Claudius Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden Goeiemorgen iedereen Dagpact Claudius Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oskar Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden Mogge. Ondanks hoog oplopende conflicten tussen puberzoon en vrouw gisteren niet de behoefte gekregen te gaan roken. Zodoende is dag 1 een feit. Wel uit pure moedeloosheid vroeg naar bed gegaan, en nu dus ook vroeg wakker. Stress deed mij vroeger altijd wel naar sigaretten verlangen, maar zelden naar drank. Daar kreeg ik vooral behoefte aan in tijden van wanhoop en apathie. Verder zie ik enorm veel exact dezelfde patronen in beide verslavingen. Wél mis ik bij de voorbereidingen van het kerstdiner het uitzoeken van de wijn. Maar ach. Het is als met het krijgen van kinderen: je krijgt er zóveel voor terug 🙃 Dagpact Claudius Oskar rapilos reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden goeiemooiemorgen frummers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Goedemorgen allemaal, Stilletjes nog hier. Enfin, ontbijt al op , vaatwasser leeg gehaald vriend ook net wakker buiten donker en onstuimig Rustig wakker worden dus op deze lazy zondag ondanks het weer, iedereen toch een fijne dag gewenst Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Goedemorgen. Gisteren uit eten met groot gezelschap. Ik voel me zo onbeholpen, saai en tekortschieten dan. Het is verduren. Het was ook nog (schoon) familie. De alcohol had ik altijd nodig in dit soort situaties. En eigenlijk nog om te aan te kunnen. Maar ik doe het niet. Ik ben de enige die niet drinkt dan. Tranen hier nu. bolletje en Ayla89 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ayla89 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Morning allemaal! Ik heb een tijdje weinig te melden gehad (geen nieuws is goed nieuws) en daarna kwam de decemberhysterie die iedere ouder wel herkent denk ik. En dan komt ook gelijk de struggle, want in het dagelijks leven als alles "gewoon" verloopt, hoort daar ook "gewoon" geen alcohol (meer) bij. Maar nu kan ik door alle verplichtingen bijvoorbeeld al een week niet sporten en ik merk dat dat toch wel een uitlaatklep is geworden. En drie keer raden wat er dan weer actief op de deur klopt... Goede reden om weer actiever mee te lezen en schrijven, even alert blijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Nu heb ik mijne peré al gezien, zoals ze vroeger thuis zegden. Ik had blijkbaar mijn moment gekozen om gaan te blazen. Rukwinden, regen, hagel, natte sneeuw, regen, mijn broek was helemaal doorweekt en dat allemaal voor een alchohol controle. Met Femke gaat het gelukkig terug normaal. Daar maakte ik me gisteren grote zorgen over. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster1 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Hondenweer inderdaad. Vannacht heb ik gedroomd dat ik iemands hond uitliet, en dat deze er vandoor ging. Voelde me enorm schuldig en ging zoeken. Probeer nu te bedenken van wie die hond dan was, en wat dit moet betekenen. Och Lika. Ja dat kan ik me voorstellen, van die alcohol. Met een glas in je hand ga je zelf ook praatjes maken en uitbundig doen. Of gaat het daar niet om? Het is vervelend om je stroef te voelen. Saai ben je zeker niet. Misschien als je 1 op 1 gesprekken hebt, het beter verloopt dan zo'n groepsgebeuren? Ik houd daar zelf vaak ook niet zo van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Goed bezig @Oskar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster1 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Goed gedaan Claudius. En dat allemaal voor een alcohol controle, dat is toch belangrijk genoeg om dat allemaal te verduren. Ayla, de donkere dagen voor kerst. Is er iets anders waar je energie in kan stoppen en waar je van ontspant, in plaats van sporten? Ik wandel en fiets veel, en hoewel ik veel buien op mijn kop krijg doet het me toch goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 2 minuten geleden zei Lonster1: Goed gedaan Claudius. En dat allemaal voor een alcohol controle, dat is toch belangrijk genoeg om dat allemaal te verduren. Ik hoop daar binnenkort wel mogen mee op te houden, ik ga dit met mijn begeleiding bespreken. Het is wel niet heel ver voor mij, maar ik vind het nu ergens een gebrek aan vertrouwen van de begeleiding in mij. Desnoods bespreek ik het met de psychiater, maar ik heb geen zin om eindeloos iedere dag gaan te blazen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 'Verduren'...bleh, rotgevoel... Herkenbaar @Lika, wat jij beschrijft. Lastig om het onderscheid te maken tussen, moet ik dit verduren, mag ik nee zeggen, kan ik anders doen? In situaties waarin ik me zo voel. Soms mag ik ze van mezelf vermijden, uit de weg gaan. En soms kan dat niet, en vraag ik me van tevoren af, kan ik iets doen om het voor mezelf minder 'erg' te maken? Het begin voor mij bij het 'erkennen' van wat ik voel. En denk. Keep up the good work 🌹 Rosee reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 49 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 49 minuten geleden 26 minuten geleden zei Lonster1: Ayla, de donkere dagen voor kerst. Is er iets anders waar je energie in kan stoppen en waar je van ontspant, in plaats van sporten? Ik wandel en fiets veel, en hoewel ik veel buien op mijn kop krijg doet het me toch goed. Wandelen en fietsen is toch sporten? Maar inderdaad, sporten is een breed begrip en kan eigenlijk altijd wel, hoe druk je het ook hebt. Dick Schoof loopt 3 tot 4 keer per week hard Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 38 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 38 minuten geleden Oh lieve @Lika allereerst vind ik het al enorm stoer dat je daar sowieso nuchter zit. Hopelijk kun je het relativeren, het is zo'n kwetsbaar gevoel. Het is mij vrijdag niet gelukt tijdens een kerstborrel en ja, wat was het leuk en gezellig met dat glas in mijn hand en wat voelde ik me verbonden met iedereen, totdat mijn lichaam letterlijk nee zei en ik moest overgeven in het toilet en een lieve collega mij naar huis bracht en ik alleen maar kan hopen dat verder niemand iets heeft gemerkt (feestje was gelukkig al ten einde want natuuuurlijk moest en zou ik tot het einde blijven) Mijn lieve collega zei iets heel waardevols: zie het als een reminder. En dat is het zeker. Maar ik herken dat gevoel zo goed Lika. Maar misschien kun je het woord 'stroef' en 'onbeholpen' vervangen door 'gevoelig'?. Dat klinkt ook al minder veroordelend. En wat boeit zo'n verplichte sociale bijeenkomst nou helemaal. Dan maar even verduren en zo snel mogelijk naar huis. Of helemaal niet komen. (Ik had ook het liefst thuisgebleven maar vond dat ik me niet zo aan moest stellen) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ayla89 Geplaatst 35 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 35 minuten geleden Alles kan en sport is idd een breed begrip. Ik fitness graag. Ik vind het heerlijk om dan even helemaal in mijn eigen bubbel, muziekje op en gaan. Het lastige is dat ik kleine kinderen heb en een man die onregelmatig werkt. De momenten dat ik dus van huis kan zijn, zijn beperkt. Nou kunnen ze in theorie mee als ik ga hardlopen, of ik kan thuis een workout doen - voor bijna alles is een oplossing - maar dat is niet helemaal het moment waar ik behoefte aan heb en van ontspan, gek genoeg 😆 Maarrr. Ik volg wel Lonsters advies en sleep de kinderen zo mee naar een beleefpad. Het gezeur nemen we dan maar even op de koop toe. Eenmaal buiten vinden ze het vaak wel leuk. Hebben we in ieder geval een frisse neus en wat beweging. @Lika heel lastig en rot zulke momenten. Het ongemak wat je tijdens zo'n gebeuren voelt en dan de twijfel en het geknaag achteraf. Ik zou graag iets nuttigs zeggen om het beter te maken. Het enige wat ik door de jaren heen heb ontdekt is dat af en toe mezelf terug trekken, even ademhalen, even alleen zijn, (voor mij) helpt om al die spanning in ieder geval niet zo op te bouwen dat het na die tijd eruit 'ploft'. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 29 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 29 minuten geleden Wat knap van je @Oskardat je ondanks alle puberperikelen niet hebt toegegeven aan die sigaret, wel meteen de ultieme test. Alsnog niet fijn natuurlijk zulke conflicten, weet er helaas alles van. Hopelijk houdt je zoon zich vandaag weer een beetje gedeisd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 20 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 20 minuten geleden 10 minuten geleden zei Ayla89: Het lastige is dat ik kleine kinderen heb en een man die onregelmatig werkt. De momenten dat ik dus van huis kan zijn, zijn beperkt. Nou kunnen ze in theorie mee als ik ga hardlopen, of ik kan thuis een workout doen - voor bijna alles is een oplossing - maar dat is niet helemaal het moment waar ik behoefte aan heb en van ontspan, gek genoeg 😆 Haha snap ik. Mijn kinderen zijn inmiddels iets ouder en kunnen wel even thuis alleen blijven. Dat scheelt inderdaad een hele hoop! Veel plezier op het beleefpad. Misschien alsnog gewoon even een lekker muziekje opzetten. Mamma is even niet bereikbaar, zoek het zelf maar uit met spelen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 4 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 4 minuten geleden Dank jullie! Zo waardevol dit forum. Zo fijn om te delen. Ik ben ook moe. Dat helpt allemaal niet en dit weer al helemaal niet. Nu naar mijn moeder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden