Spring naar bijdragen

Woensdag 1 februari 2023


Beatrix

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen!

Een hoop crap deze week, dingen die op een dure manier kapot gaan (auto bv), spanning of Stier de baan heeft of niet, grote problemen in de fabriek en ontevreden klanten, enfin een hoop gezeik.

Alsof je in een achtbaan zit. Sommigen doen dat voor hun plezier. Misschien moet ik gewoon maar even met de achtbaan meeflowen dan deze week.

Niet veel trek. Ik denk er wel eens aan maar ach. Als koning alcohol je problemen kon oplossen dan had hij dat de afgelopen 25 jaar wel eerder gedaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bijna alle adviezen een beetje gevolgd met de mokkende vriendin.

Aangegeven dat ze wat zwaarmoedig lijkt of ze dat herkent. Dat was niet het geval. Toen ze verder ging met klagen heb ik gezegd dat ik haar daar niet mee kan helpen (@bolletjes advies)

En met een schuin oog gekeken naar de arsenicum prijzen op internet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei bumperjim:

Goeiemorgen!

Een hoop crap deze week, dingen die op een dure manier kapot gaan (auto bv), spanning of Stier de baan heeft of niet, grote problemen in de fabriek en ontevreden klanten, enfin een hoop gezeik.

Alsof je in een achtbaan zit. Sommigen doen dat voor hun plezier. Misschien moet ik gewoon maar even met de achtbaan meeflowen dan deze week.

Niet veel trek. Ik denk er wel eens aan maar ach. Als koning alcohol je problemen kon oplossen dan had hij dat de afgelopen 25 jaar wel eerder gedaan. 

Inderdaad niet drinken, vooral blijven knuffelen en rennen met de hond. Dat geeft je positieve energie.
Sterkte joh! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei bumperjim:

Lol nee niet herkennen natuurlijk :) lijkt me typisch zo iemand waar alles de schuld van iets of iemand anders is, klopt dat?

Ze weet wel dat zij heel onzeker is en dat ze zich teveel aantrekt van alles.

Het is ook wel eens de schuld van anderen, maar ze is altijd het meest overstuur van zichzelf. Omdat ze niets goed doet in haar eigen ogen.
Maar daar doet ze niets aan dus ze zit vast.

Ik moet naar mijn ijspegel. Gezellig samen opvriezen :( Tot later! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
@niks, succes, ik hoop dat het verwijderen van het verband heel rustig en pijnloos zal zijn... denk aan jullie. 

'Rekken en erbij blijven'  riep Wim Sonneveld indertijd al @bumperjim... Sterkte, ik duim heel hard voor Stier.... 

Moeilijk hoor zo'n vriendin @Reacher.... ik heb er geen oplossing voor. 
Ik heb wekelijks telefoongesprekken met een vriendin die het iedere keer over 'de buitenlanders' heeft... 'ik heb helemaal geen hekel aan buitenlanders hoor, maar.....' en dan komt er weer een enorme klaagzang over ze... En wat ik ook ertegenin breng: kan allemaal wel waar zijn maar gaat niet op voor die lui bij haar in de straat... 
En ja, het is een schat van een mens, heeft alles voor je over... 
Ach, ik laat het maar over me heenkomen... 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Als ik vind dat iemand veel aan het klagen is tegen mij, dan merk ik dat ik volgens een oud patroon een rol op me heb genomen waarin de belangen van de ander veel zwaarder wegen dan die van mij en dat dat oké is. Dat ik emotioneel stabieler ben, boven hen sta oid.  Er is geen gelijkwaardigheid.  Ik kan niet zeggen: "hee, dit is niet zo fijn en gezond voor mij merk ik.  Dit en dat doet het met mij en dat wil ik niet. Zou je dat niet meer willen doen?" Dat komt gewoon niet in me op. Als iemand mij adviseert: hee, je zit steeds te klagen over die en die, dat die zoveel zit te klagen, waarom zeg je niet gewoon tegen haar dat je dat klote vind voor jezelf in plaats van via onderhuidse steekjes (die klaarblijkelijk niet werken) haar te manipuleren in de hoop dat ze verandert? 

Dan hoor ik mezelf zeggen: ja maar, ik denk dan dat de ander dat niet aankan, dat ze boos op me worden, of dat ik ze over een randje duw. Dat kan ik echt niet zeggen enz. 

Is dat echt zo? Of is het meer dan toevallig dat ik vroeger als kind al de rol van steunpilaar heb aangeleerd en glij ik daar wat al te makkelijk in? Bijvoorbeeld. 

Ik heb een boek in de kast met een titel: 'stop met aardig zijn, wees echt.'   Dat ik er te laf voor ben ligt aan mij, aan de excuses die ik verzin om mijn probleem niet op te hoeven lossen.  Eigenlijk verwijt de pot de ketel dat ie zwart ziet. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Gisterenavond de 2Doc-docu "Roes" gekeken. Misschien voor velen al een bekende, maar ik had er nog nooit van gehoord. Het betreft een groep mensen, die zijn gevolgd tijdens Dry January. Veelal 60-ers, die eigenlijk wel schrokken toen ze voorgemeten kregen hoeveel eenheden aan drank ze per week wegwerkten. 

Iedereen gaf aan zich beter te gaan voelen. Iedereen, behalve 1 zware drinker. Die dan toch besloot om na januari droog te blijven. En dat lukte. Na 7 maanden nog steeds. Dan waren er nog een aantal, die zich dat ook voornamen, maar die toch weer begonnen waren.

Wat mij het echt opviel was dat allen na 7 maanden zeiden "veel minder" en "veel bewuster" te zijn gaan drinken. Wat ik me dan afvraag: spreken zij de waarheid? En, zo ja, waarom heb ik deze afslag altijd gemist als ik probeerde mijn hoeveelheden aan te passen na een periode van droogte?

Verder dan afvragen ga ik niet. Ik weet wel beter en drink gewoon niet.

DAGPACT:
Beatrix
Fonny
Yvonne 
Mariann
Toos
Prana
Pytje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...