Spring naar bijdragen

Dinsdag 26 april 2022


Maja

Aanbevolen berichten

Ik zag het wèl juist en de meeste vrouwen uit ons netwerkje ook, we
hebben elkaar ook gewaarschuwd. De 2 vrouwen die het gemeld hebben
zagen het niet, of gaven dubbele boodschappen?, of het ging heel sluipenderwijs.
Dat was denk ik de valkuil, de charmes van zo'n man en dat was waarom ik hem met MB vergeleek.
Die ikzelf een creep vond/vind.
Ik vind trouwens jopie dat je erg veel invult en conclusies trekt, waar ik mezelf helemaal niet in herken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Quinn:

Ben ik trouwens de enige die (nee, natuurlijk niet, je bent nooit de enige) die alvast druk is met de komende nacht en morgen? Al dat feest en mensen en drank en overal? 

Ik ook Quinn, heel onrustig word ik ervan. Vroeger was deze dag bij uitstek een dag om helemaal los te gaan. Nu niet meer, maar wat mij betreft mag t wel weer achter de rug zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Adri02:

Die hele koningsdag is toch een nepfeest voor  kinderen en infantiele kuddedieren? Je, ooit toen ik nog in de hoofdstad woonde heb ik er een Sovjet-jaarboek, 3 overhemden en een houten vliegtuigje voor m'n zoon gekocht, maar daarna ben ik op ( toen nog) 30 april altijd de stad uitgevlucht voor de hossende massa. Ook vandaag zullen ze mij er niet zien. Ik ga lekker de natuur in.

Helemaal mee eens zong ook niet voor de Koning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Adri02:

Die hele koningsdag is toch een nepfeest voor  kinderen en infantiele kuddedieren?

Ik weet soms niet goed wat ik van opmerkingen moet vinden. Dit is er zo een. Bedoel je dit nou grappig gechargeerd of vind je iemand die plezier heeft in zo'n feest écht een infantiel kuddedier? (Of is er iets mis mee om dit te vragen?)

Ik ken beide kanten wel, genieten van feestend samenzijn met vrienden (en vrienden van vrienden enzo) maar ik trek me ook graag terug van al dat gedoe, lekker in m'n uppie op de hei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me best indenken dat mensen zich verheugen op Koningsdag... 
Niks mis mee. 
Daar hoef je geen kind of infantiel kuddedier voor te zijn. 
Er is ook niks mis mee als je er niet aan deelneemt, als je lekker thuisblijft en een oranje tompouce verorbert en de vlag uithangt. 
Er is ook niks mis mee als je er echt helemaal niets aan vindt en er dus ook helemaal niets aan doet.... 
Het kan zo simpel zijn toch? :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei jopie:

en-en is er alleen maar als je niet weet wat je belangrijk vindt, waar je grenzen liggen. Normbesef. Wat je hier schrijft, 'ideale schoonzoon'  zegt iets. Wil je uitleggen waarom je het niet zag? Of niet wílde zien? Of, het niet kón zien? Waarom schrijf je dit? 

Begrip, sympathie, compassie, liefde, al die andere dingen, is iets anders (!) dan wel of niet afkeuren van gedrag? Afkeuren van gedrag, is iets heel anders dan afkeuren van de persoon. Dat zijn twee dingen. Niet dubbel. Twee dingen!

Wacht maar tot je zoon je dochter iets aandoet, dan leer je dat. Dan móet je het gedrag van je zoon afkeuren, en er nog steeds voor hem zijn. En voor haar.

Het is niet en en. Het is en-en voor jou! Omdat je nog niet geleerd hebt dat liefde, begrip, en al die andere dingen, helemaal los staan van gedrag? Niet de grens overgaan is fout, in deze situatie. De grens opzoeken (en overgaan als de ander niet sterk genoeg is) is fout. 

Vind ik fout!

 

Okay, ik hap. Je kunt niet degene die lijdt onder de daden van de ander beschermen en tegelijkertijd de aanstichter beschermen. Voor mij persoonlijk is elke verdediging van of richting mijn vader een aanval op mij.

@Reacher #metoo was in eerste instantie bedoeld om het overschrijden van grenzen gemakkelijker bespreekbaar te maken, een iets luchtiger benadering daarom. 

@Adri02 infantiel en kuddedieren? Dat is een bekrompen wereldbeeld, had ik niet van je gedacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Adri02:

Dat is het nu juist @lady jane. Charmes worden nooit 'misbruikt', want charmes zijn als de protserige veren van een paradijsvogel en die dienen echt maar 1 doel. En de mevrouw paradijsvogel die dat niet snapt is natuurlijk een naïef kippetje :D

Daarom ben ik maar een lompe hork geworden. Wekt ook niet, vinden mensen mij weer bot. Ik vind het allemaal maar ingewikkeld geworden. Soms ben ik charmant, soms ben ik een hork, soms flirt ik en toen ik vrijgezel was probeerde ik op beide manieren vrouwen te versieren. Soms lukte het, soms niet. Soms waren de verwachtingen van 2 kanten anders soms niet. Soms flirt ik zonder bijbedoelingen dat kan ook verkeerd vallen, soms flirt ik niet wat ook verkeerd kan uitpakken. Eigenlijk doe je het nooit goed als er van 2 kanten andere verwachtingen zijn zonder dat je dat van elkaar doorhebt. Maar dat maakt het ook juist weer leuk om met mensen om te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...