Spring naar bijdragen

Donderdag 9 mei 2024


Aanbevolen berichten

Geen idee waarom, maar ik ben klaarwakker. Goedemorgen dus!

Speciaal voor @Freekiedie nog even slaapt ( hoop ik). Ik las je. Wat @lady janezegt. Niets mis met dat verdriet voelen. Gewoon door. Na verdriet komt weer een ander gevoel. En dan weer, enz. Moeheid voelen: ook okay. Denk dat ik daarom vroeg wakker ben. Ik heb gisteren geluisterd en geluierd. Dat is winst. Luisteren naar jezelf en jezelf kunnen horen is grote winst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen @Likaen wie volgt. Vandaag een wandeling van ca 20 km door de stad. Goed weer voorspeld. Gevoelens van verdriet en somberheid wegwandelen. Kijken of dat lukt. Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen @Lika en @Maja en goedemorgen voor alle frummers. 
Het belooft een mooie dag te worden Maja, dus wens ik jou heel veel plezier met de wandeling. (20 km is toch best veel eigenlijk)
Wanneer gaan jullie weer huiswaarts Lika? En ja, verstandig naar jouw eigen lijf te luisteren en lekker luieren als dat nodig is.... 
Een bakje om de dag te beginnen maar even... 

image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve mensen,

en ook hier even een :rose: voor Freekie

bus al meteen bij de eerste gang naar de keuken genomen voordat er twijfel (die ik nu niet voel, maar omdat voor te zijn) toeslaat 

dus mijn pact word een makkie :D

dagpact:

Fonny

Dune

en dan is er koffie! Dank Yvonne

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge!

Met alle wind van gisteren is nu eindelijk het mooie weer hierheen geblazen :) komt mooi uit, hemelvaart. Gisteren liepen we al op de heuvels hier en het ruikt zo ontzettend zwoel naar de gele brem in deze periode, je gaat haast van je stokje. Alleen al daarom zou je de natuur in gaan. Ik heb een heel klein geel bremmetje gekocht voor in de tuin een paar weken geleden, die is alweer klaar met bloeien (of ik heb iets fout gedaan) maar op 600 meter hoogte gaan ze voluit op dit moment.

We gaan straks weer ff.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! Voel me aardig uitgeslapen, had nog langer kunnen slapen, dus dat is fijn. Dat betekent iig niet, dat je voor je wekker aan wakker wordt op tijden dat je niet perse van bed af zou hoeven. 

Koffie! En laatste spullen inpakken. Ik ga de komende dagen genieten en geen borrel die daar iets vanaf gaat trekken of bij op gaat tellen. 

Goede oefening voor Oostenrijk - Italië over een paar week... 

Dankjewel voor de oppepper en de bemoedigde berichten! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel plezier vandaag @Freekie! Mooi @Likawat je schrijft, zo probeer ik ook met emoties om te leren gaan. Waarom er zo snel mogelijk vanaf willen als iets ongemakkelijk/verdrietig voelt. Ik probeer ook steeds meer te 'luisteren', dat lukt het beste als ik de stilte opzoek. Soms ook niet, dan word ik bang en onrustig van de stilte, maar dat betekent dan meestal dat ik iets te lang heb weggedrukt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiezonnigemorgen frummers:sun:
wat is dit fijn wakker worden, wetend dat
er zomaar een paar mooie dagen zijn.
Keramiekdagen hier, en dan is het zo 
heerlijk voor al die kunstenaars, het publiek
en de sfeer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Rosee:

Veel plezier vandaag @Freekie! Mooi @Likawat je schrijft, zo probeer ik ook met emoties om te leren gaan. Waarom er zo snel mogelijk vanaf willen als iets ongemakkelijk/verdrietig voelt. Ik probeer ook steeds meer te 'luisteren', dat lukt het beste als ik de stilte opzoek. Soms ook niet, dan word ik bang en onrustig van de stilte, maar dat betekent dan meestal dat ik iets te lang heb weggedrukt. 

Gaat bij mij ook niet vanzelf en ik kan nog wel eens van een mug een olifant maken. Tobberig type.

Daar had ik het gisteren met de kinderen over. Die zullen mij herinneren als een tobberige controlfreak die zwoegend en af en toe uit haar vel springend het levend doorgaat. Maar dat was niet het enige gelukkig:-)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Heerlijk weer vandaag, dus dat wordt een lekkere tuin dag
Gisteren na 4 controles alles goed gelukkig bij het Oogziekenhuis
Alles was stabiel en de leestest was zelfs beter dan de vorige keer (Hoe is het mogelijk he)
Enfin, ben weer een beetje gerust gesteld
Volgend jaar nieuwe (zelfde) controle)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei rapilos:

Gisteren na 4 controles alles goed gelukkig bij het Oogziekenhuis
Alles was stabiel en de leestest was zelfs beter dan de vorige keer (Hoe is het mogelijk he)
Enfin, ben weer een beetje gerust gesteld Volgend jaar nieuwe (zelfde) controle)

Goedemorgen @rapilos, ik had jou gisteren al gelezen en ook eerder over jouw oogproblemen.
Omdat ik hier niet alles lees weet ik niet precies wat er aan de hand is/was.
Ik reageer ook niet op alles en iedereen.

Staar? Ouderdom?

Ik heb zelf zeer ernstige oogproblemen gehad.
Dat is doodeng, snap ik, gelukkig ben je weer wat gerustgesteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ook namens mij, goedemorgen allemaal.
Ondanks dat ik me nog lang niet fit voel gaan we morgen toch met ons campertje op pad. Na alle drukte, stress, emoties van de laatste weken even alles helemaal lekker de boel laten. Komt bij dat ik sinds eergisteren AOW-er ben, moet ik ook nog even verwerken :huh:. Nou ja, gelukkig starten we ons korte vakantietje met lekker weer en als we terug zijn ga ik wel weer een keer stofzuigen. Heb ik al twee weken niet gedaan, geloof ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja @Smaragdie, mijn moeder zei altijd: Roberto heeft een lange leitung.
Ik vind het heel knap dat jij al een jaar droog staat.

Als ik jou goed begrepen heb zit je even in een onzekere fase.
En ben je hier teruggekomen om niet terug te vallen.
Doorzetten!

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Kohtje:

Oh oh... oppassen jongens.. strenge Remi is er weer. ;)

Nee hoor. Ik kijk, just for today , juist heel oneerlijk naar m"n gevoelens (emotie"s). Gewoon doen alsof, dat is lekker veilig en rustig.😉

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

@Roberto

Ten eerste dank je wel. Scherp gezien en in een eerdere posting zei je ook iets wat heel erg de kern raakte.

Ik ben zeker hier weer gaan posten/delen om niet terug te vallen. Wil niet terug naar die hel en mijn gevoelens bedekken met die laag alcohol/roes. Natuurlijk is dat helpend even maar op de lange termijn natuurlijk niet.

De euforie is weg van het gestopt zijn. Elk moment heb ik nu een jaar nuchter weer beleeft. En dan lees ik de  lang gestopten die stevig in het zadel zitten. En ook lees ik hun rust daarin. Heb daar enorm veel bewondering voor en ben zelfs soms jaloers erop. Bij mij is het meer rationele berusting, gevoelsmatig is dat anders.

Zolang ik heel veel werk gaat het prima/goed. Het gehele stramien, structuur, gedij ik goed bij. Dan twijfel ik niet en ben blij zoals het is.

Maar als ik vrij ben/vakantie dan is het een ander verhaal. Dan ga ik plannetjes maken in mijn hoofd. Dat is heel vervelend en moeilijk. Balans actief/rust/relax blijft lastig voor mij. Maar goed daar heb/moet ik maar mee om kunnen gaan. En ik ga ook dingen uit de weg omdat ik mijzelf niet wil laten verleiden. Zoals laatst de beachclub en die opzwepende muziek, de sfeer alles. Vond het echt niet fijn, ook eng eigenlijk. Dus ik ben er nog lang niet als ik er al ooit zou komen maar goed. Alertheid dat. Vermoeiend blijf ik dat vinden. Dank voor het er dieper op ingaan. Genoeg over mijzelf nu. Hou jezelf bijeen ook.

Fijne vakantie @Kohtje

@Freekie dapper wat je aangaat en ook hoe je het beschrijft. Bewondering voor.

@rapilos wat fijn die uitslag!

 

bewerkt door Smaragdie
Toevoeging naam.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Remi1:

Nee hoor. Ik kijk, just for today , juist heel oneerlijk naar m"n gevoelens. Gewoon doen alsof, dat is lekker veilig en rustig.😉

Waarom is dat oneerlijk? Kan ook een houvast/strategie zijn toch? Ik zou dat meer willen kunnen, weet niet of dat oneerlijk is. Mits je er zelf last van hebt dan wel natuurlijk. Of dat je je niet geheel daardoor kan uiten. Dat kan natuurlijk ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...