Spring naar bijdragen

maandag 2 januari 2023


Fonny

Aanbevolen berichten

Goedemiddag alweer, voel me alweer een stuk beter, voor het eerst weer koffie gehad. Heb nog vakantie gelukkig. Moet een hoop praktische dingen regelen/doen die zijn blijven liggen, pfff waar te beginnen... Veel last van moodswings al een tijd, vroeger aantal keer depressief geweest, ben soms bang dat t weer terugkomt. Maar misschien is het de leeftijd en heb ik een midlifecrisis :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wilde iedereen hier nog even een gelukkig nieuwjaar wensen. 

Ik ben hier niet altijd of dagelijks maar dit forum met de mensen erbij is wel vanaf 2007 altijd een fijne plek geweest om op terug te kunnen vallen.

Ik wens iedereen dus een gelukkig nieuwjaar en (persoonlijk ben ik niet van goede voornemens maken op juist dit moment maar ik snap heel goed dat andere mensen dat wel heel speciaal vinden) Dus ik hoop dat het lukt met de goede voornemens. Maar ik wens jullie vooral een fijn 2023 want dit jaar zit het weer vol met uitdagingen. En juist dat vind ik persoonlijk zo leuk aan het leven (soms ook niet maar daar hebben we het nu even niet over) 

Fijne nieuwe start van een blanco nieuwjaar gewenst allemaal! 

Mocht iemand het nog leuk vinden om van mij te horen. Betaald worden om dieren te helpen is door alle jaren heen gebleken dat dat niet helemaal mijn ding is. Ik had het eigenlijk een beetje opgegeven dat dieren helpen. Maar voor dit jaar is mij een geheel nieuwe constructie aangeboden van mensen die wel zien dat ik een hele goede ben in bijvoorbeeld katten vangen. Dus dit jaar ga ik toch weer katten vangen. Mijn passie uitvoeren zeg maar. Voor zover dat het gaat financieel gaat benzine kosten onderhoud auto en vooral tijd vrij maken. 

Maar dit voelt goed! Ik heb nu een goede vaste job dus heel veel kan ik zelf opvangen. De gemeente betaald de dierenarts nog steeds en de druk van presteren is eraf omdat ik niet voor mijn tijd betaald wordt. En verder wat nieuw is, ik heb sponsoren op mijn dak gekregen. Die het zo mooi vinden hoe ik te werk ga en hoe liefdevol ik ben met die zwerfkatten dus als het er even niet in zit om te gaan rijden omdat de naft prijzen enorm stijgen willen zij mij wel sponseren. 

Vroeger zei ik altijd tegen dit soort mensen, commentaar leveren is makkelijk vanuit je luie stoel. Vond die mensen echt niet leuk. Maar ik ben uiteindelijk bij ze komen vangen en heb ik de kant van ons ook uit kunnen leggen. Ze zijn nog steeds niet actief geworden maar doneren wel dus dat is een heel klein beginnetje.

En verder ben ik zeer gelukkig met het feit dat ik weer kan kattenvangen want straatkatten zijn mijn passie gewoon. Dat maakt het schoonmaken van huizen bij mensen thuis wel wat interessanter. Ik bedoel, ik kom alleen maar bij schone huizen dus heel veel eer heb ik niet van mijn werk. Ik ben dan ook een gelukkig mens als een hond of kat binnen gepist heeft of gekakt, de meeste eigenaars schamen zich dan voor hun dier terwijl ik dat met liefde en plezier opruim. Strond en pis ruimen van dieren is echt wel meer mijn ding. 

Ik kijk er dus naar uit naar mijn 1é adres waar ik kan gaan vangen en een beetje maatschappelijk werk  doe. Want dat is het begin van alle problemen. Mensen wat leren en goed uit kunnen leggen waarom het zo belangrijk is katten te neutraliseren. Zonder aanvallend te zijn. Ik word blij als ik iemand kan overtuigen dat katten geen plaag zijn en mijn beloning  is dan dat die mensen zelfs de zwerfkatten weer terug willen en ze bijvoeren. Dan heb ik mijn werk goed gedaan, of in dit geval dus mijn hobby goed gedaan. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou de eerste ruzie is alweer een feit . Kom net thuis van werk en  Manlief heeft de hele boel op zijn kop staan .  Hij gaat de boel texen.  

Gisteren zei ik hem dat dat wel weer een keer moest gebeuren ..... zonder overleg dus aan begonnen.  

Hij is nu boos omdat ik niet blij verrast was . 

Ik heb verse groenten en vlees voor vanavond,  hoe moet ik nu in hemelsnaam koken.   Het is 1 grote bende en hij moet nog beginnen met het daadwerkelijke witten . Maar is nu ff naar de fysio *&&%€#@

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste wensen en de wereld op een dienblaadje.

@Francoise tja, het was natuurlijk goed bedoeld, maar onhandig is het wel, zo zonder enig overleg. Lukt het je om het zijn probleem te laten zijn? Sterkte in elk geval met de zooi. 

DAGPACT:

  • Fonny
  • Maarten
  • Beatrix
  • Yvonne
  • Yana
  • Prana
  • Mariann
  • Toos
  • ikkanhet
  • Pytje
  • Roberto
    Quinn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed wat van je te horen @Spud, en fijn dat je toch weer aan de slag kunt met dieren. 

@Rosee gelukkig weer aan het opknappen, wel jammer dat je nou net ziek bent in je vakantie.... rustig aan hoor. 

Ach @Francoise, geef hem maar een dikke knuffel als hij thuiskomt straks, hij doet het toch maar weer even voor jou.... en de groente en vlees kunnen wel in de koelkast zolang, lekker een patatje of chineesje halen toch? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel simpel, mensen op hun verantwoordelijkheden wijzen. Katten overlast is de schuld van de mens. Maar als ze er niet meer zijn, dan klagen ze niet zo over de vogels want die vangen ze maar zelden. Kat weg dan vrolijk spel voor muizen en ratten. En ratten killen ook vogels. Maar verder iedereen tijdelijk blij totdat een nieuwe kat zich aandient omdat iemand deze weer afgezet heeft. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Yvonne:

Goed wat van je te horen @Spud, en fijn dat je toch weer aan de slag kunt met dieren. 

@Rosee gelukkig weer aan het opknappen, wel jammer dat je nou net ziek bent in je vakantie.... rustig aan hoor. 

Ach @Francoise, geef hem maar een dikke knuffel als hij thuiskomt straks, hij doet het toch maar weer even voor jou.... en de groente en vlees kunnen wel in de koelkast zolang, lekker een patatje of chineesje halen toch? 

Chinees is dicht op maandag en gisteren Friet op &&^€€@!, dus dat is gewoon niet handig 

En hoezo voor mij , tis toch ook gewoon zijn huis .

Merk dat ik heel onaardig overkom maar ben echt gefrustreerd.  

Ik verwacht na een drukke dag in alle rust thuis te komen en dat hij straks het eten klaar heeft en de boodschappen gedaan . Die heb ik nu moeten doen en moet nu gaan  koken.... vooral voor iemand met autisme zijn dergelijke acties niet handig . Ik ben zwaar overprikkeld 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och hemeltje @Francoise, ik wilde helemaal niet onaardig tegen jou doen. 
Ja, het is net zo hard het huis van jouw partner. 
Maar eerlijk, als ik aangeef dat er iets gedaan moet worden in huis dan kan ik over het algemeen wachten tot ik een ons weeg, 
dus als Kees zo snel iets zou ondernemen dan tekende ik ervoor, vandaar mijn reactie denk ik.
Jammer en naar voor je dat het je zo aangrijpt, ik hoop dat jullie toch snel weer gezellig aan één tafel kunnen zitten hoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heel herkenbaar dus @Francoise, in relaties, man/vrouw dingen en zelfs vanmorgen in het zwembad
met een vreemde (man natuurlijk haha),  ik wil me niet meer ergeren aan dit soort miscommunicaties,
maar kom het nog steeds tegen, en erger me toch.
Heeft weinig met autisme me te maken in mijn ogen.
En het enige waar je onvloed hebt is hoe JIJ ermee omgaat, de ander zul je nooit veranderen.
niet leuk, maar onderdeel van ons leven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil Adrie02 nog bedanken voor zijn kritische doch eerlijke opmerking. Het klopt soms kun je mensen niet overtuigen maar ik put uit de ervaringen waarbij het wel gelukt is. 

Wel fijn dat je even het aanhaalde want nee je komt ook echt hele lelijke dingen tegen met mensen maar remt me niet af. 

Zolang ik geen hekel aan mensen ga ontwikkelen kan ik dit doen anders mag ik echt met pensioen gaan. 

bedankt voor de eye opener

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam vandaag ineens op het idee om een 'dankbaarheidsboekje' te beginnen. In een mooi opschrijfboekje gekregen van een vriendin (is al iets om dankbaar voor te zijn) dwing ik mezelf om iedere dag iets te schrijven waar ik dankbaar voor ben, hoe klein ook. Het klinkt enorm zoetsappig en vreselijk, maar ik weet niet, het lijkt me een mooi idee. Om te beseffen hoeveel er eigenlijk is om dankbaar voor te zijn. Misschien ga ik het dan ook meer voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerste dag werken van het jaar zit er weer op. Mini wordt 25 januari geopereerd. Dat is best snel. Op zich wel fijn, ik vraag voor de week erna vrij. Week later, zijn we bijna alweer 2 weken verder. Dan kan ze als het goed is weer naar kdv. We gaan om en om bij MIni slapen. Mijn moeder komt bij ons, zodat Inie gewoon in haar eigen bedje kan slapen. 

Wat een leuk idee @Rosee!  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...