Spring naar bijdragen

Woensdag 6 maart


Aanbevolen berichten

Goedemorgen Nienus en Zbb, en de rest natuurlijk 

goed bezig Zbb, ik vind het knap! Ik vape nog even door…

mooie dag voor allen!

nu even op onze Yvonne wachten voor de broodnodige koffietjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil graag iets met jullie delen, iedereen hier kent het vast, een geluksgolfje als je weet dat je straks of vanavond zicht hebt op een lekker wijntje of wat dan ook…. Het verheugen op…. Daar willen we natuurlijk met zijn allen vanaf… maar sinds mijn antabus werkt mijn brein kennelijk zo niet meer en is gewend aan het niet meer krijgen van deze beloning.

voor mij blijkt dit echt de gouden greep, de spontane actie van drinken is afgesneden. Het vergt minstens een week vooraf plannen, en ach…. de volgende dag is die gedachte zelfs riducuul.
 Zelfs het kijken op de klok, is het al tegen vijven? Is naar de achtergrond verdreven. Dat ging zelfs zover dat ik op klokken keek in een film die ik keek en heimelijk dacht: hun kunnen al drinken het is daar al 20,00 uur. Serieus! Bizar eigenlijk 

maar van de week ervaarde ik een klein geluksstroompje met het vooruitzicht van een avondje goede film en vooraf een lekker maaltijd 

mijn belonings systeem neemt weer normale vormen aan of zo…. Ik vond het een mooie ervaring. Stemt me hoopvol voor de toekomst 

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dunewat fijn voor je een klein geluksstroompje! Ik heb geen ervaring met antabuse, wel met geluksstroompjes. Ik zag ze vaak iver het hoofd. Nu let ik erop. Is leuk!

@lady janeje dochter uitzwaaien vandaag en geniet zelf nog even! Veel plezier nog!!

en @Zbbstoppen met roken is heerljjk als je gestopt bent met roken. Dus goed besluit van je. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Als een blok geslapen! Lang geleden dat ik dit meegemaakt heb :D. Nu gauw verder. Op naar een wandeling in de Duinen. Fijne dag allemaal!
@Dune reageer straks op jouw bericht. 
@Zbb goed bezig! Zoek afleiding bij moeilijke momenten. 
@lady jane geniet met volle teugen van eilandtijd met je dochter en alleen! 
Heerlijke omgeving.

dagpact:

Nienes

Beatrix

Fonny

Maja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Zbb, veel succes ermee!

Roken is zóó smerig.

Ik heb ook nooit begrepen waarom mensen er überhaupt aan beginnen. Met drank voel je vanaf glas nr. 1 de roes door je aderen stromen. Dat is van meet af aan aantrekkelijk. Maar roken? Bij je eerste pogingen trek je alleen maar smerigheid je luchtpijp in, het smaakt goor en je gaat er van hoesten. Waarom gaan mensen dan toch roken? Volgens mij is het alleen maar om bij de 'stoere' jongens en meiden van de klas te horen, of zo. Terwijl het natuurlijk feitelijk ontzettend meelopersgedrag is van potentiële losers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
Ik ben al een poosje op, slecht geslapen en vervelende dromen die blijven hangen. 
Straks maar lekker in de tuin aan de slag, er komt een zonnetje aan als ik de vooruitzichten mag geloven. 

Voor jou nog een paar dagen lekker genieten dus @lady jane.

@Dune wat fijn dat die Antabus zo'n bevrijding blijkt... 

@Maja heerlijk genieten van de wandeling straks... 

@Zbb, top, goed besluit. Ik ben ook 1000 keer gestopt, pas bij de 1001e keer bleek het definitief.... 

Een bakje nu eerst maar even.. .... 

550x598.jpg       Broste Copenhagen Nordic Sea theepot 0,7 liter - Trendykoken... (nou jaaaaaa, na de storing van het forum van gisteren zijn nu opeens al mijn 'bestaande bijlagen' verdwenen :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Adri03:

Maar roken? Bij je eerste pogingen trek je alleen maar smerigheid je luchtpijp in, het smaakt goor en je gaat er van hoesten. .....

Dat is voor de beginner @Adri03.... ben je 'vergevorderd' dan voel je bij de eerste trekjes de rust door je lijf trekken :(.... 
Ben je evenwel nóg 'verder gevorderd' ... dan rook je zoveel dat je er beroerd van wordt, maar alsnog de volgende móet aansteken... 
Kortom: nooit aan beginnen en als je er toch aan begonnen bent: STOPPEN. Betrapt! Kettingroker in een rookvrij hotel - NRC

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Yvonne:

Goedemorgen frummers. 
Ik ben al een poosje op, slecht geslapen en vervelende dromen die blijven hangen. 
Straks maar lekker in de tuin aan de slag, er komt een zonnetje aan als ik de vooruitzichten mag geloven. 

Voor jou nog een paar dagen lekker genieten dus @lady jane.

@Dune wat fijn dat die Antabus zo'n bevrijding blijkt... 

@Maja heerlijk genieten van de wandeling straks... 

@Zbb, top, goed besluit. Ik ben ook 1000 keer gestopt, pas bij de 1001e keer bleek het definitief.... 

Een bakje nu eerst maar even.. .... 

550x598.jpg       Broste Copenhagen Nordic Sea theepot 0,7 liter - Trendykoken... (nou jaaaaaa, na de storing van het forum van gisteren zijn nu opeens al mijn 'bestaande bijlagen' verdwenen :wacko:

En Tine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Adri03:

@Zbb, veel succes ermee!

