Spring naar bijdragen

Donderdag 2 Mei 2024


Aanbevolen berichten

Ik heb heerlijk geslapen, de tranen lopen alweer over mijn wangen, dat komt door het lieve berichtje van @Reacher

@lady jane schreef gisteren dat het leven soms zo oneerlijk is. Die uitspraak begrijp ik eigenlijk niet want het is toch niet dat het leven weleens eerlijk is? We gaan allemaal dood, zo is dat nou eenmaal.

Ik was ondergedompeld in twee gezinnen, dat van broer 1 met zijn overleden vrouw. Zoveel liefde daar en zorg voor elkaar, verdriet en liefde, knuffels, nuchterheid, acceptatie en humor. 

En toen kwam ik bij broer 2 die al lang ziek is en zó boos en chagrijnig en waar zijn vrouw ook kortaf is en niet capabel om dingen te regelen en een verstandelijk iets beperkte zoon die zich terugtrekt om de boosheid van zijn pa te ontlopen. Laatst was ik er nog maar nu was broer zó ziek en totaal uitgeput, ik schrok me kapot. Geen hulp geregeld, zelfs geen bed waar hij op kon slapen. Ik heb hem naar het ziekenhuis gebracht wat hij graag wilde maar niet georganiseerd kreeg. En maar mopperen en heftig uitvallen tegen mij om de gekste dingen...

Het is wat.

En niemand heeft zichzelf gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen,

Wat goeie slaap kan doen. Ik ben nog steeds neerslachtig maar de fysieke ongemakken zijn toch weer voor het grootste stuk van de baan. Hoewel ik zelf niet veel mentale ruimte heb, wil ik toch ook graag mijn steun betuigen aan iedereen die momenteel door een moeilijke tijd gaat. @ikkanhet en @Yana in het bijzonder. 🌹

Link naar opmerking
Deel via andere websites

we gaan idd allemaal dood @Yana en dat ervaar ik niet als oneerlijk.
Maar de omstandigheden waarin, de leeftijd waarop, hoe (ziekte/ongeval enz) 
kunnen hemelsbreed verschillen. En dan zie ik wel eens schrijnende oneerlijkheid.
Van het lot dus. 
Zoals jij de verschillen daar ervaart, dan lijkt me dat je je dierbaren een ander lot gunt.
Maar goed dat we dat niet kunnen sturen denk ik, maar evengoed voel ik machteloosheid
bij wat ik zelf meemaak(te) hierin.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers, 
Gecondoleerd met het overlijden van jouw zus @Yana, wat fijn dat je zoveel liefde en zorg voor elkaar daar mag ervaren. 
En hoe triest dan de situatie bij jouw broer,sterkte. 
Voor jou ook veel sterkte @ikkanhet, wat een verschrikkelijk moeilijke periode, wat moet het wachten op uitslagen en 'hoe nu verder' enorm veel energie vreten... 
Ik denk aan jou hoor. 

Vandaag dan gewoon een hele dag lekker thuis, rommelen in de tuin, ik ga ervan genieten. 
En een bakje voor iedereen die daar trek in heeft. 
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve @Yana:heart:

Toen ik iets naars meemaakte, zei iemand tegen me: 'zo onverdiend'.   En een ander 'ik gun jou dit zo niet' (wie gun je dit wel? denk ik dan).  Dat lijkt voor mij een beetje op: 'het is zo oneerlijk.'

Als ontvangende partij van dit soort lief bedoelde uitlatingen merk ik dat ik me er niet beter door voel, het stoort me in mijn pogingen het leven te ervaren zoals het zich aandient. Zulke opmerkingen moedigen me aan om me te verzetten, en dat wil ik niet.  In verzet zit zoveel lijden.  

Toch hoor ik mezelf wel eens zeggen tegen iemand dat het oneerlijk is, als iemand de ene rampspoed na de andere te verwerken krijgt.  Dan denk ik: dit gelóóf je toch niet? Ik kan op dat moment dan niks anders verzinnen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen! Hier ook goed geslapen en zin in de werkdag. Leuke opdracht gekregen die snel af moet. Nog geen idee hoe het precies aan te pakken, maar dat komt wel goed. Een tijdje terug zou het reden zijn voor paniek, nu niet. Eerder nieuwsgierig. 
@Yanaen @ikkanhet: veel sterkte en rust ‘ in de kop’ toegewenst

@Musashisucces met de zoektocht en fijn dat je hier af en toe weer schrijft. Hou je haaks!
@Lika geniet van alles wat jouw vakantie in Griekenland te bieden heeft. Voer alle plannen uit en geniet! 

 

Dagpact:

Claudius

Elonwyn
Maja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ja @Maja niet dat ik die eer zou willen opstrijken maar mijn voorbije 2a3 off days zorgen er hier precies voor dat iedereen in het verleden blijft hangen. Dus bij deze, komaan vandaag, rug recht, borst vooruit en weer boven aan in het rijtje. 😃

bewerkt door Musashi
Duidelijker
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei lady jane:

Maar de omstandigheden waarin, de leeftijd waarop, hoe (ziekte/ongeval enz) 
kunnen hemelsbreed verschillen. En dan zie ik wel eens schrijnende oneerlijkheid.
Van het lot dus. 

Ja, doet mij denken aan mijn tante waarover ik eerder op mijn eigen draadje over geschreven heb. 
Zij is 91 geworden.
In onze familie zijn de meesten vrij oud geworden, 80/90+ 

De oudste tweeling van Nederland waren 94 jaar.
De alleroudste is 101 geworden.
Zij kon met 99 jaar nog fietsen van Marum naar Tolbert over de snelweg.

Nieuwe generatie is inmiddels 65+ > 70+.

Toen mijn moeder overleden is (bijna 88) zat haar zoon, negen maanden jonger dan ik, aan de palliatieve sedatie.
Hij is een paar dagen later overleden.
Aan de telefoon zij ze: ik had eerder moeten gaan, als oma.
Niet mijn zoon, vader van twee opgroeiende kinderen.

Mijn andere tante had al eerder een zoon verloren, ongeval, ook mijn leeftijd, toen 30+.
Zij heeft haar hele leven daar last van gehad, is ook 91 geworden.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Ik ik alles goed volg blijft een aantal mensen nog nadruppelen van de dagdraad van gisteren.
En/of Koninginnedag.
Vandaag is weer een nieuwe dag.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Indiase linzensoep met rijst.
Eventueel met  scharrelkip borrelhapjes naturel.
Ben ik vergeten om in de marinade te zetten.

Ik moest even zoeken, vanochtend gekocht:
Patak's Original Hot Spice Paste.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...