Spring naar bijdragen

Zaterdag 30 juli 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Goede morgen!

Ik zou graag iets willen delen. Wat ik bijzonder vind... 

Ik hoorde deze week dat een kennis van mij een kat mag komen ophalen/adopteren op het asiel.

Wat ik er zo bijzonder aan vind is dat ik haar eigenlijk zonder verwachtingen haar tipte over deze kat. Ik wachtte eerder dat ze nee zou zeggen.

Toch viel die tip zodanig goed dat ze de gedachte over de kat gewoon niet los kon laten. Dus uiteindelijk een filmpje gemaakt van de kat. Want ja ik kan een kat wel voor iemand misschien passend vinden maar dat hoeft in het echt niet zo te zijn.

Toen was ze helemaal verliefd. Alleen die kat stond nog niet ter adoptie omdat het asiel nog niet echt weet wat ze mankeert (heeft huidproblemen) en zieke katten stellen ze niet graag ter adoptie.

En toen ging het eigenlijk vanzelf lopen, kennis in de mail gekropen en heeft zich spontaan kandidaat gesteld voor adoptie voor deze kat. Zij heeft toevallig zeer veel ervaring met huidproblemen dat was een sterk onderhandelingspunt.

En nu zonder mijn bemoeienis kan ze die kat ophalen. Kei tof!

Het past ook wel een beetje bij hoe ik het nu aan wil gaan pakken. Niet meer proberen mensen te overtuigen om een kat in huis te nemen maar gewoon delen over dieren en het verder loslaten hoe het loopt. Ik kan toch niet elk dier redden. 

Maar dat het dus ook een beetje kan werken zonder de back-up van mijn mum en andere mensen voelt wel goed! 

Nog steeds spannend of ik deze uitdaging/valkuil kan blijven trotseren maar voorlopig  gaat het dus goed. En heb ik zelf nog geen kat in huis genomen. Al heb ik een paar keer wel op het punt gestaan. Ik heb wat dat betreft wel heel veel steun aan die collega van mij. Zij is eindverantwoordelijke en als ik weer iets onmogelijks bedacht heb zegt zei nee en dan is het nee. Dat voelt goed! Want anders had ik me al in heel wat problemen gestort en problemen gekregen met mijn eigen katten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact ;

Quinn
Fonny
Freekie
Reacher
Rapilos
Lonster

Spirit

Ik zeg maar niks.Bijna de hele kledingzaak leeg gekocht, vanwege de korting.Eerst alles 50 procent en de laatste week zelfs 70 procent.Best leuke, exclusieve kleding, maar veel teveel :unsure:.

Nu maar kijken of de slagroomtaartjes nog in de aanbieding zijn :P.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een gruwelijke hekel aan shoppen. Totdat online shoppen erin kwam en ik het gemak daarin vond.

Ik kan best moeilijk stoppen als ik eenmaal zit te shoppen. Ik koop dan voornamelijk luxe die ik eigenlijk helemaal niet nodig heb want ik heb er al meer dan genoeg van. Ik bedoel dan voornamelijk schoenen en mooie lingerie. 

Ik vermoedt het laatste waarom mijn man er nooit iets van zegt.:D:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Yana:

Wat leuk @Etty, het Pieterpad, en hoe geweldig dat je 40 km op een dag aan kan. Lopen jullie met z'n tweeën en is het dan soms ook stil of zijn er altijd andere mensen in je blikveld? En loop je de hele route in 1 keer? Sorry, veel vragen, lekker laten gaan natuurlijk als je geen zin hebt om te antwoorden.

Volgende route naar Santiago?

Ja, we lopen samen. We komen niet veel wandelaars tegen tot nu toe, wel mensen die wonen waar we lopen uiteraard:). Veel stilte.  We lopen nu in de Achterhoek, prachtig boerenland met veel onverharde wegen.  Volgende week gaan we weer, we zoeken nu naar overnachtingsplaatsen. 

We lopen steeds een dag of drie, zijn twee nachten van huis. Goed te combineren met de zorg voor de kat.  Ze is oud en krakkemikkig.  Als ze er niet meer is, dan zou ik ook wel wat langer van huis willen.  

Er is ook een route naar Rome, het Pelgrimspad dat we al gelopen hebben (van Amsterdam voorbij Maastricht) sluit daar op aan. Dat lijkt me dan weer leuker dan Santiago. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Adri02:

Naar dat laatste ben ik ook wel benieuwd. Ik liep het Pieterpad in de winter van 2001 en kwam vrijwel niemand tegen. Erg fijn. Alleen in Noord-Limburg (sorry @ikkanhetmaar echt waar!) waren opvallend veel agressieve loslopende honden op boerenerven, dat is een van de mindere herinneringen. Het noorden en oosten vond ik overigens verreweg het mooist.

Waar we gisteren gingen logeren stond een bord op het hek: 'hier waak ik'. Er liep een grote herdershond los op het erf die  luid blaffend op ons af kwam.  De dame van de B&B gebaarde ons het hek te openen.   'hij doet niks hoor!'  Ja doei.  Alsof een wildvreemde je op straat vraagt : 'ogen dicht en mond open.' 

Uiteindelijk was het een schat van een hond waar we zelfs even mee hebben gespeeld. We hebben ook wel meegemaakt dat je langs een erf loopt zonder hek en dat er dan een agressieve hond op je af rent maar op de erfgrens blijft staan blaffen.  Wat dat precies is weet ik niet, nog niet op gegoogeld. Nogal angstaanjagend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Etty:

We hebben ook wel meegemaakt dat je langs een erf loopt zonder hek en dat er dan een agressieve hond op je af rent maar op de erfgrens blijft staan blaffen.  Wat dat precies is weet ik niet, nog niet op gegoogeld. Nogal angstaanjagend. 

Dan heeft de hond geleerd tot waar ie mag gaan en niet verder. Loslopen op het erf, maar niet weglopen. En waken natuurlijk. Mijn hond doet dat ook. Al blaft die alleen maar omdat ze wil dat de mensen het erf op komen om met haar te spelen, alsjeblieft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Quinn:

Dan heeft de hond geleerd tot waar ie mag gaan en niet verder

Haha, dat hoop ik op zo'n moment vurig.   Heel gek voor mij om op zoiets te vertrouwen.  Er zullen vast honden zijn die niet zo braaf zijn.  Maar zal er geen meter minder om wandelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Adri02:

Wegkijken dus maar?

Als massaconsumptie maar ook het gruwelen van die massaconsumptie allebei symptomen van innerlijke leegte of pijn zijn… dan kun je beter die innerlijke leegte vullen. Lijkt mij.

Met wat weet ik ook niet precies. :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Reacher:

Als massaconsumptie maar ook het gruwelen van die massaconsumptie allebei symptomen van innerlijke leegte of pijn zijn… dan kun je beter die innerlijke leegte vullen. Lijkt mij.

Met wat weet ik ook niet precies. :wacko:

Met je eigen dingen. Dingen die er voor jou toe doen dus.

Daarvoor hoef je je niet eerst met anderen te vergelijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Adri02:

Wegkijken dus maar?

Wat je zelf wilt lijkt me. Ik probeer het zo goed mogelijk te doen, maar het kan altijd beter natuurlijk. Je kan ook actie voeren of een goeie uitvinding doen, maar ik denk dat de aarde onleefbaar zal worden door de dommigheid en hebzucht van ons mensen.

Het is om te janken, maar het is wat het is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Reacher:

Als massaconsumptie maar ook het gruwelen van die massaconsumptie allebei symptomen van innerlijke leegte of pijn zijn… dan kun je beter die innerlijke leegte vullen. Lijkt mij.

Met wat weet ik ook niet precies. :wacko:

Mijn strategie is om de innerlijke leegte te accepteren en te omarmen, dan wordt het ruimte. Vreugdevolle ruimte ook nog, een prachtig mysterie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eén ding is voor mij zeker, de leegte kan niet worden opgevuld door dingen van buiten: shoppen, eten, drinken, liefde, aandacht, bevestiging, ruzie, drama, yoga, MF.....ja, kortstondig en dan is het er weer.

Dat heb ik onbewust al heel lang geprobeerd. Drank heeft ook een rol gehad, als vulling, middel om even niet te hoeven voelen.  'Vreugdevolle ruimte en een prachtig mysterie'.  Geweldig mooi als je dat kunt ervaren. 

Wat voor mij nu goed werkt is het een beetje 'begrijpen'. Letterlijk weten hoe ik in elkaar steek, hoe het werkt in de hersenen (beetje psychoducatie). 

En durven 'voelen'. Kunnen voelen. En dat vertaalt zich voor mij in 'lichaamswerk'.  Ik heb een hele fijne haptonoom die me daar echt goed in begeleid. Hoe gaat het me mij, hoe voel ik me en wat heb ik nodig?

De combi hoofd, hart....en ook handen (doen). En dat ook echt 'doen' is helpend.  Oplossing? Neuh....maar wel werkende handvatten, wat lichtheid, misschien een nieuw paadje in het brein ontwikkelen. Kunnen 'zijn' met wat er is, zelfacceptatie en niet bang zijn. Hier&Nu.

Zelfcompassie, acceptatie spelen een belangrijke rol.

En niet drinken. Punt.

Keep up the good work 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...