zó lekker vind ruiken en af en toe nog best trek in een peukje heb... Afijn, ik hou het 's morgens maar bij mijn glas warm water en een paar bakken thee... Mooi, straks toch maar aan de slag met het wegbergen van het kleine kerstspul, de boom mag dan tot na het weekend blijven staan. Kunsie64 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Share Geplaatst %s om %s Dag @Kunsie64 en @Yvonne . Slechts vier bakjes koffie? Nee eerlijk zoveel heb ik denk er niet binnen. Maar al wel veel cola sinds middernacht. Ik ben namelijk verslaafd en vervang het ene product door het andere en bij mij is het steeds veel te veel. Roken heb ik gelukkig nooit gedaan. Kunsie64 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kunsie64 Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s @Yvonne Het roken wil ik zeker ook aanpakken maar alles tegelijk vind ik wat lastig. @Claudius Ik drink af en toe ook een blikje cola maar wel suikervrij. Ook verslavend spul idd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s goeiemooiemorgen frummers en hier net mn 2e mok ingeschonken. Kunsie64 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ayla89 Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Goedemorgen allemaal! De koffie werkt weer hier. Ik grap soms wel dat door mijn aderen maar de helft bloed loopt, de rest is koffie.. maar 4 bakken koffie voor 10 uur red ik dan weer niet. Terwijl (op 1 boefje na) het hele gezin nog op 1 oor ligt, ben ik al naar de sportschool geweest. Lekker begin van de dag. Vanavond een feestje, waarvan ik al weet dat er veel gedronken wordt. De vorige keer dronk ik ook niet en was ik op een gegeven moment wel geïrriteerd dat de (dronken) vriendin die mee reed maar niet mee naar huis ging. Toen werd me verteld dat ik de volgende keer moest zorgen dat ik ook kan drinken... bijzonder toch dat het dan mijn nuchtere gedrag is wat aanpassing behoeft. Kunsie64 en Wendy75 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmy Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Goedemorgen allemaal, Ik hou het bij twee bakjes koffie in de ochtend. Maar die wil ik absoluut niet missen. Twee gezellige dagen achter de rug en vannacht voor het eerst in 3/4 weken de hele nacht aan één stuk door geslapen. Heerlijk!! Zo nog een uurtje sporten en vanmiddag de kerstspullen opruimen. Meestal ben ik er rond deze tijd wel zat van, maar denk dat ik het dit jaar ga missen. Vanavond nog een feestje, maar denk dat ik dat maar oversla en er lekker op tijd in kruip weer. Beetje bijkomen van de afgelopen weken. Kunsie64 en rapilos reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kunsie64 Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s @Ayla89 Het zijn maar kleine kopjes...espresso dat dan weer wel, heerlijk! Zometeen ook naar de sportschool want die sluit in het weekend om 2 uur s'middags. Hopelijk valt er geen sneeuw omdat ik dat wel wat link vind op de fiets. Dit is mijn compensatie voor de koffie en het roken: Ik ben gelukkig wel mooi op gewicht!😉 Ayla89 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Een hele goede morgen allemaal, Al een lummel ochtend achter de rug (Dochter bijna een uur aan de telefoon gehad ) @Lonster1 vroeg gisteren hoe het met de discipline ging.. Nou Lonster eigenlijk best heel goed Elke dag wandelen, heel gezond eten Doe 3 cursussen momenteel. Een van drie maanden, over brein en angststoornissen En twee over voeding ( een over darmen en brein, en een algemene cursus over voeding en gezondheid, deze laatste duurt een jaar) Allen reuze interessant , maar wel prijzig Enfin kan het toch niet meenemen in mijn graf. Hoe dan ook, doe rustig aan vandaag, wel even gym nog en een stofzuigertje door het huis en dan aan de wandel @Ayla89 Ja raar he, dat JIJ moet zorgen dat je de volgende keer kan drinken. Kan je nagaan hoe daar over het algemeen over gedacht wordt 🤔 Ayla89, Lonster1 en Tine reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wendy75 Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Goedemorgen! Vandaag is mijn koffiezetapparaat ermee opgehouden. K*tding. Nog geen jaar oud. De vorige van hetzelfde model ging al na een maand stuk, daarna heb ik deze dus gekregen. Voor mij geen Melitta meer. Iemand nog een aanrader? Liefst wel eentje die bonen kan malen zonder al te veel poespas. Eentje die gewoon een lekker kopje koffie kan zetten. (Wel balen, want zo'n kopje koffie in de ochtend is toch wel erg lekker hoor...) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s 7 uur geleden zei Claudius: Goeiemorgen iedereen Dagpact Claudius Tine Fijne dag mensen!! Met of zonder koffie!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s @Wendy75 mijn koffie zet app. begaf het ruim 20 jaar geleden en sindsdien gebruik ik de filterhouden en de thermoskan ervan om gewoon kokend water op te gieten. Soms met een klein schepje kardamom of gember of kaneel erbij, dan welt de koffie goed en loopt langzamer door. En voor het smaakje ook. Maar meestal puur. snelfiltermaling, dat wel. Maar ik vind het de lekkerste koffie en niet zoń groot ding op mn aanrecht erbij is ook fijn. Maar als je voor zo'n bonen maalsysteem kiest dan heeft de Lidl een van Krups die ook erg lekkere espresso geeft. wel ruim 300,00 en bonen malen kan eventueel ook met een aparte koffiemolen mocht je een simpeler/goedkoper systeem kiezen. Maar ik zou mn opgietritueeltje missen, intussen smeer ik mijn beschuitjes en dan is alles gelijk klaar. En misschien hebben andere frummers wel heel andere systemen? Wendy75 en Tine reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Ik doe het zonder thermoskan, bij mij staat het filter op mijn kopje. Ik wil alleen sterke en krakend verse koffie. Als ik zelf wil malen dan in de koffiemolen van m'n oma. Supersimpel allemaal én lekker, gaat nooit kapot en doet het zelfs nog als de stroom uitvalt. lady jane, bumperjim, Wendy75 en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster1 Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Ik heb een klein compact molentje en maal voor een paar dagen vooruit. Koffie zet ik in een ouderwets filterkoffie-apparaat. Ik koop vaak dure biologische bonen. Smaakt beter dan de meeste merken. Hoewel DE ook prima is. Wat goed @rapilos, lekker bezig weer! Geld uitgeven aan eten en opleidingen zijn volgens mij altijd goed besteed. Tine en rapilos reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wendy75 Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Ik heb 's ochtends niet het geduld om op te gieten. Altijd druk in de ochtend hier. Ik koop ook altijd biologische bonen (de niet biologische koffie zit vol pesticiden) en maal ze dus liefst vers, dan is het het allerlekkerst. Zo'n fancy apparaat hoeft van mij ook helemaal niet, gewoon eentje die koffie zet, maar dus wel met een koffiemolen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Ik had in mijn studententijd een tweedehands percolator. Die maakte heerlijke koffie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s (bewerkt) Goedemiddag allemaal. Ik zag op mijn sporthorloge dat afgelopen week de eerste week is sinds begin september dat ik in totaal meer dan 10 km heb hardgelopen (13 km namelijk als weektotaal). Eigenlijk heb ik sinds begin september nauwelijk een hand vol kilometers kunnen hardlopen. 