Spring naar bijdragen

Woensdag 1 februari 2023


Beatrix

Aanbevolen berichten

Om op dat klagen terug te komen, als iemand tegen mij eindeloos zit te dreinen dat het allemaal vreselijk is en alles is iemand anders fout, dan slaat bij mij binnen een halve minuut de ergernis toe en gooi ik er wat bots uit. Ik kan er echt niet tegen.

Gek genoeg overkomt het me ook zelden, zal wel op mn kop geschreven staan of zo.

Ik moet zelf ook niet gaan liggen klagen tegen de Stier bv, krijg ik vrij snel lik op stuk. Niet altijd aardig maar wel "gezond". 

NIET LULLEN MAAR POETSEN.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Pytje:

Goedemorgen.

Gisterenavond de 2Doc-docu "Roes" gekeken. Misschien voor velen al een bekende, maar ik had er nog nooit van gehoord. Het betreft een groep mensen, die zijn gevolgd tijdens Dry January. Veelal 60-ers, die eigenlijk wel schrokken toen ze voorgemeten kregen hoeveel eenheden aan drank ze per week wegwerkten. 

Iedereen gaf aan zich beter te gaan voelen. Iedereen, behalve 1 zware drinker. Die dan toch besloot om na januari droog te blijven. En dat lukte. Na 7 maanden nog steeds. Dan waren er nog een aantal, die zich dat ook voornamen, maar die toch weer begonnen waren.

Wat mij het echt opviel was dat allen na 7 maanden zeiden "veel minder" en "veel bewuster" te zijn gaan drinken. Wat ik me dan afvraag: spreken zij de waarheid? En, zo ja, waarom heb ik deze afslag altijd gemist als ik probeerde mijn hoeveelheden aan te passen na een periode van droogte?

Verder dan afvragen ga ik niet. Ik weet wel beter en drink gewoon niet.

DAGPACT:
Beatrix
Fonny
Yvonne 
Mariann
Toos
Prana
Pytje

Ik denk dat er misschien een hoop politiek correcte en sociaal gewenste boodschappen bij zitten. Als je in een docu gevolgd wordt, dan ga je niet na 7 maanden nog zeggen dat je er nog steeds helemaal niks van bakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bumperjim:

Ik denk dat er misschien een hoop politiek correcte en sociaal gewenste boodschappen bij zitten. Als je in een docu gevolgd wordt, dan ga je niet na 7 maanden nog zeggen dat je er nog steeds helemaal niks van bakt.

Zou het? Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk hoe dit dan zit, want wat heb je nou aan een docu waarin iedereen gaat zitten liegen? Of nou ja "iedereen".. op 1 na niet die tenminste eerlijk durft te zeggen zich er niet beter door te voelen. Die ene vind ik dan juist weer veel interessanter.

Tenzij die ene dan ook liegt om er een beetje tegengas in te houden natuurlijk.. anders ist niet zo"n interessante docu meer.
Hmmm:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zet em op @Fonny, een dipje hebben we allemaal wel eens.

Niets is het waard om te drinken!

Ik bemerk dat ik verleden week toch echt ziek ben geweest.Had dat voorheen nooit zo in de gaten en ging dan gewoon door.

Nu echt pas op de plaats gehouden en dingen gewoon afgezegd.

Heb nog nooit zoveel geslapen als verleden week en voelde me psychisch ook wat labiel worden.

Op tijd aan de bel getrokken om mezelf gewoon rustig te houden en afspraken afgezegd.

Blijft altijd dubbel met een alcoholverleden, om je ziek te melden, maar ziek is ziek.

Ben veel teveel geschrokken van mijn verwaarloosde blaasontsteking en hoe ik toen in de war ben geraakt.

Goed zorgen voor mezelf, dat is een prioriteit geworden.

Op tijd aanvoelen, als iets teveel is.

Nee durven zeggen.

Nog steeds iedere dag aan het bijleren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat zijn van die dingen @Spirit..

Grenzen bewaken en op tijd aangeven/ stoppen blijft bij mij een kunst. Vaak ben m"n grens al over gegaan voordat ik het opmerk en dan is het veelal al te laat want werkelijk alles is dan een trigger om te gaan drinken. Zelfs het ziek ervan worden zelf.

Maar je hebt dit goed gedaan hoor, top!:rose:

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder gaat het het weer wat beter. Ik merk dat het dagpacten me helpt/ steunt om uit m"n terugval te komen. Het lukt me om mij aan de dagpacten te houden en dat vind ik eerlijk gezegd al weer heel wat.

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Pytje:

Goedemorgen.

Gisterenavond de 2Doc-docu "Roes" gekeken. Misschien voor velen al een bekende, maar ik had er nog nooit van gehoord. Het betreft een groep mensen, die zijn gevolgd tijdens Dry January. Veelal 60-ers, die eigenlijk wel schrokken toen ze voorgemeten kregen hoeveel eenheden aan drank ze per week wegwerkten. 

Iedereen gaf aan zich beter te gaan voelen. Iedereen, behalve 1 zware drinker. Die dan toch besloot om na januari droog te blijven. En dat lukte. Na 7 maanden nog steeds. Dan waren er nog een aantal, die zich dat ook voornamen, maar die toch weer begonnen waren.

Wat mij het echt opviel was dat allen na 7 maanden zeiden "veel minder" en "veel bewuster" te zijn gaan drinken. Wat ik me dan afvraag: spreken zij de waarheid? En, zo ja, waarom heb ik deze afslag altijd gemist als ik probeerde mijn hoeveelheden aan te passen na een periode van droogte?

Verder dan afvragen ga ik niet. Ik weet wel beter en drink gewoon niet.

DAGPACT:
Beatrix
Fonny
Yvonne 
Mariann
Toos
Prana
Pytje

Zeven maanden droog staan en jouw alcohol probleem verdwijnt als sneeuw voor de zon. Het is bijna te mooi om waar te zijn…  morgen zou mijn eerste werkdag in de verslavingszorg zijn maar daar ben ik na deze docu niet meer nodig. Adb kan ook opgedoekt worden. 
 

leuk jullie gekend te hebben, ben naar de kroeg!

bewerkt door Pinkman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja,gekneusde ribben, kan wel even duren @Remi1.

Heb nu nog steeds last, van mijn arm van een flinke val, onder invloed.

Dat is verleden jaar mei geweest en ik weet er niets meer van.

Het beangstigd mij steeds meer, om gewoon een hele film kwijt te zijn.

Heb daarna niet meer van dit soort terugvallen en binges meer gehad, maar heb mijn echte doel nog niet bereikt.

Vanavond maar weer naar de AA.

Dat houd me scherp.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IJdelheid der ijdelheden. Schoenen gekocht en daarover erg enthousiast. Ik kijk daarvan op. Vroeger was een schoen weinig meer dan een soort leren lapje om je voeten bedoeld om comfortabeler te kunnen lopen. Nu zit ik al tien minuten vol trots naar beneden te kijken.

In één keer door: nasi vanavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Pytje:

Wat mij het echt opviel was dat allen na 7 maanden zeiden "veel minder" en "veel bewuster" te zijn gaan drinken. Wat ik me dan afvraag: spreken zij de waarheid? En, zo ja, waarom heb ik deze afslag altijd gemist als ik probeerde mijn hoeveelheden aan te passen na een periode van droogte?

Persoonlijk denk ik dat je niet teveel moet gaan vergelijken met anderen. Iedereen heeft zijn eigen ervaringen, zijn eigen sores, zijn eigen aanpak. Wat bij de ene een leven lang duurt is bij de ander in 7 maanden (en soms veel eerder) opgelost. Focus je op je eigen ervaringen, op wat je zelf hebt meegemaakt in je eigen strijd tegen Oom Bier.  Wat heeft jou verder gebracht en wat juist niet. Leer daarbij van elkaars ervaringen en tips, maar verwacht niet dat de succesvolle aanpak van de ene ook naadloos op de andere persoon van toepassing zal zijn. Ieder bewandelt zijn eigen paadje.

bewerkt door Oskar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Roberto:

@Spirit, wat voor stofzuiger heb jij?
Of lees ik nu weer eens iets verkeerd?

Nee, in de stofzuiger zat geen water, wel de kwallenlamp, waar het snoer achter bleef hangen.

Het is een lamp, met pompje en 2 kwalletjes zwemmen dan heen en weer.In de bak moet water.

Vreemde AA avond.

De vaste leider, was er niet en het was erg rommelig.

Tijdens mijn verhaal, werd ik in de rede gevallen, wat niet hoort en zeker niet netjes is.Daarbij staakte ik mijn verhaal.

Op een of andere manier, erger ik me aan deze vrouw.Ze praat mij teveel, is nog maar net bij ons en geeft nu al mensen raad.Ze komt net kijken, vind ik dan.

Toen ik thuiskwam heb ik haar maar eens flink nagedaan.Niemand hier die het ziet en hoort maar het luchtte wel op.

Ze heeft ook nog eens zo'n hele zeurderige stem.

Ach, op zich is ze natuurlijk goed bezig, maar ik vind dat je dan niet meteen zo hoog van de toren moet blazen.

Hoogmoed komt voor de val.

Droge afmelding voor het dagpact.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Spirit:

Nee, in de stofzuiger zat geen water, wel de kwallenlamp, waar het snoer achter bleef hangen.

Het is een lamp, met pompje en 2 kwalletjes zwemmen dan heen en weer.In de bak moet water.

Vreemde AA avond.

De vaste leider, was er niet en het was erg rommelig.

Tijdens mijn verhaal, werd ik in de rede gevallen, wat niet hoort en zeker niet netjes is.Daarbij staakte ik mijn verhaal.

Op een of andere manier, erger ik me aan deze vrouw.Ze praat mij teveel, is nog maar net bij ons en geeft nu al mensen raad.Ze komt net kijken, vind ik dan.

Toen ik thuiskwam heb ik haar maar eens flink nagedaan.Niemand hier die het ziet en hoort maar het luchtte wel op.

Ze heeft ook nog eens zo'n hele zeurderige stem.

Ach, op zich is ze natuurlijk goed bezig, maar ik vind dat je dan niet meteen zo hoog van de toren moet blazen.

Hoogmoed komt voor de val.

Droge afmelding voor het dagpact.

 

Goed dat je gegaan bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben trouwe bezoekster van mijn cluppie!

In een groep zijn er nu eenmaal altijd mensen die je soms niet liggen.

Daar blijf ik niet voor weg.

Wel neem ik dan een bepaalde houding aan en dat schijn ik nooit zo te kunnen verbloemen.

Het begint met m'n ogen draaien.

Daarna word ik heel stil.

Ach, ik ben ook maar een mens.

Niets menselijks is mij vreemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...