ikkanhet Geplaatst 18 juni 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 juni 2022 5 minuten geleden zei Endoor: En wat is de boodschap Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spirit Geplaatst 18 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2022 Alsof ik jarenlang mijn handen heb opgehouden Je weet niet wat je zegt. Wat doe jij hier al die jaren @Senna34? Jij weet helemaal niets van mij en mijn persoonlijke situatie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spirit Geplaatst 18 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2022 Laat maar @ikkanhet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 18 juni 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 juni 2022 3 minuten geleden zei Endoor: Laat maar @ikkanhet Ja je citeert me en verder niks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spirit Geplaatst 18 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2022 Alsof ik jarenlang mijn handen heb opgehouden Je weet niet wat je zegt. Wat doe jij hier al die jaren @Senna34? Jij weet helemaal niets van mij en mijn persoonlijke situatie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hadocque Geplaatst 18 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2022 Ook voor jou rustig aan, je zult toch overwerkt raken! dezeerrustige Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 18 juni 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 juni 2022 Fijne avond allemaal en voor straks slaap lekker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 18 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2022 (bewerkt) Even een foto met pure rust. Zelfs geen geklots van water tegen de boot. Deze foto heb ik vandaag genomen bij Thy, aan de westkust van Denemarken. Morgen op weg naar Zweden. 7 juli 2022 bewerkt door Bob foto van externe bron Fonny, Maja, Francoise en 5 anderen reageerden hierop 6 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 18 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2022 Wat een prachtige foto, @Bob ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 18 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2022 @Senna34een burnout hoeft niet werkgerelateerd te zijn. Dus erg kort door de bocht naar @Endoor. Alsof het haar schuld is dat jij 50 uur per week moet werken. Spirit reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 18 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2022 (bewerkt) Dubbel 18 juni 2022 bewerkt door Rosee Dubbel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 18 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2022 Mooie foto Bob. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 19 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2022 12 uur geleden zei Senna34: Ik zit zelf tegen een burn out aan, maar ik moet wel zeggen dat ik gemiddeld 50 uur per week werk. Óók om mensen te onderhouden zoals jij. Stop maar gauw met dat harde werken, want straks moeten wij jou misschien onderhouden Ik heb er moeite mee. Dat wij tegenover jullie. Elkaar de maat nemen. Als je aan het einde van de rit gaat zitten rekenen wat het ene individu heeft bijgedragen en opgemaakt aan àlle algemene middelen ten opzichte van het andere individu, dan kun je pas een conclusie trekken over wie heeft betaald voor wie. lady jane en karin123 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2022 en dan nog? Wie bepaalt welke kwaliteiten/mogelijkheden we in ons leven krijgen. Ik ben opgevoed met dat schuld/boete/verdienmodel in de katholieke kerk. Vreselijk. Voor een deel hebben we omstandigheden gewoonweg niet in de hand. Daar kunnen we wel zo goed mogelijk mee omgaan, er wat van maken. En vergelijken met anderen levert weinig op, tenzij je je vergelijkt met mensen waar je je aan op kunt trekken als voorbeeld. zij - wij houding zijn eigenlijk mini oorlogjes, liever in vrede met mezelf tegenwoordig. karin123 en Lonster reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 19 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2022 7 minuten geleden zei lady jane: en dan nog? ja ook dat natuurlijk. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hadocque Geplaatst 19 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2022 35 minuten geleden zei lady jane: en dan nog? Wie bepaalt welke kwaliteiten/mogelijkheden we in ons leven krijgen. Ik ben opgevoed met dat schuld/boete/verdienmodel in de katholieke kerk. Vreselijk. Voor een deel hebben we omstandigheden gewoonweg niet in de hand. Daar kunnen we wel zo goed mogelijk mee omgaan, er wat van maken. En vergelijken met anderen levert weinig op, tenzij je je vergelijkt met mensen waar je je aan op kunt trekken als voorbeeld. zij - wij houding zijn eigenlijk mini oorlogjes, liever in vrede met mezelf tegenwoordig. Eens. Waar ik de meeste moeite mee heb is dat de verworvenheden van de westerse wereld als volstrekt normaal worden beschouwd en er bij iedere hapering hiervan onmiddellijk hoog van de toren wordt geblazen. karin123, rapilos, Yvonne en 3 anderen reageerden hierop 6 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karin123 Geplaatst 19 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2022 Een burn-out komt zeker niet alleen van werken. Ik heb er zelf 1 gehad en dat kwam zeker niet van het werk. Dat kwam eerder door privé omstandigheden. Ik kon niet eens meer een kopje optillen zo moe was ik. Ik ben nooit meer aan het werk gekomen en zit in de bijstand net als @Endoor Als ik jou was zou ik als de donder in de ziektewet gaan. 50 Uur is ook veel te veel. Of je moet het leuk vinden natuurlijk maar dan mag je ook niet klagen. Jij kunt ook kiezen voor de bijstand. Dan zul je moeten inleveren aan geld en krijg je meer vrije tijd. De keus is aan jou. Spirit reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 19 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2022 Ik zou alleen 50 uur per week kunnen werken als het niet als werken voelt. Anders zou ik het ook gewoonweg niet aankunnen. Vooral niet als je werk emotioneel ook nog van alles van je vraagt. Hoog tijd om er iets aan te doen inderdaad Senna, desnoods ziek melden als je niets kunt regelen en minder uren werken. Voordat het te laat is en je echt burn out raakt. Dan ben je daar meer dan een jaar zoet mee, om te herstellen. Als je al herstelt. Hier ook iemand die 2 x overspannen/burnout is geraakt. Spirit en karin123 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fruitvlieg Geplaatst 19 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2022 Volgens mij ging het niet om de burn out zelf maar meer om de zoveelste zelfdiagnose om het eigen gedrag te verklaren. Het is soms best moeilijk om te lezen als je zelf je de ballen uit de broek werkt op alle vlakken, dus niet alleen werk, er zat mensen zijn die heel snel opgeven met een paar onzin excuses en echt nul bijdrage aan de maatschappij maar er wel voor 110% van profiteren. Nee, je moet je er niet aan ergeren en alleen naar jezelf kijken maar het is soms wel een tikkie frustrerend. nancy en rapilos reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karin123 Geplaatst 19 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2022 Iemand met een echte burn-out heeft teveel van zichzelf gevergd en zijn dus absoluut geen opgevers, eerder het tegenovergestelde. Reacher en Asterix reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 19 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2022 Ik heb de definities even opgezocht. Van een burn out is het bijna onmogelijk herstellen. Hopelijk is het overspannenheid waar jij het over hebt @Endoor want daar is makkelijker overheen te komen. karin123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 19 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2022 (bewerkt) Verder is het voor mij heel belangrijk deel te nemen aan een maatschappij waar we voor elkaar zorgen, maar mèn ik ben het zwaar eens met @Hadocque: iedereen heeft rechten, maar niemand heeft plichten. 20 juni 2022 bewerkt door Reacher Met ‘iedereen’ bedoel ik zowel werkenden als niet werkenden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 20 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2022 Misschien kan daardoor zijn lief wel eerder stoppen met werken @Adri02. Dat hoeft dan toch niet per se met materiële welstand te maken te hebben? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 20 juni 2022 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2022 Het kan ook rekening houden met iemand anders zijn bedoel ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden