Yana Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 Oh, wat naar voor je @Rosee dat je je daar al die jaren al schuldig over voelt. Wel goed misschien om het eens op te schrijven, het zou fijn voor je zijn als je het wat meer los zou kunnen laten. Knuffel van mij En ook een knuffel voor @Sowhat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 Lief dat je dat zegt @Yanamaar ik neem t mezelf echt enorm kwalijk hoe ik toen bezig was. Zo dom, roekeloos en destructief. En dat terwijl er zoveel mensen zijn die zo hun best doen om zwanger te raken en er alles aan doen om al voor de bevruchting gezond te leven. Na de zwangerschapstest heb ik dat ook wel gedaan gelukkig, maar toch kan ik dit niet van mezelf begrijpen. Maar goed, het heeft geen zin meer om er nog mee bezig te zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 Ik hoop dat je kleinkind ondanks de diagnose toch een fijn leven zal hebben @Remi1 Remi1 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 We doen toch allemaal domme dingen @Rosee, dat hoort geloof ik bij mens zijn. Ik gun het je dat je jezelf kunt vergeven (wat klinkt dat yek hè, maar ik weet geen ander woord). Rosee reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francoise Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 Aahhh @Rosee, wat dapper van je dat je jezelf zo kwetsbaar opstelt in deze . Ik begrijp je wel . Dat altijd knagende schuldgevoel en zoeken naar aanwijzingen om jezelf af te keuren . Niet doen hoor , je bent een lieve zorgzame moeder en hebt het al zwaar genoeg . voor jou Rosee reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francoise Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 2 uur geleden zei Yana: Vroeger was het geen scheldwoord toch @Francoise? Al noemden we zo'n persoon dan altijd 'mongooltje', wat ook gek was, zo'n verkleinwoord bij soms al oudere mensen. Gek hoe die dingen kunnen veranderen. Een 'downie' klinkt weer helemaal leuk maar dat verandert misschien ook wel weer. Ja klopt , vroeger wel en verkleind heeft het zelfs iets vriendelijks. Het is echter gewoon een mens net als jij en ik met 47 chromosomen ipv 46 waardoor hij het syndroom van down heeft . Door deze personen met mongool aan te duiden lijkt het net of je het over een ander soort hebt of zo . Mensen , honden , paarden , mongolen. Mongool is inmiddels officieel aangeduid als een scheldwoord en altijd geassocieerd met iets negatiefs. Mongolen hebben het altijd gedaan, zeker op social media . Ik vind mijn zoon vreselijk mooi , ik zou er niks aan willen veranderen . Hij is puur perfect . En oordeelt nooit . Mochten we willen dat we op hem zouden lijken niks, Yana, rapilos en 4 anderen reageerden hierop 7 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 Tja weet je, als mensen zeggen het is maar een woord, dan denk ik dan is het toch een kleine moeite om het aan te passen. Jouw "maar een woord" kwetst een ander. Hoe moeilijk is het nou? Francoise, nancy, Remi1 en 1 andere reageerden hierop 1 2 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 Lemper en risolles. Altijd lekker. Remi1 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remi1 Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 Het is voor mij niet maar een woord. Het is voor mij niet zomaar een gedachte (ge)weest. Ik val niemand aan, ook diens kinderen niet. Het enige wat ik vertel is wat ik vertel en dat gaat verder over niemand. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remi1 Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 1 uur geleden zei Francoise: vroeger wel en verkleind heeft het zelfs iets vriendelijks. Het is echter gewoon een mens net als jij en ik met 47 chromosomen ipv 46 waardoor hij het syndroom van down heeft . Door deze personen met mongool aan te duiden lijkt het net of je het over een ander soort hebt of zo . Ik heb ook nog een kleinkind met een gen te weinig. Maar weet je, ik geen hecht geen waarde aan diagnose"s. Autistisch, gen teveel of te weinig, PTTS, ADD, AHD etc. Mij maakt geen verschil hoor. FAS ook niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 17 minuten geleden zei nancy: Lemper en risolles. Altijd lekker. Geen idee wat dat is klinkt Indonesisch? Lasagne gemaakt hier. nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 @Remi1, het maakt in zover verschil dat een Fas kindje een andere weg zal gaan bewandelen dan een kindje zonder Fas. Voor de liefde die je voelt voor een kindje met een handicap maakt het geen verschil. Daar hou je gewoon van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 Ik vind mongool ook geen leuk woord, hoor 't vaak als scheldwoord met nog een ziekte ervoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 Het erge aan een kindje met FAS vind ik dat t door toedoen van de ouders is gebeurd. Het zal er z'n hele leven last van houden en heeft er niet om gevraagd. Natuurlijk maakt t niet uit qua liefde. Sowhat en karin123 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 En het trieste is dat Fas voorkomen had kunnen worden. karin123 en nancy reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remi1 Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 1 minuut geleden zei Rosee: Ik vind mongool ook geen leuk woord, hoor 't vaak als scheldwoord met nog een ziekte ervoor. Ik zag dat er wat was! Ik wist niet wat maar hij kijkt uit z"n ogen als een mongooltje als baby al. Hoe moest ik dat anders omschrijven dan? Down kinderen kijken vaak scheel, oogjes staan scheef, tong uit de mond. Wat moest ik dan zeggen; Hij is een clown? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Senna34 Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 Ik weet even niet veel te zeggen @Remi1 Sterkte Hoe zijn je zoon en schoondochter hier onder ? Remi1 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francoise Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 3 minuten geleden zei Remi1: Ik zag dat er wat was! Ik wist niet wat maar hij kijkt uit z"n ogen als een mongooltje als baby al. Hoe moest ik dat anders omschrijven dan? Down kinderen kijken vaak scheel, oogjes staan scheef, tong uit de mond. Wat moest ik dan zeggen; Hij is een clown? Je zegt dan "Ik zag al bij de geboorte dat er wat met m was . Hij had de uiterlijke kenmerken van iemand met het syndroom van down , hij huilt veel " Dat had ook gekund . @niks opperde het nog , maar je wilde het zo laten staan! Waarom , onbegrijpelijk Sowhat en karin123 reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 Dan had je kunnen schrijven, hij kijkt als een kindje met Down. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remi1 Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 (bewerkt) Het gaat er hier niet meer om wat je verteld, maar hoe je wat verteld he. 26 maart 2022 bewerkt door Remi1 woordje teveel nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 Als moeder van een overleden kindje met het Down-syndroom zie ik ook liever niet het woord mongooltje voorbij komen. Echter vind ik dat we inderdaad nu voorbij gaan aan datgene wat Remi ons vertelde, over háár kleinzoontje. En dat vind ik erg, voor alle partijen. Dit kleinzoontje is toch van een dochter van je, Remi? Hoe gaat het met de beide ouders?? Remi1 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 5 minuten geleden zei Oskar: Stamppot rode kool met gekarameliseerde appel en pecannoot. En gebakken muis. Dan weten jullie dat ook weer. Gebakken muis?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 Oeps. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 Voor jullie beiden geldt dat jullie je ietwat ongelukkig uitdrukken. Maar duidelijk beiden gekwetste mensen. Zou het niet mooier zijn als jullie elkaar hierin zouden kunnen vinden? Al is het maar voor heel even? Een voor jullie alletwee. Remi1 en Francoise reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francoise Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 (bewerkt) * 28 maart 2022 bewerkt door Francoise Privacy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden