Spring naar bijdragen

Woensdag 6 maart


Aanbevolen berichten

@lady jane wat klinkt dat fijn zo samen met je dochter! Wat lijkt me dat heerlijk. 
 

@Dune wat fijn, je belonings systeem dat weer eigenlijk normaal begint te worden. Ik denk dat best vaak, dat ik wel de enige lijk die bij zowel positieve of negatieve momenten of na een drukke dag, een warme dag, of juist een winterwandeling (of wat dan ook!) een wijntje (4 of 5) heeft verdient. Dit vind ik dus mooi om te lezen en ik ben heel blij voor je! 
 

@Freekie goed bezig jij! Je hebt het niet makkelijk gehad lees ik, daarom hoop ik dat je trots op jezelf bent dat je hulp hebt gezocht. 
 

@Spirit hopelijk werd de dag wat beter dan dat ie begon!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Freekie:

Op heroïne na schijnt nicotine op de 2de plaats te staan, qua verslaving.. Mocht ik het bij het verkeerde eind hebben, corrigeer me maar ;)

@Freekie, volgens mijn buurman is het andersom.
Hij heeft ervaring met beiden.
Gestopt met de heroine, ernstig verslaafd aan nicotine, e-sigaret.
Echt ongelofelijk om te zien, zijn verslavingsgedrag.

ps heroine is uit de mode, het is nu oxycodon

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Dune:

@Nienes een alcoholist heeft áltijd een argument om te drinken, ik weet niet meer van wie de opmerking (?) kwam: ‘ de kat is jarig, de kat is dood’ maar vond hem steengoed, en zo is het…. 

Ja @Dune, van wie denk je dat die opmerking kwam?
Van mij dus, heb ik ooit gehoord van iemand anders.
En is mij altijd bijgebleven.

ps ging over een poes, niet een kat

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Dune:

Ik dacht altijd dat coke en ghb de meest verslavende goedjes waren. En van ghb kom je ook niet zomaar cold turkey af… brrr ver van mijn bed show gelukkig

Alles wat van de papaverplant (opium) komt, met morfine als werkzame stof, is zeer ernstig verslavend.
Maar lichaamseigen, omdat je eigen lichaam endorfine aanmaakt.
En brengt nauwelijks lichamelijke schade aan.
Alleen de receptoren in je hersenen raken in de war als je van buitenaf morfine in welke chemische vorm dan ook gebruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Freekie:

VNN intake gehad ... Wat een opluchting. Alle frustratie rondom mijn ex ook geuit. 
.......Daar wordt nu de Cognitieve gedragstherapie op ingezet. 

@Freekie, klinkt goed.
CGT schijnt effectief te zijn.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dune. Wat herken ik ongelofelijk veel in jouw verhaal. Jezelf belonen (of troosten) met een wijntje en al vroeg op de dag hiermee bezig zijn. Maar zeker ook bij tvseries kijken: altijd registreren wie drinkt er; wat drinken ze; hoeveel drinken ze en wanneer (in tijd). Ook vaak om het eigen drinken goed te praten. Ik heb mij altijd al verbaasd en nu nog, over de vele momenten in GTST waarbij alcohol wordt gedronken. Oud en jong drinkt: Wijn, bier, whiskey, cognac. Nog steeds bij mij een trigger. De laatste tijd ben ik veel met mijzelf in onderhandeling. Eén wijntje moet toch kunnen, heb ik echt verdiend, heb ik nodig om te ontspannen, enz. Steeds vaker en steeds vroeger op de dag komen dit soort gedachten in mij op. Maar bij mij worden het minstens 2 flessen wijn per dag en daarna een behoorlijke periode van door drinken want nu maakt het toch niet meer uit. Gestruikeld is gestruikeld. Zo komt gezondheid in gevaar, werk in gevaar en vriendschappen in gevaar en daarnaast een gevaarlijk dunne portemonnee. 

super Dune, dat de antabus jou helpt op het droge pad te blijven en jij andere geluksmomenten ontdekt. Ik speel ook met de gedachte om bij de huisarts de mogelijkheid van antabus te bespreken. Het alsmaar met alcoholgedachten bezig zijn put uit, jaagt mij op en maakt somber. 

jij gaat zó goed! Wees trots, hou vol en blijf schrijven. Ik lees je graag :rose::rose:
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Maja dank voor je woorden, mooi dat je de herkenning (durft) te benoemen. Ook daar is moed voor nodig!

de antabus is echt, maar dan ook echt een ongelofelijk goede hulp (voor mij) en ik kan het je aanraden, al weet ik niet of ik dat mag doen. Het is een pil die je uiterst serieus moet nemen, ik heb er diep respect voor. Ik heb namelijk 10 jaar geleden de ervaring (achteraf misschien gelukkig) gehad om 2 dagen na de pil toch te gaan drinken (misschien was het de nieuwsgierigheid, om te testen of het wel waar was of iets dergelijks) die ervaring die ik toen had (zal je de afgrijselijke detaills besparen) maar had echt het gevoel dat het einde in zicht was, zelfs de ambulance is eraan te pas gekomen…

DAT NOOIT MEER een kater(tje) is maar 1% van wat er gebeurd is.

dus nu gestaag De Pil nemen verzekert mij van dagen drankvrij maar dan vooral in mijn hoofd. Het is makkelijker te accepteren als het simpelweg niet kan. Weg dealen, onderhandelen, afwegen, kansberekening, twijfel, trek enz enz….

mocht er een kleine overweging in zitten betekend dat uitstel, je moet immers minstens een week, maar voor de zekerheid 2 weken wachten ‘tot het weer kan’ daar zijn dan zoveel dagen overheen gegaan dat er allang weer een nieuwe pillendag is geweest. Van de uitstel komt afstel.

ik neem hem ook smorgens in, dat is altijd het moment dat ik besluit om vandaag niet te drinken. Wat zonder pil heel vaak in de loop van de dag vervaagde.

het is zeker het overwegen waard! Het geeft heel veel rust. 
laat je het weten of je het gaat doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Roberto:

Ja @Dune, van wie denk je dat die opmerking kwam?
Van mij dus, heb ik ooit gehoord van iemand anders.
En is mij altijd bijgebleven.

ps ging over een poes, niet een kat

Hahaha @Roberto, is mij dus ook bijgebleven :D al denk ik dat poes of kat het verschil niet zal maken ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...