Spring naar bijdragen

Zaterdag 18 juni 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

12 uur geleden zei Senna34:

Ik zit zelf tegen een burn out aan, maar ik moet wel zeggen dat ik gemiddeld 50 uur per week werk. Óók om mensen te onderhouden zoals jij.

Stop maar gauw met dat harde werken, want straks moeten wij jou misschien onderhouden:D

Ik heb er moeite mee. Dat wij tegenover jullie. Elkaar de maat nemen.   Als je aan het einde van de rit gaat zitten rekenen wat het ene individu heeft bijgedragen en opgemaakt aan àlle algemene middelen ten opzichte van het andere individu, dan kun je pas een conclusie trekken over wie heeft betaald voor wie.  

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en dan nog? Wie bepaalt welke kwaliteiten/mogelijkheden we in ons leven krijgen. Ik ben opgevoed met dat schuld/boete/verdienmodel in de katholieke kerk. Vreselijk. Voor een deel hebben we omstandigheden gewoonweg niet in de hand. Daar kunnen we wel zo goed mogelijk mee omgaan, er wat van maken. En vergelijken met anderen levert weinig op, tenzij je je vergelijkt met mensen waar je je aan op kunt trekken als voorbeeld. zij - wij houding zijn eigenlijk mini oorlogjes, liever in vrede met mezelf tegenwoordig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei lady jane:

en dan nog? Wie bepaalt welke kwaliteiten/mogelijkheden we in ons leven krijgen. Ik ben opgevoed met dat schuld/boete/verdienmodel in de katholieke kerk. Vreselijk. Voor een deel hebben we omstandigheden gewoonweg niet in de hand. Daar kunnen we wel zo goed mogelijk mee omgaan, er wat van maken. En vergelijken met anderen levert weinig op, tenzij je je vergelijkt met mensen waar je je aan op kunt trekken als voorbeeld. zij - wij houding zijn eigenlijk mini oorlogjes, liever in vrede met mezelf tegenwoordig.

Eens.

Waar ik de meeste moeite mee heb is dat de verworvenheden van de westerse wereld als volstrekt normaal worden beschouwd en er bij iedere hapering hiervan onmiddellijk hoog van de toren wordt geblazen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een burn-out komt zeker niet alleen van werken. Ik heb er zelf 1 gehad en dat kwam zeker niet van het werk. Dat kwam eerder door privé omstandigheden. Ik kon niet eens meer een kopje optillen zo moe was ik. Ik ben nooit meer aan het werk gekomen en zit in de bijstand net als @Endoor

Als ik jou was zou ik als de donder in de ziektewet gaan. 50 Uur is ook veel te veel. Of je moet het leuk vinden natuurlijk maar dan mag je ook niet klagen.

Jij kunt ook kiezen voor de bijstand. Dan zul je moeten inleveren aan geld en krijg je meer vrije tijd. De keus is aan jou.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou alleen 50 uur per week kunnen werken als het niet als werken voelt. Anders zou ik het ook gewoonweg niet aankunnen. Vooral niet als je werk emotioneel ook nog van alles van je vraagt. 

Hoog tijd om er iets aan te doen inderdaad Senna, desnoods ziek melden als je niets kunt regelen en minder uren werken. Voordat het te laat is en je echt burn out raakt. Dan ben je daar meer dan een jaar zoet mee, om te herstellen. Als je al herstelt.

Hier ook iemand die 2 x overspannen/burnout is geraakt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij ging het niet om de burn out zelf maar meer om de zoveelste zelfdiagnose om het eigen gedrag te verklaren. Het is soms best moeilijk om te lezen als je zelf je de ballen uit de broek werkt op alle vlakken, dus niet alleen werk, er zat mensen zijn die heel snel opgeven met een paar onzin excuses en echt nul bijdrage aan de maatschappij maar er wel voor 110% van profiteren. Nee, je  moet je er niet aan ergeren en alleen naar jezelf kijken maar het is soms wel een tikkie frustrerend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder is het voor mij heel belangrijk deel te nemen aan een maatschappij waar we voor elkaar zorgen, maar mèn ik ben het zwaar eens met @Hadocque: iedereen heeft rechten, maar niemand heeft plichten. 

 

bewerkt door Reacher
Met ‘iedereen’ bedoel ik zowel werkenden als niet werkenden
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...