4 maanden blessureleed dus overwonnen. %s om %s bewerkt door Sandro Ayla89, bumperjim en Lonster1 reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s (bewerkt) Haha het is weer januari er mag weer hardgelopen worden 🤣 ik zag het vanochtend weer op de hondenclub, meteen 3 nieuwe erbij, toppie. Hopen dat ze blijven terugkomen. Hier heb ik een bialetti van 25 euro om koffie mee te zetten, al 20 jaar lang of zo. Perfect bakkie, ik moet dan ook wel zeggen dat ik altijd lekkere dure koffie neem, maar behalve dat het ding goedkoop is is het ook een economische manier van koffie zetten. Je gebruikt minder dan in een koffiefilter. En veul goedkoper dan nespresso en tassimo en al dat. Als ik bonen zou willen malen zou ik ook zo'n oma-ding nemen. Misschien heeft mn moeder er nog wel eentje op zolder liggen. %s om %s bewerkt door bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oskar Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Ah, het dagthema is koffie 🙂. Koffie en thee zijn bij mij enorm in waardering gestegen nadat de drank overboord ging. Vijf jaar geleden kocht ik zo'n duur Jura apparaat, dat elke cent waard is gebleken. Drie maal daags een shot: cappuccino in de ochtend, een cortado na de lunch en na het avondeten een espresso. Brazil koffiebonen zijn favoriet. Het etiket vertelt: "Proef het droomachtige landschap van vruchtbaar Brazilië in deze ronde blend van medium gebrande koffiebonen. De Arabicabonen van groeien te midden van mistige rivieren en heuvels en onthullen nootachtige chocoladetonen en hinten van geroosterde granen." Precies hetzelfde domme gelul als bij wijn waar ik altijd zo op was gesteld. 🙃 Ayla89, Bob, karin123 en 4 anderen reageerden hierop 7 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oskar Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Verder ben ik vijftien dagen onderweg zonder tabak. Dat begint erop te lijken. Zelfs de grote huiselijke ruzies van gisteren en vandaag hebben mij niet naar de sigaret doen grijpen. Dan blijkt ook ineens dat in plaats van weg te rennen en het op een roken te zetten je de problemen ook gewoon kunt oplossen. Het leven blijkt soms verrassend eenvoudig. rapilos, Wendy75, Tine en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oskar Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s (bewerkt) Soms vind ik het maar een gedoe, dat hele leven, met alle gelazer en verdriet. Maar steeds vaker ook zijn er de momenten dat alles heel vredig is. Zoals de zwaan van Sibelius voortglijdt over het zwarte water, majesteitelijk en zingend. %s om %s bewerkt door Oskar Spirit en Tine reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spirit Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Tsja, koffie.Het hoort er gewoon bij.Een lekker bakkie in de ochtend, gaat er altijd wel in.Voor de rest heb ik weinig met koffie en zeker niet om de hele dag te drinken Het neemt mijn trek in eten altijd weg. Nu is dat toch al niet optimaal de laatste tijd.Nog steeds een knoop in mijn maag. Vanmiddag was de nieuwjaarsreceptie van ons koor.Wij zijn niet geweest. Er word veel teveel gezopen en als je niet drinkt, verveel je je dood.Heb de terugval van mijn lief nog te vers in mijn gedachten zitten.We kunnen ook allebei niet zo tegen grote groepen mensen en zeker geen drinkende.Die gemaakte gezelligheid is niets voor ons. We hebben gisteren wel met ons jongerenkoor gerepeteerd, dat is leuk. Wat ik dan van mijn kant niet zo begrijp, is dat hij na afloop, tijdens het nazitten bier nam. Ik heb cola genomen, want bij mij voegd dit niets toe. Heb het er niet meer over gehad. Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spud Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s (bewerkt) Nog de beste wensen voor dit jaar aan iedereen! Ik hoop dat jullie er allemaal goed doorheen zijn gekomen op jullie eigen manieren. Tot op heden is mijn plannetje gelukt om niet meer te roken/drinken en ben best trots op mezelf. Al mag ik er ook bij vertellen dat ik vooral gisteren en vandaag wel behoorlijk moe word van steeds maar waakzaam te zijn en steeds mijn verslaving slimmer af proberen te zijn. In het begin vond ik dat nog wel leuk en grappig en was het een soort van spelletje maar nu is de lol er zeg maar wel een beetje vanaf. Omdat ik moe begin te worden, waarschijnlijk van de lichamelijke afkick maar ook de geestelijke zoals de hele tijd de discussie in je hoofd. Ik weet niet wat vermoeiender is? Voor nu denk ik die discussie in je hoofd want de