Roken is zóó smerig.

Ik heb ook nooit begrepen waarom mensen er überhaupt aan beginnen. Met drank voel je vanaf glas nr. 1 de roes door je aderen stromen. Dat is van meet af aan aantrekkelijk. Maar roken? Bij je eerste pogingen trek je alleen maar smerigheid je luchtpijp in, het smaakt goor en je gaat er van hoesten. Waarom gaan mensen dan toch roken? Volgens mij is het alleen maar om bij de 'stoere' jongens en meiden van de klas te horen, of zo. Terwijl het natuurlijk feitelijk ontzettend meelopersgedrag is van potentiële losers.

Tja me ooit laten verleiden toen ik nog kind was en ja op een gegeven moment zit je er aan vast. 
 

nicotine doet niet zoveel in de zin van een roes maar owee als je het niet meer binnen krijg dan begint de ontwenning. 
 

door steeds weer een nieuwe op te steken doorbreek je de ontwenning wat je dan weer als rust/relax momentje beschouwd 

Maargoed het is niets anders dan de ontwennen opheffen. 
 

meest hersenloze verslaving ooit :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiemorgen frummers

@Zbb je klinkt alsof je knop om is nu, heerlijk om te lezen.

@Adri03 mijn dochter komt maar niet van het roken af (de rest wel) en toevallig hadden we het gisteren daarover,
na de 1e dag hier heeft ze niet meer gerookt. Al weet ik zeker dat dat waarschijnlijk op de terugweg wel weer gaat gebeuren.
Maar op mijn vragen beschreef ze hoe kwetsbaar en beinvloedbaar ze was rond haar 13e, en ik weet nog van 2 "foute" vriendinnen
die dus erg veel invloed op haar hebben gehad. Met haar sport ambities kon dat roken helemaal niet, met de tegenwoordige "woke"
en not done tijd ook niet. en toch he, dat is hoe supersnel je aan tabak verslaafd bent. En in tegenstelling tot drank, rook je de hele
dag door. De meeste drinkers drinken eerst jaren en jaren niet zo vroeg. Maar hoe dan ook, ze is er wel van overtuigd dat ze ook
deze verslaving gaat ontgroeien en ik zie dat ook gebeuren, zoals ik haar echt volwassen zie worden het laatste jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@rapilos ze heeft ook zo'n stappenteller en gisteren ruim 20.000 stappen gelopen!
Vannacht de hele nacht pijn aan mijn linker artrosevoet en rechts aan losgetrokken vel
na intapen van 2 tenen. Ik lees wat af als ik zo wakker lig 's nachts. Toch afleiding he.
Ik slaap het thuis allemaal wel weer bij als dat nodig blijkt.
Dochter is nu aan het pakken. Het waren erg waardevolle dagen voor ons saampjes, heerlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk, zo samen met je dochter @lady jane
Zeker waardevol.

20.000 stappen !
wouw, dat haal ik niet hoor.
voel me al een hele piet als ik de 6000 haal.
Soms wat meer, maar meestal (veel) minder.
Nou ja, doe elke morgen mee met de ochtendgym en werk bijna elke dag een paar uur in de tuin, dus hopelijk toch (net aan ) genoeg bewegingt

Tuinbonen geplant van de week, plus peultjes, worteltjes.
er staan nieuwe aardbeienplantjes in nieuwe bakken
zonnebloemen plus pepers in de kas voor gezaaid.
En er was gisteren nog compost over op de grote algemene hoop, dus echt de hele tuin ligt nu vol met een dikke laag compost
Wat zal het dit jaar groeien zeg :)

Tuin is 200 vierkante meter, dus werk genoeg
maar zooo leuk, werkt voor mij echt therapeutisch 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op heroïne na schijnt nicotine op de 2de plaats te staan, qua verslaving.. Mocht ik het bij het verkeerde eind hebben, corrigeer me maar ;)

VNN intake gehad, 3/4 gesprek ging over mijn ex, mijn zus en haar ex waarmee mijn ex (bleek na de scheiding) al anderhalf jaar van ons trouwen al vreemd ging. Alle frustratie op tafel gegooid, gelukkig heb ik deze gesprekken vorige week net mijn zus gehad, die ik nu volledig in vertrouwen heb genomen. 

Wat een opluchting. Alle frustratie rondom mijn ex ook geuit. 

Ik drink sinds 5 september niet meer, in februari rond mijn verjaardag ging het nog 4 dagen mis maar daarna herpakt. Wel ging ik blowen vanaf de week na 5 september, tot en met 2,5 week geleden. Daar wordt nu de Cognitieve gedragstherapie op ingezet. 

Er zijn 4 wachtenden voor u. De verwachting is dat ik over een week of 5 kan beginnen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren een offdag. Had slecht geslapen en rottig gedroomd en dan blijf je daar de hele dag last van houden.

Onrustig, chagrijnig en er kwam maar weinig uit mijn handen.

Gisterenavond de repetitie over geslagen, wetende dat er 2 accordeonisten waren, dus was niet onmisbaar.

Gisterenavond naar Brabant gereden, best goed geslapen vannacht, dus voel me al stukken beter.

Jammer dat het zonnetje weer verdwijnt, maar je kan niet alles hebben.

Mijn vriend is even aan een orgel aan het sleutelen. Straks nog even helpen met opruimen van de slaapkamer.

Je kan wel zeggen: je hebt je ogen dicht, maar ik kan totaal niet tegen een rommelige slaapkamer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...