Spring naar bijdragen

Dinsdag 26 april 2022


Maja

Aanbevolen berichten

57 minuten geleden zei Adri02:

Mijn onbegrip zit hem in de naïviteit. Je kan wel zeggen en vinden dat je 'overal veilig moet kunnen zijn', maar de wereld is niet overal veilig en zal dat ook nooit zijn. Als ik op een smalle weg fiets, let ik ook extra op als er een vrachtwagen voorbij komt, ondanks zijn dodehoekspiegel, het rijtijdenbesluit en een voorgeschreven maximumsnelheid.

Dat je ieder moment kwetsbaar bent en gewond kunt raken staat buiten kijf. 

Dat is vaak een ‘het is zoals het is’. 

Voor mij valt daar seksueel overschrijdend gedrag niet onder. 
 

@Adri02 je bent heel slim en je kunt daardoor iedere discussie wel winnen. 
Maar er is zoiets als een moreel kompas. En op basis daarvan kun je misschien toegeven dat naïef kippetje een tikje ongepast is?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Adri02:

Mijn onbegrip zit hem in de naïviteit. Je kan wel zeggen en vinden dat je 'overal veilig moet kunnen zijn', maar de wereld is niet overal veilig en zal dat ook nooit zijn. Als ik op een smalle weg fiets, let ik ook extra op als er een vrachtwagen voorbij komt, ondanks zijn dodehoekspiegel, het rijtijdenbesluit en een voorgeschreven maximumsnelheid.

Los van dat alles: Om op jouw voorbeeld hierboven in te gaan: Je staat bij een verkeersongeluk toch ook niet hoofdschuddend de aangereden fietser te verwijten dat hij niet goed genoeg uitkeek? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...