klusjes gaan nu ook wat minder vlot dan in het begin omdat ik er niet helemaal met mijn hoofd bij ben vanwege die extra discussie in mijn hoofd. Ik hoop dus dat de vermoeidheid weer snel overvliegt zodat ik weer wat productiever wordt. Of dat ik een manier vind om niet de hele dag een halve discussie te voeren met mijn verslaving maar elke ochtend een hele discussie waarbij ik mijn plan om het niet doen meteen duidelijk maak zodat we er niet de hele dag mee bezig hoeven te zijn en ik mijn aandacht ook op andere dingen kan richten. Ik bedenk dit hier nu ter plekken dus ga ik morgen ochtend eens doen/proberen. Verder had ik deze week 2 grappige dingen ik wil delen. 1 ik heb heel veel drink en rook dromen gehad. Maar het grappige ervan was dat ik in de droom zelf al wist dat het een droom was en dat ik de volgende ochtend nuchter en rook vrij zou opstaan. Dus was helemaal geen stress bij het opstaan. Ik vond het eigenlijk wel logische dat ik dat droomde omdat ik foto´s op aan het ruimen was dus ook de herinneringen aan al die momenten in mijn dromen aan het verwerken was. Ik vond het wel fijn om sommige mensen weer eventjes te zien en lol met ze te maken in de wetenschap dat ik nu dus graag sommige dingen anders wil gaan doen. Ik weet ook dat zulke dingen er ook bij horen als aan het afkicken bent maar vond deze wel ineens vrij rap. Maar wellicht had dat te maken met die foto´s op te ruimen dus ik kon het goed plaatsen. Wat ik er mooi aan vond is dat ik merkte dat ik stiekem toch best al veel geleerd heb zonder me daar eigenlijk bewust van te zijn. Dus gaf ook een beetje trots. 2 dat was gisteren, toen hoorde ik geritsel aan mijn keukenraam. En toen zat er een roodborstje tussen mijn houtenkozijn te pikken. Waarschijnlijk omdat daar nog insecten zijn te vinden.... Maar ik moest meteen aan dat liedje denken, roodborstje klopt tegen mijn raam, laat mij erin. Waarschijnlijk wilde deze niet naar binnen, vanwege mijn katten maar ik zag dat de voedertafel weer leeg was dus die ben ik maar weer gaan vullen. En daarna de afwas gaan doen. Omdat ik op dat moment heel erg aan het twijfelen was of ik wel of geen peuken zou gaan halen, zie ik dat graag als een extra steuntje in mijn rug vanuit de natuur. Want toen was heel die discussie in mijn kop over en kon ik weer gewoon lekker bezig zijn met mijn klusjes. Nog steeds moe maar wel gedaan. En dus mijn dag weer tevreden kunnen afsluiten. Mocht er nog iemand een tip hebben om die eeuwig durende discussie in je kop tussen je nieuwe zelf en je verslavingszelf stop te zetten of te pauzeren hoor ik dat graag. Voor nu, wens ik jullie een fijne avond. Mijn verslavingsstemmetje is weer gaan slapen, want de winkel is gesloten en deze weet dat ik geen zin heb om in het donker naar een nachtwinkel te fietsen daar ben ik dan wel weer heel duidelijk in. Dus voor vandaag ben ik weer van de discussie af. Ben benieuwd of morgen de nieuwe aanpak gaat werken? Voor mezelf aan mijn verslavingen schrijf ik het volgende neer wat ik tijdens het foto´s uitzoeken ook gevonden heb; Stik, verrot , verrek, verteer Krijg de kleren, flikker neer. Val in moten voor mijn poten, krijg de kale kippenkoorts, uitslag enzovoorts. Met andere woorden, Barst! %s om %s bewerkt door Spud de stond verkeerd Wendy75 en Tine reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Share Geplaatst %s om %s 28 minuten geleden zei Oskar: Verder ben ik vijftien dagen onderweg zonder tabak. Dat begint erop te lijken. Zelfs de grote huiselijke ruzies van gisteren en vandaag hebben mij niet naar de sigaret doen grijpen. Dan blijkt ook ineens dat in plaats van weg te rennen en het op een roken te zetten je de problemen ook gewoon kunt oplossen. Het leven blijkt soms verrassend eenvoudig. Bravo dat je ondanks die huiselijke ruzies niet naar verslavende middelen grijpt. Is er geen oplossing voor die ruzies? karin123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden