Spring naar bijdragen

zondag 11-12-22


Fonny

Aanbevolen berichten

Ja @bolletje, inderdaad.

Door dat kijken naar voetbal zie ik teveel kerstreclames. Ik reageer daar nogal gevoelig op merk ik.  Iets waar ik best mee kan leven voelt dan opeens als een gemis, een tekortkoming, een drama.  Ik ben dan het meisje met de zwavelstokjes.  Wat dat betreft is het fijn dat onze jongens weer naar huis zijn.  

In het filmhuis zag ik dat McDonalds een tegenoffensief is begonnen, een soort anti kerstreclamecampagne.  Verfrissend. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ik zat net op het draadje van @IvoPivote lezen.
Dat het hem niet duidelijk was wat een (klinische) detox inhoudt bij de Jellinek.
Daar is hier wel vaker over geschreven en kan per verslavingsinstelling verschillen.

Morgen begint mijn ambulante vijfdaagse detox bij VNN (derde keer).
Dat houdt in: ma gesprek met arts, di/wo/do gesprek met verpleegkundige, vr evaluatie met arts.
De nadruk ligt op medische controle: bloeddruk en hartslag meten en blazen.
Met behulp van tijdelijk diazepam en twee injecties thiamine.

Klinische detox Vosseloo heb ik vorig jaar gedaan, dat is mislukt.
Standaard daar: twee weken detox, vier weken observatie en diagnose.
Mijn keus was een week detox, verder ambulante begeleiding.
Blijkbaar gaan ze er daar vanuit dat je dan twee weken doodziek in bed ligt af te kicken.
Na een dag alcoholvrij voel ik mij goed en wil wandelen, fietsen, bewegen, et cetera.
Dat mocht daar allemaal niet.
's morgens met een taxi daarheen om mij om 10.00 uur te melden.
Om 17.00 uur wilde ik al weer een taxi terug naar huis nemen.
(heb ik de volgende ochtend na het ontbijt gedaan)
Omdat ik geen zin had om daar een week op mijn kamer op bed te gaan liggen.
De enige beweging die daar mogelijk was: heen en weer lopen naar een rookplek.
Niemand mocht dat terrein verlaten, terwijl het in een schitterende wandel- en fietsomgeving ligt.

Ik ben wel nieuwsgierig naar anderen hier met ervaring met ambulante of klinische detox.
 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, de benen willen nog niet zo vandaag. Sinds de start van mijn burn-out, nu inmiddels 5 maand geleden - is het iedere dag weer afwachten wat die twee onderdanen van plan zijn. Niet zoveel vandaag vrees ik....

 

DAGPACT:
Fonny
Genoeg
Yvonne
mariann
Toos

Pytje

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Etty:

Ja @bolletje, inderdaad.

Door dat kijken naar voetbal zie ik teveel kerstreclames. Ik reageer daar nogal gevoelig op merk ik.  Iets waar ik best mee kan leven voelt dan opeens als een gemis, een tekortkoming, een drama.  Ik ben dan het meisje met de zwavelstokjes.  Wat dat betreft is het fijn dat onze jongens weer naar huis zijn.  

In het filmhuis zag ik dat McDonalds een tegenoffensief is begonnen, een soort anti kerstreclamecampagne.  Verfrissend. 

 

Dag Etty,

Ik heb ook zo'n last van de kerst. Naar mijn idee moet die (0.a.)een gezellige familie bijeenkomst zijn. Maar aangezien dat ik alleen in het leven sta, geen contact meer met zussen, vader, en mijn zoon, ga ik als het even kan allen feestdagen op vakantie. Dus volgende week vertrek ik naar Zuid-Afrika voor 3 weken :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11-12-2022 om 16:55 zei Myriam9:

Dag Etty,

Ik heb ook zo'n last van de kerst. Naar mijn idee moet die (0.a.)een gezellige familie bijeenkomst zijn. Maar aangezien dat ik alleen in het leven sta, geen contact meer met zussen, vader, en mijn zoon, ga ik als het even kan allen feestdagen op vakantie. Dus volgende week vertrek ik naar Zuid-Afrika voor 3 weken :) 

Veel plezier in Zuid Afrika!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...
  • 4 weeks later...
Op 11-1-2023 om 22:04 zei Adri02:

Hoe krijg je dat voor elkaar, vraag ik mij dan af.

Hallo Adri02,

Ik had verwacht dat jij als persoon hier op verslavingdebaas dat je wel zou  kunnen voorstellen.

Dat is uiteraard een lang verhaal zo als zovele van ons. Ik heb pas daar een gedichtenbundel over uitgebracht.

"van Geboorte naar Alcoholiste" deze bundel is een soort van dagboek. Het geeft mijn leven weer, vanaf mijn geboorte, met ups en downs, tot ik beland in de goot. Als alcoholiste dus. En wanneer besef ik zelf, dat ik een alcoholiste ben? Dat kunt u dus lezen in deze bundel.....  te bestellen bij boekscout.nl :) 

Vandaag dus 12 jaar zonder alcohol.

Dus je snapt wel dat er nu nog een vervolg op gaat komen. Hoe versloeg ik dat alcoholmonster? ( titel nog onbekend)

 

bewerkt door Myriam9
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9-2-2023 om 10:59 zei Adri02:

@Myriam9, ik kan mij er zeker wat bij voorstellen hoe je door drankmisbruik het contact met je dierbaren verliest. Maar dat je na 12 jaar niet meer te hebben gedronken nog steeds geen contact hebt met én je zussen, én je vader, én je zoon vind ik best wel opmerkelijk.

Dat is heel verdrietig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...